![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Bart De Wever (N-VA) - 2 tot 8 februari "Van bij de start van de partij was hij er reeds bij als ondervoorzitter van de N-VA. Deze 34-jarige licentiaat geschiedenis staat bekend om zijn goede dossierkennis en omwille van het gebruik van grappige kwinkslagen. Samen met side-kick Geert Bourg |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Vele N-VA'ers (enfin, toch diegenen die ik ken) waren ontgoocheld toen Geert Bourgeois "zijn ziel verkocht" door de provinciale kieskringen te steunen, weliswaar in een eigen voorstel. Dit in ruil voor de broodnodige partijfinanciering. De N-VA was een speelbal geworden van grote partijen en gooide zijn integriteit, bijna vleesgeworden in de persoon van de onkreukbare Bourgeois, voor de varkens.
Uw mening ivm incident? Denkt u dat het de partij meer schade heeft toegebracht dan de bedoeling was? Of was het een te betalen prijs?
#2 | |
Burger
|
![]() Citaat:
1. gunstig is voor kleinere partijen (verlaging quorum) 2. de bevoegdheid over dat deel van de kieshervorming tenminste zou verankeren in het Vlaams parlement. (die strategie is trouwens heel goed gelukt). In dat hele debat speelden we zogezegd de ene keer het spel van paars en de andere keer het spel van het blok... Allemaal onzin, we hebben onze eigen agenda. Denk je nu echt dat men ons dotaties geeft in ruil voor het indienen van een voorstel van decreet dat eender wie had kunnen indienen? Dat zou het gemakkelijkste geld zijn ooit verdiend. De fantasieverhalen over onze eventuele (is nog niet goedgekeurd) dotatie zijn intussen niet meer te tellen. Ik weet dat we dat we in heel dat dossier helemaal niets hebben gedaan dat oneerbaar is. Kleinere partijen als het FN en Ecolo krijgen wél een dotatie, waarom wij dan niet? De wetgeving maakt het anders onmogelijk om nog verder te werken want vrijwel iedere andere bron van financiering is verboden. Samen met de drempel gaat daarmee de deur onherroepelijk dicht voor nieuwe partijen. |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() De dotaties aan de N-VA zijn een middel van het Belgische regime om de Vlaams-nationale partij, onze volkspartij, het Vlaams Blok, een halt te roepen. Dit voorstellen als een rechtzetting van een onrecht is absurd.
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Daarom ook dat het Vlaams Blok de eer en het genoegen heeft om steeds een vriendelijke uitnodiging voor een proces te ontvangen...dit echter steeds met haast en spoed. First priority!!! ![]() Vind je dat "goed verzorgd worden"?? |
|
![]() |
![]() |
#6 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#7 |
Burgemeester
|
![]() Okay, daar zijn we het dus over eens. Dat doet me werkelijk plezier.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
|
![]() |
![]() |
#9 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Bovendien vind ik dat je politieke opinies niet bekampt voor een rechtbank (dat is typisch voor dictaturen). De vrije meningsuiting wordt voor mij enkel beperkt voor meningen die oproepen tot het plegen van misdrijven. Ik ben geen fan van het blok, maar daar kan je ze toch niet van beschuldigen (toch zeker niet de laatste 5 jaar) |
||
![]() |
![]() |
#10 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#11 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Het klinkt misschien wat melig, maar ik probeer altijd standpunten in te nemen waarvan ik vind dat ze correct zijn. Ook als ze niet politiek correct zijn. En zo zie je dat we echt niet over alles ruzie moeten maken. |
||
![]() |
![]() |
#12 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Maarre... desalniettemin waardeer ik deze houding van je. Vooral je argument waarin je deze zaak vergelijkt met de zaak Dutroux stemt inderdaad tot nadenken. ![]() Bedankt voor het antwoord, Bart.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
||
![]() |
![]() |
#13 |
Burger
|
![]() zonder dank. De waarheid is nu eenmaal de waarheid. Ik hoop dat het Blok niet veroordeeld wordt, want dan zou ik me nog meer schamen om Belg genoemd te worden. De slag moet uitgevochten worden in het stemhokje zoals het hoort, nergens anders.
|
![]() |
![]() |
#14 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Maar pas op, het vlaams blok zal zich niet snel overgeven; we zijn er klaar voor, laat ze maar komen. En het blok zal winnen! Al moesten we uiteindelijk naar het Europees Hof trekken, maar winnen zullen we en we kunnen niet garanderen dat er geen politieke doden zullen vallen!! Ze zijn van het Blok nog niet af, nooit, want een Vlaamse Leeuw zullen ze nooit kunnen temmen!! ![]()
![]() |
#15 |
Burgemeester
|
![]() Ga jij nog in discussie met Bart of BLIJF jij hier vreugdedansjes doen, William?? In 't kletshoekske is genoeg plaats hé.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En dat kletshoekje zie ik ook wel zitten hoor, mss nog veel liever, zorgt gij voor de koekskes dan zal ik de koffie ondertussen al gereed zetten ![]()