Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Nederlandse les betaalt tijdens het werken?
Ja,dat gepamper moet kunnen 2 25,00%
Nee,dat kan niet 3 37,50%
duveltje,je bent weer aan het zeveren 3 37,50%
Aantal stemmers: 8. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2007, 16:40   #1
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard taalcursussen Nederlands op het werk betaald door de overheid

Weer een nieuwe trend,allochtonen mogen tijdens het werk betaalt taallessen nemen tewijl wij Vlamingen hun werk moeten verrichten
De staat subsidieert werkgevers die een taalcurssus op het werk geven aan vreemdelingen,zelfs de werkgevers verdienden hieraan
Kan zoiets volgens jullie?
Oud 27 april 2007, 16:44   #2
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Weer een nieuwe trend,allochtonen mogen tijdens het werk betaalt taallessen nemen tewijl wij Vlamingen hun werk moeten verrichten
De staat subsidieert werkgevers die een taalcurssus op het werk geven aan vreemdelingen,zelfs de werkgevers verdienden hieraan
Je moet weten wat je wilt. Als je wilt dat allochtonen meer inburgeren en dat ze onze taal spreken, maar als je aan de andere kant niet wil dat werkgevers met bijscholing op het werk daaraan kunnen bijdragen, dan ben je van slechte wil.
Oud 27 april 2007, 16:44   #3
Graaf van Vlaanderen
Partijlid

Graaf van Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Waarom op het werk?
moeten ze dat niet direct doen voor dat ze genaturaliseerd zijn tot Belg

dat zou toch beter zijn
Oud 27 april 2007, 16:45   #4
Marlboro
Banneling

Standaard

Voor mij niet.
Men moet er om te beginnen maar al voor zorgen dat als er hier mensen komen ze nederlands kunnen.Worden ze bv geboren in brussel of ronse ect....dan moeten ze maar in scholen voor zorgen dat ze op tijd nederlands krijgen.
Het kan niet zijn dat terwijl wij ons kloten afdraaien anderen geen klop moeten doen.
Les volgen;oke,maar dan niet op ons kosten want wij zijn wel degene die er natuurlijk voor mogen opdraaien.(weeral).
En willen ze dan toch nederlands leren al dan niet;dan moeten ze zelf maar de moeite doen zoals die ene waal die eens bij ons in bedrijf was,die vent heeft uit z'n eigen les gaan volgen.Ze zouden allemaal een puntje aan hem kunnen zuigen.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 16:45   #5
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Duveltje, je bent weer aan het zeveren. Bijscholing is echt niet voorbehouden voor allochtonen. En Nederlandse les is gewoon een vorm van bijscholing. Zegt opleidingscheques je iets?

Laatst gewijzigd door Edina : 27 april 2007 om 16:47.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 16:46   #6
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graaf van Vlaanderen Bekijk bericht
Waarom op het werk?

dat zou toch beter zijn
Idd,zo denk ik daar ook over,ze willen wel al de rechten,maar de plichten
Oud 27 april 2007, 16:46   #7
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graaf van Vlaanderen Bekijk bericht
Waarom op het werk?

dat zou toch beter zijn
Dat zou nog beter zijn, en het zou nog beter zijn moesten ze hun cursus al beginnen voor ze naar België komen. Maar goed, voor velen is dat momenteel nu eenmaal niet het geval. Dus is dit een welkom initiatief.
Oud 27 april 2007, 16:47   #8
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Duveltje, je bent weer aan het zeveren. Bijscholing is echt niet voorbehouden voor allochtonen. En Nederlandse les is gewoon een vorm van bijscholing.
Nog maar eens,maar het betaald bijscholen heb ik nog nooit mogen doen hoor
Oud 27 april 2007, 16:47   #9
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Moet je daar echt een nieuwe threat voor maken en moet ik daar echt OPNIEUW op antwoorden?

Vooruit dan maar.

De overheid subsidieert allerhande cursussen op het werk. Als je er ook eentje wil dan moet je dat maar vragen aan je baas. Ik weet niet of jaloersheid voor de rest een maatschappelijke discussie is. Dat de werkgevers er geld aan verdienen, dat heb je er trouwens ook weer mooi bij gefantaseerd.

Als ik het goed begrijp ben je er tegen dat allochtonen geen Nederlands spreken op het werk? En als de staat wil tegemoetkomen aan jou zorgen dan is het ook niet goed? Wanneer kan de regering dan wel iets goed doen ter bevordering van de integratie van allochtonen? Jij hebt waarschijnlijk fantastische specifieke voorstellen? Of heb je liever dat ze geen Nederlands kennen en leven van het OCMW?

Kan je eens jouw uitgewerkte voorstellen op tafel leggen? Of ga je enkel afgeven op alles wat te maken heeft met allochtonen en integratiebeleid?
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 16:49   #10
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Moet je daar echt een nieuwe threat voor maken en moet ik daar echt OPNIEUW op antwoorden?

Vooruit dan maar.

De overheid subsidieert allerhande cursussen op het werk. Als je er ook eentje wil dan moet je dat maar vragen aan je baas. Ik weet niet of jaloersheid voor de rest een maatschappelijke discussie is. Dat de werkgevers er geld aan verdienen, dat heb je er trouwens ook weer mooi bij gefantaseerd.

Als ik het goed begrijp ben je er tegen dat allochtonen geen Nederlands spreken op het werk? En als de staat wil tegemoetkomen aan jou zorgen dan is het ook niet goed? Wanneer kan de regering dan wel iets goed doen ter bevordering van de integratie van allochtonen? Jij hebt waarschijnlijk fantastische specifieke voorstellen? Of heb je liever dat ze geen Nederlands kennen en leven van het OCMW?

Kan je eens jouw uitgewerkte voorstellen op tafel leggen? Of ga je enkel afgeven op alles wat te maken heeft met allochtonen en integratiebeleid?
Mss mijn post eens lezen,hetgeen men blijkbaar graag ontwijkt.
Oud 27 april 2007, 16:50   #11
Graaf van Vlaanderen
Partijlid

Graaf van Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Dat zou nog beter zijn, en het zou nog beter zijn moesten ze hun cursus al beginnen voor ze naar België komen. Maar goed, voor velen is dat momenteel nu eenmaal niet het geval. Dus is dit een welkom initiatief.
tja maar dan heb je nog steeds nog een probleem met de opvang van die mensen(Vb politiek vluchteling) en dat kost ook nog geld
Oud 27 april 2007, 16:50   #12
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zou nog beter zijn, en het zou nog beter zijn moesten ze hun cursus al beginnen voor ze naar België komen. Maar goed, voor velen is dat momenteel nu eenmaal niet het geval.
Voor velen is het gearrangeerde importhuwelijk al jaren lang beklonken. Ze hebben dus ruimschoots de tijd om zich multicultureel te verrijken met Nederlandse taallessen, want daar komen ze toch voor naar hier, niet?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 16:51   #13
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan moet je misschien wat meer moeite doen. Ik volg gemiddeld 25 werkdagen per jaar bijscholing tijdens de werkuren en mijn bazen zijn daar heel tevreden over. De meeste bijscholingen worden weliswaar door mijn werkgever betaalt maar ik schat dat er toch 5 van die dagen door de staat betaalt worden.

Dat jij dat nooit hebt mogen doen is niet mijn probleem en ook niet die van de Nederlands lerende integrerende allochtoon. Die mensen kunnen er ook niet aan doen dat jij verbittert bent omdat ze kansen krijgen tot zelfontplooiing die jij blijkbaar niet krijgt of wil krijgen.
Oud 27 april 2007, 16:55   #14
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht

Vooruit dan maar.

Ik ga akkoord met U als ik ook BETAALT TIJDENS MIJN WERKUREN een taal mag leren die ik in mijn job nodig heb(of altijd van pas zou komen)
Meer onze linkse rakkers zouden dat arm Vlaminkse niet willen bepamperen hoor,nee dat brengt geen stemmen op hé
In wat voor tijd leven wij nu?
Gewoon VB kiezen den 10de is het enig goede antwoord hierop...
Oud 27 april 2007, 16:56   #15
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Voor velen is het gearrangeerde importhuwelijk al jaren lang beklonken. Ze hebben dus ruimschoots de tijd om zich multicultureel te verrijken met Nederlandse taallessen, want daar komen ze toch voor naar hier, niet?
Als ik 's morgens na het ontbijt de tafelresten uitstrooi over het voederplankje dat ik in onze tuin heb geplant, dan ga ik altijd staan kijken van achter het raam naar de vogels die erop af komen.

De laatste tijd komt er echter altijd een grote kraai neergedaald op het plankje, die de andere vogels verjaagt.

Ik weet niet wat het is, maar als jij je snuit weer eens binnensteekt in één of andere thread waar het woord allochtoon is gevallen, dan moet ik altijd aan die kraai denken.

Laatst gewijzigd door Doki : 27 april 2007 om 16:58.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 16:57   #16
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ga akkoord met U als ik ook BETAALT TIJDENS MIJN WERKUREN een taal mag leren die ik in mijn job nodig heb(of altijd van pas zou komen)
Meer onze linkse rakkers zouden dat arm Vlaminkse niet willen bepamperen hoor,nee dat brengt geen stemmen op hé
In wat voor tijd leven wij nu?
Gewoon VB kiezen den 10de is het enig goede antwoord hierop...
Hm,duvelke;als ik wil dan kan ik mij morgen gaan inschrijven om bv eender welke taal te leren.Daar hoeft mijn baas of de staat helemaal niet voor op te draaien.Ik noem zoiets;zelf de moeite willen doen.
Oud 27 april 2007, 16:57   #17
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is er een bijscholing die je job ten goede zou komen? En zo ja, heb je al eens gevraagd of je dat mocht doen tijdens je uren? Ik ken massa's mensen die tijdens te werkuren bijscholingen mogen volgen hoor!
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2007, 16:58   #18
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik 's morgens na het ontbijt de tafelresten uitstrooi over het voederplankje dat ik in onze tuin heb geplant, dan ga ik altijd staan kijken van achter het raam naar de vogels die erop af komen.
Zou ge mss van die resten anders nog geld krijgen mss?
Wat een vergelijking.
Oud 27 april 2007, 16:58   #19
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Voor mij niet.
Men moet er om te beginnen maar al voor zorgen dat als er hier mensen komen ze nederlands kunnen.Worden ze bv geboren in brussel of ronse ect....dan moeten ze maar in scholen voor zorgen dat ze op tijd nederlands krijgen.
Het kan niet zijn dat terwijl wij ons kloten afdraaien anderen geen klop moeten doen.
Les volgen;oke,maar dan niet op ons kosten want wij zijn wel degene die er natuurlijk voor mogen opdraaien.(weeral).
En willen ze dan toch nederlands leren al dan niet;dan moeten ze zelf maar de moeite doen zoals die ene waal die eens bij ons in bedrijf was,die vent heeft uit z'n eigen les gaan volgen.Ze zouden allemaal een puntje aan hem kunnen zuigen.

Omdat je er zelf om vraagt zal ik toch maar eens reageren op een post die bol staat van schrijf en stijlfouten en die dus eigenlijk geen reply verdient. Misschien volg je zelf best eens een cursus Nederlands.

Die mensen leren Nederlands om een job te kunnen uitoefenen. De andere oplossing is leven van het OCMW, maar dat zie ik niet zo goed zitten. Ik gun het die mensen dus van harte dat ze zich kunnen bijscholen zodat ze daarna hun bijdrage kunnen leveren aan de maatschappij. Die cursus Nederlands betaalt zichzelf zowieso terug op heel korte termijn.

Terwijl jij werkt, leren die mensen Nederlands. Als jij dat catalogeert onder "geen klop doen" dan is dat uw zaak, maar zo zie ik dat alvast niet. Misschien komt dit wel omdat jij zelf "geen klop deed" tijdens de les.

Laatst gewijzigd door fox : 27 april 2007 om 17:00.
Oud 27 april 2007, 17:01   #20
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Is er een bijscholing die je job ten goede zou komen? En zo ja, heb je al eens gevraagd of je dat mocht doen tijdens je uren? Ik ken massa's mensen die tijdens te werkuren bijscholingen mogen volgen hoor!
Ik geloof dat totaal niet,en zeker niet door de staat gesubsidieerd,daar wringt het schoentje bij mij,ik betaal nu om de luiheid van de allochtoon

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 27 april 2007 om 17:01.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be