Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2007, 16:58   #1
Banneling

Standaard VN akkoord met resolutie tegen godslastering

VN akkoord met resolutie tegen godslastering

Islamitische landen hebben een resolutie door de VN-mensenrechtenraad gedrukt waarin wordt aangedrongen op een wereldwijd verbod op publiekelijke godslastering. De resolutie was een initiatief van de Organisatie van de Islamitische Conferentie (OIC), die een wereldwijde 'campagne' tegen moslims en de islam aan de orde wil stellen die sinds de aanslagen van 11 september 2001 aan de gang zou zijn.

Terrorisme
In de resolutie wordt ernstige bezorgdheid uitgesproken over pogingen om de islam in verband te brengen met terrorisme, geweld en mensenrechtenschendingen.

Andere godsdiensten dan de islam worden in de verklaring niet bij naam genoemd. Wel wordt landen dringend verzocht op te treden tegen de verspreiding van racistische en xenofobe ideeën en tegen materiaal dat is gericht tegen welke godsdienst dan ook en dat oproept tot haat, vijandigheid of geweld.

Fundamentele rechten
De resolutie werd met 24 tegen 14 stemmen aangenomen. Behalve de Europese landen stemden ook Canada, Japan en Zuid-Korea tegen, omdat de resolutie volgens hen te veel nadruk legt op de islam en omdat ze in strijd is met fundamentele rechten, zoals de vrijheid van meningsuiting.

Meer dan een derde van de landen in de 47 leden tellende Mensenrechtenraad behoren tot de OIC. Met steun van China, Rusland, India, Cuba, Afrikaanse landen en - soms - Latijns-Amerikaanse landen kunnen zij veel van het beleid bepalen. De besluiten van de Mensenrechtenraad zijn niet bindend, maar de raad kan wel de aandacht vestigen op bepaalde kwesties.

De OIC nam het initiatief tot de resolutie vorig jaar uit verontwaardiging over spotprenten van de profeet Mohammed, die voor het eerst verschenen in de Deense krant Jyllands-Posten. (novum/ap) HLN 30.3.7

Wat een farce! Een vroege aprilgrap ?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 17:04   #2
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat er een compromis mogelijk is door o.m. een verbod op lijfstraffen
een toelating om in alle landen een bijbel bij zich te mogen hebben, het afschaffen van de doodstraf op "afvalligheid" e.d. .
& last but not least : een absolute afdwingbare gelijkheid van alle mensen
onafgezien hun sexe, godsdienst en ras.. Ook OIC landen tekenden dergelijke verklaringen van de "rechten van de mens" het probleem is gewoon de afdwingbaarheid.. ik vind dat we het verbod op godslastering best kunnen aanvaarden als er een dergelijke afdwingbaarheid an de rechten van de mens tegenover staat.
Oud 30 maart 2007, 17:16   #3
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Wonderful

Zo zie je hoe kracht in aantal het haalt van gevestigde ordes door minderheden.

Het einde van het humanisme in europa, voorlopig nog in stand gehouden door loge's en bijna-bejaarden, zal vroeg of laat weggeborsteld worden in een nieuwe, jonge, frisse revolutie van Islam.
Oud 30 maart 2007, 17:17   #4
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
als er een dergelijke afdwingbaarheid an de rechten van de mens tegenover staat.
Wie kan daar nu op tegen zijn..... weliswaar ondergeschikt aan een Islamitisch kader
Oud 30 maart 2007, 17:23   #5
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
een toelating om in alle landen een bijbel bij zich te mogen hebben, het afschaffen van de doodstraf op "afvalligheid" e.d. .
onafgezien hun sexe, godsdienst en ras.. Ook OIC landen tekenden dergelijke verklaringen van de "rechten van de mens" het probleem is gewoon de afdwingbaarheid.. ik vind dat we het verbod op godslastering best kunnen aanvaarden als er een dergelijke afdwingbaarheid an de rechten van de mens tegenover staat.

ziezo
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 17:24   #6
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Wonderful

Zo zie je hoe kracht in aantal het haalt van gevestigde ordes door minderheden.

Het einde van het humanisme in europa, voorlopig nog in stand gehouden door loge's en bijna-bejaarden, zal vroeg of laat weggeborsteld worden in een nieuwe, jonge, frisse revolutie van Islam.

JONG? FRIS? amai
Oud 30 maart 2007, 17:52   #7
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

maar allez.

Weeral een reden om dit overbodig orgaan (VN) af te schaffen.
Oud 30 maart 2007, 17:55   #8
Heftruck

Standaard

Politiestaat! Politiestaat! Politiestaat!

Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 00:31   #9
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat gij een moslim zijt natuurlijk
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 06:06   #10
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik vind dat we het verbod op godslastering best kunnen aanvaarden...
Nooit of te nimmer, mijn beste.

Als atheiste en vrijdenker wens ik niet vogelvrij verklaard te worden door religieuze fanaten allerhande.

Mijn vrije denken dient niet aan banden gelegd te worden door een religieus keurslijf.

Nooit of te nimmer.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 31 maart 2007 om 06:07.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 06:23   #11
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht

Als atheiste en vrijdenker wens ik niet vogelvrij verklaard te worden door religieuze fanaten allerhande.

Mijn vrije denken dient niet aan banden gelegd te worden door een religieus keurslijf.

Nooit of te nimmer.
Van godsdienst zou een strikte privézaak moeten gemaakt worden en de politiek hoeft geen rekening te houden met gelovigen...maar net diegenen die buiten hun privé dit wensen te tonen of whatever te bestraffen.
Gedaan met die zever die nog niks anders dan miserie heeft gebracht.
Voor de rest moet godslastering kunnen en mogen in mijn ogen zonder complicaties.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 06:43   #12
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard De Mathematici

Dan kunnen we best een aantal technisch wetenschappelijke boeken ,via VN-resolutie,als "de heilige boeken" laten registreren...en wee diegene die durft er vieze dingen over te zeggen...

Als 1ste boek denk ik aan "Modern Engineering Mathematics" (van Addison Wesley uitgeverij),alleen daarin al staat 1000 jaar kennis gedrukt

suggesties voor de volgende boeken,waarop ons nieuw geloof gebaseerd moet zijn,en waar ECHT iets in te leren valt?

Laatst gewijzigd door kelt : 31 maart 2007 om 06:45.
Oud 31 maart 2007, 06:54   #13
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Aangezien godsdienst niet meer is dan bijgeloof mag het begrip godslastering nooit in een wet voorkomen.Meer dan ooit blijkt dat de islam gevaarlijk is en met alle middelen moet bestreden worden.Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor andere godsdienstige zotten..
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 06:56   #14
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee,bijgeloof is een privé-zaak en mag NOOIT wettelijk beschermd worden.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 11:40   #15
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht

Nooit of te nimmer.
Als gelovige sluit ik me aan bij uw rede
Oud 31 maart 2007, 12:00   #16
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Dit sluit dus al prachtig aan bij het nieuwe Europese lexicon voor mensen die terrorisme abusivelijke uitvoeren in de naam van hun religie. (alsof ze zelf niet zouden weten uit welke naam ze hun terroristische acties uitvoeren).

Nee Bin! Neenee Mijnheer Laden! je bent mis hoor, islam heeft écht niks met jouw acties te maken. Dommerikske!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 12:08   #17
skaldis
Banneling

Standaard

Allah en god en jahweh zijn scheetapenblazen !!
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 15:37   #18
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
VN akkoord met resolutie tegen godslastering

Islamitische landen hebben een resolutie door de VN-mensenrechtenraad gedrukt waarin wordt aangedrongen op een wereldwijd verbod op publiekelijke godslastering. De resolutie was een initiatief van de Organisatie van de Islamitische Conferentie (OIC), die een wereldwijde 'campagne' tegen moslims en de islam aan de orde wil stellen die sinds de aanslagen van 11 september 2001 aan de gang zou zijn.
Wie denkt dat het hier gaat om godslastering is erg goedgelovig. Het gaat hier om een poging de VN in te schakelen in het bestrijden van kritiek op één enkele godsdienst, nl. die van de permanente verontwaardiging.

Twee overwegingen : als iemands geloof niet tegen wat beledigingen of kritiek kan dan is het wel erg klein en als respect niet vrijwillig betoont wordt dan is het ook niets waard.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 16:33   #19
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het meest grappige aan deze VN resolutie (als we er toch de humor van mogen inzien) die er blijkbaar door islamitische landen is doorgedrukt, zit in de figuur van JEZUS.

Volgens christenen is Jezus GOD Himself, gekruisigd en verrezen, volgens moslim is ie slechts een profeetje, niks gekruisigd en niks verrezen ---> sorry moslims, vanaf nu mag je dat niet meer zeggen wegens jullie eigen wet op godslastering!

De langetenen ziekte mag van mij nu best gaan overslaan op die christenen hoor.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 31 maart 2007 om 16:34.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 16:46   #20
Heftruck

Standaard

Eigenlijk is er maar één correct antwoord.

Godverdomme.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be