Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2007, 08:11   #1
Blackwidow
Schepen

Standaard Nieuwe CO2 taks op auto's

Enkele weken geleden is dit al eens gepasseerd in een posting, en er blijkt nu waarheid in die post te zitten. Vandaag laat Verhofstad doodleuk weten hoogstwaarschijnlijk de CO2-taks die momenteel geld voor bedrijfswagens, uit te breiden naar alle wagens!! (bron: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF02042007_045)
Voor mijn 318tds zou dit een jaarlijkse extra kost van 800€ zijn! Dat is gewoonweg schandalig!

Op deze site kan je uitrekenen wat je momenteel betaald bij een bedrijfswagen (blijven klikken op de autonamen en dan uiteindelijk zie je onderaan de taksen -> http://www.fleet.tv/NL/cardata.asp
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2007, 10:55   #2
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Amaai, ik ken er een paar die serieus hun portefeuile gaan mogen opentrekken...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2007, 11:10   #3
Sfax
Banneling

Standaard

Dat hele CO2-gedoe is voor regering zowat het gedroomde excuus om extra taksen en belastingen in te voeren.

Pretentieus van hem ook om te gaan stellen dat een conferentie waar hij bijwas er nu voor zal zorgen dat er wetenschappelijke consensus is; die was er al niet, laat staan dat zijn gezever ervoor zal zorgen dat die er wel komt.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2007, 11:13   #4
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
verkeersbelasting 155,23 €
BIV 61,50 €
CO2 bijdrage / jaar 474,60 €
1200cc naft. Niet mis aan extra inkomsten om zijn begrotingen in de toekomst te doen kloppen. Het is begot het drievoudige van de wegen belastingen op een kleine auto.

Ik begin minder en minder te begrijpen waarom er nog mensen naar Belgie willen komen wonen. Je betaald hier tegenwoordig meer belastingen dan je kan verdienen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2007, 11:16   #5
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dat hele CO2-gedoe is voor regering zowat het gedroomde excuus om extra taksen en belastingen in te voeren.

Pretentieus van hem ook om te gaan stellen dat een conferentie waar hij bijwas er nu voor zal zorgen dat er wetenschappelijke consensus is; die was er al niet, laat staan dat zijn gezever ervoor zal zorgen dat die er wel komt.
Ik heb hem ook bezig gehoord, ik dacht zo van ach jongen weet ge eigenlijk zelf wel waar ge over aan het zeveren zijt... zijn taxke ja, dat moest erdoor, dat was overduidelijk...

Vooralsnog, nog altijd geen 100 % wetenschappelijk bewijs voor het CO2 vraagstuk en wat nog meer is, er is hoegenaamd geen bewijs dat het verbieden van de auto het probleem gaat oplossen, ... Wat niet wegneemt, dat een auto niet millieuvriendelijker mag worden maar dat is een andere discussie.
Oud 3 april 2007, 11:22   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
1200cc naft. Niet mis aan extra inkomsten om zijn begrotingen in de toekomst te doen kloppen. Het is begot het drievoudige van de wegen belastingen op een kleine auto.

Ik begin minder en minder te begrijpen waarom er nog mensen naar Belgie willen komen wonen. Je betaald hier tegenwoordig meer belastingen dan je kan verdienen.
Waarom denkte dat ik het afgebold ben...

Ik ben ondertussen ook naar nen anderen auto aan het uitkijken, en ik wil zelf een millieu inspanningske leveren, maar eerlijk gezegd is er nie veel op de markt hé, ...

Ik zoek nen europeaan met permanente 4 wiel aandrijving en het hoeft geen SUV te zijn, het enige wat ik tot hiertoe vind is ne Volvo met bifuel, maar dat is dan weer naft, en ik zou liever nen diesel hebben, en eigenlijk is er ook nergens alcool om op te rijden te krijgen, dus, 't zal nen Diesel worden,...
Oud 3 april 2007, 11:23   #7
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

En door die taks te betalen,gaat de lucht ineens terug zuiver worden??
Oud 3 april 2007, 11:32   #8
Tavek
Banneling

Standaard

Mensen die gene auto nodig hebben voor hun werk gaan nu echt minder geneigd zijn om voor de vrije tijd nog eentje te kopen.

Ik ga in ieder geval zo geen geldvreter aanschaffen...
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2007, 11:49   #9
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Voor mijn twee wagens en motor, waar er telkens maar 1 van wordt gebruikt (mijn madam zit maar 5 keer per jaar achter het stuur), komt me dat al snel op 2500€... voor samen 20000km/jaar....slik....je mag gerust zijn dat ik voor het huidige (schrik)bewind zal stemmen de volgende keer. Een belasting op het aantal afgelegde kilometers zou al een stuk eerlijker zijn.
Zonder alternatief is de auto uiteraard DE ideale melkkoe om de putten te dempen die ze de voorbije jaren hebben gekreëerd
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2007, 11:59   #10
Blackwidow
Schepen

Standaard

Ik vraag me dan ook af (wanneer deze taks er zou komen) dat je wel of niet gerechtelijke stappen kan ondernemen hiertegen? Taks innen onder valse voorwendsels? Lijkt me hetzelfde als reclame met valse voorwendsels...of promoties....
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2007, 12:08   #11
Marc Spandel
Burger

Marc Spandel's schermafbeelding

Standaard

En het tofste van al is, dat Verhofstadt met zijn groot bakkes, zélf geen taksen moet betalen en met de grootste CO2 vervuilers mag blijven rondrijden, want 'HIJ' rijdt op kosten van de belastingbetalers, en 'ZIJN' taksen worden betaalt door de belastingbetalers... levenslang!
De HYPOCRIET
Marc Spandel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2007, 12:48   #12
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Waarom denkte dat ik het afgebold ben...

Ik ben ondertussen ook naar nen anderen auto aan het uitkijken, en ik wil zelf een millieu inspanningske leveren, maar eerlijk gezegd is er nie veel op de markt hé, ...

Ik zoek nen europeaan met permanente 4 wiel aandrijving en het hoeft geen SUV te zijn, het enige wat ik tot hiertoe vind is ne Volvo met bifuel, maar dat is dan weer naft, en ik zou liever nen diesel hebben, en eigenlijk is er ook nergens alcool om op te rijden te krijgen, dus, 't zal nen Diesel worden,...
Dat is dus het ergste van de zaak. Auto's die milieuvriendelijk rijden moeten deze co² taks ook betalen. Ik rijd op biogas en kom er waarschijnlijk ook niet onderuit. Want op de inschrijving staat dus gas en benzine. Je kan zo'n auto gewoon niet anders inschrijven.

Maar het gerucht gaat ook al, dat men op gewone stroom milieutaksen gaat invoeren, dit om de mensen meer te laten overschakelen op de duurdere groene stroom. Hoewel er nu reeds te weining groene stroom word opgewekt om alle mensen die er voor betalen echt van groene stroom te voorzien.

Het milieu is dus een echte melkkoe geworden dankzij Groen! en Verhofstad.
Oud 3 april 2007, 13:14   #13
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dat is dus het ergste van de zaak. Auto's die milieuvriendelijk rijden moeten deze co² taks ook betalen. Ik rijd op biogas en kom er waarschijnlijk ook niet onderuit. Want op de inschrijving staat dus gas en benzine. Je kan zo'n auto gewoon niet anders inschrijven.

Maar het gerucht gaat ook al, dat men op gewone stroom milieutaksen gaat invoeren, dit om de mensen meer te laten overschakelen op de duurdere groene stroom. Hoewel er nu reeds te weining groene stroom word opgewekt om alle mensen die er voor betalen echt van groene stroom te voorzien.

Het milieu is dus een echte melkkoe geworden dankzij Groen! en Verhofstad.
En had men de verkregen inkomsten dan nog gebruik ten gunste van het milieu....maar zelfs dat niet.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2007, 13:45   #14
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
En had men de verkregen inkomsten dan nog gebruik ten gunste van het milieu....maar zelfs dat niet.
Normaal doen, he!!!

Als men dat doet dan verlies men deze inkomsten en moet men er weer andere gaan uitvinden.

Taks op de lucht die je uitademd bijvoorbeeld, want men zou zelfs dat als milieuvervuiling gaan belasten als men durfde.
Oud 3 april 2007, 13:53   #15
proxy2222
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht
Ik vraag me dan ook af (wanneer deze taks er zou komen) dat je wel of niet gerechtelijke stappen kan ondernemen hiertegen? Taks innen onder valse voorwendsels? Lijkt me hetzelfde als reclame met valse voorwendsels...of promoties....
Hoe graag ik dit ook zelf zou willen, ik vrees van niet nee.... Er is maar één oplossing die zeker werkt en dat is afstraffen op 10 juni.
proxy2222 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2007, 14:00   #16
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

En dan te weten dat het zeer waarschijnlijk is dat de opwarming van de aarde en de CO2 uitstoot loze praat is en manifest onwaar.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2007, 14:08   #17
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

zojuist vastgesteld dat ze volgend jaar bij de belastingen 1.850 eurookes meer onkosten gaan zien staan voor mijn bedrijfswagentje van Land-Rover !
Oud 3 april 2007, 14:11   #18
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

En de bevolking ondergaat dat zomaar...? Zonder protest?
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2007, 14:12   #19
proxy2222
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
En dan te weten dat het zeer waarschijnlijk is dat de opwarming van de aarde en de CO2 uitstoot loze praat is en manifest onwaar.
Inderdaad, PURE DEMAGOGIE om lekker nog meer belastingen te kunnen heffen.

Lees er dit artikel maar eens op na:

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_420716.html
proxy2222 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2007, 14:44   #20
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In't palieterke van een week of 2 geleden stond er een lezersbrief,

iemand had uitgerekend dat de volledige belgische veestappel (koeien alleen dacht ik... dus geen onreine dieren meegerekend, ) tot 6 X meer co2 uitstoot via de achteruitgang dan de uitstoot van het totale wagenpark...

We kunnen dus allemaal veel meer autorijden als we de aarsgassen van koeien gaan opvangen !

Kyoto here we come !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be