![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() Exit Bourgignon
Fons Borgignon, de fractieleider van de VLD in de Kamer, krijgt geen verkiesbare plaats meer. Het werd nu pas officieel bekendgemaakt, maar in de wandelgangen was het al lang geweten. De liquidatie van Borgignon is natuurlijk het resultaat van verschillende factoren. Borgignon is één van de vele slachtoffers van de positieve discriminatie van vrouwen in de politiek. Alle traditionele partijen hebben met groot enthousiasme een wet goedgekeurd waardoor de helft van de plaatsen op een lijst voorbehouden wordt voor vrouwen. Borgignon is daarvan één van de slachtoffers. En er zijn nog heel wat kortzichtige mannelijke politici in alle partijen, die nu geliquideerd worden op basis van een wet die zij zelf met veel tromgeroffel hebben goedgekeurd. Wij kunnen nauwelijks medelijden met hen hebben. Eerst gedaan en dan gedacht, heeft menigeen in leed gebracht. Ook in de politiek. Daarnaast heeft de ondergang van Borgignon natuurlijk ook een "Vlaams" aspect. Hij is één van de vele politici uit de voormalige Volksunie die onderdak hebben gekregen bij de VLD. Eerst waren er de talrijke overlopers. Maar zij hebben de VLD nooit in een Vlaamsere richting kunnen sturen. Integendeel, de partij is sinds onzalige dagen van Omer Van Audenhoven nooit zo belgicistisch geweest als nu. Daarna, toen de Volksunie uiteenviel, waren er politieke daklozen -zoals Borgignon - die niet voor een eerlijke maar onzekere toekomst bij het VB of de N-VA kozen, maar voor de veiligheid van een grote machtspartij, in dit geval de VLD. Die veiligheid blijkt nu een illusie te zijn. Het gaat slecht met het VLD-schip, en de blanke, mannelijke nieuwkomers zonder stamboom worden genadeloos gedumpt. Je moet al alibimigrant, een babe of een echt stemmenkanon zijn om nog te overleven. Of natuurlijk de minnares van een minister. Of de zoon of dochter van een kopstuk. R.I.P -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#2 |
|
![]() "Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > >Of natuurlijk de minnares van een minister. > Verklaar nader, dit intrigeert me: voor mijn al enige tijd op stapel staande roman Wellust (ik mik op de Gouden Griffel van tweeduzendzeuventien) kan ik nog enige smeuïge voetnoten gebruiken. u. |
![]() |
#3 |
|
![]() uncle <[email protected]> schreef in berichtnieuws [email protected]... > "Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... > > > >Of natuurlijk de minnares van een minister. > > > > Verklaar nader, dit intrigeert me: voor mijn al enige tijd op stapel staande > roman Wellust (ik mik op de Gouden Griffel van tweeduzendzeuventien) kan ik > nog enige smeuïge voetnoten gebruiken. > u. > > Als er vrouwen in het spel zijn, staat uncle te trappelen. WT |
![]() |
#4 |
|
![]() "uncle" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > "Ghingis Khan" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... >> >>Of natuurlijk de minnares van een minister. >> > > Verklaar nader, dit intrigeert me: voor mijn al enige tijd op stapel > staande roman Wellust (ik mik op de Gouden Griffel van > tweeduzendzeuventien) kan ik nog enige smeuïge voetnoten gebruiken. Instede je te vermaken met voetpinda's over een onderwerp waar je de noten van snapt, zou ik je, als verbalisant, vriendschappelijk maar gedegen aanraden, je griffel onmiddellijk over de haag te werpen. Mocht je - zoals de meeste senioren - stuurs en hardhorig zijn, gelieve deze doelgroep dan te benaderen met de roman "Welterusten". Doe zoals ene goeie schoenmaker. -- Joske |
![]() |
#5 |
|
![]() "WT" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > > Als er vrouwen in het spel zijn, staat uncle te trappelen. > Vervang dit maar met: amechtig te hijgen,- hoewel ook het feminieme ingrediënt van JoskeV me niet onberoerd laat. u. |
![]() |
#6 |
|
![]() uncle <[email protected]> schreef in berichtnieuws [email protected]... > "WT" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... > > > > Als er vrouwen in het spel zijn, staat uncle te trappelen. > > > > Vervang dit maar met: amechtig te hijgen,- hoewel ook het feminieme > ingrediënt van JoskeV me niet onberoerd laat. > u. > > Sorry, ik wist niet dat het zo erg was. WT |
![]() |
#7 |
|
![]() "WT" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > > Sorry, ik wist niet dat het zo erg was. > Ach Will: bepolse spielereien. Wees gerust: ik ben de ascetische kuischheid zelve. u. |
![]() |
#8 |
|
![]() On Sun, 08 Apr 2007 16:56:14 GMT, "Ghingis Khan"
<[email protected]> wrote: >Exit Bourgignon > >Fons Borgignon, de fractieleider van de VLD in de Kamer, krijgt geen >verkiesbare plaats meer. Het werd nu pas officieel bekendgemaakt, maar in de >wandelgangen was het al lang geweten. De liquidatie van Borgignon is >natuurlijk het resultaat van verschillende factoren. Borgignon is één van de >vele slachtoffers van de positieve discriminatie van vrouwen in de politiek. >Alle traditionele partijen hebben met groot enthousiasme een wet goedgekeurd >waardoor de helft van de plaatsen op een lijst voorbehouden wordt voor >vrouwen. Borgignon is daarvan één van de slachtoffers. En er zijn nog heel >wat kortzichtige mannelijke politici in alle partijen, die nu geliquideerd >worden op basis van een wet die zij zelf met veel tromgeroffel hebben >goedgekeurd. Wij kunnen nauwelijks medelijden met hen hebben. Eerst gedaan >en dan gedacht, heeft menigeen in leed gebracht. Ook in de politiek. > >Daarnaast heeft de ondergang van Borgignon natuurlijk ook een "Vlaams" >aspect. Hij is één van de vele politici uit de voormalige Volksunie die >onderdak hebben gekregen bij de VLD. Eerst waren er de talrijke overlopers. >Maar zij hebben de VLD nooit in een Vlaamsere richting kunnen sturen. >Integendeel, de partij is sinds onzalige dagen van Omer Van Audenhoven nooit >zo belgicistisch geweest als nu. Daarna, toen de Volksunie uiteenviel, waren >er politieke daklozen -zoals Borgignon - die niet voor een eerlijke maar >onzekere toekomst bij het VB of de N-VA kozen, maar voor de veiligheid van >een grote machtspartij, in dit geval de VLD. Die veiligheid blijkt nu een >illusie te zijn. Het gaat slecht met het VLD-schip, en de blanke, mannelijke >nieuwkomers zonder stamboom worden genadeloos gedumpt. Je moet al >alibimigrant, een babe of een echt stemmenkanon zijn om nog te overleven. Of >natuurlijk de minnares van een minister. Of de zoon of dochter van een >kopstuk. > >R.I.P Daar zit al lang geen gein meer in. Neen, neem dan eerder het fanatieke ontkennen van de geruchten dat zoontje de Gucht op de tiende plaats van de gesloten VLD zou figureren. En wat blijkt? De ontkenners kregen gelijk! Het was niet de tiende, maar de zevende plaats! Fullator. |
![]() |
#9 |
|
![]() "uncle" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > "WT" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... >> >> Sorry, ik wist niet dat het zo erg was. >> > > Ach Will: bepolse spielereien. > Wees gerust: ik ben de ascetische kuischheid zelve. Natuurlijk weten wij dat, al zou men de vraag kunnen stellen: is het een oudersdomskwaal, 2" kaliber of iets erger, kruitloos. Uit piëtisme stel ik dus die vraag niet, daarom, geen vraag- noch uitroepteken, laat staan Hoofdletters. Je dochter heb je waarschijnlijk met Fortzegels bekomen. -- Joske |
![]() |
#10 |
|
![]() "Joske Vermeulen" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > > Natuurlijk weten wij dat, al zou men de vraag kunnen stellen: > is het een oudersdomskwaal, 2" kaliber of iets erger, kruitloos. > Uit piëtisme stel ik dus die vraag niet, daarom, geen vraag- noch > uitroepteken, laat staan Hoofdletters. > Je dochter heb je waarschijnlijk met Fortzegels bekomen. > Prachtig! Ik mail deze onverwijld aan mijn bloedmooie dochter ;)) u. |
![]() |
#11 |
|
![]() Vitae forma vocatur "uncle" <[email protected]>, die Mon, 9 Apr
2007 00:30:57 +0200, in littera <[email protected]> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: >"WT" <[email protected]> wrote in message >news:[email protected]... >> >> Sorry, ik wist niet dat het zo erg was. >> > >Ach Will: bepolse spielereien. Of spiegeleieren? >Wees gerust: ik ben de ascetische kuischheid zelve. Heeft je opblaaspop een soepele maagdenvlies? >u. > -- Fusti |