![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Bart De Wever (N-VA) - 2 tot 8 februari "Van bij de start van de partij was hij er reeds bij als ondervoorzitter van de N-VA. Deze 34-jarige licentiaat geschiedenis staat bekend om zijn goede dossierkennis en omwille van het gebruik van grappige kwinkslagen. Samen met side-kick Geert Bourg |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Mijnheer De Wever,
met welke partijen zou u graag een coalitie vormen moest u gevraagd worden om in de regering te komen en met welke niet? (spa weet ik al maar zijn er nog?) Zijn er thema's die jullie zeker in het regeerakkoord willen of anders stappen jullie er niet in? En dan een vraagje voor mij persoonlijk: zie je nog een samenwerking of een samensmelting zitten met Spirit?
#2 |
Burger
|
![]() Ik zou niet weten wat voor meerwaarde de N-VA zou kunnen halen uit een samenwerking met Spirit. De verschillen zijn veel te groot. Vooral die ene: de N-VA is Vlaamsgezind...
#3 |
Burger
|
![]() De n-va staat dus helemaal niet te springen om in een regering te stappen, laat dat duidelijk zijn. Tegelijk moet je een mooie kans grijpen als ze zich aandient. En wat is volgens mij een mooie kans? Als paars in Vlaanderen op 13 juni verliest en groen! haalt de kiesdrempel niet, dan zit n-va allicht op de wip als het de drempel wél haalt. Dan kan je pokeren en de andere Vlaamse partijen een Vlaamse eisenpakket proberen opdringen. Als ze daar dan niet op ingaan, zullen ze een tripartite moeten vormen. En dan krijgen ze wellicht de keer daarop electoraal klappen, want zo'n regeringen werken nooit goed.
Maar bon, tussen droom en daad.... |
![]() |