![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Qua muziek zijn er grote verschillen tussen Wallonië & Vlaanderen.
Vooral door de taal, maar dan nog, Engelse muziek is veel minder in in Wallonië. Veel Walen kennen vb het liedje the Summer of 69 niet. Vlaanderen & Nederland hebben qua muziek toch meer gemeen. Ook bij ons breken Marco Borsato & Frans Bouer vb door. Van Johny Hallyday had ik tot over een jaar of 3 nog nooit gehoord terwijl die in Wallonië een monument is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Om eerlijk te zijn, tot enkele maanden geleden dacht ik dat Hallyday al jaren dood was
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() qua muziek zijn er ook grote verschillen tussen mij en mijn zus.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Eigenlijk niet alleen muziek maar ook televisie.
Dankzij onze taal worden series als Spoed, Hallo België, Flodder, Baantjer, e.a. uitgewisseld tussen Vlaanderen & Nederland. Maar kijk naar Engels series, Schone Schijn, in Vlaanderen & Nederland heel populair, in Wallonië kennen ze die serie niet eens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() ik denk dat ik net het beste argument ooit voor de splitsing van belgië gelezen heb.
de walen kennen Flodder niet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
voor de rest vind ik het belachelijk dat jullie een economisch-politieke problematiek (die belgie is) proberen te verantwoorden door het luisteren naar soorten muziek. In vlaanderen hoor je nog vaak franstalige liedjes op de radio, andersom wss wel niet zoveel. Ik heb op msn iemand uit amerika, en die kende geen enkele britse serie die ik noemde die ze hier uitzenden (smack the pony, coupling,..) Op franse zenders zie ik ook nog vaak dat de films oorspronkelijk duits zijn! een germaanse taal wow ![]() Laatst gewijzigd door barteke : 8 april 2007 om 09:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Burgemeester
|
![]() vaak zit ik ook op solomio.nl een site waar mensen cammen in een kamer, en daar zitten veel nederlanders. De muziek die daar opstaat is ZEER VAAK van die hollandse meezingers. Iets waar ik liever geen invasie van krijg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1. En trots dat we daarop zijn...
![]() 2. Het is overigens "Bauer" ![]()
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 8 april 2007 om 10:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ma ajaaa, gij zijt een hollander Maar idd, ik denk ook wel dat Walen iets meer naar franse muziek luisteren. An sich niet verkeerd, ik vind dat juist goed, dat ze de Europese muziek wat meer waarde toekennen ipv dat eeuwige yankee gehuil. Anderzijds IS het wel een feit dat de smaken blijkbaar verschillen. En da's in het algemeen, uiteraard zijn der uitzonderingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen 5. Nelly Furtado - All good things come to an end 4. Clouseau - De tegenpartij 3. Robbie Williams - She's Madonna 2. Mika - Grace Kelly 1. Fixkes - Kvraaghetaan Franstalige kant 5. Kamini - Marly Gomont 4. Mika - Grace Kelly 3. Faf La Rage - Pas le temps 2. Yannick Noah - Aux arbres citoyens 1. Fatal Bazooka/Vitoo - Mauvaise foi nocturne Op de Vlaamse kant zijn er veel producties van eigen bodem in de Ultratop. Op de Franstalige kant bijna niets; de grote meerderheid van de Franstalige liedjes die men daar vindt, zijn Franse producties. Een nummer 1 in Frankrijk heeft 9 kansen op 10 ook nummer 1 in Franstalig België te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Ik denk dat Nederland en Vlaanderen op mekaar gelijken dan. Wij kennen Marco, zij kennen K3 en Samson en Gert liedjes(
![]() Ook als het gaat over liedjes die in het Engels zijn : wij kennen Within Temptation, Krezip, Anouk hier ook. Het is interessant om te vergelijken hoe artiesten hun tournee plannen: http://en.wikipedia.org/wiki/Oops!.....ain_World_Tour (nu niet dat ik Britney Spears als het summum van Engelse muziek zie ![]() 10 concerten in Duitsland, een concert in Nederland, een concert in België (en dan nog wel in Gent) en een concert in Frankrijk (in Parijs) Everytime zijn vergelijking van Ultratop is wel interessant, maar hoe wordt dat berekend (ik bedoel : wie koopt er tegenwoordig nog muziek ![]() Moest je mij een jaar geleden gevraagd hebben wie Johnny Hallyday was, ik zou gezegd hebben dat het een Amerikaan was. Louis Attaque is mij onbekend.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door evilbu : 8 april 2007 om 12:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
![]() Everytime, jij bent toch een talenknobbel, waarom kijk jij naar die gedubde zever? Dat is toch niet om aan te zien als die lippen niet kloppen en die stemmen helemaal anders zijn.
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Off- topic : Voor sommigen gaat het zelf verder : in "Le Soir" van dit weekeind is er een "duel" tussen RTBF-journalist François de Brigode en VRT-journalist Wim De Vilder. Op een zekere moment zegt De Wilder dit in de interview, ik citeer :" Je vois aussi que la France, pour la presse francophone, c'est presque de la politique nationale" ("Ik zie ook dat Frankrijk, voor de Franstalige pers, bijna nationale politiek is).Hij heeft niet totaal ongelijk : alleen in "Le Soir" van dit weekeind zijn er 4 bladzijden over de komende Franse verkiezingen (blz. 2,3,4 en 5). De eerste grote artikel over Belgisch politiek staat op blz. 6. We kunnen ons inderdaad vragen stellen. |
|
![]() |
![]() |