![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gevangen zitten is voor kinderen erg.
Zonder iets te hebben misdaan gevangen zitten kan enkel in dit kloteland. Gezwicht voor de druk van allerlei rechtse krachten ontwikkelde ons land een jarenlange oorlog tegen asielzoekers en mensen zonder papieren. Terwijl onze economie dreigt ten onder te gaan bij gebrek aan werkkrachten willen bepaalde politici rechts stemmers afsnoepen door dat te doen waar ze zouden dienen tegen te vechten. De waanzin gaat zover dat we kinderen nu ook opsluiten in asielcentrum, als waren het verloren gelopen dieren. Hier een brief van zo'n kind: ------ Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() ![]() Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 5 april 2007 om 23:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klinkt beter dan Albanië, toch? Veel weg van een gevangenis heeft het overigens niet, want je kunt altijd weg.
Ik ben er wel tegen, voor de goede wil van interpretatie.
Laatst gewijzigd door lombas : 5 april 2007 om 23:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
*sluit zijn koffertje met banbliksems*
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() oooh...
Hadden de wahabisten dit eerder geweten, ze hadden kinderen zitten smokkelen naar België ![]()
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ten tweede geloof ik nooit dat die brief door een kind is geschreven. tjuus zoek maar iets anders om medeleiden te wekken ![]()
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Het heeft te maken met een onvolledig beleid, en rechtse druk. Het is vreselijk dat kinderen opgesloten worden. Maar deze brief is inderdaad niet door een kind geschreven, en met opzet zo geschreven dat het nog droeviger zou klinken... Er mag protest komen op het opsluiten van kinderen, maar de mensen iets voorliegen is niet de beste manier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
't Doet me ook denken aan die periode waarin Brussel overspoeld werd door gehandicapten uit de Oostbloklanden die aan elk rood licht een maximum aan medeleiden opwekten om zodus geld te kunnen aftroggelen. Eens thuis werden ze door hun echte bazen dan nog eens overklopt als ze niet genoeg "verdiend" hadden. Hoe "softer" we worden hoe meer we die fenomenen de kop gaan zien opsteken. En dan die brief in kwestie: wat een melig gedoe, aan het taalgebruik en het continu gebruik van verkleinwoordjes merk je al dat dit door een manipulator 1ste klas geschreven werd. 't Doet me eigenlijk meer aan kettingbrieven denken. Laatst gewijzigd door Amaj : 6 april 2007 om 10:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() Die brief bevat in ieder geval geen kindertaal, wel een poging om daarop te lijken. Propaganda dus.
Als ik lees hoe kinderen tegenwoordig schrijven <huiver>, zowel in België als in Nederland, dan geloof ik deze brief niet. En ja, ik heb tamelijk vaak contact met kinderen, vooral schriftelijk. Bovendien, waar zou de Overheid anders die kinderen naartoe moeten brengen ? Hun ouders hebben hen in deze situatie gebracht. Hun aanvraag is afgewezen, dus moeten ze het land uit. Om te voorkomen dat ze onderduiken worden ze onder bewaring gesteld. Dat is toch niet meer dan normaal ? Het weze humaan om hen zo snel mogelijk terug naar hun thuisland te sturen, niet om hun illegale verblijf hier nodeloos te rekken.
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
En opsluiten? Ook voor hun veiligheid, of moeten ze hier zonder papieren als vogelvrij wild op straat lopen. Moeten ze als Pia Martinescu eindigen? Een Roemeens bedelaartje, dat blijkbaar aan de verkeerde een almoes vroeg en wiens lichaam uit het dok gevist werd, in zulke toestand dat ofschoon het kind nog maar pas dood was, men in eerste instantie niet kon uitmaken of het om een jongen of een meisje ging. Face it: gruwelijke gekken lopen hier genoeg rond en weerloze kinderen kan men beter opsluiten dan ze in hun handen te laten vallen. Kinderen zonder papieren zullen ze minder snel aangeven en missen dan kinderen die hier geboren zijn en correct geregistreerd staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Ik weet niet wat er met die dode baby gebeurd is, maar waarschijnlijk had het kind geen papieren en zullen we nooit weten wat er met het lichaampje gebeurd is. Enkele maanden later zag ik haar opnieuw, met een ander kind. Ik heb haar met het nodige respect behandeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Ik weet nu dat Sint-Niklaas bestaat: jij dus! Alhoewel er ergens iets is... nu ja... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
En ja, ik heb tamelijk vaak contact met kinderen, vooral schriftelijk De vergelijking met Sinterklaas kwam na dit vetgedrukt zinnetje en ik moest toch ook efkes glimlachen. Dit staat uiteraard los van de topic. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Ja, maar die illegale kinderen zijn echte genieën, blijkbaar kunnen ze op jonge leeftijd al even vlot schrijven (en dan nog in het Nederlands) als een volwassene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Proficiat |
|
![]() |
![]() |