Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2007, 23:41   #1
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard Brief van een kind uit de gevangenis

Gevangen zitten is voor kinderen erg.
Zonder iets te hebben misdaan gevangen zitten kan enkel in dit kloteland.

Gezwicht voor de druk van allerlei rechtse krachten ontwikkelde ons land een jarenlange oorlog tegen asielzoekers en mensen zonder papieren.
Terwijl onze economie dreigt ten onder te gaan bij gebrek aan werkkrachten willen bepaalde politici rechts stemmers afsnoepen door dat te doen waar ze zouden dienen tegen te vechten.

De waanzin gaat zover dat we kinderen nu ook opsluiten in asielcentrum, als waren het verloren gelopen dieren.

Hier een brief van zo'n kind:

------
Citaat:
Brief van Gor uit het gesloten centrum
1 maart 2007
Brief van Gor aan zijn klasgenoten en klassenlerares

Beste klasgenoten en mevrouw,
Ik schrijf dit briefje nu op mijn bedje in het Gesloten Centrum. Het is nu juist tien vóór zeven. Alles is begonnen 36 uren geleden. Het was de dinsdag dat we examen voor wiskunde (getallenleer) en geschiedenis hadden. Precies om tien vóór zeven belde een groepje van 4 agenten en 2 personen in burgerkleren aan, aan onze deur. Door het lawaai werd ik wakker. Vijf minuten later namen ze mijn vader mee naar het politiebureau. Het was de bedoeling dat ze ons hele gezin zouden meenemen, maar mijn mama weigerde het en daarom bleven een paar agenten en de mensen in burgerkleren.
Met een paar zeer domme leugens, waarvan er één luidde dat we op tijd naar school zouden kunnen, haalde een man in burgerkleren ons over naar het politiebureau mee te gaan.Twee uren later kwam een persoon, die blijkbaar uit Brussel kwam, het slechte nieuws vertellen.
Dan werden mijn vader en ik gefouilleerd en opgesloten in een kamertje. Mijn mama en mijn zus mochten naar huis gaan om een paar kledingstukken en noodzakelijke dingen mee te brengen. Als ze terugkwamen, werden ook zij gefouilleerd.Daarna bleven we met zijn vieren, nog twee neven en een man en een vrouw achter in het kleine kamertje.
Vervolgens werden we in een busje gezet en reden we naar hier. Deze plaats heeft als naam: RC 127bis. Het Gesloten Centrum lijkt voor 90% op een gevangenis. De kamers zijn zó vernederend mogelijk gemaakt: we moeten op 2 duplex-bedden slapen, de kamerdeuren mogen en kunnen niet gesloten worden. Er bevindt zich een heel groot raam aan de buitenzijde van de rechthoekige kamer, die gericht staat naar de ‘speelplaats’. De lichten gaan al uit om 22 uur. De verwarming staat altijd op 30° C, enz … Er zijn nog veel andere redenen waarom een normaal mens hier niet mag en kan wonen. Wat frisse lucht betreft: we mogen maar een uurtje naar buiten.
Ik zou heel erg graag wat over jullie horen, kunnen jullie aub iets terugsturen of als jullie willen, mogen jullie eens komen, maar dan moeten jullie wel bellen naar het nummer 02 755 00 00 om een afspraak te maken.
Ik heb ook gehoord dat er daar bij jullie iets groots gaande is. Het is te hopen dat jullie je realiseren dat dit de enige dingen zijn die jullie kunnen doen als jullie me weer willen zien. Ik hoop dat jullie goede punten hebben en ik wens jullie allemaal van harte een prettige kerstdag en een gelukkig nieuwjaar, ook als ik er niet bij ben.
Vele groeten, Gor
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2007, 23:46   #2
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 5 april 2007 om 23:48.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2007, 23:47   #3
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Klinkt beter dan Albanië, toch? Veel weg van een gevangenis heeft het overigens niet, want je kunt altijd weg.

Ik ben er wel tegen, voor de goede wil van interpretatie.

Laatst gewijzigd door lombas : 5 april 2007 om 23:49.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2007, 23:51   #4
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik ben er wel tegen, voor de goede wil van interpretatie.
Ah. Ik dacht al.

*sluit zijn koffertje met banbliksems*
Oud 5 april 2007, 23:51   #5
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

oooh...

Hadden de wahabisten dit eerder geweten, ze hadden kinderen zitten smokkelen naar België
Oud 6 april 2007, 05:26   #6
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Ah. Ik dacht al.

*sluit zijn koffertje met banbliksems*

Open het dan maar vlug terug...ze komen ongewenst naar belgique als illegaal.
Dus wat moeten we ermee? 'Opsluiten' lijkt de beste remedie, kunnen ze toch al geen criminele feiten plegen.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 08:42   #7
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Gezwicht voor de druk van allerlei rechtse krachten ontwikkelde ons land een jarenlange oorlog tegen asielzoekers en mensen zonder papieren.
Ten eerste heeft dit niets met eventuele rechtse krachten te maken maar is dit een gevolg van een onvolledig beleid .. waar links dus ook aan meegewerkt heeft.

Ten tweede geloof ik nooit dat die brief door een kind is geschreven.

tjuus zoek maar iets anders om medeleiden te wekken
Oud 6 april 2007, 08:58   #8
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Ten eerste heeft dit niets met eventuele rechtse krachten te maken maar is dit een gevolg van een onvolledig beleid .. waar links dus ook aan meegewerkt heeft.

Ik geef je half gelijk
Het heeft te maken met een onvolledig beleid, en rechtse druk.
Het is vreselijk dat kinderen opgesloten worden.

Maar deze brief is inderdaad niet door een kind geschreven, en met opzet zo geschreven dat het nog droeviger zou klinken... Er mag protest komen op het opsluiten van kinderen, maar de mensen iets voorliegen is niet de beste manier.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 09:35   #9
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Maar deze brief is inderdaad niet door een kind geschreven, en met opzet zo geschreven dat het nog droeviger zou klinken... Er mag protest komen op het opsluiten van kinderen, maar de mensen iets voorliegen is niet de beste manier.
mijn gedacht.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 09:42   #10
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht

Ook van mij krijg je meer dan half gelijk. Dat ze eens gaan protesteren tegen die romazigeuners in Brussel die zitten te bedelen met hun kinderen op de schoot. Uiteraard is dit triestig voor de kinderen. Maar ze zijn niet meer dan een speelbal van hun ouders om bij ons net dat effect van "ocharme toch die bloeikes" op te wekken.
't Doet me ook denken aan die periode waarin Brussel overspoeld werd door gehandicapten uit de Oostbloklanden die aan elk rood licht een maximum aan medeleiden opwekten om zodus geld te kunnen aftroggelen.
Eens thuis werden ze door hun echte bazen dan nog eens overklopt als ze niet genoeg "verdiend" hadden.
Hoe "softer" we worden hoe meer we die fenomenen de kop gaan zien opsteken.

En dan die brief in kwestie: wat een melig gedoe, aan het taalgebruik en het continu gebruik van verkleinwoordjes merk je al dat dit door een manipulator 1ste klas geschreven werd.
't Doet me eigenlijk meer aan kettingbrieven denken.

Laatst gewijzigd door Amaj : 6 april 2007 om 10:01.
Amaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 19:03   #11
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Die brief bevat in ieder geval geen kindertaal, wel een poging om daarop te lijken. Propaganda dus.
Als ik lees hoe kinderen tegenwoordig schrijven <huiver>, zowel in België als in Nederland, dan geloof ik deze brief niet. En ja, ik heb tamelijk vaak contact met kinderen, vooral schriftelijk.

Bovendien, waar zou de Overheid anders die kinderen naartoe moeten brengen ? Hun ouders hebben hen in deze situatie gebracht. Hun aanvraag is afgewezen, dus moeten ze het land uit. Om te voorkomen dat ze onderduiken worden ze onder bewaring gesteld. Dat is toch niet meer dan normaal ? Het weze humaan om hen zo snel mogelijk terug naar hun thuisland te sturen, niet om hun illegale verblijf hier nodeloos te rekken.
Oud 6 april 2007, 19:27   #12
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Terwijl onze economie dreigt ten onder te gaan bij gebrek aan werkkrachten willen bepaalde politici rechts stemmers afsnoepen door dat te doen waar ze zouden dienen tegen te vechten.

De waanzin gaat zover dat we kinderen nu ook opsluiten in asielcentrum, als waren het verloren gelopen dieren.

------
Juist, Feremans. Het is hier een kloteland en dat moeten we genoeg laten merken, zodat die kindertjes die hier op onze kosten opgesloten worden, samen met hun ouders, blijven waar ze zijn en hun eigen landen uit de miserie proberen te helpen.

En opsluiten? Ook voor hun veiligheid, of moeten ze hier zonder papieren als vogelvrij wild op straat lopen. Moeten ze als Pia Martinescu eindigen? Een Roemeens bedelaartje, dat blijkbaar aan de verkeerde een almoes vroeg en wiens lichaam uit het dok gevist werd, in zulke toestand dat ofschoon het kind nog maar pas dood was, men in eerste instantie niet kon uitmaken of het om een jongen of een meisje ging.

Face it: gruwelijke gekken lopen hier genoeg rond en weerloze kinderen kan men beter opsluiten dan ze in hun handen te laten vallen. Kinderen zonder papieren zullen ze minder snel aangeven en missen dan kinderen die hier geboren zijn en correct geregistreerd staan.
Oud 6 april 2007, 19:31   #13
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amaj Bekijk bericht
Ook van mij krijg je meer dan half gelijk. Dat ze eens gaan protesteren tegen die romazigeuners in Brussel die zitten te bedelen met hun kinderen op de schoot. Uiteraard is dit triestig voor de kinderen. Maar ze zijn niet meer dan een speelbal van hun ouders om bij ons net dat effect van "ocharme toch die bloeikes" op te wekken.
't Doet me ook denken aan die periode waarin Brussel overspoeld werd door gehandicapten uit de Oostbloklanden die aan elk rood licht een maximum aan medeleiden opwekten om zodus geld te kunnen aftroggelen.
Eens thuis werden ze door hun echte bazen dan nog eens overklopt als ze niet genoeg "verdiend" hadden.
Hoe "softer" we worden hoe meer we die fenomenen de kop gaan zien opsteken.

En dan die brief in kwestie: wat een melig gedoe, aan het taalgebruik en het continu gebruik van verkleinwoordjes merk je al dat dit door een manipulator 1ste klas geschreven werd.
't Doet me eigenlijk meer aan kettingbrieven denken.
Dit gebeurd ook in Antwerpen. Zomer 2003, 38 graden Celsius en een zigeunerin kwam bedelen met een baby in skiepak. Het kind was bleek, koud en bewoog niet. Kortom: die vrouw liep met een lijk rond. Als ik wou ingrijpen, verweerde ze zich als een wilde kat en ging ze sneller lopen dan ik haar kon volgen.
Ik weet niet wat er met die dode baby gebeurd is, maar waarschijnlijk had het kind geen papieren en zullen we nooit weten wat er met het lichaampje gebeurd is.
Enkele maanden later zag ik haar opnieuw, met een ander kind. Ik heb haar met het nodige respect behandeld.
Oud 6 april 2007, 20:02   #14
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth Bekijk bericht
Die brief bevat in ieder geval geen kindertaal, wel een poging om daarop te lijken. Propaganda dus.
Als ik lees hoe kinderen tegenwoordig schrijven <huiver>, zowel in België als in Nederland, dan geloof ik deze brief niet. En ja, ik heb tamelijk vaak contact met kinderen, vooral schriftelijk.

Bovendien, waar zou de Overheid anders die kinderen naartoe moeten brengen ? Hun ouders hebben hen in deze situatie gebracht. Hun aanvraag is afgewezen, dus moeten ze het land uit. Om te voorkomen dat ze onderduiken worden ze onder bewaring gesteld. Dat is toch niet meer dan normaal ? Het weze humaan om hen zo snel mogelijk terug naar hun thuisland te sturen, niet om hun illegale verblijf hier nodeloos te rekken.
Is dit nu humor, en is het dan zwarte of zo? Zelden zo gelachen.
Ik weet nu dat Sint-Niklaas bestaat: jij dus!
Alhoewel er ergens iets is... nu ja...
Oud 6 april 2007, 20:56   #15
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oud 7 april 2007, 23:07   #16
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zoals gewoonlijk slaat dit nergens op...wartaal dus.Posting van een minderwaardig niveau.0/10....
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 23:21   #17
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

------
dat is geen kinderbrief.Leugens en manipulatie, dat is het.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2007, 11:05   #18
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
zoals gewoonlijk slaat dit nergens op...wartaal dus.Posting van een minderwaardig niveau.0/10....

En ja, ik heb tamelijk vaak contact met kinderen, vooral schriftelijk

De vergelijking met Sinterklaas kwam na dit vetgedrukt zinnetje
en ik moest toch ook efkes glimlachen.
Dit staat uiteraard los van de topic.
Oud 8 april 2007, 16:44   #19
Boadicea

Standaard

Ja, maar die illegale kinderen zijn echte genieën, blijkbaar kunnen ze op jonge leeftijd al even vlot schrijven (en dan nog in het Nederlands) als een volwassene.
Oud 8 april 2007, 17:27   #20
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ja, maar die illegale kinderen zijn echte genieën, blijkbaar kunnen ze op jonge leeftijd al even vlot schrijven (en dan nog in het Nederlands) als een volwassene.
Dit lijkt me de beste manier om met mensen om te gaan, vooral met kinderen: ze hatelijk behandelen.
Proficiat
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be