![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() Laten we hopen dat het zo is, want dan is het gebied waar ik nu woon
kustgebied. En je weet wat dat betekent? Het gebouw stijgt in waarde. Laat maar stijgen die handel, en snel aub. Nooit gedacht dat ik hier op stapafstand met mijn voetjes in de zee kon wandelen. De opwarming van de aarde is niet voor iedereen negatief. |
![]() |
#2 |
|
![]() "Koen Godderis" <koen@koen|verwijder|godderis.be> schreef in bericht news:[email protected]. .. > Laten we hopen dat het zo is, want dan is het gebied waar ik nu woon > kustgebied. En je weet wat dat betekent? Het gebouw stijgt in waarde. > > Laat maar stijgen die handel, en snel aub. Nooit gedacht dat ik hier op > stapafstand met mijn voetjes in de zee kon wandelen. > > De opwarming van de aarde is niet voor iedereen negatief. Zorg eerst maar eens dat uw winkel proper is. Volgende week kom ik sloeffen kopen... Omar |
![]() |
#3 |
|
![]() On Sat, 7 Apr 2007 19:18:00 +0200, "Koen Godderis"
<koen@koen|verwijder|godderis.be> wrote: >Laten we hopen dat het zo is, want dan is het gebied waar ik nu woon >kustgebied. En je weet wat dat betekent? Het gebouw stijgt in waarde. > Tenminste als het water niet door het gebouw loopt. |
![]() |
#4 |
|
![]() <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Sat, 7 Apr 2007 19:18:00 +0200, "Koen Godderis" > <koen@koen|verwijder|godderis.be> wrote: > >>Laten we hopen dat het zo is, want dan is het gebied waar ik nu woon >>kustgebied. En je weet wat dat betekent? Het gebouw stijgt in waarde. >> > Tenminste als het water niet door het gebouw loopt. Hmmm .... inderdaad, dat ook. |
![]() |
#5 |
|
![]() "Koen Godderis" <koen@koen|verwijder|godderis.be> schreef in bericht news:[email protected]. .. > Laten we hopen dat het zo is, want dan is het gebied waar ik nu woon > kustgebied. En je weet wat dat betekent? Het gebouw stijgt in waarde. > > Laat maar stijgen die handel, en snel aub. Nooit gedacht dat ik hier op > stapafstand met mijn voetjes in de zee kon wandelen. > > De opwarming van de aarde is niet voor iedereen negatief. > ------------------------------- te koop te Zomergem, huis met zicht op zee, vlak op den dijk. 25 m van het strand en 15 km van Gent vraagprijs 9.000.000 euro |
![]() |
#6 |
|
![]() On Sat, 7 Apr 2007 21:24:07 +0200, "huby" <[email protected]> wrote:
> >"Koen Godderis" <koen@koen|verwijder|godderis.be> schreef in bericht >news:[email protected] ... >> Laten we hopen dat het zo is, want dan is het gebied waar ik nu woon >> kustgebied. En je weet wat dat betekent? Het gebouw stijgt in waarde. >> >> Laat maar stijgen die handel, en snel aub. Nooit gedacht dat ik hier op >> stapafstand met mijn voetjes in de zee kon wandelen. >> >> De opwarming van de aarde is niet voor iedereen negatief. >> >------------------------------- >te koop te Zomergem, huis met zicht op zee, vlak op den dijk. >25 m van het strand en 15 km van Gent >vraagprijs 9.000.000 euro > Zo kort bij Gent, veel te hoog die vraagprijs. |
![]() |
#7 |
|
![]() "Koen Godderis" <koen@koen|verwijder|godderis.be> wrote in message
news:[email protected]. .. > > De opwarming van de aarde is niet voor iedereen negatief. > Voor nitwits is deze zelfs een zegen: inunderen, die Kortemarkse handel ;)) u. |
![]() |
#8 |
|
![]() On Sat, 7 Apr 2007 21:24:07 +0200, "huby" <[email protected]> wrote:
> >"Koen Godderis" <koen@koen|verwijder|godderis.be> schreef in bericht >news:[email protected] ... >> Laten we hopen dat het zo is, want dan is het gebied waar ik nu woon >> kustgebied. En je weet wat dat betekent? Het gebouw stijgt in waarde. >> >> Laat maar stijgen die handel, en snel aub. Nooit gedacht dat ik hier op >> stapafstand met mijn voetjes in de zee kon wandelen. >> >> De opwarming van de aarde is niet voor iedereen negatief. >> >------------------------------- >te koop te Zomergem, huis met zicht op zee, vlak op den dijk. >25 m van het strand en 15 km van Gent >vraagprijs 9.000.000 euro Als de zee terugkomt waar hij honderden jaren geleden was, dan hebben cafés, nu 20 km inland, genaamd 'De Visser' weer een zinnige naam. Anne |
![]() |
#9 |
|
![]() Anne wrote:
> On Sat, 7 Apr 2007 21:24:07 +0200, "huby" <[email protected]> wrote: > >> "Koen Godderis" <koen@koen|verwijder|godderis.be> schreef in bericht >> news:[email protected]. .. >>> Laten we hopen dat het zo is, want dan is het gebied waar ik nu woon >>> kustgebied. En je weet wat dat betekent? Het gebouw stijgt in waarde. >>> >>> Laat maar stijgen die handel, en snel aub. Nooit gedacht dat ik hier op >>> stapafstand met mijn voetjes in de zee kon wandelen. >>> >>> De opwarming van de aarde is niet voor iedereen negatief. >>> >> ------------------------------- >> te koop te Zomergem, huis met zicht op zee, vlak op den dijk. >> 25 m van het strand en 15 km van Gent >> vraagprijs 9.000.000 euro > > Als de zee terugkomt waar hij honderden jaren geleden was, dan hebben > cafés, nu 20 km inland, genaamd 'De Visser' weer een zinnige naam. .... want vissen kan alleen in zee??? -- Karel "de Jazz" Jansens "Ytringsfrihed er ytringsfrihed er ytringsfrihed. Der er intet men." ("Freedom of speech is freedom of speech is freedom of speech. There is no 'but'.") (Per Nyholm -- Jyllands-Posten) |
![]() |
#10 |
|
![]() Koen Godderis schreef op 7-4-2007 19:18:
> Laten we hopen dat het zo is, want dan is het gebied waar ik nu woon > kustgebied. En je weet wat dat betekent? Het gebouw stijgt in waarde. Toch wel raar hoe dat men de leerstelling van sekten nu ineens als waarheid begint te verkopen. Het valt niemand blijkbaar op, maar al enkele decennia wordt vooral in de VS beweert dat temperatuurverandering voor een zondvloed kan zorgen. Zondvloed is hierbij dan zeer letterlijk op te nemen en heeft weinig met wetenschap te maken maar alles met religie. Toevallig ook de religie die nu ook de VS tyraniseerd. Er zit al religieus aan deze leer een klein luchtje. Ze lijkt wel heel fundamenteel en wordt ook door fundamentalisten aangehangen. Maar neemt het met een paar details niet zo nauwkeurig omdat die wel niet in plaatje passen. Maar vooral is het al even grotendeels als wetenschappelijke onzin bestempeld. De basis daarvoor is heel simpel en natuurkundeles van de lagere school. Water-ijs is lichter dan water, en neemt in het water evenveel plaats in als het water met hetzelfde gewicht. De befaamde wet van Archimedes. Voeg daar een basis-aardrijkskunde bij, de Noordpool is een grote blok drijvend ijs. Tot daar nog voor niemand een probleem, denk ik. Laat nu dat ijs smelten dan krijg je dus exact evenveel water als er nu door dat ijs wordt ingenomen. Of dus zelfs als de hele poolkap zou smelten krijg je een stijging van juist nul komma nul meter. Je gaat zelfs een daling krijgen want door het grotere oppervlakte en hogere temperatuur krijg je meer verdamping en dus minder water ipv meer. Wat dan weer, door afscherming van het zonlicht, voor een lagere temperatuur zorgt zodat het systeem eigenlijk heel stabiel is. Het zijn andere zaken als stof en CO2 die de temperatuur ed bepalen en dmv broeikas en schaduw effecten bedreigend zijn. Wat dit wel verstoort is het algemene klimaatsgedrag. Meer verdampt water en andere zeestrommingen door andere poolkappen hebben enorme effecten op stormen en regenstromen. Het meest spectaculaire in dit verband is El Nino, een instabiele oceaan-stroming die het weer op een paar continenten compleet doorheen gooit. Een wijzigend klimaat zorgt voor een gigantisch 'El-Nino effect'. Dit kan zowel droogte als veel neerslag betekenen en wie daar last van heeft zijn riviergebieden. Zeker als men die al verpest heeft met menselijke constructies, kunnen die wel problemen geven door onverwacht gedrag te vertonen. Dit was ooit een normale wetenschappelijke kennis tot mensen die stemmen horen de wereldheerschappij overnamen en hun oog liet vallen op problemen waar men onzin en bedrog over verteld. Verbazend is vooral dan wel hoeveel navolging die mensen dan wel krijgen. > Laat maar stijgen die handel, en snel aub. Nooit gedacht dat ik hier op > stapafstand met mijn voetjes in de zee kon wandelen. > > De opwarming van de aarde is niet voor iedereen negatief. Het is niet eens een vaststaand en wetenschappelijk zeker iets. Een paar decenia terug was men zelfs eerder bang van een nieuwe ijstijd. Het is natuurlijk een gevaar een zelfregulerend systeem te belasten tot zijn limieten. Wat die limieten zijn en hoeveel we ze belasten weet men niet eens. We weten wel een beetje wat we uitspoken maar we weten niet wat de aarde aan kan, dat hebben we nog niet uit kunnen proberen. Kunnen we best ook niet doen omdat het waarschijnlijk maar 1 keer te doen valt. groetjes, Emmanuel |