Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2007, 00:14   #1
Piet Hein
Minister

Standaard De EU en de realiteit

De EU heeft is in mijn ogen de laatste tijd slecht bezig. Ze zijn in mijn ogen Ultra-liberaal (een beetje liberaal zijn kan in mijn ogen geen kwaad) aan het worden ze hebben geen realiteit meer met basis met hun wetten jagen ze de zelfstandigen naar de afgrond. Ze jagen zelfs de groten fabrieken weg naar china en het oostblok waar in het slechtste geval aanzet is tot kinderarbeid. Ze houden geen rekening met kleinere volkeren. Dat ze hun wetten nog maar goed doordrukken dan maken zichzelf kapot. En je moest is weten wat eurocraten verdienen dan zou helemaal tegen de EU zijn.

Laatst gewijzigd door Piet Hein : 18 maart 2007 om 00:28.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2007, 23:43   #2
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piet Hein Bekijk bericht
De EU heeft is in mijn ogen de laatste tijd slecht bezig. Ze zijn in mijn ogen Ultra-liberaal (een beetje liberaal zijn kan in mijn ogen geen kwaad) aan het worden ze hebben geen realiteit meer met basis met hun wetten jagen ze de zelfstandigen naar de afgrond. Ze jagen zelfs de groten fabrieken weg naar china en het oostblok waar in het slechtste geval aanzet is tot kinderarbeid. Ze houden geen rekening met kleinere volkeren. Dat ze hun wetten nog maar goed doordrukken dan maken zichzelf kapot. En je moest is weten wat eurocraten verdienen dan zou helemaal tegen de EU zijn.

Zakkenrollers "tout-court"!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2007, 23:54   #3
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zijn in mijn ogen Ultra-liberaal
Houd het dan vooral in jouw ogen, het is een protectionistisch blok.
Oud 25 maart 2007, 00:10   #4
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is je alternatief (alternatief wil zeggen hoe het anders kan)?
In sommige zaken is de EU heel erg liberaal, in andere protectionistisch.
Als de EU de grote fabrieken weg jaagt, hoe zou België die fabrieken ooit kunnen houden? Door te nationaliseren? Of door de arbeiders te knechten op een facistische manier? Grote fabriekseigenaren laten zich echt niets gelegen liggen aan landsgrenzen.
Gaat het om volken of om mensen? Een mens is duidelijk waarneembaar; een volk is heel vaag, vooral met de huidige grote verhuisbewegingen.
Eurocraten verdienen niet slecht, maar ze hebben dan ook een heel hoog niveau. Als je er anders over denkt, probeer dan zelf maar eens eurocraat te worden.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 08:38   #5
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het kan nooit meer goedkomen met de huidige EU, gewoonweg omdat er in de Raad van ministers zionistische mollen zitten, die Europa liever kwijt zijn dan rijk. Zij zijn de grootste voorstanders van de uitbreiding naar Turkije, want zij weten zeker dat dan de EU als een luchtbel uit elkaar zal spatten.
Eigenlijk een spijtige zaak want we hebben nood aan een sterk identitair Europa, die tenminste ook aandacht heeft voor zijn eigen katholieke cultuur en wortels.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2007, 22:07   #6
Piet Hein
Minister

Standaard

De EU van vandaag is als een kamikazepiloot het is zichzelf aan het kapot maken.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2007, 00:10   #7
Tavek
Banneling

Standaard

Klote dat ik geen studie heb gedaan waarmee ik euro ambtenaar kan worden. Ze verdienen best wel een dikke
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 00:33   #8
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Wat is je alternatief (alternatief wil zeggen hoe het anders kan)?
.
Vrijhandelszone voor het economisch luik, voor mijn part ook met alle andere landen met vergelijkbare arbeidsvoorwaarden.

Voor het politieke luik. Moet elk land maar voor zich uitmaken. Voor vlaanderen zie ik twee mogelijkheden. Zwitserland aan de noordzee of een 'alliantie' met de VS. Met 'alliantie' bedoel ik niet dat we het slaafje van de VS zouden moeten zijn, maar wel dat we hen als onze belangrijkste bondgenoot beschouwen op wereldvlak.

Citaat:
In sommige zaken is de EU heel erg liberaal, in andere protectionistisch.
Als de EU de grote fabrieken weg jaagt, hoe zou België die fabrieken ooit kunnen houden? Door te nationaliseren? Of door de arbeiders te knechten op een facistische manier? Grote fabriekseigenaren laten zich echt niets gelegen liggen aan landsgrenzen.
.
Nee maar wel door administratieve regelneverij en onredelijke belastingniveaus. Granted: zowat alle lidstaten hadden van beide al last voor de EU, maar met de EU (harmonisatie van taxatieniveaus, een ware zondvloed aan regelneverij, subsidiestromen allerhande) is het er niet beter op geworden. De besteding van het europees budget spreekt terzake boekdelen.

Citaat:
Gaat het om volken of om mensen? Een mens is duidelijk waarneembaar; een volk is heel vaag, vooral met de huidige grote verhuisbewegingen.
.
Waarvan niets zegt dat dit zo zal blijven doorgaan. Als er 1 ding wel overduidelijk is uit de geschiedenis is dat het nauw samenleven van cultureel sterk verschillende groepen gewoonweg een kruitvat is dat elk ogenblik kan ontploffen.

Citaat:
Eurocraten verdienen niet slecht, maar ze hebben dan ook een heel hoog niveau. Als je er anders over denkt, probeer dan zelf maar eens eurocraat te worden.
Het is niet omdat je een hoog niveau hebt dat je recht hebt op een hoog salaris. Wat van belang is, is hoeveel toegevoegde waarde je levert. In het geval van de Eurocraten denk ik persoonlijke eerder aan een negatieve toegevoegde waarde, maar dat is mijn opinie
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 08:21   #9
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Nee maar wel door administratieve regelneverij en onredelijke belastingniveaus. Granted: zowat alle lidstaten hadden van beide al last voor de EU, maar met de EU (harmonisatie van taxatieniveaus, een ware zondvloed aan regelneverij, subsidiestromen allerhande) is het er niet beter op geworden. De besteding van het europees budget spreekt terzake boekdelen.
De maatschappij wordt steeds complexer. We leven niet meer in de simpele landbouwmaatschappij van de middeleeuwen. Een complexe maatschappij impliceert veel regelgeving.
Het betekent uiteraard niet dat we niet moeten strijden tegen overbodige regelgeving. We moeten daar heel alert op zijn. Maar een toename van regelgeving is onvermijdelijk.
Wat een redelijk taksniveau is moet m.i. democratisch worden bepaald.
Oud 13 april 2007, 10:15   #10
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Jongetje toch. Europa heeft daar niets mee te maken. Dat zijn wij met onze idiote mentaliteit. Het volk. De democratie. Die zitten verkeerd. Als de rest van de wereld met ons competitie aanbindt, dan moeten wij meespelen of we verdrinken. Europa beseft dit, de bevolking en nationale regeringen nog niet. Die moeten het eerst aan de lijve ondervinden.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 10:18   #11
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het kan nooit meer goedkomen met de huidige EU, gewoonweg omdat er in de Raad van ministers zionistische mollen zitten, die Europa liever kwijt zijn dan rijk. Zij zijn de grootste voorstanders van de uitbreiding naar Turkije, want zij weten zeker dat dan de EU als een luchtbel uit elkaar zal spatten.
Eigenlijk een spijtige zaak want we hebben nood aan een sterk identitair Europa, die tenminste ook aandacht heeft voor zijn eigen katholieke cultuur en wortels.
Turkije wordt nooit lid. Nu al is vastgelegd dat in verschillende lidstaten, waaronder Frankrijk, hierover referenda gehouden zullen worden. Ze maken dus geen kans. Hou toch op met al die paniek.

Laatst gewijzigd door Dycore : 13 april 2007 om 10:18.
Oud 13 april 2007, 10:21   #12
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Klote dat ik geen studie heb gedaan waarmee ik euro ambtenaar kan worden. Ze verdienen best wel een dikke
Voor vele 'competitions' hoef je zelfs geen diploma te hebben. Of doe mee aan het diplomatiek examen. Daar heb je ook geen diploma voor nodig. Gewoon de juiste materie hard bestuderen. Meldt je aan bij Selor en je wordt per e-mail op de hoogte gehouden van de volgende examens. Begin alvast maar te studeren en stop met mekkeren. Als je wil, kan je ver komen. Alles hangt van jezelf af. Er zijn geen excuses.
Oud 13 april 2007, 10:26   #13
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarvan niets zegt dat dit zo zal blijven doorgaan. Als er 1 ding wel overduidelijk is uit de geschiedenis is dat het nauw samenleven van cultureel sterk verschillende groepen gewoonweg een kruitvat is dat elk ogenblik kan ontploffen.
Nothing lasts forever. Ik denk dat er niemand zichzelf daarover illusies maakt. Onze culturen in Europa zijn niet sterk verschillend. We kennen allen een gelijkaardige geschiedenis en hebben altijd goede contacten gehad, niettegenstaande de vele oorlogen. Hoe lang heeft het Romeinse rijk weer bestaan? Right. Think again. Het enige wat we moeten overbruggen is de taalverschillen. Maar Engels wordt zo langzamerhand de lingua franca. Perfect voor ons bondgenootschap met de VS. Zij zijn onze enige hoop, en wij zijn hun enige hoop. Een sterk Europa betekent een sterke bondgenoot voor de VS en omgekeerd.
Oud 13 april 2007, 10:28   #14
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat je een hoog niveau hebt dat je recht hebt op een hoog salaris. Wat van belang is, is hoeveel toegevoegde waarde je levert. In het geval van de Eurocraten denk ik persoonlijke eerder aan een negatieve toegevoegde waarde, maar dat is mijn opinie
Het loon zou wel iets lager mogen zijn. Moet ook geen anti-reacties opleveren. Maar moet hoog genoeg zijn om talent aan te trekken. Selecties zijn vrij objectief hoewel er wel eens iets achter de schermen durft geregeld te worden. Loon is ook hoog omdat er nagenoeg geen belastingen op geheven worden.

Laatst gewijzigd door Dycore : 13 april 2007 om 10:51.
Oud 13 april 2007, 10:31   #15
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
De maatschappij wordt steeds complexer. We leven niet meer in de simpele landbouwmaatschappij van de middeleeuwen. Een complexe maatschappij impliceert veel regelgeving.
Het betekent uiteraard niet dat we niet moeten strijden tegen overbodige regelgeving. We moeten daar heel alert op zijn. Maar een toename van regelgeving is onvermijdelijk.
Wat een redelijk taksniveau is moet m.i. democratisch worden bepaald.
Toename van regelgeving is wel vermijdelijk en niet wenselijk. Je moet door het bos de bomen nog kunnen zien, anders kan je evengoed geen regelgeving hebben. Onze regelgeving is nu zo flexibel en complex dat je er alle richtingen mee uitkan. Belangrijk is een kader te scheppen waarin duidelijk de richting wordt aangegeven. Voor de rest wat meer op gezond verstand van de mensen vertrouwen. En verouderde regelgeving afschaffen, wordt ook te weinig gedaan. Gevolg: chaos. Zelf de advocaten snappen er niet veel meer van. Geloof me, ik ben er één. Het is gewoon een spelletje geworden. Recht zonder richting.
Oud 13 april 2007, 11:17   #16
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Nothing lasts forever. Ik denk dat er niemand zichzelf daarover illusies maakt. Onze culturen in Europa zijn niet sterk verschillend.

De verschillen met de oude EU landen zijn relatief klein. (Maar zelfs dan nog: als je ziet hoe de belgische constructie ineensteekt om die 'kleine' verschillen te overbruggen en als je even bedenkt dat de EU constructie imo veel gemeenschappelijk heeft met de belgische... Dan zie ik dat dat 1 een zeer wankele constructie is 2 een onnoemelijk inefficiente en 3 een uiterst ondemocratische. Dat is een veel te hoge prijs ivh tot de voordelen van de EU )

Maar de EU houdt niet op bij europese landen en verergert de immigratie van niet europese immigranten aanzienlijk. Er hoeft maar 1 lidstaat de deuren open te zetten en de rest kan machteloos toezien.
Oud 13 april 2007, 12:59   #17
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
De verschillen met de oude EU landen zijn relatief klein. (Maar zelfs dan nog: als je ziet hoe de belgische constructie ineensteekt om die 'kleine' verschillen te overbruggen en als je even bedenkt dat de EU constructie imo veel gemeenschappelijk heeft met de belgische... Dan zie ik dat dat 1 een zeer wankele constructie is 2 een onnoemelijk inefficiente en 3 een uiterst ondemocratische. Dat is een veel te hoge prijs ivh tot de voordelen van de EU )

Maar de EU houdt niet op bij europese landen en verergert de immigratie van niet europese immigranten aanzienlijk. Er hoeft maar 1 lidstaat de deuren open te zetten en de rest kan machteloos toezien.
Ik heb het daarnet al gepost. België is begonnen als een eenheid, en bij de EU ligt dit net omgekeerd. Hou toch op om appels met peren te vergelijken.
Je punt betreffende immigratie is terecht. Maar je verwijten naar de EU niet. Het zijn de nationale regeringen die niet tot eensgezindheid kunnen komen inzake immigratie-beleid. Alles wijst erop dat dit zal veranderen. Spanje had het geriskeerd om een flexibel immigratiebeleid in te voeren en is daarvoor enorm bekritiseerd door de andere lidstaten. Immigratie is trouwens in alle lidstaten een groot probleem geworden dat niet meer voorkomen maar enkel genezen kan worden. De rechtse frustratie zal omslaan in regelrechte haat en massale deportaties of erger zullen volgen. Dat zal onze economie even een dipje bezorgen om even later terug sterk te staan. Sociale stabiliteit is noodzakelijk voor effectief bestuur en een gezonde economie. Sociale stabiliteit is nu ver zoek ten gevolge van de massale volksverhuizingen. Europa: het vruchtbare continent met kraantjeswater. Met binnenkort 10 miljard mensen in de wereld, zit er voor Europa niets anders om dan te investeren in defensie en een fort op te bouwen.

Laatst gewijzigd door Dycore : 13 april 2007 om 13:05.
Oud 13 april 2007, 16:04   #18
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb het daarnet al gepost. België is begonnen als een eenheid, en bij de EU ligt dit net omgekeerd. Hou toch op om appels met peren te vergelijken.
.
Ik vergelijk imo geen appelen met peren. Belgie is nooit een eenheid geweest, ik weet niet waar u dat vandaan haalt.

Citaat:
Je punt betreffende immigratie is terecht. Maar je verwijten naar de EU niet. Het zijn de nationale regeringen die niet tot eensgezindheid kunnen komen inzake immigratie-beleid. Alles wijst erop dat dit zal veranderen. .

Ik zie daar geen aanwijzingen voor. Ik stel enkel vast dat hoe meer pro EU hoe verder men ook wil gaan met de uitbreiding ervan en hoe meer men immigratiestromen aanmoedigt. Typevoorbeeld: eurozot Romano Prodi.
Oud 13 april 2007, 23:31   #19
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor het politieke luik. Moet elk land maar voor zich uitmaken. Voor vlaanderen zie ik twee mogelijkheden. Zwitserland aan de noordzee of een 'alliantie' met de VS. Met 'alliantie' bedoel ik niet dat we het slaafje van de VS zouden moeten zijn, maar wel dat we hen als onze belangrijkste bondgenoot beschouwen op wereldvlak.
Wat betreft Zwitserland dat is een half criminele helersstaat. De criminele gelden van Europa worden in Zwitserse banken gedumpt. Als het aan mij ligt houdt Zwitserland die positie niet zo lang meer vol. Bovendien voldoet Zwitserland voor 80% aan het acquis zonder dat het enige zeggenschap daarin heeft. Voor Vlaanderen zie ik dat zeker niet als een optie.

Een alliantie met de VS en niet een slaafje. Hoe stel je je dat voor? Iets als Puerto Rico? Of gewoon als land tegenover land op basis van gelijkwaardigheid beslissen over al dan niet Irak binnenvallen?
Oud 13 april 2007, 23:43   #20
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vergelijk imo geen appelen met peren. Belgie is nooit een eenheid geweest, ik weet niet waar u dat vandaan haalt.
In de geschiedenisboeken staat er nochtans dat België begon als een eenheidsstaat om nadien pas te federaliseren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be