![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik erger mij dood aan al die Aixam bakjes op de weg. Je kent ze wel: die domme kleine wagentjes die aan 40 per uur iedereens weg versperren en waar je geen rijbewijs voor moet hebben.
Mijn bezwaren:
![]() |
#2 |
|
![]() Afschaffen, al lijkt het beste argument wel dat mensen die geen rijbewijs kunnen halen ook niet op de weg moet laten. Gewoon regulariseren als een gewone auto dan maar, met rijbewijs, hoe de verzekering nu zijn voor die soort weet ik niet.
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Is er een reden dat die dingen toegelaten zijn zonder rijbewijs?
Moogt ge met Yamaha rhino e.d. ook zonder rijbewijs rondtoeren in Belgie?
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Jullie zijn gewoon verwend, laat de mensen eens rijden met wat ze willen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat de Bhairav nu toch eens met zijne drie wieler zijden hé
![]()
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 1 mei 2007 om 08:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel mensen die met die dingetjes rijden, hebben al een dodelijk ongeval veroorzaakt? En hoeveel gewonden hebben ze al op hun geweten?
Volgens mij niet erg veel. Dus is het volkomen overbodig om die mensen lastig te vallen met rijbewijzen, eksamens en soortgelijke. Als ge erachter rijdt, dan wacht ge geduldig tot ge veilig kunt voorbij steken. Wat zit ge nu die mensen, meestal zeer eenvoudige mensen, te diaboliseren? Ochot, ze rijden niet rap genoeg .... afslachten maar ... Ik weet wie wel ongelijk heeft: hij of zij die zich daarvoor "doodergert" (zie de eerste woorden van deze draad). Foei Tantist !!! Slecht voor uw hart en uwe stress !!!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Bijzonder ergerlijke dingen, inderdaad. Je kan ze wel makkelijk pesten want ze halen u toch nooit in.
![]()
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() Verschrikkelijk onveilig ook. Ik zou er niet ergens mee willen tegenrijden. De moderne veiligheidssnufjes van een echte auto moeten deze dingen ontberen. Bij een ongeval desintegreren ze gewoon.
Trouwens is het niet zo dat je er geen rijbewijs moet voor hebben. Dit is enkel voor mensen die voor een bepaald jaar hun rijbewijs hebben gehaald. De meeste mensen hebben er nu wel een rijbewijs voor nodig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De toekomst is aan die aixammekes
Laatst ben ik er bijna tegenaan gefietst,ik had het ding even niet opgemerkt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Net nagekeken, je kan inderdaad in de hele EU de weg op met ATVs zolang ge er wat spiegels en pinkers op hangt.
Gekke toeren.
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog zo'n merk is Ligier uit Frankrijk.
Klinkt wellicht ongelofelijk, maar onderstaande twee auto's zijn afkomstig van één en dezelfde fabrikant. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er groeit zelfs al een "custom"-industrie,met allerlei spullen om je "bromvlieg" eens "aan te kleden"...
Zo weet ik een Aixam staan,met indrukwekkende bumpers vooraan en een rij schijnwerper(tjes) op een rail bovenop......precies een micro-4x4 Nu wil ik nog zien hoe ze een rek voor sportfietsen achteraan dat ding krijgen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Brommobiel, ja. Maximaal 2 zitplaatsen, 1 passagier (dus geen extra kind(eren) toegestaan).
Ik rijd al ruim 5 jaar een dergelijk machientje (Casalini yDEA, Italiaans met een japans Mitsubishi 538cc twindiesel motortje). ![]() Ze zijn in heel Europa toegestaan op niet-snelwegen. Nederland kent 2 extra wegenbeperkingen voor ze: - niet-zeer-snelle autoweg (blauw bord met witte auto) - willekeurig (en door veranderlijkheid niet in wegenkaarten of routeplanners opneembaar) door diverse instanties te plaatsen/beheren bord "C9": rond wit rode rand, met daarin zwart drietal fiets+brommer+tractor. Het bord "C9" wekt bij tamelijk veel mensen verwarring, want een los tractor-verbod (C8) geldt NIET tegen brommobielen. Bord C9 bestaat niet in andere landen dan Nederland en de niet altijd goed doordachte plaatsing ervan wordt met wisselend succes aangevochten daar waar - ontwijkings/ontsnappings-mogelijkheid ontbreekt - de nuttigheid twijfelachtig is (niet goed doorgedacht over het extra effect voor de niet-afgebeelde brommobiel) Het is technisch mogelijk met deze voertuigjes beschaafd aan het verkeer deel te nemen; een brommobielrijder die zich gedraagt "als automobilist" inclusief gepaste licht-seintjes en ruimte geven aan haast-verkeer waar er maar uitwijkmogelijkheid is, zal gewoonlijk een vriendelijk groet-gebaar ten deel vallen en eventuele pesterijen blijven beperkt tot die van de gelukkig zeldzame aso's (ik schat 2%) welke steeds al hun mede-weggebruikers terroriseren. De lichte constructie (maximaal 350 kg drooggewicht waarvan de dieselmotor een fors portie opeist) veroorzaakt erg hoge onderhouds- en reparatiekosten, met name aan de lichtmetalen variomatiek en vaste tandwielbak. De onderdelenprijzen worden (nog) kunstmatig hoog gehouden, meest 2 �* 5x de prijs van een vergelijkbaar auto-onderdeel. Ik ben met dit voertuigje per jaar duurder uit dan alle automobilisten in mijn familie, zelfs ondanks dat er geen wegenbelasting op is. Nieuwprijs van de gemiddelde brommobiel begint in Nederland bij ca. 11.000 Euri. Kom ik aan een volgende brommobiel toe, dan moet dat een vracht-uitvoering zijn waar ik practische voordelen in zie: kortere cabine/frontbesturing/hoge zit en instap, betere wegligging door iets minder voorlijk geplaatste motor, zetels onbereikbaar voor schuivende lading, 's-winters meer profijt van kachel door kleinere personenruimte. Vooral de nieuwste modellen van Aixam-dochter MEGA maken indruk op mij; ik zou er eigenlijk wel graag de 2 "amerikaanse" staande uitlaatpijpen op zien, liefst met klapdekseltje. ![]() http://www.mega-vehicles.com/inter.php?rubrique=1917 http://www.mega-vehicles.com/home.php?modele_id=32 ![]()
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 1 mei 2007 om 16:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Het voornaamste bezwaar geldt niet tegen die ondingen zelf maar met de gebruikers ervan. Tussen alle ligier/aixam-bestuurders die ik ooit ben tegengekomen zat er geen één die geen halve gare was.
De voornaamste reden waarom ze met die dingen rijden is dat er geen B-rijbewijs voor nodig is want dat halen ze toch nooit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementslid
|
![]() AIXAM-drivers UNITE!
De middle-class verwende pubers hebben het vandaag op u gemunt. ![]() Reden: aan de wereld tonen dat ze zelf NIET met een aixam rijden en dus WEL een rijbewijs hebben (proficiat!) en wel een snelle wagen (knap gedaan!) en dat ze helemaal tot de succesvolle bevolkingsgroep horen (wow, chapeau!). Rijden en laten rijden, zou ik zeggen.
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Ik besloot na 42 jaar bromfietsjes rijden (meeste jaren ca. 8000 km, sommige 20.000 woon-werkverkeer inbegrepen) tot de aanschaf van zo'n beestje en oefende meer dan 2 maanden, met natte rug, op de beheersing van die ene meter-meer-op-rechts; ieder geschikt parkeer- of braakliggend terrein was mijn, in/uit-voegen, kort draaien, smalle doorgangetjes etc. Voornaamste overwegingen: geen garantie dat ik volgende 10 jaar nog zo weerbestendig zou blijven; ook: dat 4 wielen en een dak + kacheltje + autoradio en handsfree gsm stukken comfortabeler zijn dan op warme dagen gekookt te worden in een valhelm met daarbij de nieuwe (Nederlandse) vaak verborgen of anderszins dom opgestelde rijwielpad-op/af-borden, die laatste bijvoorbeeld pas zichtbaar als je allang, in druk verkeer, onontkoombaar voor linksom of rechtdoor staat voorgesorteerd. Ook veel gepraat met ervaren chauffeurs, vooral vrachtrijders. Eén "instinct" had ik gelukkig al (sinds mijn bootvaar-periode): als je de andere chauffeur niet zien kunt, AFSTAND houden/creëren of starstaand met grootlicht wat knipperen (hier sta ik; ga jij a.u.b eerst); gezien worden is belangrijk en doodzijn kun je nog eeuwen. Ik vond het niet opportuun om na mijn 60e nog op te gaan voor een echt rijbewijs, waar bovendien steeds strengere medische keuringen voor in aantocht zijn, terwijl ik sowieso niet de snelweg op wil. Voor mijn werk (handels-binnendienst) had ik nooit een rijbewijs nodig en van het aldus uitgespaarde geld heeft mijn grote gezin (6 kinderen, inmiddels allen zelfstandig wonend) altijd vorstelijk gegeten.
![]() |
![]() |
#18 |
Gouverneur
|
![]() De strenge medische keuringen voor mensen ouder dan 60 zijn zeer terecht, men zou ze m.i. zelfs mogen invoeren voor alle mensen die zich op de weg begeven.
Uit voorgaande blijkt duidelijk dat je die brommobiel gebruikt om een rijbewijs te vermijden. Je instincten kunnen dan wel goed zijn, je hebt geen bewijs geleverd van kennis van de verkeerswetgeving. Dit vind ik een serieus probleem ! Als dit de reden is voor het bestaan van deze categorie voertuigen dan mag ze van mij best afgeschaft worden. Die dingen zijn blijkbaar niet erg goedkoop, men heeft een volwaardige auto voor een lager bedrag. Er zijn trouwens ook versies die een vergelijkbaar verbruik hebben en stukken veiliger zijn. Hierbij denk ik met name aan de Smart Fortwo die wel vlot met het verkeer meekan en bovendien niet uit elkaar valt bij een aanrijding. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#20 | |