![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() "Russische roulette op de motor" bestraft
wo 27/06/07 - De politierechter in Sint-Niklaas heeft zes motorrijders zware straffen opgelegd voor overdreven snelheid en het uitvoeren van kunstjes. In het havengebied tussen Kallo en Doel haalden de motorrijders snelheden tot 200 km/u. Op andere momenten reden ze op hun achterwiel. De zes kregen boetes tot 1.400 euro en een paar jaar rijverbod. De politierechter in Sint-Niklaas (foto) noemde de straatraces "Russische roulette op de motor." "Vroeg of laat loopt dit slecht af," voegde hij eraan toe. "Ik ga u dat besparen: een paar jaar rijverbod lijkt me op zijn plaats." De motorrijders nuanceerden de feiten en zegden dat het ging om bijeenkomsten van motorrijders om elkaar beter te leren kennen. "Dat gebeurde op plaatsen waar niet veel volk kwam. Er werd wel eens hard gereden," vertelde één motorrijder. (bron: vrtnieuws.net) __________________________________________________ _______________________ Nogal een zware straf, vind ik. Beetje racen in het verlaten havengebied, waarom niet? En dan die rechter: "ik ga u dat besparen". Wie denkt die man dat hij is? Droevig...
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 28 juni 2007 om 09:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan de haven wordt wel meer geraced in't weekend , ook met auto's ...
Een betere uitspraak had geweest dat deze Motorrijders als werkstraf de havenwegen moeten ombouwen tot een soort circuit in't weekend ... De wegen liggen daar in't weekend toch verlaten bij en het zou een prachtinitiatief zijn moest bv.de stad Antwerpen zoiets mee ineensteken ..... Racen hoort niet thuis op de openbare weg , maar er zijn ook geen alternatieven voorhanden .
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Racen is belachelijk macho-gedrag en je leven wagen zonder reden.
Maar in een verlaten havengebied? waarom niet? zolang ze maar zorgen dat er geen mensen toevallig passeren en ze alleen hun eigen leven in gevaar brengen, geen probleem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Zonder reden? De kick is reden genoeg, toch?
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij zijn daar nog gaan crossen met den defender op opgespoten gronden, ... beestig parcours, .. .
Cameltrophy in de haven, ... maar toen mocht da nog en da was nie op den openbare weg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]() "Den defender", hoort hem
![]() Nog zo een die niet doorheeft dat het echt niet cool is om hier in ons verkavelde Vlaanderen met een Safari-auto rond te rijden.
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 28 juni 2007 om 13:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Verder vind ik het gewoon zeik in pakskes dat die mensen hun eigen leven niet mogen wagen voor een kick...zolang ze geen anderen in gevaar brengen. Maar zoals al eerder gezegd, ze hebben ook geen alternatief...dus jah. Laatst gewijzigd door Duupje : 28 juni 2007 om 20:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Ze mogen zeker hun eigen levens wagen, maar dan aub zonder enige tussenkomst van de staat of verzekering indien ze er een letsel aan over houden....
Volle pot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je kan nooit 100% zeker zijn dat er niemand is, het zal jouw familielid maar zijn dat toevallig onder die wielen terecht komt. Als je wil racen en de stoere uithangen moet je maar eventjes vragen om op het circuit in Zolder ofzo te gaan racen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ALs je na een paar 100 meter al aan +200 zit geeft dat toch een ferme kick zelle....het optrekken van 0 naar ...lekker. Maar ik doe dat enkel uitzonderlijk eens op een recht stuk waar links noch rechts een baantje op uitkomt. Mag er nog wat opwinding zijn aub?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dan is er nog de bedenking over de veiligheid van de inzittende bij een mogelijke crash...gewone auto's zijn geen race/rally wagens ongeacht wa voor bumpers etc er worden opgeplakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoewel het in mijn ogen moet kunnen heb ik wel begrip voor deze toch wel zware straf. Het gerecht heeft een voorbeeld willen stellen en vind het zeer begrijpelijk. Dit om sommige wannabe onverantwoordelijke straatracerkes af te schrikken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Harde straffen moet kunnen...maar het moet allemaal in verhouding staan uiteraard. Als ik s'nachts op de baan ben en er is weinig of geen verkeer durf ik ook wel eens doordrukken tot boven de 200...als ze mij dan stekken dan zou ik ook een bepaalde redelijkheid verwachten. Laatst gewijzigd door jurgen79 : 29 juni 2007 om 00:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nen defender is de coolsten auto die ooit gebouwd is, en wat andere mensen daar van denken kan mij geen kloten geven, ... wat wij in dien tijd op braakliggend terrein deden, berokende trouwens niemand last, geen kat in den omtrek en wij koersten ook al niet door natuurgebied, trouwens als ge 10 per uur racen kunt noemen,... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat daar wel meer volk efkes kwam testen wat een 90 kon en niet kon, met ne 110 of 130 zou je je daar hopeloos vastgereden hebben, ... (te lang...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de polder heb je daar overigens een perfect zicht over wat er links en rechts afkomt, ... en rij je in de gracht ja dan is dat uw eigen stoeme schuld he. Heb daar nooit geraced maar ken het daar wel heel goed, ... natuurlijk zolder is veiliger,... Nu doen ze nog aan klaverbladracen in Sint-Niklaas ? ... begin jaren 90 zijn er daar een paar verongelukt toen is het wel wa stiller geworden , alhoewel ik er 2 ken die dat daar toen deden met hunen auto,... goe zot en dat was pas gevaarlijk,... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op sommige autobahnen in duitsland kan het, en op sommige wegeskes in Italie daar flitsen ze bijna nooit alleen levensgevaarlijk... . ik heb zo bekanst eens ne snul met zijn racemachien platgereden, ... die week af van zijn rijlijn voor nen bocht, en ik kwam net met mijne 4x4 vanachter dienen bocht, ... ik denk dat die gast achteraf wel efkes heeft zitten shaken op zijne moto,... ![]() `s zondags bij goe weer is da hier echt gevaarlijk zeker op de bergwegskes,... uit uw dopen kijken jong want die italo`s zien naar niks die rijden met god en zeventwintig heiligen en pater pio daar nog bij he, ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als men wil racen met de motor, dan stel ik de M25 voor, de ring rond Londen.
Soms is het gewone verkeer er al racen. Soms is het de grootste parkeerplaats van Europa. Maar de politie daar grijpt alleen in als het echte idioten zijn die het voertuig besturen.