![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Zijn muziek blijft mij maar raken vandaag. Frans kan soms toch echt schoon zijn
![]()
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ambivalente gevoelens voor Brel. Aan de ene kant een onnavolgbaar artiest, een groot artiest, prachtige liedjes. Vooral aan Rosa heb ik dierbare herinneringen. (Het is niet zijn mooiste en zeker niet zijn beste maar dat is nu eenmaal een favoriet). Een schitterend doorleefd performer. Maar soms heb ik de behoefte om de CD's van Brel heel hard in een hoek te keilen en erop te stampen. Die vocale trucjes, dat pretentieuze depressieve gebral, dat ''kotsende en brakende'' nederlands als hij nederlands zingt, dat zelfingenomen en eigengereide toontje...bwaah! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() http://www.youtube.com/watch?v=POGegLVKjdQ zelfs hoe die zijn vingers begint te bewegen is perfect.
Uiteraard kan die soms heel irritant zijn, maar het valt niet te ontkennen dat hij geniale en prachtige liedjes gemaakt heeft. http://www.youtube.com/watch?v=HTokvxPuxKI
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar dit is toch ook mooi. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Een gat in mijn cultuur dat al een beetje is opgevuld door de linkjes hier.
Waarvoor dank. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vol anekdotes, vrouwen-, drank- en rookellende, maar ook over de Vlaamse taal die je niet spreekt maar blaft volgens Brel. Overgens is Marieke een van de weinige Nederlandstalige chansons die door Brel zelf zijn vertaald en niet door Ernst van Altena.
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
|
![]() Ne me quitte pas...de emotie spat werkelijk van het scherm. Prachtig.
Samen met Voir un ami pleurer en Mijn vlakke land mijn Brel-favorieten. http://www.youtube.com/watch?v=uEAGo...elated&search=
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() god ik moet die kerel dikwijls aanhoren tijdens de franse lessen. 't is wel lachen hoedat hij voor de camera staat maar voor de rest versta ik geen bal van wat hij zingt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jullie weten wel dat ik niet Fransgezind ben.
Ook vind ik Brel een verschrikkelijke labiele persoonlijkheid. Maar zijn muziek geeft me koude rillingen! Ik ben echt dol op de muziek van Brel, ik kan er niets aan doen. Prachtig gewoon! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Brel zingt het met een sterk accent, maar dat geeft het nummer in het Nederlands nog een grotere kwetsbaarheid en emotionaliteit dan in het Frans. Echt schitterend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het niet zo met de muziek van Brel... Hij heeft inderdaad een aantal pareltjes, maar verder gaat het bij mij ook niet.
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Later wrden Brel en Ernst dikke vrienden en bezochten ze met zijn tweeen de Amsterdamse kroegen en hoeren.
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik luister naar klassiek en andere Franse chansons maar Brel... ik weet het niet hoor, hij kan me maar beperkt raken.
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() dat is exact mijn gevoel, ik hou het echter meestal voor mezelf, omdat ik niet wil overkomen als de zoveelste overtuigde Vlaming die Brel afbreekt, dat verdient ie wellicht ook ni, maar mij doet ie ook ni veel, en na twee nummers ben ik m echt wel beu ... zo depri ook altijd
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik hou bijvoorbeeld ook ontzettend van Edith Piaf. Lastig voor een flamingant dat Franse muziek je zo raakt. ![]() Een echte aanrader is "Plus blue que le blue de tes yeux" van Edith Piaf en Charles Aznavour: Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Oh dat heb ik nog nooit gehoord, helaas heeft you tube het niet ;(
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter