![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik denk dat ik vaker dan af en toe depressief ben.
Dit wordt mede veroorzaakt door een gammele "democratie" en dat ik regelmatig vind dat ik weer eens weinig inspraak had. Er is een groeiend afschuwelijk wapenarsenaal, met het milieu gaat het nog steeds niet goed, er is een groeiend gat in de ozonlaag, solidariteit lijkt een moeilijk iets. Dit was voor mij 1 van de redenen om meer te willen doen binnen psychiatrie, en helaas, ook daar vind ik dat er van alles niet goed gaat. Ik vind het ongeveer onterecht dat depressiviteit een ziekte wordt genoemd. Ik ben zelfs geneigd om het hypocriet te noemen. Depressiviteit, aldus geredeneerd,wordt ondanks deze redenering een ziekte genoemd en het zijn hypocriete mensen die beweren geen last te hebben van depressiveit. Ik zou willen dat meer mensen zouden kunnen nadenken over psyche en zo, en ik vind het treurig dat onjuist taalgebruik dat belemmert. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() ik heb al last gehad van een depressie. en nu al een tijdje niet meer. Of toen was het een hersenspinsel of nu leef ik in hersenspinsels. Maar nooit ziek geweest nee. tenzij nu en dan es ziek in me hoofd
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kom net uit een depressie gesukkeld, en ik voel mij eerlijk gezegd beter dan ik in lange tijd gedaan heb.
Depressiviteit heeft trouwens ook fysieke oorzaken, niet enkel psychologische.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lees ook eens deze topic.
Waarom is het niet normaal om ook wel depressief te zijn ?? http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=9157 Depressie komt alsmaar frequenter voor, een discussie waard. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Tip voor (sommige) mensen in een depressie:
Verander je situatie bijzonder drastisch, op dat moment heb je toch niet het gevoel dat je iets kan verliezen. Ik moet er wel bij zeggen dat in 90% van de gevallen mijn raad bijzonder slecht is.