![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() DS Mailalerts: "De Gouden Uil Literatuurprijs 2007 gaat naar de Nederlander
Arnon Grunberg voor zijn boek Tirza, dat door de jury omschreven werd als 'een indringend psychologisch portret, verbonden met de alomtegenwoordige paranoia, walgelijk en fascinerend tegelijk'. Grunberg haalde het van de de Vlamingen Tom Lanoye (Het derde huwelijk) en Dimitri Verhulst (De helaasheid der dingen) en de Nederlanders Remco Campert (Het satijnen hart) en Christiaan Weijts (ART.285b)." Je moet het gvd maar doen: terwijl wij hier op bepol de ene stupide na de andere achterhaalde gedachte lozen, slaagt deze geniale auteur erin om - naast zijn genietelijke columns - ook nog jaarlijks een geniaal boekwerk te produceren. Chapeau! u. |
![]() |
#2 |
|
![]() "uncle" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected]... > DS Mailalerts: "De Gouden Uil Literatuurprijs 2007 gaat naar de Nederlander > Arnon Grunberg voor zijn boek Tirza, dat door de jury omschreven werd als > 'een indringend psychologisch portret, verbonden met de alomtegenwoordige > paranoia, walgelijk en fascinerend tegelijk'. > Grunberg haalde het van de de Vlamingen Tom Lanoye (Het derde huwelijk) en > Dimitri Verhulst (De helaasheid der dingen) en de Nederlanders Remco Campert > (Het satijnen hart) en Christiaan Weijts (ART.285b)." > Je moet het gvd maar doen: terwijl wij hier op bepol de ene stupide na de > andere achterhaalde gedachte lozen, slaagt deze geniale auteur erin om - > naast zijn genietelijke columns - ook nog jaarlijks een geniaal boekwerk te > produceren. > Chapeau! > u. Arnon Grunberg is de zoveelste scheet in een fles. De zoveelste balzak die vindt dat het gerechtvaardigd is om wat elitair te doen omdat hij schrijft. Het is één grote groep schlemielen/mughenzifters die véél te veel aandacht krijgen en daar niet mee kunnen omgaan. Of van die mensen-with-no-life die zich laten laten ontvallen hoeveel schrijvers er wel in hun 'vriendenkring' zit... maar bij een kleine rondvraag schijnt dat gevoel niet wederkerig te zijn. Zoals Ianka Fleerackers deze week in Hum dat zo prachtig zei: HUMO Aan welke mensen heb jij een hekel? FLEERACKERS « Aan mensen die aan mij plakken: ze hebben iets van mij nodig of willen per se met mij bevriend zijn, terwijl dat gevoel absoluut niet wederkerig is. Parasieten noem ik dat.» Way to go Ianka! Fuck 'em! Een stamp tegen één hunner scheenbenen zou een probaat middel kunnen zijn om hen van wat neveneffecten af te helpen. In feite... wat is een boek? Een boek is eigenlijk niks meer dan één grote posting op papier niewaar? En moet daar persé een prijs voor uitgereikt worden? Het is toch geen 100m sprint? Ik kan zonder Grunberg. |
![]() |
#3 |
|
![]() "10% Alien" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > > Arnon Grunberg is de zoveelste scheet in een fles. De zoveelste balzak die > vindt dat het gerechtvaardigd is om wat elitair te doen omdat hij > schrijft. > Het is één grote groep schlemielen/mughenzifters die véél te veel aandacht > krijgen en daar niet mee kunnen omgaan. Of van die mensen-with-no-life die > zich laten laten ontvallen hoeveel schrijvers er wel in hun > 'vriendenkring' > zit... maar bij een kleine rondvraag schijnt dat gevoel niet wederkerig te > zijn. > 10% Alien, hé. Maak er maar de volle 100% van: jij bent goddomme niet van deze wereld ;)) u. |
![]() |
#4 |
|
![]() "uncle" <[email protected]> wrote in
news:[email protected]: > huwelijk) en Dimitri Verhulst (De helaasheid der dingen) Wie met dergelijke titels voor de pinnen komt verdient een geweldige schup ter hoogte van de arsch. Godverdomme nogantoe zeg: "de helaasheid der dingen". Hup, afvoeren naar het vilbeluik. |
![]() |
#5 |
|
![]() On 1 apr, 01:11, "uncle" <[email protected]> wrote:
> Je moet het gvd maar doen: terwijl wij hier op bepol de ene stupide na de > andere achterhaalde gedachte lozen, slaagt deze geniale auteur erin om - > naast zijn genietelijke columns - ook nog jaarlijks een geniaal boekwerk te > produceren. Jaarlijks? Als hij eenmaal per jaar een geniaal boekwerk produceert, dan heeft hij een sabbatical. |
![]() |
#6 |
|
![]() "uncle" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected]... > "10% Alien" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... > > > > Arnon Grunberg is de zoveelste scheet in een fles. De zoveelste balzak die > > vindt dat het gerechtvaardigd is om wat elitair te doen omdat hij > > schrijft. > > Het is één grote groep schlemielen/mughenzifters die véél te veel aandacht > > krijgen en daar niet mee kunnen omgaan. Of van die mensen-with-no-life die > > zich laten laten ontvallen hoeveel schrijvers er wel in hun > > 'vriendenkring' > > zit... maar bij een kleine rondvraag schijnt dat gevoel niet wederkerig te > > zijn. > > > > 10% Alien, hé. Maak er maar de volle 100% van: jij bent goddomme niet van > deze wereld ;)) > u. Mag ik jou ook het volgende mededelen: Tijdens een zéér geheime reünie van het neusje van de zalm van be.politics werd besloten om jou de Uil van be.politics 2006 prijs te overhandigen. Jij behaalde in extremis 1 stem meer dan Fusti, doordat een laat bezoeker uit Waregem nog binnen de tijd (voor de laatste slok van de laatste pint) op kwam dagen. Het was werkelijk een nek aan nek race. Jouw prijs zal onder een losliggende steen aan de Ideghemsche Slyus komen te liggen. |
![]() |
#7 |
|
![]() On Sun, 1 Apr 2007 13:24:27 +0200, "10% Alien" <[email protected]>
wrote: >"uncle" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected]... >> "10% Alien" <[email protected]> wrote in message >> news:[email protected]... >> > >> > Arnon Grunberg is de zoveelste scheet in een fles. De zoveelste balzak >die >> > vindt dat het gerechtvaardigd is om wat elitair te doen omdat hij >> > schrijft. >> > Het is één grote groep schlemielen/mughenzifters die véél te veel >aandacht >> > krijgen en daar niet mee kunnen omgaan. Of van die mensen-with-no-life >die >> > zich laten laten ontvallen hoeveel schrijvers er wel in hun >> > 'vriendenkring' >> > zit... maar bij een kleine rondvraag schijnt dat gevoel niet wederkerig >te >> > zijn. >> > >> >> 10% Alien, hé. Maak er maar de volle 100% van: jij bent goddomme niet van >> deze wereld ;)) >> u. > > Mag ik jou ook het volgende mededelen: >Tijdens een zéér geheime reünie van het neusje van de zalm van be.politics Pfff, wie is hier nu elitair? Een soort fight fire wih fire? Ok, het is u vergeven maar het blijft lelijk. >werd besloten om jou de Uil van be.politics 2006 prijs te overhandigen. Jij >behaalde in extremis 1 stem meer dan Fusti, doordat een laat bezoeker uit >Waregem nog binnen de tijd (voor de laatste slok van de laatste pint) op >kwam dagen. Het was werkelijk een nek aan nek race. Jouw prijs zal onder een >losliggende steen aan de Ideghemsche Slyus komen te liggen. > Fust? Waarom komt deze hooggeschoolde intellectueel naast een wannabe lewser als onze ouwe druiper te staan? dL |
![]() |
#8 |
|
![]() "10% Alien" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > > Mag ik jou ook het volgende mededelen: > Tijdens een zéér geheime reünie van het neusje van de zalm van be.politics > werd besloten om jou de Uil van be.politics 2006 prijs te overhandigen. > Jij > behaalde in extremis 1 stem meer dan Fusti, doordat een laat bezoeker uit > Waregem nog binnen de tijd (voor de laatste slok van de laatste pint) op > kwam dagen. Het was werkelijk een nek aan nek race. Jouw prijs zal onder > een > losliggende steen aan de Ideghemsche Slyus komen te liggen. > Hoe lief, toch! En dit nog: waaruit bestaat precies die 10% aliënatie? Ik weiger te geloven dat, zoals bij ons Lowieke, je piemel op de plaats staat waar zich normaal de neus bevindt, noch dat je net als hij slechts over één hersenkwab zoude beschikken,- deze der ultrarechtsche Vlaemsche schievetisten. u. |
![]() |
#9 |
|
![]() "boutros gali" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected] .71... > > Wie met dergelijke titels voor de pinnen komt verdient een geweldige schup > ter hoogte van de arsch. > Godverdomme nogantoe zeg: "de helaasheid der dingen". Hup, afvoeren naar > het vilbeluik. > Je literaire bagage weegt blijkbaar niet zeer zwaar, Boutros: DimitriV, die niet alleen een geestes- maar ook een streekgenoot van LouisB is, behoort de interessantste hedendaagse Vlaamse auteurs. |
![]() |
#10 |
|
![]() "uncle" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > > Je literaire bagage weegt blijkbaar niet zeer zwaar, Boutros: DimitriV, > die niet alleen een geestes- maar ook een streekgenoot van LouisB is, > behoort* de interessantste hedendaagse Vlaamse auteurs. > *tot En ach, je overige bagage weegt zwaarder dan de mijne ;)) u. |
![]() |
#11 |
|
![]() Vitae forma vocatur "uncle" <[email protected]>, die Sun, 1 Apr
2007 16:07:54 +0200, in littera <[email protected]> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >"boutros gali" <[email protected]> wrote in message >news:[email protected] 2.71... >> >> Wie met dergelijke titels voor de pinnen komt verdient een geweldige schup >> ter hoogte van de arsch. >> Godverdomme nogantoe zeg: "de helaasheid der dingen". Hup, afvoeren naar >> het vilbeluik. >> > >Je literaire bagage weegt blijkbaar niet zeer zwaar, Boutros: DimitriV, die >niet alleen een geestes- maar ook een streekgenoot van LouisB is, behoort de >interessantste hedendaagse Vlaamse auteurs. > Inderdaad, die <al Boutros al-Ghali> is me d'er eentje... Hij denkt het intellect in pacht te hebben in deze groep, maar het blijkt tenslotte maar wind te zijn.... van z'n eigen scheten. -- Fusti |
![]() |
#12 |
|
![]() On Sun, 01 Apr 2007 17:36:00 +0200, Fustigator <[email protected]>
wrote: >Vitae forma vocatur "uncle" <[email protected]>, die Sun, 1 Apr >2007 16:07:54 +0200, in littera <[email protected]> in >foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: > >>"boutros gali" <[email protected]> wrote in message >>news:[email protected] 32.71... >>> >>> Wie met dergelijke titels voor de pinnen komt verdient een geweldige schup >>> ter hoogte van de arsch. >>> Godverdomme nogantoe zeg: "de helaasheid der dingen". Hup, afvoeren naar >>> het vilbeluik. >>> >> >>Je literaire bagage weegt blijkbaar niet zeer zwaar, Boutros: DimitriV, die >>niet alleen een geestes- maar ook een streekgenoot van LouisB is, behoort de >>interessantste hedendaagse Vlaamse auteurs. >> >Inderdaad, die <al Boutros al-Ghali> is me d'er eentje... Hij denkt >het intellect in pacht te hebben in deze groep, maar het blijkt >tenslotte maar wind te zijn.... van z'n eigen scheten. En vriendjes. dL |
![]() |
#13 |
|
![]() Vitae forma vocatur dL <[email protected]>, die Sun, 01 Apr 2007 15:52:45
GMT, in littera <[email protected]> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >On Sun, 01 Apr 2007 17:36:00 +0200, Fustigator <[email protected]> >wrote: > >>Vitae forma vocatur "uncle" <[email protected]>, die Sun, 1 Apr >>2007 16:07:54 +0200, in littera <[email protected]> in >>foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >> >>>"boutros gali" <[email protected]> wrote in message >>>news:[email protected]. 132.71... >>>> >>>> Wie met dergelijke titels voor de pinnen komt verdient een geweldige schup >>>> ter hoogte van de arsch. >>>> Godverdomme nogantoe zeg: "de helaasheid der dingen". Hup, afvoeren naar >>>> het vilbeluik. >>>> >>> >>>Je literaire bagage weegt blijkbaar niet zeer zwaar, Boutros: DimitriV, die >>>niet alleen een geestes- maar ook een streekgenoot van LouisB is, behoort de >>>interessantste hedendaagse Vlaamse auteurs. >>> >>Inderdaad, die <al Boutros al-Ghali> is me d'er eentje... Hij denkt >>het intellect in pacht te hebben in deze groep, maar het blijkt >>tenslotte maar wind te zijn.... van z'n eigen scheten. > >En vriendjes. Heeft ie d'er? >dL -- Fusti |
![]() |
#14 |
|
![]() "Fustigator" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > > Inderdaad, die <al Boutros al-Ghali> is me d'er eentje... Hij denkt > het intellect in pacht te hebben in deze groep, maar het blijkt > tenslotte maar wind te zijn.... van z'n eigen scheten. > -- Toevallig schat ik de scheten van Boutros heel wat hoger in dan de jouwe,- die compleet cultuurloze Oostendsche winden zijn. (Over deze van Lowieke doen we er een welwillend zwijgen toe: de veesten van deze analfabeet ruik je alleen in ene onverzorgde zoo.) u. |
![]() |
#15 |
|
![]() Fustigator <[email protected]> wrote in
news:[email protected]: >> > Inderdaad, die <al Boutros al-Ghali> is me d'er eentje... Hij denkt > het intellect in pacht te hebben in deze groep, maar het blijkt > tenslotte maar wind te zijn.... van z'n eigen scheten. Ja, Fust, zo ken ik je weer: de scatoloog van bepol op zijn best. Qua vulgariteit moet ik het inderdaad tegen jou laten afweten. Praat jij zo tegen je patienten? Het zit je hoog, he mannetje. |
![]() |
#16 |
|
![]() "boutros gali" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected] .72... > > Ja, Fust, zo ken ik je weer: de scatoloog van bepol op zijn best. > Qua vulgariteit moet ik het inderdaad tegen jou laten afweten. Praat jij > zo > tegen je patienten? > Het zit je hoog, he mannetje. > Zoude onze Fust (die allicht nooit bijgeschoold is) GerritK's Kakafonie, oftewel Encyclopedie van de Stront gelezen hebben, omvattende de symbolische waarde, de kont, het kakken, de kleur, de stank, de wind, het sanitair, de liefhebbers, satire en nonsens, stront en het boek, lexicografie, enz.: verlucht met meer dan 100 duidelijke illustraties, waarvan sommige in kleur, en voorzien van een overzichtelijke bibliografie en een handig register? Allicht niet,- en ons analfabete Lowieke zéker niet. u. |
![]() |
#17 |
|
2007 19:03:15 +0200, in littera <[email protected]> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >"boutros gali" <[email protected]> wrote in message >news:[email protected] 2.72... >> >> Ja, Fust, zo ken ik je weer: de scatoloog van bepol op zijn best. >> Qua vulgariteit moet ik het inderdaad tegen jou laten afweten. Praat jij >> zo >> tegen je patienten? >> Het zit je hoog, he mannetje. >> > >Zoude onze Fust (die allicht nooit bijgeschoold is) GerritK's Kakafonie, >oftewel Encyclopedie van de Stront gelezen hebben, omvattende de symbolische >waarde, de kont, het kakken, de kleur, de stank, de wind, het sanitair, de >liefhebbers, satire en nonsens, stront en het boek, lexicografie, enz.: >verlucht met meer dan 100 duidelijke illustraties, waarvan sommige in kleur, >en voorzien van een overzichtelijke bibliografie en een handig register? Onbekend hier. URL? >Allicht niet,- ik heb je laag-bij-de-grondse lecturu niet. >en ons analfabete Lowieke zéker niet. Denk jij echt zo alfabeet te zijn, uitgedroogde lagere schoolmeester, ga maar met je holmaatje al-Boutros al-Ghali spelen? liefst gore spelletjes.... >u. > > -- Fusti |
![]() |
#18 |
|
2007 18:05:38 +0200, in littera <[email protected]> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >"Fustigator" <[email protected]> wrote in message >news:[email protected].. . >> >> Inderdaad, die <al Boutros al-Ghali> is me d'er eentje... Hij denkt >> het intellect in pacht te hebben in deze groep, maar het blijkt >> tenslotte maar wind te zijn.... van z'n eigen scheten. >> -- > >Toevallig schat ik de scheten van Boutros heel wat hoger in dan de jouwe,- >die compleet cultuurloze Oostendsche winden zijn. "The queen has no legs"(*) en ik los nooit scheten. >(Over deze van Lowieke doen we er een welwillend zwijgen toe: de veesten van >deze analfabeet ruik je alleen in ene onverzorgde zoo.) Ben jij daar "inmate"? >u. * uitspraak van Queen Victoria toen de Franse ambassadeur een lovende opmerking deel over het onderbeen van the queen , toen ze in een praalkoets opstapte. -- Fusti |
![]() |
#19 |
|
![]() Vitae forma vocatur boutros gali <[email protected]>, die Sun, 01
Apr 2007 16:41:55 GMT, in littera <[email protected] 2> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >Fustigator <[email protected]> wrote in >news:[email protected] : > > >>> >> Inderdaad, die <al Boutros al-Ghali> is me d'er eentje... Hij denkt >> het intellect in pacht te hebben in deze groep, maar het blijkt >> tenslotte maar wind te zijn.... van z'n eigen scheten. > >Ja, Fust, zo ken ik je weer: de scatoloog van bepol op zijn best. Weerom onzin. >Qua vulgariteit moet ik het inderdaad tegen jou laten afweten. Dat kun je niet, want je zakt steeds verder in de stront. >Praat jij zo >tegen je patienten? Durf jij je beroep hier te openbaren? Daar heb je de "guts" niet voor. >Het zit je hoog, he mannetje. Nee, je laagte maakt mij triest. Je bent veel erger dan al de Behangers die hier rondlopen. -- Fusti |
![]() |
#20 |
|
![]() "Fustigator" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Durf jij je beroep hier te openbaren? Kickt u daar op? Omar |