![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De gijzelaars kunnen weer vrijuit spreken, en wat blijkt? Wat wij allemaal wisten, namelijk dat ze zich helemaal niet in Iraanse wateren bevonden, wel in Irak.
Iran moet hiervoor door de VN-veiligheidsraad scherp worden veroordeeld en gewaarschuwd dat dit niet meer mag gebeuren! ![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat ze vrijuit konden spreken in Iran, maar dit geloof je toch zelf niet he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Ik moet wel zeggen dat ze op Iraanse TV relaxer en spontaner overkwamen dan op Britse TV waar de schrik af te lezen was van hun ogen. Tussen haakjes, aflezen kunnen ze ook goed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb absoluut geen sympathie voor het Iraanse regime maar ik zie ook geen enkele reden om die Britse mariniers blindelings op hun woord te geloven dat ze zich niet in de Iraanse wateren zouden bevonden hebben.
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die Britse mariniers weten dat hun job aan het zijden draadje hangt, en zullen dus alles nazeggen wat Downing Street 10 hun voorkauwt.
Zielig hoe de Britten zich zo belachelijk hebben gemaakt in deze affaire. Eerst wil Londen liever 15 landgenoten opofferen, dan hun fout toe te geven. En nu zetten ze die mensen nog eens onder druk om de leugens van de regering Blair te gaan toedekken. Als dat "het vrije westen" is, amaai... ![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 6 april 2007 om 21:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Waar moeten ze in Groot-Brittanië voor vrezen? In hun eigen thuisland waar ze de afgelopen dagen groot nieuws waren? Hun leven? I doubt it... Zelfs hun job zouden de Britten hen niet durven afnemen. Maar toen ze in Iran zaten? Onder druk van een anti-Westerse regering en een vijandige bevolking, niemand die om hen geeft? De kans dat de Iraniërs heb gewoon een kogel door het hoofd jagen is er net iets groter dan in Engeland. Maar natuurlijk zie je alleen maar wat je echt wil zien. Voor één keer zou ik me kunnen scharen achter een oorlog van Bush. Niet om hun nucleair programma (ze hebben daar evenveel recht op als de VS, Frankrijk of Israël - geen dus), maar enkel om het zittende regime omver te werpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
In Iran hadden ze heel wat meer te vrezen. En de Britten zich belachelijk gemaakt? Inderdaad. Ik had ze manu militari gaan bevrijden. Dan zou ik Ahmadinejad en zijn fundamentalistische achterban eens hebben willen zien... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Is maar dat de Britten zo succesvol zijn in de controle over Noord-Ierland of Zuid-Irak... ![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En met hun slecht geacteerd toneelstukje staan ze niet met rode kaken??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Staatssecretaris
|
![]() Ze moeten ook niet vlag en wimpel in de hand de Iraaks-Iraanse grens overschrijden en in kadans naar Teheran marcheren hé... Ik denk dat de Britten wel over de middelen beschikken om hun soldaten in relatieve stilte te bevrijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Gaan ze door de Britten vermoord worden als ze 'toegeven' dat ze in Iraanse wateren zaten? Niet erg waarschijnlijk... Een ontslag is waarschijnlijker, maar kan je je de perscommentaren en (internationale) publieke opinie al eens voorstellen als dat toch zou gebeuren? Of is het toch aannemelijker dat ze in Iran onder zeer zware druk hebben gestaan om de Iraanse versie te bevestigen? Volgens mij hebben de Britten meer te verliezen dan de Iraniërs hadden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben alleszins meer verloren: hun geloofwaardigheid.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=114
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zullen de waarheid wellicht ooit teweten komen als de archieven vrijgegeven worden binnen 20 jaar of zo, nu blijft het puur giswerk. Feit is wel dat die militairen hun gezagvoerders moeten respecteren, en dat de Britse autoriteiten nooit zullen toegeven dat ze zich toch in Iraanse territoriale wateren bevonden, want dan zouden ze moeten toegeven het internationaal recht geschonden te hebben. Het lijkt ook zeer aannemelijk, nu de spanningen tussen Iran en het Westen toenemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
OFWEL spreken de britten de waarheid en is Iran weer eens slim geweest want iedereen denkt toch dat de britten liegen!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |