![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belgische kinderen met Marokkaanse voorouders, die ook de Marokkaanse nationaliteit willen, krijgen die niet als hun voornaam te Nederlands- of te Franstalig is.
Het Marokkaanse consulaat weigert namen als die niet op de Arabische lijst voorkomen. Daardoor zouden die kinderen geen paspoort krijgen en niet mee op familiebezoek kunnen. (Het laatste Nieuws,24/05/2007) Als het andersom zou zijn is het hek van de Dam. Nog een redem on helemaal van die dubbele nationaliteiten af te stappen. (Het laatste Nieuws,24/05/2007)
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Blijkbaar zijn er overal idioten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Het is sowiezo belachelijk als marokkanen Belgische namen nemen
wees een beetje trots op je afkomst Marokkanen |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik mag mijn kind ook Fatima, Said of Popke (Friese naam) noemen als ik zat zou willen. Marokko mengt zich in de Belgische binnenlandse aangelegenheden en het privéleven van haar burgers.
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Marokko past gewoon de marokkaanse wetten toe op hun marokkaanse onderdanen. Hun goed recht lijkt me. anderzijds is geen enkele Belgische Marokkaan (of marokkaanse belg) VERPLICHT om zijn kind te gaan aangeven bij dat marokkaanse consulaat. Ze kunnen gerust hun kinderen enkel de Belgische of Nederlandse nationaliteit geven mèt een naam naar eigen keuze. Het is een grove fout van de Europese regeringen dat zie die dubbele nationaliteiten laten voortbestaan, want zowel Marokko als Turkije willen helem�*�*l niet dat hun miljoenen onderdanen die nu in Europa zijn, zouden integreren: dan verliezen ze hun greep erop én de miljarden euro's die jaarlijks naar volle of halve familie worden gestuurd. (wat trouwens een reuze verliespost is voor de europese BNP's). Marokkanen en turken kiezen er dus zelf voor De europese regeringen kiezen er zelf voor Enkel de autochtone bevolking is de gore racist als hij liever geen Rachid of Mustafa aanwerft maar een Pier of Jan.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Integratie met behoud van identiteit hoor ik altijd maar roepen (alleen maar uitgevonden omdat men voor het eerst met integratieonwillige migranten (moslims) te maken kreeg en men er niks heeft aan durven doen of gewoon maar uit was op hun stemmen)
Iemand die de identiteit van een Vlaming niet overneemt maar een andere identiteit dan die van een Vlaming behoud. Hoe kan die zichzelf dan een Vlaming noemen? ![]()
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik blijf erbij dat Jan net zo goed past als Mohammed bij een Marokkaanse familienaam.
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk was het hier (vroeger) ook zo, dat énkel "christelijke" namen mochten gegeven worden. Zo is dat dus nog steeds in de islamitische landen: enkel islamitische namen zijn toegestaan.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk was het hier (vroeger) ook zo, dat énkel "christelijke" namen mochten gegeven worden. Zo is dat dus nog steeds in de islamitische landen: enkel islamitische namen zijn toegestaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() Ik denk niet dat het aannemen van de Belgische nationaliteit en hiermee het opgeven van de oorspronkelijk nationaliteit als integratiekenmerk kan beschouwd worden. Het papiertje dat je nationaliteit bepaalt wordt immers vaak uit praktische overwegingen aangevraagd. Het is echter wat in je hoofd omspeelt wat belangrijk is.
Praktische overwegingen kunnen bijvoorbeeld zijn, het reizen naar bepaalde landen. Makkelijke vakantie naar het thuisland zonder visum of tijdsbeperkingen, mogelijkheid om ooit makkelijk terug te keren naar het thuisland, e.d. Mijn Chinese vrouw behoudt haar Chinese nationaliteit (vraag echter niet de Belgische aan, want China staat geen dubbele nationaliteit toe). Op deze wijze heeft ze geen visum nodig voor familiebezoek. Het maakt het voor ons ook gemakkelijk om enkele jaren in China te gaan wonen (we draaien de handel om en krijg een verblijfsvergunning in China op basis van huwelijk met een Chinese). |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Partijlid
|
![]() Marokko doet gewoon moeilijk bij allerlei namen die het niet accepteert. Zelfs bij bepaalde berberse namen en ook bij andere namen die het niet door de beugel vindt kunnen. Ook bepaalde schrijfwijzen van Arabische namen worden niet geaccepteerd.
Niet mee op reis kunnen is onzin, tuurlijk kan je met je Belgisch paspoort naar Marokko. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() daar ben ik het met de meeste Marokkanen en Turken wel mee eens, trouw met je eigen soort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Dit is een forum, dus ik mag hier zeggen wat ik wil.
Laatst gewijzigd door Winterhamer : 2 juni 2007 om 01:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Laat je frustraties ongenuanceerd naar boven komen en je hebt het zitten ![]()
www.turrokaansbelang.blogspot.com De uitleg van de kippen over de wereld, berust op een "verkregen methode van denken." Dat betekent dat zij op de manier denkt die haar is aangeleerd of, minder aangenaam, de manier waarop zij is geïndoctrineerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Dat bestaat allang, alleen onze boeren uit het VeeBee kudde volk weten dat nog niet,. Ga eens naar zuid amerika of naar libannon, egypte...