![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Belastingen weigeren? | |||
Ja, dat moet kunnen, voor bepaalde goede, morele redenen |
![]() ![]() ![]() |
26 | 46,43% |
Neen, iedereen is verplicht belastingen te betalen |
![]() ![]() ![]() |
21 | 37,50% |
Ik heb een andere mening |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,71% |
Ik wens mij hierover niet uit te spreken |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,36% |
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de Verenigde Staten is er een soort van cultuur van, inherent verweven met de oorlog in Irak en het langdurige verzet tegen de income tax en de fed in zijn geheel, maar ook in Europa beginnen er zich tekenen van voor te doen.
Ten dele kan dat religieus geïnspireerd zijn. Vele Quakers in de wereld betalen het percentage voor de militaire uitgaven niet, en de Amish in de Verenigde Staten betalen een hele boel belastingen niet. Ten andere dele, zoals voorzegd, kan het praktisch van aard zijn, bijvoorbeeld de resem mensen die het oneens zijn met het buitenlands beleid van hun land. Maar er blijft ook een flink gedeelte over voor mensen die het niet volgens hun principes achten om voor zoiets als een staand leger te betalen (&c). Wat denk jij over het fenomeen, specifiek voor ons landje dan? Ik kan me voorstellen dat bepaalde Vlamingen niet dat percentage dat naar Wallonië gaat, wensen af te staan, of zoals voorzegd niet het leger wensen te steunen, &c...
Laatst gewijzigd door lombas : 6 april 2007 om 10:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dien gewoon geen aangifte in. 10% van de bedrijven doen dat niet en die hoeven zelfs geen forfaitaire belastingen te betalen, hoewel daar dus wel een wet voor is...
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem is ook dat portefeuilles niet per belasting worden berekend, maar het ganse budget. Vanaf het moment dat de overheidsuitgaven voor bijvoorbeeld defensie zouden verminderen, doet dat niets af aan het totaal te collecteren belastingen. Daarom is ijveren voor het verminderen van zulke budget niet effectief tenzij je zelf niet meer procentueel er aan bijdraagt.
Het is een moeilijke kwestie. En ik ben geen bedrijf, ik heb niet zoveel macht als de CEO die tien politici onder zijn vleugels heeft.
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Belastingen betalen is een plicht, wie zich daar niet aan houdt moet gestraft worden, en daarmee is alles gezegd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, jij beslist dat het een plicht is, en nog wel in mijn plaats. Het "is" niet inherent verbonden aan iets.
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Ik heb een andere mening: iedereen is verplicht belastingen te betalen, maar het zou mogelijk moeten zijn om te kunnen beslissen dat jouw belastingsgeld niet wordt gebruikt voor bepaalde zaken als je daar gegronde morele bezwaren tegen hebt. Ik denk dan in de eerste plaats aan militaire uitgaven. In verhouding zal een groter deel van je belastingen dan naar andere zaken gaan.
Laatst gewijzigd door Edina : 6 april 2007 om 13:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() hoe zou je dat in de praktijk toepassen, als de overheid al een deel van het loon inhoudt vooraleer het nog maar op je rekening wordt gestort?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Meer over de income tax in America. Zeer interessant filmoje: http://www.youtube.com/watch?v=zsZO6G7dfpI |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Tja, ik vind dat dit de illegaliteit van het systeem aantoont. Je hebt dat geld nooit ontvangen, je betaalt geen belastingen, je wordt bestolen. Anders is het met zelfstandigen, daar is het onmogelijk om aan de bron alles in te houden.
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als kleine werkende man kan je gewoon weg geen belastingen weigeren te betalen,en indien je het toch doet kan je beter ineens op de straat gaan leven,nee, enkel de grotere jongens of zelfstandige kunnen dit....
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als gewone werkman, van wie het loon beter gekend is door de belastingsdienst dan mezelf heeft het weinig nut geen aangifte in te dienen. Want dan word ik gewoon voor de volle pot belast, en daarenbovenop stuurt de belastingsdienst dan een lieve brief, waarin dat ze stellen dat ik nog wat extra mag betalen. Ik ga ermee akkoord dat het Belgische belastingssysteem gewoon gelegaliseerde struikroverij is.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 6 april 2007 om 14:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Zijn hier nu echt gekken die denken dat "alles beter zou zijn", zonder belastingen?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg ik dat expliciet? Ik zeg dat het een morele keuze kan zijn.
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Tis warm aan het worden buiten hé ![]()
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom heb jij het recht iets af te nemen?
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Van afnemen is geen sprake. Het is gewoon een bijdrage die je betaalt voor de diensten die de overheid regelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Afnemen dus, want ik vraag niets. Elk bedrijf dat mij zomaar een doos pralines in de handen stopt en dan geld van mijn bankrekening haalt zonder toestemming, meer nog, dat onder dwang doet, pleegt diefstal, zo zegt de wet. Maar wat als de wet zelf zulke dingen doet?
La loi pervertie! La loi — et �* sa suite toutes les forces collectives de la nation, — la Loi, dis-je, non seulement détournée de son but, mais appliquée �* poursuivre un but directement contraire! La Loi devenue l'instrument de toutes les cupidités, au lieu d'en être le frein! La Loi accomplissant elle-même l'iniquité qu'elle avait pour mission de punir! Certes, c'est l�* un fait grave, s'il existe, et sur lequel il doit m'être permis d'appeler l'attention de mes concitoyens. Il ne pouvait donc s'introduire dans la Société un plus grand changement et un plus grand malheur que celui-l�*: la Loi convertie en instrument de spoliation.
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 6 april 2007 om 14:48. |
|
![]() |
![]() |