Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2004, 14:30   #1
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Als ik een geval van kindermishandeling wil rapporteren, moet ik me dan richten tot Frank Vandenbroucke, Minister van Werk en Pensioenen of tot Kathleen Van Brempt, Staatssecretaris van Arbeidsorganisatie en Welzijn op het Werk.....
Alléé..... als kinderarbeid onder "mishandeling" valt tenminste.....
Sinds 1889 is er een wet op kinderarbeid (en dit was nodig) en bij mijn weten is die wet nog altijd van toepassing....

[size=6]De wet is eenvoudig en formeel: kinderarbeid is verboden.[/size]

De kindertijd moet immers bij uitstek een periode van ontplooiing, opvoeding en spel blijven. Om die reden heeft de
Belgische wetgever de kinderarbeid reeds meer dan een eeuw geleden gereglementeerd. Kinderarbeid werd verboden
voor alle kinderen onder de 12 jaar in 1889, en nadien voor iedereen die aan de leerplicht onderworpen is.

Groot was mijn verbazing om vast te stellen dat er op de modeshows in Rome een meisje van 13 rondloopt waarvan haar moeder zonder problemen verteld dat ze het niet voor het geld doet, maar er zélf voor gekozen heeft.... en dat ze een tiental modeshows gaat lopen....enfin voor HLN was dit zelfs front-pagina nieuws...... geraak dan maar als landje van het Dutroux-imago af !
Oud 29 januari 2004, 14:36   #2
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Dat was in Italië en niet in België! Van Brempt of VDB gaan U niet kunnen helpen.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2004, 14:39   #3
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Stuurt dat kind eens rap naar school aub.

Tanja Kloeck (of hoe wordt dat geschreven ?) gehoord deze week op radio 2. Die heeft dat ook een jaar gedaan.

Die vertelde dat daar op alle feestjes na die shows de lijnen coke kamerbreed lagen te wachten op al die akelig panlatachtige modellen.

Welke ouder wil zijn kind in zo'n omgeving laten komen ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2004, 14:41   #4
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Al was die modeshow in Chacamaca.... dan moest dat kind nog op de schoolbanken zitten, en als dat niet zo is laten we die ouders opdraaien voor "verwaarlozing" van hun klein mannen....
dit is mijns inziens even erg als de moslimvaders die hun meisjes willen thuishouden wegens de hoofddoekenkwestie !
Oud 29 januari 2004, 14:46   #5
Aangebrande Phönix
Minister

Aangebrande Phönix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
Al was die modeshow in Chacamaca.... dan moest dat kind nog op de schoolbanken zitten, en als dat niet zo is laten we die ouders opdraaien voor "verwaarlozing" van hun klein mannen....
dit is mijns inziens even erg als de moslimvaders die hun meisjes willen thuishouden wegens de hoofddoekenkwestie ! :evil:
Dit beaam ik. Het schijnt de bedoeling te zijn de kindertijd steeds in verder in te korten.
In beide gevallen is het meestal een geval van onwetendheid. Beiden verafgoden elk hun eigen god en trachten hem zo te plezieren.
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2004, 14:47   #6
Jo Laweit
Burger

Standaard

wat ik me even terzijde afvraag :

welke normaaldenkende gezonde vrouw wil er heden ten dage uitzien als een dertienjarige-vel over de benen- aids-patiente ?

snappen die modeontwerpers dat nu niet, dat de meeste mannen schrik hebben van anorexia- en aidspatienten.... of zijn de vrouwen nu echt zot geworden !
Oud 29 januari 2004, 14:50   #7
TrendyLayout
Vreemdeling

Standaard

We mogen de leerplicht niet verwarren met schoolplicht hé! Ieder kind tot z'n 18 heeft LEERplicht m.a.w. als een kind onderwezen wordt door z'n ouders of privéleerkracht en erkende examens aflegt (middenjury,...) voldoet die aan de leerplicht.

En inderdaad, een meisje van 13 hoort niet thuis op de catwalk en hoort gezellig bij een paar vriendinnen te zitten (of iets dergelijks).

Maar ik denk wel dat kinderen vanaf een bepaalde leeftijd mogen werken. Er zijn wel zeer strikte voorwaarden aan verbonden. Ergens is een mogelijkheid, zie maar naar alle kindsterretjes...

Groetjes
TrendyLayout is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2004, 18:03   #8
Rosse van Rostock
Partijlid

Standaard

Dat model was allicht Tanja Dexters
Oud 29 januari 2004, 18:20   #9
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Ik heb ook mijn vragen bij dergelijke toestanden en de ouders die zich daartoe lenen.
Nog meer vragen heb ik over de toeschouwers van dergelijke evenementen.
Zonder vraag geen aanbod.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2004, 20:17   #10
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Panlat Vanden Broucke kan zelf op de catwalk als kapstok

Katleen moet eerst bij Van Hoeymissen eens langs in Genk
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2004, 20:39   #11
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Ik heb vroeger in verscheidene musicals van het koninklijk ballet van Vlaanderen gespeeld. De wetten op de kinderarbeid (voor culturele doeleinden mag dat altijd !!!) werden zeer goed gerespecteerd. Het was een van de fijnste ervaringen uit mijn leven, op de planken mogen staan in stadsschouwburgen over het hele Nederlandstalige grondgebied.

Onder andere geldt: akkoord van de leerling, van haar school, toelating van het ministerie van onderwijs, niet langer dan 3 uur na elkaar arbeid zonder pauze, nooit na 10 uur, eigen kindvriendelijke begeleiding, ... Kortom: een ervaring die ik iedereen kan aanraden.

Meer jeugd op de planken! Het is vreselijk als ik zie hoe bijvoorbeeld klassieke muziek enkel als "topsport" wordt beoefend in Wallonië, het is met Vlaanderen bijzonder erg gesteld bij wedstrijden klassiek voor de jeugd én voor volwassenen.
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2004, 20:41   #12
Foundation
Minister

Standaard

PS: en of dat nu toneel is of modeshow, zolang het kind er zelf achter staat en er plezier in beleeft, is dat toch prachtig ???
Oud 29 januari 2004, 20:41   #13
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

SIR(E) er zijn geen fiere Belgen meer en Kim wil Australische worden
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2004, 21:28   #14
Foundation
Minister

Standaard

Vreselijk als je jonge mensen de podiumervaring wilt ontzeggen! Wie durft nu zoiets suggereren alsof kinderen alleen bedoeld zijn om op de schoolbanken te zitten. Wie durft nu toneel, film, workshops voor kinderen te verbieden?

Schandalig vind ik de reacties hierop. Als het kind het zelf wil, dan is er niets mis. En kinderarbeid mag trouwens wel, zij het onder bepaalde omstandigheden en met toelating van de nodige personen.

Aangebrande, ik ben waarlijk teleurgesteld!
Oud 5 februari 2004, 20:14   #15
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Dat was in Italië en niet in België! Van Brempt of VDB gaan U niet kunnen helpen.
Slechts één mogelijkheid... de paracommando's inschakelen!

of misschien ook niet, het italiaanse leger is niet te onderschatten

tjah ik vind het onaanvaardbaar, alhoewel, die waalse ziet er énorm goed uit...

maar dertienjarigen zouden toch onderwijs moeten krijgen, al zijn het dan privéleraars die meegaan naar de defilees

trouwens: het is pas kinderarbeid als je betaald wordt; kinderen verplichten gratis te werken is toegelaten denk ik

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be