![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() [12/12/2002] - Ward Beysen en Vlaams Blok
In 2006 doet Ward Beysen een gooi naar het burgemeesterschap in Antwerpen. Of dat met of buiten de VLD gebeurt, staat nog niet vast. Het is bekend dat Ward Beysen zich blauw ergert aan de progressieve koers van VLD-voorzitter Karel De Gucht. In Antwerpen wordt de VLD daarenboven gegijzeld door een linkse coalitie. Het enige bindmiddel is hun gemeenschappelijke haat tegenover het Vlaams Blok. Voor het overige blinkt het stadsbestuur uit in machteloosheid en onderlinge ruzies. Beysen werpt zich op als woordvoerder van de ontevreden rechtse achterban van de VLD en wil in 2006 burgemeester worden. Zo nodig dreigt hij daarvoor met een nieuwe liberale partij naar de kiezer te stappen. Als Beysen het haalt en in een coalitie stapt, sneuvelt het cordon sanitaire: "Ik heb het cordon altijd de slechte methode genoemd om het Blok te bestrijden. Het werkt niet. U hebt het goed begrepen: mijn veroordeling van het cordon betekent dat ik het zelf zal doorbreken in 2006." Beysen weet ongetwijfeld dat zijn uitspraken weer op tandengeknars zullen onthaald worden op het hoofdkwartier van de VLD, maar ziet geen andere keuze: "Deze coalitie met de VLD heeft niet de kracht om de zaken in Antwerpen te keren. Ik ben zeer ongerust voor 2006. De sfeer in de stad blijft zeer verziekt. De Antwerpenaar ziet niets nieuws. Het Vlaams Blok wint." De Antwerpenaren hebben eindelijk uitzicht op beterschap. Het aftellen naar 2006 is begonnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burgemeester
|
![]() Sorry maar is dit niet al de discussie onder volgend onderwerp? "Ward Beysen aast op Antwerpse burgemeesterssjerp"
Jörgen Noens |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Burgemeester
|
![]() Kom, hoe meer het gezegd wordt hoe beter!
![]() Jörgen Noens |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burgemeester
|
![]() Inderdaad !!!
Jörgen |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een bepaalde zijde van het politieke spectrum is reeds bruin genoeg. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Burgemeester
|
![]() Inderdaad ... de lijst van de AEL (samen met de PVDA trouwens) lijkt me want bruinkleurig ja!
![]() Jörgen Noens |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja(h)ja(h)................. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of wat denk jij van het kontgekruip van Mie Vogels?
![]() |
![]() |
#13 |
Burgemeester
|
![]() Veel gepraat en vertel ... maar geef me eens echte bewijzen! Ik zelf ben 24jaar en mandataris, hoe kani k gelet mijn leeftijd bruin zijn?
Jörgen Noens |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gewoon, door VB-mandataris of lid te zijn. Al was het maar voor één uur. ![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Burgemeester
|
![]() Knuppel ... inderdaad voor sommige hier wel ja
![]() ![]() Duym ![]() Jörgen Noens |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik ben nu geen kenner van stront, maar bij mij weten bestaat er ook nog iets zoals diaree ... zo'n losse hoop stront (nogal vloeibaar) die geen stabiliteit meer heeft en helemaal in elkaar zakt (tenzij het zo vloeibaar is dat het gewoon weglekt ...)
Daar kan je de VLD inderdaad mee vergelijken ... ![]() ![]()
![]() |
#18 |
Burgemeester
|
![]() Ge moet het mij vergeven, ik heb hier al meermaals een lachstuip gekregen. Zo'n malle titel! Allez, met een partij met slokop-ambities mag hopelijk ook eens gelachen worden he ,).
Nee, maar serieus, misschien kunnen we wel spreken van splijtzwammen, of van parasieten die gewoon mee een stukske van de koek willen verteren. Wat moet ge al doen in zo'n ondemocratisch systeem, als ge nog echt aan den bak wilt geraken? Met een knipoog naar de ex-spiritisten of het nieuwe christendom van Van Hecke of de lobby van het Liberaal Appel. Zoek de samenhang... De VLD mag er wel eens ingrediënten beginnen bij vermelden op zijn affiches zodat de kiezer toch weet wat hij eet. Maar ja, in een land van gekke koeien en dioxine-schandalen, doet dat er misschien al minder toe...
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Buiten diaree heb je dan nog 'de winden'. Verhofstadt beloofde dat er een nieuwe politieke wind ging waaien doorheen de wetstraat. Mij lijkt het meer dat daar dagelijks beer wordt geruimd. Maar het zal niet volstaan. Ooit zullen de mestkevers het overgrote deel moeten opruimen. Iedere Vlaams Blokker is nu al aan het sparen voor zijn gasmasker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik ben niet van uw gedacht, Duym, maar 't is goed en grappig geschreven. Hieronder zal ik dan maar eens een positieve bijdrage leveren om onze mesthoop van een politiek bestel eens grondig te remediëren: ![]()
![]() |
![]() |