![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een editoriaal van 14 maart 2007 in de Washington Post, geschreven door Paul Belien, vertelt over de strijd tegen het moslimextremisme in de Europese dorpen en steden. Dus niet in het Midden-Oosten, maar bij ons. Het voorbeeld zelf heeft betrekking tot .... Antwerpen!
( Dit is de originele tekst, dus in het Engels ) Citaat:
Laatst gewijzigd door Antoon : 30 maart 2007 om 10:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Niet akkoord Antoon. Onze politici hebben de strijd tegen het moslimextremisme nooit aangebonden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
of ‘Islamisten en naïvisten – een aanklacht’ van Ralf Pittelkow en Karen Jespersen Ik heb iemand onlangs horen zeggen...“De islambeschaving is niet gelijkwaardig aan de Westerse cultuur en wij hebben het recht om grenzen te stellen aan onze tolerantie.” ...ik geef die persoon gelijk...een andere man hoorde ik zeggen: "“Multiculturalisme is een heel slecht idee, een heel erg links idee”...ook die man geef ik gelijk...
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Weer een artikel van de vent van Sandra Coolen... Belien.
Het is weer een aaneenschakeling van verdachtmakingen. Hoe groot de salafisten zijn en hoe gevaarlijk is hier niet duidelijk. Het is natuurlijk zo dat deze mevrouw daadwerkelijk bestaat, en dat ze tussen twee vuren is terechtgekomen: dat zal wel. In hoeverre dit alles haar eigen paranoïa betreft, of een inval en een bezetting van de Salafisten zal me niet enkel benieuwen: dat moet worden gecheckt, alhoewel... Naar mijn vermoeden zal er wel eens gekeken zijn naar haar verhaal. En is er allicht een stukje overdrijving in haar story. Ik zie in mijn persoonlijke ervaring geen enkele sympathie bij onze Nieuwe Belgen (Nieuwe Vlamingen?) voor extremistische groepjes, die hen enkel een slechte naam geven en die doorgaans even realistisch zijn als de tegenhangers (evenknieën?) hiervan, zoals "blood and honour" dat zijn. VB broodschrijvers zoals Belien bezorgen ons in het buitenland een slechte naam, door de teksten van misschien zelf ontgoogelde, misschien zelf zieke mensen een internationaal belang toe te kennen. Indien we telkens een oproerkraaier van het VB ons gaat zwartmaken in het buitenland moeten "verontrust" reageren wordt dit binnenkort een nieuwe hobby van het VB, om ons land te saboteren. Daar waar ik anders zou zeggen: "Vooruit, zet er een onderzoeksteam op en sla die leugens dan met feiten en argumenten plat, je kan nooit weten" zou ik nu zeggen: laten liggen die troep, want als het van die kant komt kan je er op rekenen dat het een scheet in een flesje is. Indien dan een bom barst: dat is dan omdat er zoveel leugens verteld zijn dat de waarheid niet langer te achterhalen valt. Laatst gewijzigd door ericferemans : 30 maart 2007 om 11:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Indien die salafisten een realiteit zijn dan zal de staatsveiligheid daar wel een oogje op houden en ingrijpen wanneer nodig. Hopen we dan maar.
Laatst gewijzigd door skaldis : 30 maart 2007 om 12:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Niets kwetst meer dan de waarheid.
Geen beter bewijs dan het gestampvoet van de verzuurde poco's. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Ik zou me ook zo haasten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vertel dat maar aan mevrouw Uijt den Boogaard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat maakt van Beliën nog altijd geen betrouwbare bron.
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lach dit maar eens weg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() De katholieken hebben uiteindelijk de strijd gewonnen in Noord-Ierland !
De Paus heeft gezegeviert in Europa ! De joden hebben het antwerpse stadsbestuur overgenomen ! Sorry : het zijn de Islamische Fundi's ! Of zijn het nu weer de nazi's die in feite gewonnen hebben ? Er zou een bittere strijd gevoerd worden om van de Elizabethzaal in de Zoo een congrescentrum te maken ipv het geheime plan van het stadsbestuur nl. een nieuw congresgebouw in te planten in de buurt van het "eilandje" - een compromis ? Een moskee bouwen vanzelfsprekend - als halfzachte linkse pseudo intellectueel vind ik dat het hoog tijd wordt voor Antwerpen om naast de prachtige kerken en Synagogen ook een fraaie moskee te bouwen. De omvorming van de gebouwen in de Harmonie tot universele gebedplaats voor alle religies is ook niet slecht, maar te veel assimilatistisch. Integreren is niet assimileren & is zeker geen synoniem voor "nederlaag", "plat gaan" enz.. Het is gewoon ongelofelijk hoezeer de anti-islam of islamfobische uitlatingen gelijken op dezelfde geruchten en beweringen uit de 1000jarige periode die achter ons ligt.
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Idem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben namelijk op zoek naar iemand die mij kan vertellen of er ten minste één moslimland is op deze aardbol waar er een democratie is...
![]() |
![]() |
#18 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Marij uijt den Bogaard is niet ziek of achterlijk.
Wel een van de weinigen die effectief met een salafistische organisatie samenwerkte en persoonlijk de opmerkingen hoorde die in Nederland reden zijn om hun vrienden , waaronder de Tilburge imam op het matje te roepen. Tenzij u vind dat je met niet moslims enkel hoort om te gaan als er voordeel aan is en u zich erin kunt vinden dat ongelovigen niet gelijk behandeld mogen worden, vrouwen thuis horen en de samenleving zich maar moet aanpassen van hun visie over islam Maar om daarover te oordelen, moet je natuurlijk wel zelf horen wat er op bijeenkomsten en in moskees gezegd wordt, was u daarbij? Ik wel...ik ben namelijk Marij Uijt den Bogaard en weet heel goed waarover ik het heb. Nu u nog! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het stond enkele weken geleden nog in Knack (speciaal dossier), dat ook in de grote Brusselse moskee het salafisme beleden wordt. Nu, de vraag is natuurlijk wat salafisme precies inhoudt.