Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2007, 16:26   #1
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard Een goed voorbeeld: de Anbar Salvation council vecht tezamen met de regering en de VS

De Soennietische ex-opstandelingen van de Anbar Salvation council vechten in Al Anbar tezamen met de regering en de amerikanen tegen Al Quaeda in Irak.Ze geven het goede voorbeeld.Al Quaeda is de echte vijand.
http://billroggio.com/archives/2007/...he_anbar_s.php
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 07:12   #2
john bell hood
Banneling

Standaard

Nog en link naar een artikel over de bloedige strijd tussen Al Quaeda in Irak en de soennieten in Al Anbar.Een interessante ontwikkeling.
http://billroggio.com/archives/2007/...iya_battle.php
Oud 31 maart 2007, 07:36   #3
john bell hood
Banneling

Standaard

Een interview met een van de leidinggevende Shiekhs in Al Anbar over het besluit om Al Quaeda aan te pakken.
http://www.youtube.com/watch?v=zQslBs78KfI
Oud 31 maart 2007, 08:03   #4
john bell hood
Banneling

Standaard

Een interview met generaal Zilmer over de samenwerking met de soennietische shiekhs tegen Al Qiaeda.
http://www.youtube.com/watch?v=kGFmcugi3lE
Oud 31 maart 2007, 11:38   #5
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

goede evolutie.
Maar niet de moeite voor de vs-bashers hier aanwezig.
Oud 31 maart 2007, 17:51   #6
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
De Soennietische ex-opstandelingen van de Anbar Salvation council vechten in Al Anbar tezamen met de regering en de amerikanen tegen Al Quaeda in Irak.Ze geven het goede voorbeeld.Al Quaeda is de echte vijand.
http://billroggio.com/archives/2007/...he_anbar_s.php
Zij vechten samen met de bezetter en zijn verraders
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2007, 00:32   #7
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Klein vraagje
Ik dacht dat het al lang was dat Al-Quaida niet meer het hoofdaandeel had in Irak en dat het voornamelijk Sjiieten waren die hiervoor verantwoordelijk waren.
Volgens de uitleg van onze Irak experts hier vechten de groepen al lang onderling tegen elkaar en is het niet meer Sjiieten tegen Soennieten.

Zinnetje dat Al Quaeda is de echte vijand is vind ik toch wel raar. Vroeger was het Al Sadr.

Ik mis hier duiding en uitleg bij hier eer ik hier iets van kan maken.
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2007, 00:50   #8
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Gevonden
Al Qaida en de Salvation Counsil zijn een gang war aan het uitvechten over de controle van West-Irak.
De Salvation counsil is een samenraapsel van verschillende clans die de steun hebben van het leger en de US.

Het zijn de Takfiri die banden hebben met Al Quida die voordien de controle hadden over West-Irak die nu vechten met de regeringspartijd IIP(Islamitic Irak party).

Al Qaida doet veel aanslagen terwijl De Salvation Counsil (tot voor kort?) een militair ontbrak maar wel de steun heeft van de regering.

Gezien de IIP de vice premier heeft geleverd is zijn familie een populair doelwit voor terroristen.

De IIP zijn de Soennieten die de boycot tegen de regering hebben gebroken en liggen nu overhoop met andere Soennietische clans die tegen de regering zijn.

Het resultaat was dat veel leden van het IIP buiten zijn gejaagd in de Al Anbar provincie terwijl Al Qaida het meeste verliezen lijd.

Toch eens een nachtje nadenken over Irak en alles op een rijtje zetten wie ik nu moet steunen in deze gang war.
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2007, 06:10   #9
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar Bekijk bericht
Klein vraagje
Ik dacht dat het al lang was dat Al-Quaida niet meer het hoofdaandeel had in Irak en dat het voornamelijk Sjiieten waren die hiervoor verantwoordelijk waren.
Volgens de uitleg van onze Irak experts hier vechten de groepen al lang onderling tegen elkaar en is het niet meer Sjiieten tegen Soennieten.

Zinnetje dat Al Quaeda is de echte vijand is vind ik toch wel raar. Vroeger was het Al Sadr.

Al quaeda wil Irak in de chaos storten door doelbewust grote aantallen sjiïeten te doden en represailles tegen de soennieten uit te lokken.Andere opstandelingen hebben andere bedoelingen.Voor deze staat dan ook de deur open voor onderhandelingen die gedeeltelijk al ook succes hebben in Al Anbar waar sommige soennieten de beestachtigheden van Al Quaeda moe zijn en nu tezamen met het leger tegen Al Quaeda vechten.
Sadr is ook iemand met wie dialoog mogelijk is als hij zich braaf gedraagt.Sommige afvallige elementen van zijn militie zijn niet recupereerbaar.Hij heeft in ieder geval geen poging gedaan om zich te verzetten toen het leger sadr city binnengetrokken is;hij is er vandoor naar iran.
Oud 1 april 2007, 06:15   #10
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Gevonden
Al Qaida en de Salvation Counsil zijn een gang war aan het uitvechten over de controle van West-Irak.
De Salvation counsil is een samenraapsel van verschillende clans die de steun hebben van het leger en de US.

Het zijn de Takfiri die banden hebben met Al Quida die voordien de controle hadden over West-Irak die nu vechten met de regeringspartijd IIP(Islamitic Irak party).

Al Qaida doet veel aanslagen terwijl De Salvation Counsil (tot voor kort?) een militair ontbrak maar wel de steun heeft van de regering.

Gezien de IIP de vice premier heeft geleverd is zijn familie een populair doelwit voor terroristen.

De IIP zijn de Soennieten die de boycot tegen de regering hebben gebroken en liggen nu overhoop met andere Soennietische clans die tegen de regering zijn.

Het resultaat was dat veel leden van het IIP buiten zijn gejaagd in de Al Anbar provincie terwijl Al Qaida het meeste verliezen lijd.

Toch eens een nachtje nadenken over Irak en alles op een rijtje zetten wie ik nu moet steunen in deze gang war.
Eén van de aspecten van het veiligheidsplan is de verzoening en dat houdt in dat de soennieten terug betrokken worden in het legale politieke proces.Het is ook in HUN belang.Hoe rapper de orde herstelt wordt ,hoe rapper de amerikanen vertrekken.Het is in ieder geval niet realistisch te denken dat zij terug de almacht kunnen verwerven.
Oud 1 april 2007, 06:53   #11
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Klein vraagje

Een artikel in de Sunday Times van vandaag met wat meer uitleg over de strijd van sommige soennieten tegen Al Quaeda en de beweegredenen daartoe.
http://www.timesonline.co.uk/tol/new...cle1596821.ece
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be