Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2007, 10:41   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard Integratie op zijn Marokkaans: geen Nederlandstalige voornamen:

Belgische kinderen met Marokkaanse voorouders, die ook de Marokkaanse nationaliteit willen, krijgen die niet als hun voornaam te Nederlands- of te Franstalig is.
Het Marokkaanse consulaat weigert namen als die niet op de Arabische lijst voorkomen. Daardoor zouden die kinderen geen paspoort krijgen en niet mee op familiebezoek kunnen.

(Het laatste Nieuws,24/05/2007)

Als het andersom zou zijn is het hek van de Dam. Nog een redem on helemaal van die dubbele nationaliteiten af te stappen.

(Het laatste Nieuws,24/05/2007)
Oud 24 mei 2007, 11:53   #2
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar zijn er overal idioten
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 12:23   #3
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 13:27   #4
Winterhamer
Banneling

Standaard

Het is sowiezo belachelijk als marokkanen Belgische namen nemen

wees een beetje trots op je afkomst Marokkanen
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 13:46   #5
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Winterhamer Bekijk bericht
Het is sowiezo belachelijk als marokkanen Belgische namen nemen

wees een beetje trots op je afkomst Marokkanen
Als ze dat willen heeft Marokko daar NIETS mee te maken, en denk eens aan kinderen uit gemengde relaties.
Ik mag mijn kind ook Fatima, Said of Popke (Friese naam) noemen als ik zat zou willen.
Marokko mengt zich in de Belgische binnenlandse aangelegenheden en het privéleven van haar burgers.
Oud 24 mei 2007, 14:01   #6
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Marokko mengt zich in de Belgische binnenlandse aangelegenheden en het privéleven van haar burgers.
Niet echt natuurlijk.
Marokko past gewoon de marokkaanse wetten toe op hun marokkaanse onderdanen. Hun goed recht lijkt me.

anderzijds is geen enkele Belgische Marokkaan (of marokkaanse belg) VERPLICHT om zijn kind te gaan aangeven bij dat marokkaanse consulaat.
Ze kunnen gerust hun kinderen enkel de Belgische of Nederlandse nationaliteit geven mèt een naam naar eigen keuze.

Het is een grove fout van de Europese regeringen dat zie die dubbele nationaliteiten laten voortbestaan, want zowel Marokko als Turkije willen helem�*�*l niet dat hun miljoenen onderdanen die nu in Europa zijn, zouden integreren: dan verliezen ze hun greep erop én de miljarden euro's die jaarlijks naar volle of halve familie worden gestuurd. (wat trouwens een reuze verliespost is voor de europese BNP's).

Marokkanen en turken kiezen er dus zelf voor
De europese regeringen kiezen er zelf voor
Enkel de autochtone bevolking is de gore racist als hij liever geen Rachid of Mustafa aanwerft maar een Pier of Jan.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 14:08   #7
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Integratie met behoud van identiteit hoor ik altijd maar roepen (alleen maar uitgevonden omdat men voor het eerst met integratieonwillige migranten (moslims) te maken kreeg en men er niks heeft aan durven doen of gewoon maar uit was op hun stemmen)

Iemand die de identiteit van een Vlaming niet overneemt maar een andere identiteit dan die van een Vlaming behoud. Hoe kan die zichzelf dan een Vlaming noemen?
Oud 24 mei 2007, 14:36   #8
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Niet echt natuurlijk.
Marokko past gewoon de marokkaanse wetten toe op hun marokkaanse onderdanen. Hun goed recht lijkt me.

anderzijds is geen enkele Belgische Marokkaan (of marokkaanse belg) VERPLICHT om zijn kind te gaan aangeven bij dat marokkaanse consulaat.
Ze kunnen gerust hun kinderen enkel de Belgische of Nederlandse nationaliteit geven mèt een naam naar eigen keuze.

Het is een grove fout van de Europese regeringen dat zie die dubbele nationaliteiten laten voortbestaan, want zowel Marokko als Turkije willen helem�*�*l niet dat hun miljoenen onderdanen die nu in Europa zijn, zouden integreren: dan verliezen ze hun greep erop én de miljarden euro's die jaarlijks naar volle of halve familie worden gestuurd. (wat trouwens een reuze verliespost is voor de europese BNP's).

Marokkanen en turken kiezen er dus zelf voor
De europese regeringen kiezen er zelf voor
Enkel de autochtone bevolking is de gore racist als hij liever geen Rachid of Mustafa aanwerft maar een Pier of Jan.
Noem het dan maar chantage!
Ik blijf erbij dat Jan net zo goed past als Mohammed bij een Marokkaanse familienaam.
Oud 24 mei 2007, 14:40   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik blijf erbij dat Jan net zo goed past als Mohammed bij een Marokkaanse familienaam.
Natuurlijk is het zuivere chantage! Mèt medewerking van de Europese landen.... Eurabia weet je wel?

Natuurlijk was het hier (vroeger) ook zo, dat énkel "christelijke" namen mochten gegeven worden. Zo is dat dus nog steeds in de islamitische landen: enkel islamitische namen zijn toegestaan.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 24 mei 2007, 14:40   #10
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is het zuivere chantage! Mèt medewerking van de Europese landen.... Eurabia weet je wel?

Natuurlijk was het hier (vroeger) ook zo, dat énkel "christelijke" namen mochten gegeven worden. Zo is dat dus nog steeds in de islamitische landen: enkel islamitische namen zijn toegestaan.

Oud 25 mei 2007, 08:52   #11
araneus
Gouverneur

Standaard

Ik denk niet dat het aannemen van de Belgische nationaliteit en hiermee het opgeven van de oorspronkelijk nationaliteit als integratiekenmerk kan beschouwd worden. Het papiertje dat je nationaliteit bepaalt wordt immers vaak uit praktische overwegingen aangevraagd. Het is echter wat in je hoofd omspeelt wat belangrijk is.

Praktische overwegingen kunnen bijvoorbeeld zijn, het reizen naar bepaalde landen. Makkelijke vakantie naar het thuisland zonder visum of tijdsbeperkingen, mogelijkheid om ooit makkelijk terug te keren naar het thuisland, e.d.

Mijn Chinese vrouw behoudt haar Chinese nationaliteit (vraag echter niet de Belgische aan, want China staat geen dubbele nationaliteit toe). Op deze wijze heeft ze geen visum nodig voor familiebezoek. Het maakt het voor ons ook gemakkelijk om enkele jaren in China te gaan wonen (we draaien de handel om en krijg een verblijfsvergunning in China op basis van huwelijk met een Chinese).
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2007, 18:01   #12
Panther
Partijlid

Standaard

Marokko doet gewoon moeilijk bij allerlei namen die het niet accepteert. Zelfs bij bepaalde berberse namen en ook bij andere namen die het niet door de beugel vindt kunnen. Ook bepaalde schrijfwijzen van Arabische namen worden niet geaccepteerd.

Niet mee op reis kunnen is onzin, tuurlijk kan je met je Belgisch paspoort naar Marokko.
Panther is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2007, 13:51   #13
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Pieter-Joseph Ibn Saïd ben Moussawa Klinkt goed!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 12:25   #14
Winterhamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Als ze dat willen heeft Marokko daar NIETS mee te maken, en denk eens aan kinderen uit gemengde relaties.
Ik mag mijn kind ook Fatima, Said of Popke (Friese naam) noemen als ik zat zou willen.
gemengde relaties

daar ben ik het met de meeste Marokkanen en Turken wel mee eens, trouw met je eigen soort.
Oud 30 mei 2007, 12:48   #15
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
gemengde relaties

daar ben ik het met de meeste Marokkanen en Turken wel mee eens, trouw met je eigen soort.
Waar ik vandaan kom heeft 'soort' een welbepaalde betekenis.
En aangezien ik geen zin heb om met 'soort' te trouwen...
waar moei jij je mee
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 01:08   #16
Winterhamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Waar ik vandaan kom heeft 'soort' een welbepaalde betekenis.
En aangezien ik geen zin heb om met 'soort' te trouwen...
waar moei jij je mee
Dit is een forum, dus ik mag hier zeggen wat ik wil.

Laatst gewijzigd door Winterhamer : 2 juni 2007 om 01:08.
Oud 2 juni 2007, 02:48   #17
Khalid
Schepen

Khalid's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Khalid
Standaard

Citaat:
Dit is een forum, dus ik mag hier zeggen wat ik wil.
moet je eens proberen
Laat je frustraties ongenuanceerd naar boven komen en je hebt het zitten

De uitleg van de kippen over de wereld, berust op een "verkregen methode van denken." Dat betekent dat zij op de manier denkt die haar is aangeleerd of, minder aangenaam, de manier waarop zij is geïndoctrineerd.
Khalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 10:18   #18
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
gemengde relaties

Right on dude! En de wijven of venten die op de ander soort zijn gekropen mogen mee gelynched worden.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2007, 11:16   #19
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Pieter-Joseph Ibn Saïd ben Moussawa Klinkt goed!
Dat bestaat allang, alleen onze boeren uit het VeeBee kudde volk weten dat nog niet,. Ga eens naar zuid amerika of naar libannon, egypte...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be