![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Redactie
|
Na de publicatie van de werknota 'De Vlamingen in het toekomstige Brussel' van de vier prominente politici Vic Anciaux, Lydia Deveen, Annemie Neyts en Hugo Weckx staat Brussel opnieuw in de aandacht. De vier wijzen hebben terecht ingezien dat de positie van Brussel een belangrijk agendapunt wordt tijdens de volgende communautaire onderhandeling die er na de verkiezingen van 10 juni ongetwijfeld zit aan te komen. Naar aanleiding van de nachtelijke gesprekken om de lont uit het B-H-V kruitvat te halen, eisten de Franstaligen de uitbreiding van het Brussels Gewest. In zekere zin liep het gelukkig af op een sisser, aangezien Brussel nog maar eens fungeerde als pasmunt voor Vlaamse verwezenlijkingen.
Lees verder...
|
|
|
#2 |
|
Banneling
|
Totaal gek, die VVB.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jij heb liever Brussel nog wat te vergroten, he Franskiljon?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Allicht.
Je bent franskiljon voor iets, hé?
|
|
|
#6 |
|
Banneling
|
Wat wil je met zo'n hilarische titel.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Wat vreemd, ik dacht dat jij het afschaffen van een gewest zou toejuichen als unitarist. Tenzij het misschien gaat om een verfransingszone, dan mag het natuurlijk wel...
|
|
|
#8 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Brussel ,in zijn huidige omvang,als "Belgische" zone....waar ook de federale regering en het stadsbestuur de enigen zijn die iets te zeggen hebben...
"Het Brussels gewest" is nutteloos,belachelijk en overbodig. Vlaanderen en Wallonie zijn dat niet,voor dit niveau is er meer als genoeg werk ,dat bewijzen ze iedere dag.... Het feit dat Vlaanderen zijn "regeringsgebouwen" in Brussel gevestigd heeft hoeft dit niet tegen te spreken,dit is Mogadischu niet.Jammer dat Wallonie weggevlucht is naar Namen met zijn administraties en Brussel aan wat clowns overgelaten heeft.... |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Vreemde reactie van Hans.
Zijn partijtje wil immers ook Brussel afschaffen, samen met Vlaanderen en Wallonië. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Banneling
|
Wij willen de GEWESTEN afschaffen, niet Brussel. Wat ga je doen? De stad plat bombarderen?
Vlaanderen en Wallonië kan je niet afschaffen want die bestaan gewoon niet. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Banneling
|
vanwaar komt al dat geld dan, want uw stadje is niet zelfredzaam als ik goed geinformeerd ben.
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Brussel is een gewest, Einstein.
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Blij dat de VVB toch nog consequent Vlaamsgezind is!
|
|
|
|