Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2007, 10:19   #1
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard VB parlementslid Frieda Van Themsche stapt uit nationale politiek

Vlaams Belang-Kamerlid Frieda Van Themsche ziet af van haar tweede plaats op de West-Vlaamse Kamerlijst voor 10 juni. Daarmee verliest Vlaams Belang, na de keuze van voorzitter Frank Vanhecke om de Senaatslijst te trekken, een tweede stemmentrekker in West-Vlaanderen.

Van Themsche wil haar energie naar eigen zeggen reserveren voor haar gezin en is het beu om zonder enige effect op de stemknop te drukken in het parlement. Na Jurgen Verstrepen en Marleen Govaerts is Frieda Van Themsche het derde prominente partijlid dat niet meer in een parlement voor het VB wil zetelen. Van Themsche stapt niet uit het VB en blijft gemeenteraadslid in Harelbeke. (dm)

Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 10:42   #2
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Frieda werd vooral bekend doordat ze de tante is van Hans Van Themsche.

Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 10:46   #3
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

ze vindt trouwens ook dat haar schoonzoon, die van Marokkaanse afkomst is, zwaar lijdt onder discriminatie.
Oud 19 april 2007, 11:05   #4
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Vlaams Belang-Kamerlid Frieda Van Themsche ziet af van haar tweede plaats op de West-Vlaamse Kamerlijst voor 10 juni. Daarmee verliest Vlaams Belang, na de keuze van voorzitter Frank Vanhecke om de Senaatslijst te trekken, een tweede stemmentrekker in West-Vlaanderen.

Van Themsche wil haar energie naar eigen zeggen reserveren voor haar gezin en is het beu om zonder enige effect op de stemknop te drukken in het parlement. Na Jurgen Verstrepen en Marleen Govaerts is Frieda Van Themsche het derde prominente partijlid dat niet meer in een parlement voor het VB wil zetelen. Van Themsche stapt niet uit het VB en blijft gemeenteraadslid in Harelbeke. (dm)
Bon, en laat ze nu gerust. 't Is wel geweest.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 14:40   #5
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Lao Tzu's schermafbeelding

Standaard

Frieda, Hans.... Ze wonen niet eens in Temse!
Oud 19 april 2007, 16:34   #6
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ze vindt trouwens ook dat haar schoonzoon, die van Marokkaanse afkomst is, zwaar lijdt onder discriminatie.
Bron?
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 17:02   #7
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Bron?
Bron
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 21:17   #8
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Frieda heeft een vreselijke tijd meegemaakt toen haar tiener-zoontje doodgereden werd. De dader pleegde vluchtmisdrijf en is nog steeds onbekend.
Frieda kwam het nooit meer te boven.
Geachte forumleden, een beetje menselijheid, laat haar nu met rust.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 22:03   #9
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Ik snap best dat je bij deze paarse regering het moe wordt om te stemmen in de kamer. Alles wordt gewoon meerderheid tegen minderheid goedgekeurd. Je maakt als oppositie nooit het verschil.

Ik hoop voor haar dat ze wat nuttigers en meer dankbaar kan gaan aanvangen met haar kostbare levensjaren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 16:07   #10
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik snap best dat je bij deze paarse regering het moe wordt om te stemmen in de kamer. Alles wordt gewoon meerderheid tegen minderheid goedgekeurd. Je maakt als oppositie nooit het verschil.

Ik hoop voor haar dat ze wat nuttigers en meer dankbaar kan gaan aanvangen met haar kostbare levensjaren.
verwijt dat je even goed aan de oppositie kan maken als aan de meerderheid.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 18:04   #11
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard eerste repentiti bij het VB: Frida VT.

Hoeveel stemmen haalde zij bij vorige verkiezingen? Hoevel Mijnheer Van Hecke? Ik vraag me af welke zware klap deze dame toebrengt aan de uiterst rechtse kliek.

Heel belangrijk is toch dat zij zo eerlijk is van de schietpartij van haar neef ook te zien als een reden om aan de politiek niet meer deel te nemen bij het VB. Dat siert haar.

Het is blijkbaar iemand die wel de verantwoordelijkheid van het VB, als xenofobe partij, weet in te schatten voor het moorden!

Daarenboven is ze zo eerlijk om te stellen dat ook de discriminatie van haar schoonzoon, die een vreemdeling is, haar beslsissing beïnvloedde, nu eens van dichtbij meemaakte hoe vreemdelingen worden aangepakt.

Ik sta eigenlijk paf van deze dame. Zo'n moed heb ik bij blokkers nog nooit gezien! Spijtig dat ze niet bij een democratische partij aansluit, om haar bekering daadwerkelijk gestalte te geven.

Waarschijnlijk is ze daar te eerlijk voor: het siert haar dat ze haar colaboratie met zwartzakken ziet als een reden om te stoppen.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 18:13   #12
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Hoeveel stemmen haalde zij bij vorige verkiezingen? Hoevel Mijnheer Van Hecke? Ik vraag me af welke zware klap deze dame toebrengt aan de uiterst rechtse kliek.

Heel belangrijk is toch dat zij zo eerlijk is van de schietpartij van haar neef ook te zien als een reden om aan de politiek niet meer deel te nemen bij het VB. Dat siert haar.

Het is blijkbaar iemand die wel de verantwoordelijkheid van het VB, als xenofobe partij, weet in te schatten voor het moorden!

Daarenboven is ze zo eerlijk om te stellen dat ook de discriminatie van haar schoonzoon, die een vreemdeling is, haar beslsissing beïnvloedde, nu eens van dichtbij meemaakte hoe vreemdelingen worden aangepakt.

Ik sta eigenlijk paf van deze dame. Zo'n moed heb ik bij blokkers nog nooit gezien! Spijtig dat ze niet bij een democratische partij aansluit, om haar bekering daadwerkelijk gestalte te geven.

Waarschijnlijk is ze daar te eerlijk voor: het siert haar dat ze haar colaboratie met zwartzakken ziet als een reden om te stoppen.
Pffft. Dat zijn niet de redenen die ze opgeeft. Heeft u het nou echt zo moeilijk met de waarheid?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 18:14   #13
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
verwijt dat je even goed aan de oppositie kan maken als aan de meerderheid.
Leg uit?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 18:16   #14
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Feremans, mevrouw Van Themsche heeft genoeg moeten slikken de voorbije vier jaar en kiest er voor om naar haar gezin terug te keren. Voor de rest blijft ze wie ze was. En voor de rest is het haar keuze en die respecteer ik. Jij ook?
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 18:21   #15
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Geen rooskleurige dagen voor het VB.
Oud 20 april 2007, 18:23   #16
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Geen rooskleurige dagen voor het VB.
Onzin, politici komen en gaan, bovendien is het Vlaams Belang een programmapartij en geen gezichtenpartij zoals alle andere partijen.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 18:27   #17
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Onzin, politici komen en gaan, bovendien is het Vlaams Belang een programmapartij en geen gezichtenpartij zoals alle andere partijen.
Dat zal de toekomst wel uitwijzen.
Oud 20 april 2007, 18:31   #18
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Pffft. Dat zijn niet de redenen die ze opgeeft. Heeft u het nou echt zo moeilijk met de waarheid?
Ik vrees dat u er meer moeite mee hebt.
Vandaag in Gazet Van Antwerpen:
Citaat:

Frieda Van Temsche stopt met politiek

Een zwarte dag voor het Vlaams Belang. De partij verliest behalve Jurgen Verstrepen nog een boegbeeld. Frieda Van Themsche (52) zal n�*ét op de tweede plaats staan op de Kamerlijst van West- Vlaanderen. Zij stopt met de politiek.
Rechtstreekse aanleiding voor haar beslissing is de schietpartij in de Verenigde Staten. ”Dat confronteerde mijn familie maandagavond opnieuw sterk met de feiten die mijn neef, Hans Van Themsche, vorig jaar pleegde in Antwerpen”, zo vertelt zij.
”Het is een zuiver persoonlijke beslissing. Ik ben niet uit de partij gezet of gestapt. Dat wil ik benadrukken. En ik blijf een Vlaams-nationaliste in hart en nieren.Maar ik heb voor mijzelf uitgemaakt dat ik voortaan mijn beste krachten aan mijn gezin moet wijden.”
”Waar ben ik mee bezig? Zo heb ik mij de jongste maanden herhaaldelijk afgevraagd. De politiek is op de verkeerde weg. Er wordt niet meer naar de mensen geluisterd. Dus kan ik mij beter concentreren op mijn gezin, zo heb ik voor me zelf uitgemaakt. Daar kan ik mij veel nuttiger maken.”
”Er is een nieuw kleinkind op komst bij mijn dochter. Zij leeft samen met een jongen van Marokkaanse afkomst. Als ik zie hoe moeilijk hij het heeft. Ook dát heeft een rol gespeeld. En wat zeker ook meespeelt is het verlies van onze zoon, nu vier jaar geleden. Ik ben dat nooit te boven gekomen. Ten slotte heeft mijn man ook een zaak waar 15 mensen werken. Dat brengt een zware verantwoordelijkheid mee. Dat allemaal samen maakt dat ik tot de slotsom ben gekomen dat ik beter uit de politiek stap”, zo Frieda Van Themsche.
Oud 20 april 2007, 18:37   #19
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Feremans, mevrouw Van Themsche heeft genoeg moeten slikken de voorbije vier jaar en kiest er voor om naar haar gezin terug te keren. Voor de rest blijft ze wie ze was. En voor de rest is het haar keuze en die respecteer ik. Jij ook?
Wanneer ze, met goede motieven en dito verwijten uit de politiek stapt. Wanneer ze inziet dat het VB een nutteloze partij is.
Wanneer ze inziet dat de haat tegen mensen, verspreid door het VB, haar neef tot moord aanzette, en ze daar niet mee kan leven;
Wanneer ze merkt dat het leven van haar schoonzoon inderdaad verpest wordt door de anti-vreemdelingenpolitiek;
Wanneer ze dan, als een van de grootste stemmentrekkers van het VB uit de politiek gaat lopen:
Moeten we dan ZWIJGEN, moet ze dan DOODGEZWEGEN worden?

Dit is nu eens iemand die met veel moed de "freedom of speech" toepast.
En begin ze nu maar allemaal zwart te maken, schatjes
Oud 20 april 2007, 18:49   #20
luc broes

Standaard

Citaat:
Meer dan bij andere partijen gevenVB-ers een lijststem
Haar enig zoontje werd langs de baan doodgereden. De dader pleegde vluchtmisdrijf en is nog spoorloos. Ze kwam dat nooit te boven. Dan volgde de schietpartij van haar neef. Met de moorden aan Verginia Tech kwam dat allemaal terug boven en het werd haar teveel, en stapt uit de nationale politiek.

Oneerlijke afleidingen

Ik ben VB-er en ook tegen discriminatie van autochtonen of van allochtonen
Ik sta eigenlijk paf van deze dame. Dat toont aan hoe bevooroordeeld je wel bent! Zo'n moed heb ik bij blokkers nog nooit gezien! Spijtig dat ze niet bij een democratische partij aansluit, om haar bekering daadwerkelijk gestalte te geven.

Allemaal fantasie van den ericf
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be