![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
(belga/hln) HLN 1/5/7 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Bende rederijkers zijn het, al die politici, draaiend naar de wind.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leterme zal er wel voor zorgen dat Vlaanderen ook dit betaalt, zeker?
![]() |
![]() |
#4 |
Schepen
|
![]() Het zal één grote dikke vette NON worden die alleen met héél veel geld zal kunnen afgekocht worden...
Tenzij CD&V/N-VA een gigantische score haalt en gewoon onmisbaar is, zullen we ons best maar opmaken voor een regering paars-groen die plat op de buik gaat voor Elio... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat de grote vette 'NON' supervet zal zijn en vooral....blijven.
![]() |
![]() |
#6 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
op de vraag "moeten wij dit nog langer slikken"... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() ooooooooooooooooooo zo een lieve man,hoe schattig hij omgaat met dat kleutertje
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Da's de reden waarom het kartel zo goed lukt. Maar ik geef toe dat op vele punten ik ook in de N-VA zou passen en me goed zou voelen. De laatste tijd meer dan pakweg vijf jaar geleden... De N-VA bestond trouwens niet toen ik met politiek begon... Maar het zou op dit moment mijn eerste keuze zijn moest ik mij niet meer gelukkig voelen bij de CD&V... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het niet bij grote woorden blijft maar ook daadwerkelijk wordt toegepast is het EINDELIJK gedaan met Belqique. Eerst zien en dan pas geloven, zei Goliat. ![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag mij af of de SP echt zo gek is dat die denken dat dat geld er is. :/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die 12 mijard per jaar is er in feite ook niet (meer). Er wordt wel een mouw aangepast om die vrachtwagens vol Vlaams geld elk jaar opnieuw boven water te krijgen. De werkende Vlamingen trekken (onder dwang) de broeksriem nog maar wat verder aan, zeker? Het premierschap van dit corrupte koningdom is om één of andere reden een begerenswaardige functie.... Elke dag hoor je wel iets over nieuwe belastingen....in Vlaanderen toch. In Wallonië hebben ze het hoofdzakelijk over uitkeringen, leeflonen, kindergeld en pensioenen... die omhoog moeten. Wie dat allemaal moet gaan betalen is voor hen geen vraag maar een weet. Via de Waalse werkenden, waarvan ook nog 40% een overheidsjob heeft, zullen de nodige centen in alle geval NIET binnenrollen.
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Neen, david, ook een redelijk goede score van het kartel zou volstaan indien men eindelijk bereid zou zijn om het cordon sanitaire op te doeken. Het is het cordon die een Vlaamse frontvorming belet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige dat er is zijn andere partijen die om allerlei redenen geen coalitie willen vormen met het VB. Dat zal zijn redenen hebben. De manier waarop het VB aan politiek doet, wrslk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En weer zit je ernaast. De politiek die vandaag effectief door de 'democratische' partijen gevoerd wordt sluit (door de hoge nood gedwongen) hoe langer hoe beter aan bij het programma van het VB. Dit ondanks het feit dat die partij nooit werd toegelaten mee 'aan politiek te doen'. En natuurlijk bestaat het cordon nog wel. Al was het alleen maar omdat de zelfbenoemde democratische partijen zelfs niet durven dénken aan het gezichtsverlies dat ze zouden lijden mochten ze na al die jaren demoniseren het CS durven opheffen. Vergeet ook niet de reacties van zowel Yves Leterme en Miet Smet na de verkiezingen van 2004. Niemand heeft die twee toen horen zeggen: 'Wij willen het VB er niet bij omdat het racistisch is', maar 'het VB wil Belgique opdoeken!'
![]() |
![]() |
#17 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij snap je mijn punt niet. De enige reden waarom er een cordon sanitair is, is omdat er géén enkele partij met het Vb w�*l regeren. Waarom? Volgens mij omdat het VB vaak aan politiek-bashen doet. Ook. Maar vooral, omdat het VB weigert mee te draaien in de consensusdemocratie. Dat is bewonderenswaardig, maar is niet werkbaar als partner in een regering. Dat lijkt mij logisch. Ik beweer nergens dat die partij geen goede standpunten heeft. Ik beweer enkel dat andere partijen niet met die partij willen samenwerken. Meer beweer ik niet. Citaat:
Natuurlijk bestaat er nog een CS. Simpelweg omdat andere partijen het niet willen. Waarom, daarvoor moet je bij hen zijn. Ik geef hier boven 2 mogelijke verklaringen. Citaat:
Ja en dan? Iedere partij heeft toch zijn eigen redenen om niét met het Vb samen te werken. En dat is niét omdat er een papiertje is. Dat is omdat ze niet willen. Je haalt zelf een reden aan. Het vb wil België doen ophouden en de andere partijen willen dat niet. Dan is een deep core issue, waarop het VB niet zal buigen en de andere partijen ook niet. Dan is het toch vrij logisch dat je daar niet mee regeert? Weet je eigenlijk wel wat het woord 'de facto' betekent? Het betekent 'in feite'. En in feite is er geen. Er is geen enkel papiertje meer dat dat zegt. Er zijn enkel partijen die niet met het VB een coalitie willen vormen. Ik zeg niets anders dan feiten en nog krijg ik 'je zit er naast' op mijn dak. Raar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Schepen
|
![]() Cordon heeft er niks mee te maken. Voor zo'n staatshervorming moet je nu eenmaal een akkoord hebben in beide taalgemeenschappen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maw, Leterme gaat in juni soep proberen te maken door eerst de helft van de groenten weg te smijten en te vervangen met water. En dan verschieten dat er geen smaak is. |
|
![]() |
![]() |