Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2007, 15:03   #1
Patrik
Lokaal Raadslid

Standaard Jurgen Verstrepen verwerpt het VB-programma en sommige grondbeginselen.

Jurgen Verstrepen, de prominente lijstduwer van het VB op de Antwerpse
lijst, heeft zopas aangekondigd dat hij met sommige andere mandatarissen
van de partij, een drukgroep heeft opgericht om het programma van het VB en om sommige grondbeginselen te veranderen.

De drukgroep wordt aangekondigd onder de naam "FLANDERS FUTURE".
Hierdoor wordt eens te meer duidelijk gemaakt dat JV het grondbeginsel van het VB over het Nederlands en het indijken van de nefaste invloed van
het Engels op onze moedertaal niet erkent. De leden van het VB die dat
wel doen noemt hij "enggeestige oelewappers".

Hij heeft ook al meerdere keren verkondigd dat hij het homohuwelijk steunt en dat abortus mag. Ook wil hij het VB ombuigen tot een radicale liberale
partij.

De zelfverklaarde "champion of free speech" heeft mij van zijn webwerf
verbannen door mij op zijn spamlijst te zetten zodat ik mijn mening via
zijn webwerf niet meer kan uiten. Uiterst linkse kerels zijn daar echter
zeer welkom.

Ik heb als lid dikwijls geprotesteerd bij het partijbestuur en de partijraad
over het niet-aanvaarden van het programma en de grondbeginselen
door een VB-parlementslid.

Zonder resultaat echter en er wordt verder gegaan met het promoveren
van de niet-nationalistische Verstrepen binnen het VB.

Ik ben nu vastbesloten om de eerste keer sinds het ontstaan van het VB
mijn stem te weerhouden en blanco te stemmen. Vrienden enfamilieleden
zullen mij hierin trouw volgen.

Ik doe dan ook een dringende oproep aan alle VB-leden die het grondbeginsel over het Nederlands ondersteunen en het programma sedert
het ontstaan ven de partij in 1977 (VNP en VB) over de ethische
vraagstukken om hun protest bij het parijbestuur via hun afdelingen of
rechtstreeks bekend te maken.

De campagne voor de vrijwaring van het VB-programma is begonnen!

Van de VERSTREPENboer geen eieren.

Graag zien wij ook dat de andere mandatarissen die zijn drukgroep genegen zijn en aan de basis liggen van deze vreemde "Flanders Future" zich bekend zouden stellen.

Ik kan nu reeds aanduiden dat Gerolf Annemans er waarschijnlijk bij is
omdat hijzelf Jurgen Verstrepen als lijstduwer gevraagd heeft.

Allemaal in de geest van de beginselen van Karel Dillen stichter en
erevoorzitter van het Vlaams Belang.

Patrik FAVEERE
Stichterslid VNP en VB
Patrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 15:20   #2
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

waar heeft hij dat aangekondigd? waar kunnen we de bevestiging van dit lezen?
Oud 2 april 2007, 15:24   #3
Patrik
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
waar heeft hij dat aangekondigd? waar kunnen we de bevestiging van dit lezen?

Op zijn webwerf. www.jurgenverstrepen.be
Oud 2 april 2007, 15:27   #4
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

toch geen 1 april-grap?
Oud 2 april 2007, 15:36   #5
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Verstrepen beginselen
  • Veiligheid is een basisrecht van iedere burger.
  • Het land moet een sociale politiek voeren voor mensen die het echt nodig hebben en het profitariaat hard aanpakken.
  • De staat mag zich zo weinig mogelijk bemoeien met de persoonlijke levenssfeer van haar burgers.
  • KMO’s, zelfstandigen, middenstanders moet men koesteren en ondersteunen met ondernemersvriendelijke maatregelen.
  • Vlaanderen moet een onafhankelijke staat worden binnen Europa.
  • Staatsinmenging in de economie moet tot het absolute minimum herleid worden.
  • Een overheid moet opkomen voor al haar burgers, ongeacht afkomst, levensbeschouwing, politieke visie.
  • Vlaanderen moet depolitisering nastreven op alle niveau's die niet tot de corebusiness horen van een staat.
  • De vrijheid van meningsuiting moet een fundament vormen van een land; de enige beperking is het verbod van oproepen tot geweld, moord en doodslag, laster en eerroof.
  • Een overheid mag haar burgers niet uitmelken met torenhoge fiscale inningen.
  • Wetten uit oude tijden moeten aangepast worden aan het heden.
  • Vakbonden hebben teveel politiek macht in België; de overheid moet hen bijsturen dmv. transparantie, openheid en ontnemen van bepaalde financiële rechten zoals uitbetaling werklozensteun.
  • Het grootste deel van de rechten van de staat, waaronder bvb. stemrecht, kan je als burger pas ontvangen als je de nationaliteit van het ontvangende land aanneemt.
  • Nationaliteitsverwerving van een land kan je pas krijgen na aanvaarding van de normen, waarden en wetten van het land.
  • Europa moet een greencard (cfr. VS) invoeren voor mensen die van buiten de EU hier willen komen werken.
  • Een staat mag niet betuttelen.
  • Een overheid is verantwoordelijk voor een gegarandeerd welzijn van de minderbedeelden, ouderen en zwakken in de maatschappij.
  • Een overheid gedraagt zich politiek en levensbeschouwelijk neutraal uit respect voor haar burgers.
  • Over belangrijke toekomstbeslissingen voor Vlaanderen moet een overheid referenda organiseren.
  • Misdaad moet hard aangepakt worden met strenge straffen.
  • Vlaanderen moet evolueren naar een technologische diensteneconomie in het centrum van Europa.
  • Een overheid moet respect hebben voor het leven in alle facetten.
  • Vlaanderen moet het geloof in de democratie én politiek herstellen door een eerlijke politiek na te streven en deze zelfs te verwerken in een handleiding die bij de eedaflegging door de politici gezworen moet worden.
  • Wetten die de vrijheid van gedachte en mening beperken moeten afgeschaft worden.
  • Een staat moet geen godsdiensten financieel ondersteunen.
  • Het parlement met haar volksvertegenwoordigers moet de ruggegraat en beslisser van een democratie zijn: niet de partijen, niet de fracties, niet de regering.
Een greep uit een nog langer pakket. Misschien moet ik die Verstrepen beginselen een afzonderlijk altijd te raadplegen plaatsje geven op mijn weblog. Nog vragen en onderwerpen? (Jullie weten wat doen

-----------------------

So?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 2 april 2007 om 15:36.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 15:51   #6
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Wie weet maar dat is uiteraard pure speculatie doet Verstrepen wat ie doet met zegen van het Vlaams Belang om stemmen van Dedecker af te snoepen/behouden. Een partij als de SP.a is er ook voor gekend dat ze van tijd tot tijd doelbewust mensen een ander geluid laten hoor alleen maar om bepaalde flanken te dekken.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 2 april 2007 om 15:51.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 15:53   #7
Patrik
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Verstrepen beginselen
  • Veiligheid is een basisrecht van iedere burger.
  • Het land moet een sociale politiek voeren voor mensen die het echt nodig hebben en het profitariaat hard aanpakken.
  • De staat mag zich zo weinig mogelijk bemoeien met de persoonlijke levenssfeer van haar burgers.
  • KMO’s, zelfstandigen, middenstanders moet men koesteren en ondersteunen met ondernemersvriendelijke maatregelen.
  • Vlaanderen moet een onafhankelijke staat worden binnen Europa.
  • Staatsinmenging in de economie moet tot het absolute minimum herleid worden.
  • Een overheid moet opkomen voor al haar burgers, ongeacht afkomst, levensbeschouwing, politieke visie.
  • Vlaanderen moet depolitisering nastreven op alle niveau's die niet tot de corebusiness horen van een staat.
  • De vrijheid van meningsuiting moet een fundament vormen van een land; de enige beperking is het verbod van oproepen tot geweld, moord en doodslag, laster en eerroof.
  • Een overheid mag haar burgers niet uitmelken met torenhoge fiscale inningen.
  • Wetten uit oude tijden moeten aangepast worden aan het heden.
  • Vakbonden hebben teveel politiek macht in België; de overheid moet hen bijsturen dmv. transparantie, openheid en ontnemen van bepaalde financiële rechten zoals uitbetaling werklozensteun.
  • Het grootste deel van de rechten van de staat, waaronder bvb. stemrecht, kan je als burger pas ontvangen als je de nationaliteit van het ontvangende land aanneemt.
  • Nationaliteitsverwerving van een land kan je pas krijgen na aanvaarding van de normen, waarden en wetten van het land.
  • Europa moet een greencard (cfr. VS) invoeren voor mensen die van buiten de EU hier willen komen werken.
  • Een staat mag niet betuttelen.
  • Een overheid is verantwoordelijk voor een gegarandeerd welzijn van de minderbedeelden, ouderen en zwakken in de maatschappij.
  • Een overheid gedraagt zich politiek en levensbeschouwelijk neutraal uit respect voor haar burgers.
  • Over belangrijke toekomstbeslissingen voor Vlaanderen moet een overheid referenda organiseren.
  • Misdaad moet hard aangepakt worden met strenge straffen.
  • Vlaanderen moet evolueren naar een technologische diensteneconomie in het centrum van Europa.
  • Een overheid moet respect hebben voor het leven in alle facetten.
  • Vlaanderen moet het geloof in de democratie én politiek herstellen door een eerlijke politiek na te streven en deze zelfs te verwerken in een handleiding die bij de eedaflegging door de politici gezworen moet worden.
  • Wetten die de vrijheid van gedachte en mening beperken moeten afgeschaft worden.
  • Een staat moet geen godsdiensten financieel ondersteunen.
  • Het parlement met haar volksvertegenwoordigers moet de ruggegraat en beslisser van een democratie zijn: niet de partijen, niet de fracties, niet de regering.
Een greep uit een nog langer pakket. Misschien moet ik die Verstrepen beginselen een afzonderlijk altijd te raadplegen plaatsje geven op mijn weblog. Nog vragen en onderwerpen? (Jullie weten wat doen

-----------------------

So?

Nog meer oppervlakkige algemeenheden?

Door mij te verbannen als SPAM op zijn webwerf bewijst hij dat zijn
zogenaamde "free speech" alleen geldt als het in zijn voordeel is

Een man met vele gezichten zoals de meeste politiekers.

TRouwens eerst bij de VLD geprobeerd! Daar afgewezen en een
mandaat kado gekregen. Daarna spuwen op de militanten.
Oud 2 april 2007, 16:22   #8
Patrik
Lokaal Raadslid

Standaard

Als er een negatieve reactie van het partijbestuur komt zal JV de
hele zaak wel afdoen als een Aprilgrap.

Maar JV heeft vroeger al gezegd dat hij het programma vanhet VB wil
ombuigen.

Een lepe zet om zo iets aan te kondigen op 1 April.

Komend van JV vind ik die drukgroep niet zo grappig.
Wat wel grappig kan zijn dat het alleen maar denkbeeldige
mandatarissen zijn die hem steunen.
Oud 2 april 2007, 17:02   #9
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Wanneer zien we eens de solidaristische garde in de aanval gaan tegen donkerblauwe Verstrepen of Morel? Meeste van zijn ideeën staan haaks op de corporatistische visie.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 2 april 2007 om 17:03.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 18:59   #10
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Verstrepen was er al over bezig in de forumsessies. Dit initiatief ruikt naar verraad. Een keiharde aanpak is op zijn plaats. Alleszins steun ik Patrik zijn initiatief volledig. Wat mij betreft mag het wel nog verder gaan.

Met nationaal solidaristische groet

Max

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 19:00   #11
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
toch geen 1 april-grap?
Verstrepen is reeds bezig met zijn verraad lang voor 1 april hoor. Lees eens de forumsessies.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 19:03   #12
Marlboro
Banneling

Standaard

Verstrepen is duidelijk geen goeie zaak voor het vb.
Ik hou niet van zijn manier van doen.Het is een onruststoker en zou goed thuis horen bij JM.
Dat'em voor abortus en homohuwelijk is is zijn mening en mag dat van mij gerust vooruit komen maar om de partij te willen gaan opdringen deze zaken ook goed te keuren;forget it,over mijn doodlijk en dat zal sowieso toch niet lukken en maar goed ook.
Voor abortus;hoe dom kan je zijn om zoiets toe te laten?
Het is ondertussen ook bewezen dat ik mijn gelijk gekregen heb toen ik zegde;dan kijken ze er minder naar en boenken ze der maar op los vooral wat jongeren betreft en ochja,geen enkel probleem he,de abortuskliniek is er nog,probleem opgelost.ts.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 19:41   #13
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Als het VB slim is gooit ze Verstrepen buiten,hij gaat er een zootje van maken en hij 'past' er mijns inziens gewoon niet in.
Oud 2 april 2007, 20:00   #14
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Wanneer zien we eens de solidaristische garde in de aanval gaan tegen donkerblauwe Verstrepen of Morel? Meeste van zijn ideeën staan haaks op de corporatistische visie.
geduld jongen, geduld.
grossfaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 20:45   #15
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrik Bekijk bericht
Jurgen Verstrepen, de prominente lijstduwer van het VB op de Antwerpse
lijst, heeft zopas aangekondigd dat hij met sommige andere mandatarissen
van de partij, een drukgroep heeft opgericht om het programma van het VB en om sommige grondbeginselen te veranderen.

De drukgroep wordt aangekondigd onder de naam "FLANDERS FUTURE".
Hierdoor wordt eens te meer duidelijk gemaakt dat JV het grondbeginsel van het VB over het Nederlands en het indijken van de nefaste invloed van
het Engels op onze moedertaal niet erkent. De leden van het VB die dat
wel doen noemt hij "enggeestige oelewappers".

Hij heeft ook al meerdere keren verkondigd dat hij het homohuwelijk steunt en dat abortus mag. Ook wil hij het VB ombuigen tot een radicale liberale
partij.

De zelfverklaarde "champion of free speech" heeft mij van zijn webwerf
verbannen door mij op zijn spamlijst te zetten zodat ik mijn mening via
zijn webwerf niet meer kan uiten. Uiterst linkse kerels zijn daar echter
zeer welkom.

Ik heb als lid dikwijls geprotesteerd bij het partijbestuur en de partijraad
over het niet-aanvaarden van het programma en de grondbeginselen
door een VB-parlementslid.

Zonder resultaat echter en er wordt verder gegaan met het promoveren
van de niet-nationalistische Verstrepen binnen het VB.

Ik ben nu vastbesloten om de eerste keer sinds het ontstaan van het VB
mijn stem te weerhouden en blanco te stemmen. Vrienden enfamilieleden
zullen mij hierin trouw volgen.

Ik doe dan ook een dringende oproep aan alle VB-leden die het grondbeginsel over het Nederlands ondersteunen en het programma sedert
het ontstaan ven de partij in 1977 (VNP en VB) over de ethische
vraagstukken om hun protest bij het parijbestuur via hun afdelingen of
rechtstreeks bekend te maken.

De campagne voor de vrijwaring van het VB-programma is begonnen!

Van de VERSTREPENboer geen eieren.

Graag zien wij ook dat de andere mandatarissen die zijn drukgroep genegen zijn en aan de basis liggen van deze vreemde "Flanders Future" zich bekend zouden stellen.

Ik kan nu reeds aanduiden dat Gerolf Annemans er waarschijnlijk bij is
omdat hijzelf Jurgen Verstrepen als lijstduwer gevraagd heeft.

Allemaal in de geest van de beginselen van Karel Dillen stichter en
erevoorzitter van het Vlaams Belang.

Patrik FAVEERE
Stichterslid VNP en VB
Ik steun u volledig. Wat moet dit voorstellen, een VB-versie van ID21 ? Ik weerhoud mijn stem zolang er geen orde op zaken is gesteld. Ik zal mijn ongenoegen ook -nogmaals- kenbaar maken.

Laatst gewijzigd door PAJOT : 2 april 2007 om 20:46.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 21:03   #16
C.C.
Burger

Standaard

Die JV overdrijft nu echt wel. Hij mag z'n eigen (rare) ideeën hebben maar daarom moet de partij zich naar niet naar schikken. Ik begin soms echt te vrezen voor een Volksunie-scenario.

Laatst gewijzigd door C.C. : 2 april 2007 om 21:03.
C.C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 21:22   #17
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C.C. Bekijk bericht
Die JV overdrijft nu echt wel. Hij mag z'n eigen (rare) ideeën hebben maar daarom moet de partij zich naar niet naar schikken. Ik begin soms echt te vrezen voor een Volksunie-scenario.
Recht op vrije mening. Lijkt me duidelijk.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 21:44   #18
Patrik
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Recht op vrije mening. Lijkt me duidelijk.

Tenzij natuurlijk niet op zijn webwerf. Volgens JV is mijn mening spam
die zijn forum ontsiert!

Zijn ego kan doodgewoon geen kritiek verdragen.
Oud 2 april 2007, 21:53   #19
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Een partij moet veranderen om te overleven. De VU bleef in weze federalistisch, en ze stierf een stille dood. Het is gezond om een partij van binnenuit te veranderen, ipv te versplinteren.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 22:02   #20
Patrik
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Een partij moet veranderen om te overleven. De VU bleef in weze federalistisch, en ze stierf een stille dood. Het is gezond om een partij van binnenuit te veranderen, ipv te versplinteren.

De verandering zal eventueel naar een versplintering leiden.

Als wij regelrechte aanvallen op onze moedertaal zo maar moeten aanvaarden van een VB-parlementslid en hij daarin nog gesteund wordt door een van de grote manitoes zoals Gerolf Annemans dan is het al ver
gekomen.

Als het moet herbeginnen wij met een zuiver nationalistische partij.
En waar staat het VB dan?

Waar de VU stond in 1973 en 1977!!!!!

Een partij zonder militanten!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be