Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2006, 21:00   #1
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard Wanneer gaan we eindelijk inzien dat er een serieus probleem met de ecologie is?!?

Wanneer gaan de mensen van Vlaanderen nu eindelijk eens inzien dat er een probleem is met onze Ecologie? En wanneer gaat dit zich vertalen in zetels voor de enige partij die er ook effectief werk van maakt? Wanneer gaan de mensen eindelijk eens inzien dat een stem voor Groen! wel een goede stem is?!?
Kan iedereen nu eens ophouden met dat gezeik over dat Groen! niet realistisch is, niet genoeg ervaring heeft, niet goed kan besturen, en dat de Groen! niet effectief iets doet aan dit probleem?!?
Het tegendeel is bewezen in Zwijndrecht! Namelijk: in Zwijndrecht hebben de groenen vorige keer bestuurd met een dikke 20%. Een mens zoals alle andere dommeriken zou dan zeggen dat ze de volgende keer zouden wegzakken… MAAR: ze zijn namelijk een dikke 10% vooruit gegaan tot 33%! Dat betekent dat de mensen precies wel heel tevreden waren met een groene burgemeester.

Ik denk dat meer dan ¾ van de Vlamingen vindt dat het milieu té vervuild is. Spijtig genoeg vertaalt dit zich niet in stemmen naar de partij die er serieus aan wil werken namelijk de enige partij die écht door heeft dat er serieus iets moet veranderen aan de energie, het vervoer, de zorg voor het milieu enzovoort… namelijk: Groen!… Dus dit betekent dat er nog altijd ¼ superdommeriken zijn onder de Vlamingen die dit niet willen inzien. Spijtig genoeg vertalen deze ¾ zich niet in stemmen, namelijk 1/10 van dit rationale getal: 7,5% Vlamingen. Dus dat betekent dat er bij die 1 250 000 erg domme Vlamingen ook nog eens 3 375 000 domme Vlamingen bijkomen.

Als mens moeten we ook eens denken op duurzaam vlak, namelijk: “willen wij dat onze kinderen en kleinkinderen nog gezond kunnen leven in een aangename wereld?!? Dat is dé vraag van de eeuw. Ik vindt het ook spijtig dat het tot sommige mensen moet doordringen door een film. DENK NA!!! En ik wil hier niet alleen bij benadrukken dat we dit in de politiek moeten waarmaken maar ook op sociaal-vlak.

Neem niet meteen de auto om een halve kilometer naar de winkel te doen… nee!!! Neem de fiets! Koop een milieuvriendelijke auto op bijvoorbeeld LPG. Gebruik de trein als je naar één of ander optreden moet in Antwerpen of Brussel als je in een andere stad woont. Gebruik zo weinig mogelijk papier, koop bio-produkten als je wilt dat we binnen 50 jaar nog kunnen ademen. Gebruik geen zilverpapier als je iets wilt bewaren, maar gebruik een plastic doosje dat je meerdere malen kunt gebruiken! Of zet een bordje over de kom met sla. Laat de verwarming niet onnodig branden, want dit is namelijk ook een van de vervuilendste dingen.

En ik kan zo nog wat doorgaan. Ik hoop dat er vele mensen dit lezen, ik hoef geen reactie maar ik wil gewoon een boodschap proberen overbrengen aan zoveel mogelijk mensen Groetjes in de hemel als we zo door gaan, en omdat dit geen mooie slotzin is, wil ik benadrukken dat we er samen iets aan kunnen veranderen en dan is de slotzin:

Groetjes aan iedereen en ik hoop dat iedereen nog gelukkig en gezond kan leven!

Laatst gewijzigd door Linkse Vogel : 28 november 2006 om 21:03.
Linkse Vogel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 21:06   #2
Daedalos
Vreemdeling

Standaard

Ik zou nog wel willen stemmen op groen! voor hun ecologische standpunten, spijtig genoeg, wanneer het niet over ecologie gaat, kramen ze zoveel -naar mijn bescheiden mening- bullshit uit... getuige een paar topics hieronder.
Daedalos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 21:24   #3
Ive De Beckker
Gouverneur

Standaard

Alle partijen werken aan ecologie.

Maar wat groen wil is niet realiseerbaar.
VB: Sluiting van kerncentrales.
Kerncentrales hier zijn perfect veilig.
Kernafval is enkel poetsmateriaal van de reactor.
Pakken, borstels,.....

Moeten we onze bossen omhakken om er windmolens te plaatsen?

En zonneenergie dan.
Als we al de daken van onze gebouwen volleggen met zonnepanelen komen we er nog niet.

Je moet niet enkel aan ecologie denken maar ook aan economie.

Er wordt werk gemaakt van milieuvriendelijker produceren.
Er wordt werk gemaakt van propere auto's.
Maar dat heeft tijd nodig.
We moeten nog kunnen concureren met het buitenland.
Ive De Beckker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 21:27   #4
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

laat ons een bloem en wat gras dat nog groen is .......
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 21:33   #5
Ive De Beckker
Gouverneur

Standaard

Bio producten zijn echt niet lekker en veel te duur.

En met de trein weg:
Ik heb een relatie gehad wat verder weg.
Met de trein: 3,5 uur enkele rit dus 7 uur rijden.
Met de auto 1,5 uur enkele rit dus 3 uur rijden.
4 uur verschil.
Reken dan de keren dat er vertraging was en ik een aansluiting miste. Ik heb zo al enkele rit van 5 uur gehad.
8,5 uur op een dag rijden wat ik op 3 uur met de auto kon.
Dus 5,5 uur verloren.....
Verder wordt treinrijden ontmoedigd door rookverbod (ik ben gestopt met roken maar dat rookverbod was hatelijk).

Als een optreden stopt om 02.00 wil ik geen 4 uur wachten tot de eerste trein.

En treinen 's nachts laten rijden, wie gaat dat betalen?
De NMBS maakt nu al schandalig veel verlies.
Oud 28 november 2006, 21:33   #6
Ive De Beckker
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
laat ons een bloem en wat gras dat nog groen is .......
Dat is waar.
Maar je moet realistisch blijven
Oud 28 november 2006, 21:36   #7
Zyp
Parlementslid

Standaard

Antwoord op de vraag in uw titel :

Wanneer het de zak van de bedrijven MEER kan spijzen dan nu....

simpel, eerlijk antwoord...
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 22:02   #8
schaduwrijk
Burgemeester

schaduwrijk's schermafbeelding

Standaard

er zal nog is een crisis moeten zijn zoals bijvoorbeeld met de kippen vooraleer groen terug sterk kan stijgen...de mensen moeten zelf geraakt worden, heeeel rechtstreeks anders zullen ze het niet beseffen...
schaduwrijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 22:35   #9
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Het enige dat groen kan doen is een stevige zweeppartij proberen te worden ... En HOPEN dat ze een paar ideetjes kunnen aangeven...
Op het gebied van millieu kan er wel wat verbeteren ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 22:37   #10
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwrijk Bekijk bericht
er zal nog is een crisis moeten zijn zoals bijvoorbeeld met de kippen vooraleer groen terug sterk kan stijgen...de mensen moeten zelf geraakt worden, heeeel rechtstreeks anders zullen ze het niet beseffen...
24 november en het is 16 graden....
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 10:51   #11
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
24 november en het is 16 graden....
En op mars stijgt de temperatuur ook jaar na jaar. Allemaal de schuld van onze industrie !!!
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 11:01   #12
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Ik begrijp echt niet dat er nog naïevelingen rondlopen die peinzen dat een pseudo-communistische partij die draait op leugens en halve waarheden "de toekomst voor onze kinderen" gaat vrijwaren.

Stemmen op Groen! is zoals een aflaat kopen: goed voor de zieleheil maar in de praktijk haalt het nul de botten uit.
Oud 29 november 2006, 11:18   #13
Ratzo
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fifke Bekijk bericht
Bio producten zijn echt niet lekker en veel te duur.

En met de trein weg:
Ik heb een relatie gehad wat verder weg.
Met de trein: 3,5 uur enkele rit dus 7 uur rijden.
Met de auto 1,5 uur enkele rit dus 3 uur rijden.
4 uur verschil.
Reken dan de keren dat er vertraging was en ik een aansluiting miste. Ik heb zo al enkele rit van 5 uur gehad.
8,5 uur op een dag rijden wat ik op 3 uur met de auto kon.
Dus 5,5 uur verloren.....
Verder wordt treinrijden ontmoedigd door rookverbod (ik ben gestopt met roken maar dat rookverbod was hatelijk).

Als een optreden stopt om 02.00 wil ik geen 4 uur wachten tot de eerste trein.

En treinen 's nachts laten rijden, wie gaat dat betalen?
De NMBS maakt nu al schandalig veel verlies.
Sinds het rookverbod rijden er opvallend veel meer mensen met de trein. De rokersafdeling was vroeger ronduit walgelijk. Rokers, die zelf de grootste minachting hebben voor hun eigen longen en die van de anderen, kunnen niet genoeg worden gehaat.

Nog meer treinen 's nachts is onverantwoord. Voor twee man en een paardenkop een treinstel laten rijden dat 1,2 Megawatt verbruikt is niet ecologisch.

Anderzijds, electriciteit wordt voor een belangrijk deel opgewekt uit kernernergie. (Treinen rijden dus grotendeels op kernenergie...)

Dat een optreden pas om 02:00 stopt zegt veel over het ecologisch gedachtengoed van die organisatoren. Wat is er mis met een optreden dat vroeger stopt? Op de grote lijnen rijden treinen tot na middernacht.

Ecologisch leven betekent misschien ook: minder vaak ver reizen en op tijd in uw bed kruipen.
Ratzo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 11:26   #14
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De overheid moet garanderen dat je binnen de 20km een school vindt waar de hoofddoek mag.

Meyrem Almaci lanceerde het voorstel in het onderwijsdebat tijdens de Vrouwendag, afgelopen zaterdag in de Antwerpse gemeente Berchem. Ze doet aan de VUB en KU Leuven onderzoek naar allochtonen en onderwijs.

Volgens haar kunnen in bepaalde regio's moslimmeisjes met een hoofddoek nergens op school terecht. ,,Daarom zou de overheid moeten garanderen dat iedereen in zijn regio een school kan vinden waar de hoofddoek is toegelaten, bijvoorbeeld in een straal van twintig kilometer. Want meisjes hebben het recht om een hoofddoek te dragen, maar als ze nergens op school terechtkunnen, heeft dat niet veel zin.''

Almaci, die ook woordvoerster is van Jong Groen!, stelt vast dat er vaak een domino-effect is. Als één school de hoofddoek verbiedt, dan volgen de andere in de regio snel. ,,En zo blijft geen enkele school voor moslimmeisjes met hoofddoek meer over. Het gevolg daarvan is dat ze niet meer naar school gaan.''

Daarom moet de overheid volgens de onderzoekster haar verantwoordelijkheid nemen, en maken dat deze meisjes minstens in één school terechtkunnen. Daarmee trekt Almaci een parallel met de vrijekeuzescholen.

uit de Standaard 131106
Linkse vogel, leg me eens uit wat hier groen aan is ?
En leg me dan ook eens uit wat er zo erg is aan de scheiding tussen kerk en staat, aan het principe dat religie een privézaak is, aan het principe dat onderwijs ideologisch onafhankelijk dient te zijn.
Oud 29 november 2006, 11:26   #15
Ratzo
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwrijk Bekijk bericht
Die zogenaamde "dioxinecrisis" betekende uiteindelijk nog minder dan een scheet in een fles. De gevolgen voor de volksgezondheid waren nul komma nul. De smeerlapperij die je inademt als je een half uurtje naast een roker staat is veel erger.

AGALEV heeft toen de kans gekregen om aan de macht deel te nemen. En wat hebben ze ervan gebakken? Binnen de korste keren was iedereen hen kotsbeu.
Oud 29 november 2006, 11:31   #16
Ratzo
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle Bekijk bericht
En op mars stijgt de temperatuur ook jaar na jaar. Allemaal de schuld van onze industrie !!!
Inderdaad. De zon is sinds enkele jaren in een wat actievere periode. Dat is een perfect normaal verschijnsel. Koudere en warmere periodes hebben zich altijd afgewisseld sinds het onstaan van de aarde. Het zal waarschijnlijk nog enkele decennia wat warmer zijn, daarna gaan we misschien weer naar een kleine ijstijd, zoals tijdens het Maunder minimum aan het einde van de middeleeuwen. CO2 heeft daar niets mee te maken.
Oud 29 november 2006, 12:04   #17
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Groen heeft zijn kansen grandioos verprutst:

Wat is me van hun bijgebleven: verbod op chocoladen sigaretten; de reflecterende nummerplaat; de malaise boven zaventem luchthaven. Dat is het zo een beetje. Erg positief is het niet.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 14:45   #18
badkarmazen
Burger

badkarmazen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratzo Bekijk bericht
Inderdaad. De zon is sinds enkele jaren in een wat actievere periode. Dat is een perfect normaal verschijnsel. Koudere en warmere periodes hebben zich altijd afgewisseld sinds het onstaan van de aarde. Het zal waarschijnlijk nog enkele decennia wat warmer zijn, daarna gaan we misschien weer naar een kleine ijstijd, zoals tijdens het Maunder minimum aan het einde van de middeleeuwen. CO2 heeft daar niets mee te maken.
De CO2 heeft wel een opwarmende invloed op de temperatuur.
Daarom vind ik dat we massaal moeten onze kolen opstoken en s'avonds onze autos stationair laten draaien. Het zal dan nog ettelijke jaren duren om hier dezelfde temperatuur te krijgen als in de tijd van de romeinen. Intussen heb ik het koud
badkarmazen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 14:48   #19
Adriaan Koerbagh
Lokaal Raadslid

Adriaan Koerbagh's schermafbeelding

Standaard

Ik heb weer eens goed kunnen lachen met een tekst. Bedankt.

Misschien nog een kleine tip: uw potentiëel kiespubliek "dommeriken" noemen, is geen goede strategie! Geen dank! En nog één: een zin als "ik vind dat jij denkt" in een pamflet laten voorkomen, stoot mensen af! Geen dank!

Laatst gewijzigd door Adriaan Koerbagh : 29 november 2006 om 14:50.
Adriaan Koerbagh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 15:02   #20
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
Linkse vogel, leg me eens uit wat hier groen aan is ?
En leg me dan ook eens uit wat er zo erg is aan de scheiding tussen kerk en staat, aan het principe dat religie een privézaak is, aan het principe dat onderwijs ideologisch onafhankelijk dient te zijn.
Groen! wilt niet alleen voor het milieu zorgen maar ook voor dat iedereen gelijke rechten heeft en dat iedereen mag geloven in de godsdienst waarin hij/zij wilt geloven. Groen! wilt dat een moslimmeisje als zij dat wilt, een hoofddoek kan dragen en dat dit niet verboden wordt. dat is pas Groen!.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be