![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Bertje Anciaux neemt op 9 en/of 10 juni deel aan de beklimming van de Mont Ventoux en wenst dat voor hem en zijn mededeelnemers een speciaal mobiel stembureau aan deze berg wordt ingericht, omdat hij/zij anders te veel manoeuvres moeten uithalen...
![]() Uitstel voor de studenten, die dan in hun examens zitten, dat ging natuurlijk niet... Mss kan men naar Leuven enz. ook een mobiel stembureau sturen... ![]() En ja, Anciaux is een Vlaamse minister... en wil alleszins niet aan stemmenrecuperatie doen... ![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 25 april 2007 om 09:50. Reden: bronvermelding |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Zit die nu nog niet in het gekkenhuis?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onbegrijpelijk ...
Iedereen moet er voor thuisblijven , maar als dien bleitsmoel iets in gang zet moeten er aanpassingen komen . Er zal weer 1 of andere reality cameraploeg achter hem lopen ... Nu ja , diegenen die dan juist op vakantie in jakkemakke zitten kunnen dan ook een mobiel stemhokje vragen hé ![]()
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mijn god
![]() het is niet alsof het hier de halve vlaamse bevolking betreft. Dat die mensen gewoon een volmacht geven aan een ander als ze per sé willen fietsen die dag. Ik heb trouwens nooit gesnapt waarom men geen speciale voorzieningen neemt voor studenten. Het kan ZO moeilijk niet zijn om in de studentensteden een apart stemlokaal voor studenten op te richten. Als het kan op de Mont Ventoux, waarom dan niet in Gent?
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 25 april 2007 om 10:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() is er echt NIEMAND in zijn familie die hij betrouwt voor die volmacht ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die zouden NOOIT op hem stemmen .... Die kennen hem te goed ...
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Staaltje van zijn ware aard.
Voor hem is aan politiek doen, hetzelfde als rentenieren. Geld krijgen zonder te werken en als je dan toch eens iets moet doen, dan andere laten zorgen dat jij er geen hinder door ondervind. Als hij een mobiel stemhokje krijgt om zijn reisje niet te moeten onderbreken en zijn plannen niet te moeten veranderen, wel dan kan men de politie evengoed laten deur per deur afgaan met een mobiel kieshokje voor de mensen die zich echt niet naar de kieshokjes kunnen begeven. Ik weiger trouwens reeds vanaf mijn 18de om mijn stem uit te brengen, juist door de manier waarop hier aan politiek word gedaan. En men had de verkiezingen ook gemakkelijk voor de examens kunnen laten plaatsvinden. Maar het was voor onze politici te moeilijk om met de studenten rekening te houden. Zij verdenken deze er trouwens van de grootste aanhang van het VB te zijn en zo dus het VB stemmen te kunnen ontnemen door de studenten die niet gestemmen omdat ze moeten blokken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hoe zou het er dan in de praktijk uitzien ???
Tweetalige wegwijzers in hun straten zullen de fransen niet zo leuk vinden... WEDDEN DAT ZE DAAR WEL BIJZITTERS VOOR VINDEN !!! En moet stemmen in het buitenland niet gebeuren in een ambassade of consulaat ??? (dacht dat dat belgisch grondebied moest zijn ... Niet zeker van)
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in gent hebben ze nochtans verhofstadt wonen.
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze het nog allemaal moeten geblokt krijgen in dat uurke dat ze moeten gaan stemmen, ... dan zijn ze goe verkeerd bezig volgens mij... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2.000 stemmen !! dat laat hij zeker niet liggen !! een enige kans...
van enige beïnvloeding kan natuurlijk geen sprake zijn...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als ze persé voor mij met een mobiel kotteke tot voor mijn deur willen rijden ga ik ze niet tegenhouden natuurlijk ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je vergeet Freya !! niet discrimineren hé ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mobiele toiletten niet verwarren met stemlokalen !!
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Ik wil ook een mobiele stembus voor mijn deur. Liefst na 11 uur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat we in dat geval trouwens ook een speciaal stemhokje en stembus moeten disignen, zodat die coureurs nie van hunne velo moeten stappen, ...
een soort van Drive - Trough stemkotje, hunne rugnummer dient als identificatie, 't deurke gaat open, met een clipbord op het stuur van hunne velo rijden ze door het stemkotje, terwijl ze hune stem uitbrengen en op 't einde van 't stemkotje staat dan de bus, waar ze hun formulier kunnen invullen. Ik stel voor dat kotje in een stijl stuk van de beklimming te steken, zodat ze tijd genoeg hebben om hun formulier in te vullen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zat op kot op 25 km van mijn woonplaats, en ik zou er al 4u over gedaan hebben om met het openbaar vervoer heen en weer te gaan. Als er zo ne kloefer op u wacht van 800 bladzijden die je eigenlijk toch graag nog eens zou doorbladeren, dan kan je die 4u best wel zinvoller gebruiken dan over-en-weer gaan. Ik hoop dat de universiteiten zelf er dan ook rekening mee houden. Ik heb eens op zaterdag en maandag examens gehad, toen ik op zondag moest stemmen. Dat voel je echt hoor, dat tijdverlies. Dat heeft niks te zien met 'verkeerd bezig' zijn. En natuurlijk is studeren net als gaan fietsen iets dat niet verplicht is, maar studeren voor een examen lijkt me nu toch net wat dwingender dan een hobby uitoefenen. Je zou me bijv. niet horen klagen dat ik minder tijd heb om sudokuutjes op te lossen als ik moet gaan stemmen.
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() die breekt tenminste geen ellebogen.