![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Politie ontsnapt aan aanslag krakers
De Amsterdamse politie is vorige week bij het ontruimen van een aantal kraakpanden ontsnapt aan een aanslag. Politieagenten wilden een pand aan de Bilderdijkstraat ontruimen, maar stuitten daarbij op een gebarricadeerde deur. Daarachter hing een constructie die het hele gebouw had kunnen opblazen. Er hingen twee jerrycans. Een daarvan bevatte een zeer brandbare vloeistof, in de andere zat een nog onbekende stof. Tezamen zouden zij een levensgevaarlijke situatie voor politie en omwonenden hebben kunnen creëren. Toen de ME na uren het pand binnen kon komen, waren de krakers gevlogen. Zij hadden de bom speciaal voor de politie achtergelaten. De politie vindt de zaak erg belangrijk en is op zoek naar de krakers die de val hebben geplaatst. De burgemeester van Amsterdam, Job Cohen, is geschrokken van het incident. Hij ziet niet in wat dit met kraken te maken heeft. http://frontpage.fok.nl/nieuws/74735 Zeker geleerd van de ETA Aan ETA-gelieerde groep naar A'dam De aan de Baskische terreurbeweging ETA verbonden jongerenorganisatie Segi komt dit weekend naar Amsterdam. De groep houdt zondagavond een informatieavond in kraakpand Vrankrijk in het centrum van de stad. Doel van Segi is 'steun te zoeken bij Nederlandse organisaties in haar strijd tegen de repressie in Spanje en Baskenland', zo valt te lezen op de website van Vrankrijk. Terroristische organisatie Het Spaanse Hooggerechtshof oordeelde in januari dat Segin een aan ETA verbonden terroristische organisatie is.Justitie in Spanje pakte toen een aantal leden op. Tegen anderen is een internationaal opsporingsbevel uitgevaardigd. Segi staat ook op de zwarte lijst van terreurorganisaties van de Europese Unie. De Baskische groepering was ook in 2003 in Nederland. Aanhangers hielden toen informatiebijeenkomsten in Amsterdam en Nijmegen. Ook demonstreerden ze bij de gevangenis in Alphen aan den Rijn, waar destijds een verdachte van een mislukte bomaanslag in Spanje gevangenzat. http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2...p_naar_ad.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Als de bom was ontploft waren agenten vermoord plus omwonenden, die krakers zijn echt ziek...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() De idee van het kraken kan me wel bekoren, leegstaande gebouwen kunnen maar beter benut worden. De helft van de krakers echter is werkschuw en drugsverslaafd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De eta toont nog maar eens waar het voor staat, vernieling en dood....
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Zegt de man met Vlaamse leeuwen in zijn onderschrift.... Ik zie trouwens de link niet tussen die bom en de ETA. Het zijn twee artikels die bij elkaar gezet zijn zonder dat er een verband tussen is, zo kan ik ook wel aan nieuwsvervalsing doen.
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Oke dan nog een
Krakers belaagden ME met ijzeren pijpen Tijdens de ontruimingsdag van kraakpanden die de Amsterdamse politie gisteren uitvoerde, is bij één pand de mobiele eenheid (ME) belaagd met ijzeren pijpen en brandbare vloeistof. Vanuit een zwaar gebarricadeerd pand aan de Bilderdijkstraat (Oud-West) probeerden krakers leden van de ME te verwonden. De ME'ers werden vanuit ramen bekogeld met ijzeren pijpen waaraan scherpe punten waren geslepen. Ook werd er brandbare vloeistof zoals spiritus over ze heen gegooid. Politiewoordvoerder Leo Dortland: ''De actie die genomen is tegen onze mensen gaat alle perken te buiten. Met speciaal geprepareerde pijpen is de aanval op ons geopend met maar één doel en dat is om ons te verwonden.'' Volgens de woordvoerder zijn er ''wonder boven wonder'' geen gewonden gevallen. De schilden die de ME'ers gebruikten, zaten vol gaten die ontstonden door de pijpen af te weren. De krakers die zich schuldig hebben gemaakt aan het smijtwerk konden ontkomen. Mochten ze worden gepakt dan zal hen poging tot doodslag ten laste worden gelegd. Er zijn video-opnamen van de ontruiming gemaakt. In totaal heeft de politie tijdens de ontruimingsdag zeven panden ontruimd. Daarbij zijn dertien personen aangehouden. Deze arrestaties vonden plaats omdat de krakers verzet pleegden, ME'ers lastigvielen of agenten beledigden. http://frontpage.fok.nl/nieuws/63221 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
|
![]() vanwaar het filmpje in de nick ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() En de link met de ETA?
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
De meeste Vlaams-nationalisten mogen dan aanhangers van terroristen zijn volgens u maar ik ben het niet!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Er was ook iets met dat pistool waar Fortuyn mee werd vermoord. http://blogs.forumer.com/Beheer/4123...istool%3F.html http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...=&mi=&cs=UTF-8
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 24 maart 2007 om 03:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Poging tot doodslag? Lijkt mij eerder poging tot moord! En ik denk niet dat het materiaal toevallig ter plekke rondslingerde maar speciaal voor die aanval klaargemaakt was, dus dat wordt poging tot moord met voorbedachte rade.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Fuck off met die communistische kankerlijers. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
De meerderheid van de volksnationalisten in de wereld zijn helaas communisten, maar dat is hun keuze.
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Speciaal voor die krakers zouden ze de mijnen terug moeten openen.
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Ja inderdaad, ik heb het verkeerd gezegd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Winterhamer : 26 maart 2007 om 00:58. |
|
![]() |
![]() |