Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2007, 19:16   #1
ilfalco
Minister-President

Standaard Bart Dewever hypocrieter dan ooit

-VA schiet met scherp op de PS en paars
zo 18/03/07 - Op een partijcongres in Gent heeft de N-VA haar verkiezingscampagne op gang getrokken. De kartelpartner van CD&V zet zich sterk af tegenover de PS en de paarse regering en benadrukt dat een nieuwe staatshervorming de inzet is van de federale verkiezingen.
"Laat Vlaanderen niet verstrikken", luidt de slogan van de precampagne van de N-VA. De Vlaams-nationalistische partij verwijst naar het strikje van PS-voorzitter Elio Di Rupo waarin Vlaanderen zou dreigen verstrikt te raken.
(foto VRT) "De PS blokkeert de Vlaamse vraag naar meer autonomie", klaagt de N-VA, "en is de behoeder van een systeem dat niet werkt."
Partijvoorzitter Bart De Wever benadrukte wel dat zijn partij niet anti-Waals is. "De N-VA is en blijft bereid tot solidariteit, maar dan wel echte solidariteit", zei hij.
Die kan, volgens De Wever, pas werken als de deelstaten meer bevoegheden en dus meer verantwoordelijkheden krijgen.
Een nieuwe staatshervorming wordt, volgens de N-VA, de inzet voor de federale verkiezingen van 10 juni. Een staatshervorming zal ook goed zijn voor Wallonië, luidt het.
Morgen gaat het partijbestuur van de N-VA naar Dinant, op uitnodiging van MR-burgemeester Richard Fournaux.
Die draagt ook een strikje en wil volgens De Wever aan de N-VA laten zien "dat er naast het Wallonië van Di Rupo ook een ander Wallonië bestaat".
"Paars moet weg"
De partij ziet de onmiddellijke toekomst vol vertrouwen tegemoet en voelt zich gesterkt door de goede resultaten bij de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober vorig jaar.
"Paars moet nu weg voor het te laat is", zei De Wever.
De paarse federale regering laat vooral ballonnetjes op en verheerlijkt zichzelf tijdens superministerraden, maar op communautair vlak zullen de SP.A en de Open VLD het verschil niet maken, zegt de N-VA.
Vlaams Belang zet zichzelf dan weer buitenspel door andere partijen als apen voor te stellen.
bron webstek VRT

Ongelooflijk hoe leugenachtig en bedriegelijk Dewever wel is.
Zeker die laatste paragraaf zegt alles.
Het VB wordt al jaar en dag langs alle kanten uitgemaakt en uitgescholden voor al wat vuil is; Niet in het minst door Dewever zelf die het VB electoraat op TV een mesthoop noemde en mvr Morel een HOER.

Mestkevers, wilden, bruine pest ,NAZI'S etc
Blijkbaar is er geen cordon meer om het VB omwille van haar separatisme of haar anti-migratiestandpunten.
Neen , nu is er volgens beroepsbedrieger Dewever een cordon omwille van een ludieke campagne die een spreekwoord uitbeeldt.
ongelooflijk! Blijkbaar is er niets anders meer waar hij het cordon mee kan rechtvaardigen. En dat is dezelfde man die iedereen uit zijn partij zette die nog maar wilde praten met het VBEn daar had hij geen ludieke campagne gericht tegen de systeempartijen voor nodig.

Zoals coveliers al zei=" dewever is het toppunt van machivallisme en opportunisme". Zie ook hoe ze in antwerpen AL hun beloftes weer gebroken hebben( defusie disctricten, veiligheidsschepen , illegalen etc) en plat op de buik gaan voor spaallochtonie.
En dat als klap op de vuurpeil een uithaal naar paars. Datzelfde paars waar hij ei zo na een kartel mee vormde( hij had zelfs al beginselverklaring met De Gucht).

Datzelfde Paars waar hij OVERAL mee samen regeert.
Dat doet me nog denken aan het congres waar Bourgois uitriep =" de tsejven willen ons kapot". En ...." nooit een kartel met de tsjeven".
Wat men bij de N-VA de ene dag verketterd daar staat men de volgende dag glimlachend mee op de foto. Wat men de ene dag plechtig belooft( nooit met de spa, nooit in een regering als B-H-V...)...

Dat doet men later af als peptalk voor de achterban. Of ... Leterme had het al beloofd.

Het probleem is niet de PS. Het probleem zijn onbetrouwbare opportunisten alla Dewever EN de de traditionele partijen die vlaanderen al zijn troeven uit handen geven en die zonder enige compensatie het franstalig onderwijs financieren en federale putten vullen.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 20:36   #2
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Wel ik vind niets hypocriets aan de stelling van Bart De Wever. N-Va heeft op haar congres een stelling ingenomen waarmee ze naar de kiezer gaat.

N-Va heeft nooit gezegd dat ze tegen solidariteit met Wallonië is, N-Va is wel tegen de ondoorzichtige geldstromen richting Wallonië.

Wat betreft de samenwerking met het VB, daar heeft het VB meer schuld aan dan de N-Va. Ik zal niet meer neerschrijven wat verleden jaar in het parlement gebeurt is.
Oud 19 maart 2007, 02:08   #3
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard Fatass Bartje giving some nice head

Zolang de N-VA vastklit aan de vuile belgicistische gelovige honden van de CD&V zullen de mensen die Vlaamsgezind & Vlaams-nationalist zijn niet op de N-VA stemmen en eerder op Vlaams Belang.
Kwa politieke inhoud en uiterlijk kan je hem lijnrecht naast Geert Lambert zetten.
In wallonië vonden ze zelfs het woordje flamingant uit.
In ondervinding heb ik wel gemerkt dat het een veel slechtere conotatie heeft in la Wallonie dan in Vlaanderen.
Allez met zen allen meezingen:
Et les Wallons (2)
Et les Wallons sont des cochons la la la la la
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 08:47   #4
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Wel ik vind niets hypocriets aan de stelling van Bart De Wever. N-Va heeft op haar congres een stelling ingenomen waarmee ze naar de kiezer gaat.
Is niks waard. De N-Va heeft vroeger ook al fameuse stellingen ingenomen waar niks van in huis is gekomen, en waarbij men achteraf met de lichte glimlach tegen de camera komt zeggen dat het een leugentje om bestwil was.
Oud 19 maart 2007, 08:55   #5
SirGalahad_
Burgemeester

SirGalahad_'s schermafbeelding

Standaard

Zolang de CDV de NVA in de armgreep heeft zal Vlaanderen zowiezo verliezen.
Ik vertrouw Leterme voor geen haar...

Als de NVA slim is verlaten ze de tjeventrein vóór 10/06
  4. In the '60s, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.
SirGalahad_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 09:00   #6
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SirGalahad_ Bekijk bericht
Zolang de CDV de NVA in de armgreep heeft zal Vlaanderen zowiezo verliezen.
Ik vertrouw Leterme voor geen haar...

Als de NVA slim is verlaten ze de tjeventrein vóór 10/06
Maar de NVA is afgekocht met een zeteltje, remember . Daarom dat Dewever de symbolische dolk in JMD's rug heeft gestoken na hem eerst de hand te hadden gereikt.

Bedriegelijk volkje, die NVA'ers
Oud 19 maart 2007, 09:21   #7
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

De NVA had Dedecker moet houden, Coveliers en Verstrepen erbij moeten sleuren en ze hadden 10 keer verder gestaan.Dat was tenminste een fatsoenlijk rechts front geweest, één waarin rechtse idealen hadden verwezenlijkt kunnen worden zonder de extremisten �* la De Man.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 19 maart 2007 om 09:22.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 09:24   #8
Anna List
Banneling

Standaard

die apen zijn het probleem niet hoor ... maar wat daaronder staat : "het enige alternatief" ... dat is wat zeer doet ... omdat het zo pijnlijk juist is...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 09:40   #9
Smosse
Vreemdeling

Smosse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
De NVA had Dedecker moet houden, Coveliers en Verstrepen erbij moeten sleuren en ze hadden 10 keer verder gestaan.Dat was tenminste een fatsoenlijk rechts front geweest, één waarin rechtse idealen hadden verwezenlijkt kunnen worden zonder de extremisten �* la De Man.
Tis dat alle leden van de N-VA zo blij zouden als hun partij resoluut voor de rechtse kant kiest. Het trio dat jij nu opsomt is voor vele mensen een brug te ver, mij inclusief.
Oud 19 maart 2007, 09:47   #10
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smosse Bekijk bericht
Tis dat alle leden van de N-VA zo blij zouden als hun partij resoluut voor de rechtse kant kiest. Het trio dat jij nu opsomt is voor vele mensen een brug te ver, mij inclusief.
Dat begrijp ik maar ik hoop nog altijd dat als er een forza flandria komt het er één zal zijn op poten gezet door de NVA ipv het VB. Al zal ik er nooit voor stemmen. De personen die ik opnoemde zijn maar enkele boegbeelden die mij te binnen schoten.
Oud 19 maart 2007, 09:58   #11
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Lao Tzu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat begrijp ik maar ik hoop nog altijd dat als er een forza flandria komt het er één zal zijn op poten gezet door de NVA ipv het VB. Al zal ik er nooit voor stemmen. De personen die ik opnoemde zijn maar enkele boegbeelden die mij te binnen schoten.
Hoe kinderachtig en hypocriet! "Ik speel mee met de die maar niet met die andere... Bleibleiblei..." terwijl dat het einddoel van het spel hetzelfde is! D�*�*r is het Vlaams Belang ALTIJD eerlijk in geweest! De uitgestoken hand voor samenwerking om dat doel te bereiken was er ALTIJD!
Oud 19 maart 2007, 09:59   #12
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lao Tzu Bekijk bericht
Hoe kinderachtig en hypocriet! "Ik speel mee met de die maar niet met die andere... Bleibleiblei..." terwijl dat het einddoel van het spel hetzelfde is! D�*�*r is het Vlaams Belang ALTIJD eerlijk in geweest! De uitgestoken hand voor samenwerking om dat doel te bereiken was er ALTIJD!
Jij mag dat hypocriet noemen,ik noem dat vasthouden aan mijn idealen. Daar ben ik ook eerlijk in.Ik houd mijn hart vast de dag dat extremisten �* la De Man zulk een forza flandria achter zich moesten krijgen en koester de zachte hoop dat er ook een fatsoenlijk rechts alternatief bestaat met de gematigde leden van het VB �* la Verstrepen.Maar heel het VB samen met NVA & co op één lijst, daar ben ik ontzettend tegen.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 19 maart 2007 om 10:02.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 10:16   #13
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Jij mag dat hypocriet noemen,ik noem dat vasthouden aan mijn idealen. Daar ben ik ook eerlijk in.Ik houd mijn hart vast de dag dat extremisten �* la De Man zulk een forza flandria achter zich moesten krijgen en koester de zachte hoop dat er ook een fatsoenlijk rechts alternatief bestaat met de gematigde leden van het VB �* la Verstrepen.Maar heel het VB samen met NVA & co op één lijst, daar ben ik ontzettend tegen.
Zo gaan we er nooit komen natuurlijk!
Oud 19 maart 2007, 10:19   #14
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zo gaan we er nooit komen natuurlijk!
Ik vind dat met zulk initiatief het rechtse gedachtegoed kan losgekoppeld worden van het extremistische imago dat het dankzij het VB heeft opgelopen. Zonder dat kantje lijkt het mij dan ook dat zo een initiatief op veel steu (lees stemmen) kan rekenen.
Oud 19 maart 2007, 10:19   #15
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Kwa politieke inhoud en uiterlijk kan je hem lijnrecht naast Geert Lambert zetten
idd.... Ze zijn al even leugenachtig...
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 10:28   #16
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik vind dat met zulk initiatief het rechtse gedachtegoed kan losgekoppeld worden van het extremistische imago dat het dankzij het VB heeft opgelopen. Zonder dat kantje lijkt het mij dan ook dat zo een initiatief op veel steu (lees stemmen) kan rekenen.
Ik geloof dat niet. Trouwens voor het uiteindelijke doel zal iedere partij even water bij de wijn moeten doen. Dan telt even enkel maar dat doel. Daarna zien we wel verder hoe we het dan tot stand gekomen resultaat invullen.
Oud 19 maart 2007, 10:58   #17
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik geloof dat niet. Trouwens voor het uiteindelijke doel zal iedere partij even water bij de wijn moeten doen. Dan telt even enkel maar dat doel. Daarna zien we wel verder hoe we het dan tot stand gekomen resultaat invullen.
Het is je recht omdat te geloven, maar eer het VB voor mij aanvaardbaar zal zijn moet er veel water bij de wijn gedaan worden...
Oud 19 maart 2007, 11:08   #18
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij mag dat hypocriet noemen,ik noem dat vasthouden aan mijn idealen. Daar ben ik ook eerlijk in.
Welke idealen?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 11:14   #19
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Welke idealen?
Dat extremisten niet aan de macht komen.
Oud 19 maart 2007, 12:00   #20
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat extremisten niet aan de macht komen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be