![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() Voor- en tegenstanders van het homohuwelijk demonstreren in Detroit,
Michigan. (Foto Reuters) Kampen om homo's te genezen Documentaire over 'bekering' door Amerikaanse christenen Rotterdam, 6 april. - In de VS trachten christelijke groepen homoseksuelen te 'genezen'. "Ik was als een vogel die uit zijn kooi vloog." Door Tom Rooduijn Archief: overzicht - Meer medianieuws print artikel mail artikelIn de Verenigde Staten zetten christelijke groeperingen zich in toenemende mate in om de homoseksueel te bekeren. Of liever: te genezen. Want homoseksualiteit wordt door vertegenwoordigers van de ex-gay-movement niet alleen beschouwd als een zonde, maar ook als een ziekte. En net als andere ziektes, redeneert de beweging, is homseksualiteit te genezen. Daartoe zijn in Amerika ruim honderd klinieken opgericht en zijn tal van zelfstandige therapeuten actief. Een aantal van deze 'homogenezers' komt aan het woord in de onthutsende aflevering Gay Conversion van de CNN-serie 'World's Untold Stories' die dit paasweekeinde wordt uitgezonden. Opmerkelijk is dat alle therapeuten in de documentaire van Mark Simkin zelf ooit homoseksueel waren en nu ware family men zijn. Neem Richard Cohen, aangekondigd als een van de gezaghebbendste 'gay conversion'-therapeuten van Amerika. Van zijn voormalige homoseksualiteit getuigt een foto van hem naast een man wiens gezicht onherkenbaar is gemaakt. Dan kijkt de camera mee bij Cohens sessie met Lee, een zwarte homoseksueel met dreadlocks en een broek met camouflagepatroon. "Lee is gay, maar hij heroriënteert zich op zijn seksualiteit", luidt het commentaar. "Je moet terug naar de jongen die je ooit was", houdt Cohen zijn cliënt voor. Lee moet zijn sindsdien ontwikkelde identiteit met behulp van een tennisracket en een kussen letterlijk van zich af slaan. "Hij moet de gevoelens die in hem gevangen zijn naar buiten brengen", legt de therapeut uit. Volgens Cohen is seksualiteit niet iets wat een mens willoos ondergaat, maar waarvoor kan worden gekozen. Hijzelf ervoer zijn keuze voor de heteroseksualiteit en zijn verdwenen behoefte aan mannen als een bevrijding: "Ik was als een vogel die uit zijn kooi vloog." De CNN-documentaire stipt ook de politieke invloed aan die van de christelijke lobbygroepen uitgaat. Ze verspreiden hun boodschap via populaire radiostations en proberen op scholen in het lesprogramma te laten opnemen dat homoseksualiteit niet aangeboren is. Een organisatie als Focus on the Family heeft een aparte divisie Homoseksualiteit, waarvan ex-homo Mike Haley directeur is. "Als ik twintig jaar geleden een gespierde man zag, wilde ik met hem slapen", zet Haley uiteen, "maar nu denk ik: had ik maar zulke spieren." Tijdens een lezing op een conferentie over gay conversion betoogt hij dat dertig procent van de homoseksuelen die in therapie gingen daadwerkelijk genazen. Ondertussen demonstreren buiten tientallen christelijke homo's met teksten als: God loves you as you are en It's OK to be gay. Er is inmiddels ook een actiegroep die de strijd met de ex-gay-movement aanbindt. "Mensen worden misleid voor politiek en geldelijk gewin", zegt Wayne Besen, de voorman van de groep. "Bovendien zijn de technieken, gebruikt bij deze 'heroriëntatie', laakbaar en gevaarlijk." Volgens Besen stoelt de hele beweging op haat, veroordeling en discriminatie van homoseksuelen: "Deze beweging voorziet homo's van een stigma. Mensen gaan zich ervoor schamen en worden daardoor gedwongen om te willen veranderen." Besen meende ooit zelf met behulp van een hypnosetherapie op cd van zijn geaardheid af te moeten komen. Hij luistert nog eens naar de therapie. "Je bent klaar om te veranderen'', horen we een ontspannen stem zeggen. En even later: "Seks hebben met een vrouw is geweldig* Je bent echt blij met je nieuwe seksualiteit* Homoseksualiteit is een gesloten hoofdstuk." Een nog krachtiger anti-geluid wordt vertolkt door dominee Mel White, die zich gedurende enkele decennia van zijn homoseksuele gevoelens probeerde te bevrijden. Hij onderging alle hiertoe beschikbare therapieën, tot elektroshock en exorcisme aan toe. Nu is hij gescheiden, leeft samen met een man en houdt cursussen om homoseksuelen zelfbewust te maken. Hij waarschuwt fel voor de gevaarlijke boodschap van de ex-gay-movement: "Mensen voelen zich als een mislukkeling als blijkt dat God ze niet kan veranderen. Dan vinden ze dat ze dood moeten." Hij vertelt van homo's die om die reden zelfmoord pleegden: "Ze lieten brieven achter waarop stond dat ze niet meer met God en ook niet meer met zichzelf in het reine konden komen." Ook wordt aandacht besteed aan de 'klinieken' die volgens CNN veel weg hebben van kampen. Een behandeling kost hier 2.500 dollar voor twee en 6.000 dollar voor zes weken. Ex-cliënt Lance Carroll, voor wie de behandeling niet het door zijn ouders gewenste resultaat opleverde, vertelt over de uiterst strenge huisregels: geen tv, krant, muziek of boek. Volgens hem is de therapeutische aanpak gebaseerd op het conditioneren van schaamte: "Er is iets verkeerd gegaan met je en dat moet je daar herstellen." Gay Conversion is al met al een verontrustend bericht van de frontlinie in de strijd om de zelfbeschikking in Amerika. ================================================== ============================================ Nog even en dan maken ze kampen voor ongelovigen, want niet geloven is natuurlijk een ziekte. |
![]() |
#2 |
|
![]() On Fri, 6 Apr 2007 18:30:05 +0200, "RommelPotterij" <[email protected]>
wrote: >Voor- en tegenstanders van het homohuwelijk demonstreren in Detroit, >Michigan. (Foto Reuters) >Kampen om homo's te genezen >Documentaire over 'bekering' door Amerikaanse christenen >Rotterdam, 6 april. - In de VS trachten christelijke groepen homoseksuelen >te 'genezen'. "Ik was als een vogel die uit zijn kooi vloog." >Door Tom Rooduijn >Volgens Cohen is seksualiteit niet iets wat een mens willoos ondergaat, >maar waarvoor kan worden gekozen. Hijzelf ervoer zijn keuze voor de >heteroseksualiteit en zijn verdwenen behoefte aan mannen als een bevrijding: >"Ik was als een vogel die uit zijn kooi vloog." >De CNN-documentaire stipt ook de politieke invloed aan die van de >christelijke lobbygroepen uitgaat. Ze verspreiden hun boodschap via >populaire radiostations en proberen op scholen in het lesprogramma te laten >opnemen dat homoseksualiteit niet aangeboren is. Een organisatie als Focus >on the Family heeft een aparte divisie Homoseksualiteit, waarvan ex-homo >Mike Haley directeur is. "Als ik twintig jaar geleden een gespierde man zag, >wilde ik met hem slapen", zet Haley uiteen, "maar nu denk ik: had ik maar >zulke spieren." Tijdens een lezing op een conferentie over gay conversion >betoogt hij dat dertig procent van de homoseksuelen die in therapie gingen >daadwerkelijk genazen. >Gay Conversion is al met al een verontrustend bericht van de frontlinie in >de strijd om de zelfbeschikking in Amerika. Die conclusie lijkt er wat met de haren bijgesleept; was hier een belerende hoofdredakteur van de NRC aan het werk?! 30% is toch een mooi percentage, zou ik denken. En wie weet wat voor een positieve uitstraling het heeft naar de rest van de maatschappij. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#3 |
|
![]() "Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Fri, 6 Apr 2007 18:30:05 +0200, "RommelPotterij" <[email protected]> > wrote: > >>Voor- en tegenstanders van het homohuwelijk demonstreren in Detroit, >>Michigan. (Foto Reuters) >>Kampen om homo's te genezen >>Documentaire over 'bekering' door Amerikaanse christenen >>Rotterdam, 6 april. - In de VS trachten christelijke groepen homoseksuelen >>te 'genezen'. "Ik was als een vogel die uit zijn kooi vloog." > >>Door Tom Rooduijn > >>Volgens Cohen is seksualiteit niet iets wat een mens willoos ondergaat, >>maar waarvoor kan worden gekozen. Hijzelf ervoer zijn keuze voor de >>heteroseksualiteit en zijn verdwenen behoefte aan mannen als een >>bevrijding: >>"Ik was als een vogel die uit zijn kooi vloog." > >>De CNN-documentaire stipt ook de politieke invloed aan die van de >>christelijke lobbygroepen uitgaat. Ze verspreiden hun boodschap via >>populaire radiostations en proberen op scholen in het lesprogramma te >>laten >>opnemen dat homoseksualiteit niet aangeboren is. Een organisatie als Focus >>on the Family heeft een aparte divisie Homoseksualiteit, waarvan ex-homo >>Mike Haley directeur is. "Als ik twintig jaar geleden een gespierde man >>zag, >>wilde ik met hem slapen", zet Haley uiteen, "maar nu denk ik: had ik maar >>zulke spieren." Tijdens een lezing op een conferentie over gay conversion >>betoogt hij dat dertig procent van de homoseksuelen die in therapie gingen >>daadwerkelijk genazen. > >>Gay Conversion is al met al een verontrustend bericht van de frontlinie in >>de strijd om de zelfbeschikking in Amerika. > > Die conclusie lijkt er wat met de haren bijgesleept; was hier een > belerende hoofdredakteur van de NRC aan het werk?! 30% is toch een > mooi percentage, zou ik denken. En wie weet wat voor een positieve > uitstraling het heeft naar de rest van de maatschappij. En dan krijg je drukke parkeerplaatsen waar heel wat papa`s stiekem hun lusten botvieren om daarna als goed gristen weer hun toneelstukje op te voeren. |
![]() |
#4 |
|
![]() On Fri, 6 Apr 2007 18:55:55 +0200, "RommelPotterij" <[email protected]>
wrote: ~ >En dan krijg je drukke parkeerplaatsen waar heel wat papa`s stiekem >hun lusten botvieren om daarna als goed gristen weer hun toneelstukje op te >voeren. > Zouden we daarom al die files hebben? ![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/File_%28verkeer%29 -- http://afluisterland.nl/ronald/ "De staat verdrukt, de wet is gelogen, de rijkaard leeft zelfzuchtig voort" |
![]() |
#5 |
|
![]() On Fri, 6 Apr 2007 18:55:55 +0200, "RommelPotterij" <[email protected]>
wrote: > >"Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> On Fri, 6 Apr 2007 18:30:05 +0200, "RommelPotterij" <[email protected]> >> wrote: >> >>>Voor- en tegenstanders van het homohuwelijk demonstreren in Detroit, >>>Michigan. (Foto Reuters) >>>Kampen om homo's te genezen >>>Documentaire over 'bekering' door Amerikaanse christenen >>>Rotterdam, 6 april. - In de VS trachten christelijke groepen homoseksuelen >>>te 'genezen'. "Ik was als een vogel die uit zijn kooi vloog." >> >>>Door Tom Rooduijn >> >>>Volgens Cohen is seksualiteit niet iets wat een mens willoos ondergaat, >>>maar waarvoor kan worden gekozen. Hijzelf ervoer zijn keuze voor de >>>heteroseksualiteit en zijn verdwenen behoefte aan mannen als een >>>bevrijding: >>>"Ik was als een vogel die uit zijn kooi vloog." >> >>>De CNN-documentaire stipt ook de politieke invloed aan die van de >>>christelijke lobbygroepen uitgaat. Ze verspreiden hun boodschap via >>>populaire radiostations en proberen op scholen in het lesprogramma te >>>laten >>>opnemen dat homoseksualiteit niet aangeboren is. Een organisatie als Focus >>>on the Family heeft een aparte divisie Homoseksualiteit, waarvan ex-homo >>>Mike Haley directeur is. "Als ik twintig jaar geleden een gespierde man >>>zag, >>>wilde ik met hem slapen", zet Haley uiteen, "maar nu denk ik: had ik maar >>>zulke spieren." Tijdens een lezing op een conferentie over gay conversion >>>betoogt hij dat dertig procent van de homoseksuelen die in therapie gingen >>>daadwerkelijk genazen. >> >>>Gay Conversion is al met al een verontrustend bericht van de frontlinie in >>>de strijd om de zelfbeschikking in Amerika. >> >> Die conclusie lijkt er wat met de haren bijgesleept; was hier een >> belerende hoofdredakteur van de NRC aan het werk?! 30% is toch een >> mooi percentage, zou ik denken. En wie weet wat voor een positieve >> uitstraling het heeft naar de rest van de maatschappij. > >En dan krijg je drukke parkeerplaatsen waar heel wat papa`s stiekem >hun lusten botvieren om daarna als goed gristen weer hun toneelstukje op te >voeren. Ik krijg de indruk dat de mannen die in het artikel aan het woord komen zich gewoon op vrouwen zijn gaan richten. Verandering van seksuele oriëntatie komt volgens wetenschappelijk onderzoek regelmatig voor; dat zou de NRC ook kunnen weten. Op zich nix bijzonders dus. Er valt veel voor te zeggen dat het deels gewoon een vrije keus is. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#6 |
|
![]() "Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Fri, 6 Apr 2007 18:55:55 +0200, "RommelPotterij" <[email protected]> > wrote: > >> >>"Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht >>news:[email protected]. .. >>> On Fri, 6 Apr 2007 18:30:05 +0200, "RommelPotterij" <[email protected]> >>> wrote: >>> >>>>Voor- en tegenstanders van het homohuwelijk demonstreren in Detroit, >>>>Michigan. (Foto Reuters) >>>>Kampen om homo's te genezen >>>>Documentaire over 'bekering' door Amerikaanse christenen >>>>Rotterdam, 6 april. - In de VS trachten christelijke groepen >>>>homoseksuelen >>>>te 'genezen'. "Ik was als een vogel die uit zijn kooi vloog." >>> >>>>Door Tom Rooduijn >>> >>>>Volgens Cohen is seksualiteit niet iets wat een mens willoos ondergaat, >>>>maar waarvoor kan worden gekozen. Hijzelf ervoer zijn keuze voor de >>>>heteroseksualiteit en zijn verdwenen behoefte aan mannen als een >>>>bevrijding: >>>>"Ik was als een vogel die uit zijn kooi vloog." >>> >>>>De CNN-documentaire stipt ook de politieke invloed aan die van de >>>>christelijke lobbygroepen uitgaat. Ze verspreiden hun boodschap via >>>>populaire radiostations en proberen op scholen in het lesprogramma te >>>>laten >>>>opnemen dat homoseksualiteit niet aangeboren is. Een organisatie als >>>>Focus >>>>on the Family heeft een aparte divisie Homoseksualiteit, waarvan ex-homo >>>>Mike Haley directeur is. "Als ik twintig jaar geleden een gespierde man >>>>zag, >>>>wilde ik met hem slapen", zet Haley uiteen, "maar nu denk ik: had ik >>>>maar >>>>zulke spieren." Tijdens een lezing op een conferentie over gay >>>>conversion >>>>betoogt hij dat dertig procent van de homoseksuelen die in therapie >>>>gingen >>>>daadwerkelijk genazen. >>> >>>>Gay Conversion is al met al een verontrustend bericht van de frontlinie >>>>in >>>>de strijd om de zelfbeschikking in Amerika. >>> >>> Die conclusie lijkt er wat met de haren bijgesleept; was hier een >>> belerende hoofdredakteur van de NRC aan het werk?! 30% is toch een >>> mooi percentage, zou ik denken. En wie weet wat voor een positieve >>> uitstraling het heeft naar de rest van de maatschappij. >> >>En dan krijg je drukke parkeerplaatsen waar heel wat papa`s stiekem >>hun lusten botvieren om daarna als goed gristen weer hun toneelstukje op >>te >>voeren. > > Ik krijg de indruk dat de mannen die in het artikel aan het woord > komen zich gewoon op vrouwen zijn gaan richten. Verandering van > seksuele oriëntatie komt volgens wetenschappelijk onderzoek regelmatig > voor; dat zou de NRC ook kunnen weten. Op zich nix bijzonders dus. Er > valt veel voor te zeggen dat het deels gewoon een vrije keus is. Inderdaad, bij bi-sexuelen zal dit zeker voorkomen. Maar er zijn er genoeg die je als hetero niet kunt overhalen tot homofilie en genoeg homo`s die je niet kunt overhalen tot heterosexualiteit. Maar net zoals overal, zal je zwevers hebben. Je kan zelfs ook kiezen om totaal niet sexueel actief te zijn. Dan is de neiging niet weg, maar die onderdruk je dan. |
![]() |
#7 |
|
![]() On Sat, 7 Apr 2007 10:30:58 +0200, "RommelPotterij" <[email protected]>
wrote: > >"Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> On Fri, 6 Apr 2007 18:55:55 +0200, "RommelPotterij" <[email protected]> >> wrote: >> >>> >>>"Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht >>>news:[email protected] ... >>>> On Fri, 6 Apr 2007 18:30:05 +0200, "RommelPotterij" <[email protected]> >>>> wrote: >>>> >>>>>Voor- en tegenstanders van het homohuwelijk demonstreren in Detroit, >>>>>Michigan. (Foto Reuters) >>>>>Kampen om homo's te genezen >>>>>Documentaire over 'bekering' door Amerikaanse christenen >>>>>Rotterdam, 6 april. - In de VS trachten christelijke groepen >>>>>homoseksuelen >>>>>te 'genezen'. "Ik was als een vogel die uit zijn kooi vloog." >>>> >>>>>Door Tom Rooduijn >>>> >>>>>Volgens Cohen is seksualiteit niet iets wat een mens willoos ondergaat, >>>>>maar waarvoor kan worden gekozen. Hijzelf ervoer zijn keuze voor de >>>>>heteroseksualiteit en zijn verdwenen behoefte aan mannen als een >>>>>bevrijding: >>>>>"Ik was als een vogel die uit zijn kooi vloog." >>>> >>>>>De CNN-documentaire stipt ook de politieke invloed aan die van de >>>>>christelijke lobbygroepen uitgaat. Ze verspreiden hun boodschap via >>>>>populaire radiostations en proberen op scholen in het lesprogramma te >>>>>laten >>>>>opnemen dat homoseksualiteit niet aangeboren is. Een organisatie als >>>>>Focus >>>>>on the Family heeft een aparte divisie Homoseksualiteit, waarvan ex-homo >>>>>Mike Haley directeur is. "Als ik twintig jaar geleden een gespierde man >>>>>zag, >>>>>wilde ik met hem slapen", zet Haley uiteen, "maar nu denk ik: had ik >>>>>maar >>>>>zulke spieren." Tijdens een lezing op een conferentie over gay >>>>>conversion >>>>>betoogt hij dat dertig procent van de homoseksuelen die in therapie >>>>>gingen >>>>>daadwerkelijk genazen. >>>> >>>>>Gay Conversion is al met al een verontrustend bericht van de frontlinie >>>>>in >>>>>de strijd om de zelfbeschikking in Amerika. >>>> >>>> Die conclusie lijkt er wat met de haren bijgesleept; was hier een >>>> belerende hoofdredakteur van de NRC aan het werk?! 30% is toch een >>>> mooi percentage, zou ik denken. En wie weet wat voor een positieve >>>> uitstraling het heeft naar de rest van de maatschappij. >>> >>>En dan krijg je drukke parkeerplaatsen waar heel wat papa`s stiekem >>>hun lusten botvieren om daarna als goed gristen weer hun toneelstukje op >>>te >>>voeren. >> >> Ik krijg de indruk dat de mannen die in het artikel aan het woord >> komen zich gewoon op vrouwen zijn gaan richten. Verandering van >> seksuele oriëntatie komt volgens wetenschappelijk onderzoek regelmatig >> voor; dat zou de NRC ook kunnen weten. Op zich nix bijzonders dus. Er >> valt veel voor te zeggen dat het deels gewoon een vrije keus is. > >Inderdaad, bij bi-sexuelen zal dit zeker voorkomen. >Maar er zijn er genoeg die je als hetero niet kunt overhalen tot homofilie >en genoeg homo`s die je niet kunt overhalen tot heterosexualiteit. >Maar net zoals overal, zal je zwevers hebben. > >Je kan zelfs ook kiezen om totaal niet sexueel actief te zijn. >Dan is de neiging niet weg, maar die onderdruk je dan. Ik vind dat je seksualiteit en psychologische gerichtheid op een partner van een bepaald geslacht niet met elkaar moet verwarren. Het een hoeft niet zo veel met het ander hebben te maken. Seksuele variatie is sowieso niet afhankelijk van een specifieke seksuele oriëntatie; de behoefte aan vreemdgaan is bijvoorbeeld ook binnen exclusieve hetero-relaties vrij universeel. Ik vind het vreemd dat je niet kiezen voor homoseksualiteit "onderdrukken van een neiging" noemt en niet vreemdgaan in de hetero-sfeer als je daar wel behoefte aan hebt kennelijk niet, terwijl dat laatste *veel* vaker voor zal komen. Het is een achterhaald soort jaren zeventig psychologie die mij niet bevalt. Je problematiseert hier seksualiteit mee, terwijl dat op zich iets heel onschuldigs is. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#8 |
|
![]() On 7 apr, 11:03, Sjoerd Bakker <[email protected]> wrote:
> On Sat, 7 Apr 2007 10:30:58 +0200, "RommelPotterij" <[email protected]> > wrote: > > > > > > > > >"Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht > >news:[email protected].. . > >> On Fri, 6 Apr 2007 18:55:55 +0200, "RommelPotterij" <[email protected]> > >> wrote: > > >>>"Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht > >>>news:[email protected] ... > >>>> On Fri, 6 Apr 2007 18:30:05 +0200, "RommelPotterij" <[email protected]> > >>>> wrote: > > >>>>>Voor- en tegenstanders van het homohuwelijk demonstreren in Detroit, > >>>>>Michigan. (Foto Reuters) > >>>>>Kampen om homo's te genezen > >>>>>Documentaire over 'bekering' door Amerikaanse christenen > >>>>>Rotterdam, 6 april. - In de VS trachten christelijke groepen > >>>>>homoseksuelen > >>>>>te 'genezen'. "Ik was als een vogel die uit zijn kooi vloog." > > >>>>>Door Tom Rooduijn > > >>>>>Volgens Cohen is seksualiteit niet iets wat een mens willoos ondergaat, > >>>>>maar waarvoor kan worden gekozen. Hijzelf ervoer zijn keuze voor de > >>>>>heteroseksualiteit en zijn verdwenen behoefte aan mannen als een > >>>>>bevrijding: > >>>>>"Ik was als een vogel die uit zijn kooi vloog." > > >>>>>De CNN-documentaire stipt ook de politieke invloed aan die van de > >>>>>christelijke lobbygroepen uitgaat. Ze verspreiden hun boodschap via > >>>>>populaire radiostations en proberen op scholen in het lesprogramma te > >>>>>laten > >>>>>opnemen dat homoseksualiteit niet aangeboren is. Een organisatie als > >>>>>Focus > >>>>>on the Family heeft een aparte divisie Homoseksualiteit, waarvan ex-homo > >>>>>Mike Haley directeur is. "Als ik twintig jaar geleden een gespierde man > >>>>>zag, > >>>>>wilde ik met hem slapen", zet Haley uiteen, "maar nu denk ik: had ik > >>>>>maar > >>>>>zulke spieren." Tijdens een lezing op een conferentie over gay > >>>>>conversion > >>>>>betoogt hij dat dertig procent van de homoseksuelen die in therapie > >>>>>gingen > >>>>>daadwerkelijk genazen. > > >>>>>Gay Conversion is al met al een verontrustend bericht van de frontlinie > >>>>>in > >>>>>de strijd om de zelfbeschikking in Amerika. > > >>>> Die conclusie lijkt er wat met de haren bijgesleept; was hier een > >>>> belerende hoofdredakteur van de NRC aan het werk?! 30% is toch een > >>>> mooi percentage, zou ik denken. En wie weet wat voor een positieve > >>>> uitstraling het heeft naar de rest van de maatschappij. > > >>>En dan krijg je drukke parkeerplaatsen waar heel wat papa`s stiekem > >>>hun lusten botvieren om daarna als goed gristen weer hun toneelstukje op > >>>te > >>>voeren. > > >> Ik krijg de indruk dat de mannen die in het artikel aan het woord > >> komen zich gewoon op vrouwen zijn gaan richten. Verandering van > >> seksuele oriëntatie komt volgens wetenschappelijk onderzoek regelmatig > >> voor; dat zou de NRC ook kunnen weten. Op zich nix bijzonders dus. Er > >> valt veel voor te zeggen dat het deels gewoon een vrije keus is. > > >Inderdaad, bij bi-sexuelen zal dit zeker voorkomen. > >Maar er zijn er genoeg die je als hetero niet kunt overhalen tot homofilie > >en genoeg homo`s die je niet kunt overhalen tot heterosexualiteit. > >Maar net zoals overal, zal je zwevers hebben. > > >Je kan zelfs ook kiezen om totaal niet sexueel actief te zijn. > >Dan is de neiging niet weg, maar die onderdruk je dan. > > Ik vind dat je seksualiteit en psychologische gerichtheid op een > partner van een bepaald geslacht niet met elkaar moet verwarren. Het > een hoeft niet zo veel met het ander hebben te maken. Seksuele > variatie is sowieso niet afhankelijk van een specifieke seksuele > oriëntatie; de behoefte aan vreemdgaan is bijvoorbeeld ook binnen > exclusieve hetero-relaties vrij universeel. > > Ik vind het vreemd dat je niet kiezen voor homoseksualiteit > "onderdrukken van een neiging" noemt en niet vreemdgaan in de > hetero-sfeer als je daar wel behoefte aan hebt kennelijk niet, terwijl > dat laatste *veel* vaker voor zal komen. Het is een achterhaald soort > jaren zeventig psychologie die mij niet bevalt. Je problematiseert > hier seksualiteit mee, terwijl dat op zich iets heel onschuldigs is. > > -- > ________________________________________ > Sjoerd Bakker > ________________________________________- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven - > > - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven - Er is zelfs een therapie om kasthomo's daadwerkelijk uit de kast te laten komen opdat ze onbeschroomd voor hun homozijn kunnen uiutkomen. Sjoerdjen, moet ik jou opgeven? |
![]() |
#9 |
|
![]() "RommelPotterij" <[email protected]> wrote in message news:[email protected]... > Voor- en tegenstanders van het homohuwelijk demonstreren in Detroit, > Michigan. (Foto Reuters) > Kampen om homo's te genezen > Documentaire over 'bekering' door Amerikaanse christenen > Nog even en dan maken ze kampen voor ongelovigen, want niet geloven is > natuurlijk een ziekte. Wat een consequente en logische conclusie is. Zouden er kampen moeten komen voor gelovigen die te gelovig zijn? Zoiets als Guantanamo Bay voor christenen? A. |