![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hij is kersvers, de nieuwe CD van Boudewijn de Groot. Met een titel die er mag zijn en een titelnummer met de nodige politieke connotaties: Lage Landen. Daarom hier de volledige tekst. Een klein fragment kan je hier horen: http://www.boudewijndegroot.nl/bdg_hiboll.htm
LAGE LANDEN - BOUDEWIJN DE GROOT liggend op mijn rug in het gras van Maas en Waal kijkend naar de wolken die langzaam overdrijven één heeft het gezicht van het allereerste meisje lieve Inge Blaauw ik wil altijd bij je blijven liggend op mijn rug in het gras der Lage Landen kijkend naar de wolken in hun trage glijvlucht als de gebolde zeilen van Bontekoe en De Ruyter schepen vol met specerijen, zilver en eerzucht Lage Landen Lage Landen melk en honing, overvloed en ineengeslagen handen grootgebracht met Neerlands bloed liggend op mijn rug in het gras van Maas en Waal zie ik de wolken schuimen als de golven van de zee de duinen en de dijken die een weerloos volk beschermen zijn veiliger dan 't gebed van pastoor en dominee liggend op mijn rug in het gras der Lage Landen kijkend naar de wolken als trage wieken van een molen ik zie de zakken meel en graan in metershoge stapels waarachter eens in oorlogstijd de mensen zich verscholen Lage Landen Lage Landen melk en honing, overvloed en ineengeslagen handen grootgebracht met Neerlands bloed liggend op mijn rug in het gras van Maas en Waal hagelwitte wolken aan een maandagmorgenwaslijn ze zien er veelbelovend uit en drijven vredig over wat zouden dan opeens die regendruppels in het gras zijn liggend op mijn rug in het gras der Lage Landen zie ik een dikke grijze deken van Delfzijl tot aan Veere ik zie nauwelijks verschil de gewenning is begonnen er drijven regenwolken mee als wolven in schaapskleren Lage Landen Lage Landen melk en honing, overvloed en ineengeslagen handen grootgebracht met Neerlands bloed liggend op mijn rug in het gras der Lage Landen zie ik donkergrijze wolken en grilliger van vorm één dreigt vol moordzucht een andere ontbloot zijn tanden ze hangen roerloos boven me in de stilte voor de storm Lage Landen Lage Landen melk en honing, overvloed uit ineengeslagen handen vloeit steeds vaker Neerlands bloed Laatst gewijzigd door baarle : 18 februari 2007 om 15:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Waar ligt Veere?
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Zeeland, dit is dan ook enkel een mooi liedje en lage landen slaat enkel op Nederland.
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een dikke egoïst was die boudewijn!
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 19 februari 2007 om 00:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Was? Oke, vertel, wat heeft u nu weer gedaan?
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Denk je dat ik voor de fun quote ofzo, als ik iets quote dan heeft een bedoeling hoor!
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Ja het moest is zijn maar allé mss is hij al van gedacht veranderd!
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bangladesh, dat is nog eens een laag land, maar daar schrijft De Groot natuurlijk geen liedjes over de chauvinist
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 19 februari 2007 om 19:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
My friend came to me, with sadness in his eyes He told me that he wanted help Before his country dies Although I couldn't feel the pain, I knew I had to try Now I'm asking all of you To help us save some lives Bangla Desh, Bangla Desh Where so many people are dying fast And it sure looks like a mess I've never seen such distress Now won't you lend your hand and understand Relieve the people of Bangla Desh Bangla Desh, Bangla Desh Such a great disaster - I don't understand But it sure looks like a mess I've never known such distress Now please don't turn away, I want to hear you say Relieve the people of Bangla Desh Relieve Bangla Desh Bangla Desh, Bangla Desh Now it may seem so far from where we all are It's something we can't neglect It's something I can't neglect Now won't you give some bread to get the starving fed We've got to relieve Bangla Desh Relieve the people of Bangla Desh We've got to relieve Bangla Desh Relieve the people of Bangla Desh
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nooit over de stormvloedkering in de Oosterschelde gereden?
Dan kom je langs dat prachtige Veere!
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |