![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Johan Sauwens (CD&V) - 2 tot 8 februari "Ooit was hij een van de sterkhouders binnen de VU. Hij was zelfs tot driemaal toe lid van de regering. De laatste maal kwam er een abrupt einde aan door een bezoek aan Sint-Maartensfonds. Na het uiteenvallen van de partij vond hij politiek onderdak |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Als bedrijfsleider is het momenteel huilen met de pet op..... qua politici (zie resultaten ondervraging bedrijfsleiders).
Deze regering heeft ervoor gezorgd dat Vlaanderen en België er absoluut niet op zijn vooruit gegaan, in tegendeel onze concurrentiepositie blijft zwak. De wil om verandering wordt niet doorgedreven. Gisterenavond zat ik nog maar eens te rillen als ik commentaren hoorde op het bezoek van Verhofstad aan Roemenië, daar is arbeid nog 4 keer goedkoper dan in Polen. Gevolg nog meer standaarproductie zal verhuizen naar Oost-Europa. De enige mogelijkheid volgens mij om België leefbaar te houden is te investeren in technologie, know-how, niches. Ondanks alles wat er wordt gezegd en geschreven is het voor bedrijven onmogelijk om investeringen los te weken bij een bank, met als gevolg dat heel veel investeringen gewoon niet plaats vinden, met als gevolg dat onze concurrentiepositie nog meer onder druk komt te staan. Het wordt heel dringend tijd voor een realistische regering die eerst verder werk maakt van de afbouw van de staatsschuld en pas daarna cadeautjes aan de bevolking uitdeelt. Ik heb het economisch programma van de cd&v hier liggen en het lijkt veelbelovend maar hoe wordt dit naar de realiteit vertaald..... Met vriendelijke groet Kenny Spriet |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik doe alvast wat voorstellen om de schuld sneller af te bouwen:
- sociale woningen afschaffen: niet actieve mensen moeten niet meer boven hun stand wonen - de nmbs liquideren: efficiënt zullen ze wel niet worden. Ondertussen blijven ze voortbouwen aan hun station van 500 miljoen euro te Luik (tov 1500 miljoen staatssteun per jaar)(waar uw partijgenoot Schouppe Mathot trouwens een mooi vriendendienstje bewees) - de post liquideren of privatiseren: de post gewoon runnen als een bedrijf zonder staatssteun. In Nederland loopt dat prima. Ik zie niet in waarom we er verder geld aan moeten verspillen. |
![]() |