![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Ja hoor, dacht ik, weer een onschuldig mens het slachtoffer van onze achterlijkheid, de achterlijkheid van ons ow zo dappere Koerdische mannen!
Deze keer ging het om de 17-jarige Dua, een Yezidisch meisje uit Koerdistan, de Koerdistan waar we zoveel woorden en daden voor over hebben. Maar helaas, deze mooie Koerdistan, door dichters vaak het paradijs op aarde genoemd, is besmet met de achterlijkheid dat in ons allen nog de baas is. Dat vrouwen gezien worden als producten, als hebbedingetjes, aangezien mannen in Koerdistan er vier mogen “hebben”, dat de helft van onze natie op alle gebieden wordt achtergesteld, dat de moeders van onze Peshmerga’s als minderwaardig worden gezien. Ja, ik hoor je al denken, "zo denk ik niet", maar geloof me, de achterlijkheid van degenen die Dua stenigden, schuilt in alle Koerdische mannen! Hoe vaak hebben we het niet over eerwraak gehad? Wat is de definitie van eer bij onze gelovige mede-Koerden? Eer is je volk en land niet verraden en er alles voor over hebben, eer is wanneer je in het leven je best doet om een hoge maatschappelijke positie voor jezelf en je omgeving te bereiken, eer is geen kuil te graven voor een ander en zo kan ik nog honderd voorbeelden noemen van de definitie van eer. Maar helaas, volgens velen in de wereld en in onze Koerdistan is eer de kogel overhalen op je eigen moeder, op je eigen zus of op je eigen vrouw. De vrouw die je negen maanden met alle liefde en pijn in haar buik heeft gedragen en heeft groot gebracht, volgens hen is eer het van het leven beroven van de vrouw die ons heeft gebaard en ons de eerste zoete Koerdische woorden heeft geleerd. Hoe moet ik aan mijn Nederlandse vrienden uitleggen wat de steniging van Dua en duizenden andere vrouwen in onze achterlijke maatschappij inhoudt? Wat stellen we er tegen over als we horen waarom we een eigen staat willen, terwijl een 17-jarig meisje tientallen stenen naar zich toegeworpen krijgt, alleen omdat ze de weg van de ware liefde wilde volgen? Nee, deze keer is het stil aan onze kant, angstvallig stil, het enige wat we horen is de echo van ons geweten die ons op de vingers blijft tikken voor onze achterlijkheid, maar wij, wij zullen voor eeuwig achterlijk blijven, zolang we onze moeders, dochters en vrouwen als ons ondergeschikt blijven zien. Rust in vrede Dua, je was slechts 17 Newrozen jong, maar jij had het recht niet als een vrij mens te leven. Voor jou was het niet weggelegd in vrijheid de liefde van je leven te vinden, zoals men het in de westerse wereld als de normaalste zaak ziet. Opnieuw is het stil, de geest van Dua hangt als een sluierwolk over ons geweten heen... en ik vraag me af; wie is de volgende slachtoffer???? Halwest Rashid BRON ---------------------- Ik zal de Belgische media maar wat helpen met haar 'cultuur'beleid.. Het volgend filmpje vind ik nogal schokkend materiaal, u bent gewaarschuwd: Bekijk Ik ga hier geen woorden aan vuil maken; men begint tenminste al zelf in te zien hoe achterlijk hun 'broeders' kunnen zijn. Nu nog de politiekers.
![]() |
#2 |
Minister
|
![]()
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Die achterlijkheid is zoals gewoonlijk van godsdienstige oorsprong.Geen blaam voor de koerden als zodanig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Zo kun je Bin Laden ook vrijpleiten natuurlijk; "het was de godsdienst" ..
![]() Die yezidi's zijn geen pure islamieten, en dat meisje werd net vermoord omdat ze zich bekeerde tot de islam; hier is het eerder de 'koeltoer' wat nog een beetje 'achterlijke' trekjes vertoont. De 'eer' van de familie, remember? Heeft trouwens iemand eens opgelet hoeveel man daar stonden te filmen met hun GSM?? Net alsof ze aan de tent van Tien om te Zien stonden. Bah ![]()
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door Gorefest : 22 mei 2007 om 14:35. |
![]() |
![]() |