Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 mei 2007, 15:59   #1
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard Koran illegaal

Van de webstek van het VB geplukt:

Citaat:
Koran illegaal

05.05.2007 09.02u - De VVD-fractie in de Kamer zit verveeld met een explosief artikel in één van haar partijpublicaties. Daarin wordt duidelijk uitgelegd dat de koran illegaal is, en dat het verspreiden ervan als een ernstig misdrijf beschouwd moet worden.

Deze zeer radicale stelling verscheen in Liberaal Reveil, het tijdschrift van het wetenschappelijk instituut van de VVD. Daarin wordt aangetoond dat de koran „primitief, ongenuanceerd, onverdraagzaam, agressief en haatdragend jegens andersdenkenden” is. De auteur citeert een hele reeks verzen die oproepen tot haat en geweld, en die dienen als het „psychologisch ontstekingsmechanisme van de fundamentalistische terreur.” Volgens de analyse in Liberaal Reveil gaat de koran lijnrecht in tegen de Nederlandse staatsinrichting.

De voorlichter van de VVD-fractie in de Tweede Kamer zegt dat het artikel „absoluut niet het standpunt van de VVD vertegenwoordigt”. De VVD-fractie vindt het „ongelukkig” dat de VVD hierdoor in de hoek wordt geduwd als de partij van Geert Wilders. Niet alle liberale politici zijn even dapper als die redacteur van Liberaal Reveil Dit is duidelijk een artikel dat nog veel stof gaat doen opwaaien.
Ben eens benieuwd... wat gaat witteke daar mee aanvangen?

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 17:16   #2
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

puur racisme, en klopt niks van. ik heb de koran gelezen, en er staat duidelijk in dat goede christenen ook naar de hemel gaan, en dat er geen dwang is in de godsdienst.
Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 17:20   #3
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht

De auteur citeert een hele reeks verzen die oproepen tot haat en geweld, en die dienen als het „psychologisch ontstekingsmechanisme van de fundamentalistische terreur.”

Ik raad je aan deze film eens te kijken:

Who killed John O'Neil?

Zeer mooi (origineel) gebracht, en geeft eens een beetje een andere kijk op waar het fundamentalisme en geweld jegens moslim zijde komt.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 17:31   #4
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Koran illegaal

05.05.2007 09.02u - De VVD-fractie in de Kamer zit verveeld met een explosief artikel in één van haar partijpublicaties. Daarin wordt duidelijk uitgelegd dat de koran illegaal is, en dat het verspreiden ervan als een ernstig misdrijf beschouwd moet worden.

Deze zeer radicale stelling verscheen in Liberaal Reveil, het tijdschrift van het wetenschappelijk instituut van de VVD. Daarin wordt aangetoond dat de koran „primitief, ongenuanceerd, onverdraagzaam, agressief en haatdragend jegens andersdenkenden” is. De auteur citeert een hele reeks verzen die oproepen tot haat en geweld, en die dienen als het „psychologisch ontstekingsmechanisme van de fundamentalistische terreur.” Volgens de analyse in Liberaal Reveil gaat de koran lijnrecht in tegen de Nederlandse staatsinrichting.

De voorlichter van de VVD-fractie in de Tweede Kamer zegt dat het artikel „absoluut niet het standpunt van de VVD vertegenwoordigt”. De VVD-fractie vindt het „ongelukkig” dat de VVD hierdoor in de hoek wordt geduwd als de partij van Geert Wilders. Niet alle liberale politici zijn even dapper als die redacteur van Liberaal Reveil Dit is duidelijk een artikel dat nog veel stof gaat doen opwaaien.

Tja, sommige mensen verschieten zelf als ze per ongeluk de waarheid hebben verkondigd...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 17:37   #5
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
Ik raad je aan deze film eens te kijken:

Who killed John O'Neil?

Zeer mooi (origineel) gebracht, en geeft eens een beetje een andere kijk op waar het fundamentalisme en geweld jegens moslim zijde komt.
WOW 1 uur 40 minuten? Das géén kortfilmke he
weet niet of ik daar tijd voor heb. Hij staat op in de achtergrond...

.

Laatst gewijzigd door Eddy B : 6 mei 2007 om 17:38.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 17:59   #6
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
puur racisme, en klopt niks van. ik heb de koran gelezen, en er staat duidelijk in dat goede christenen ook naar de hemel gaan, en dat er geen dwang is in de godsdienst.
Ik heb de koran ook gelezen;veel leesplezier.

Wat Moslims U niet vertellen

Door Abdullah Al Araby

Vrouwenrechten

De vrouwen zijn minderwaardig t.o.v. mannen
En vrouwen hebben rechten die gelijk zijn wat hun is opgelegd...... maar de mannen hebben een hogere rang boven hen. Lees Koran 2:228

Vrouwen zijn minstens op twee hoofdpunten minder gelijk aan mannen

Ten eerste in het erfrecht Een vrouw krijgt een halfdeel van een man. ‘’Aan de man een deel dat gelijk staat aan dat van twee vrouwen... Koran 4:11

Ten tweede in een getuigenis voor het gerecht: Het getuigenis van twee vrouwen staat gelijk aan dat van een man. ‘’En als er geen twee mannen zijn, dan een man en twee vrouwen als keuze voor een getuigenis...’’ Koran 2:282

Het verstand van de vrouw werkt niet goed
Mohammed zeide: ‘’ Het getuigenis van een vrouw staat gelijk aan dat van de helft van een man omdat het vrouwelijk verstand niet goed werkt’’ Hadith deel 3:826

Een echtgenoot mag zijn vrouw straffen met een pak slaag en de onthouding van sexualiteit

Van vrouwen waarvan gij ontrouw vreest en ongehoorzaamheid, vermaan hen en weiger met hen het bed te delen,, sla hen.’’ Koran 4:34

Vrouwen moeten zich zelf sluieren als ze hun huis verlaten
Vrouwen zullen over zichzelve hun buitenste gewaden werpen *wanneer zij buitenshuis gaan.. Koran 33:59

Sex & huwelijken

Een man mag met vier vrouwen tegelijk getrouwd zijn
Trouw met vrouwen naar keuze, twee of drie of vier... Koran 4:3

Een vrouw is een sex-object (lust-object)
‘’Uw vrouwen zijn als een akker (een veld) waarin (geploegd) mag worden, zo benader uw akker wanneer of hoe gij maar wilt Koran 2:223

Onnaruurlijke sex is toegestaan

Een fabel die Joden gewoonlijk zeggen: Als men sexueel verkeer met zijn vrouw aan de achterkant heeft dan zal zij een scheel kind baren ‘’ Daarom werd dit vers geopenbaard:’’ Uw vrouwen zijn een akker voor u; zo benader uw akker wanneer of hoe gij maar wilt.’’ (Of dit op een natuurlijke manier is of op onnatuurlijke) Hadith deel 3:51

Echtscheiding is toegestaan

‘’Het kan zijn als hij van u scheidt dat Allah hem iets beters dan u er voor in de plaats zal geven Koran 66:5

Wanneer een echtgenoot het driemaal tot zijn echtgenote heeft uitgesproken, kan zij niet meer op wettelijke wijze met hem weder trouwen tot dat zij met een andere man getrouws is geweest en door die man gescheiden

‘’zo als een echtgenoot zijn vrouw scheidt kan hij daarna niet weder met hasar trouwen totdat zij met een andere echtgenoot trouwde en zij door hem gescheiden werd, in dit geval treft geen van hen blaam als zij zich weer verenigen. Koran 2:230

Mensenrechten

De Islam heeft geen vrije keus wat godsdienst aangaat

‘’ vecht tegen hen die niet in Allah geloven noch de laatste dag. Koran 9:29

Islam leert niet dat alle mensen gelijk zijn

Gij (Moslims) zijt het beste volk uit de mens voortgekomen... Koran 3:110

Iedereen die de ýslam aanneemt, en zich later er van afkeert zal toevallen aan de dood. Mohammed zeide:’’ Wie dan ook zijn ýslamgeloof waagt (te verlaten), Dood hem ‘’ Hadith deel 9:57

Een Moslim mag niet gedood worden als hij een ongelovige doodt Mohammed zeide:’’ ...Geen Moslim zou gedood worden voor het doden van een (kafir) ongelovige Hadith deel 9: 50

Etnische zuivering wordt toegepast: Mohammed zeide tot de Joden: ‘’ De aarde behoort aan Allah en zijn apostel, en ik wens u uit dit land te verdrijven (het Arabische schiereiland), als hij eigendom heeft, is het hem toegestaan het te verkopen’’ Hadith deel 4:392

Waarom Saudý Arabië geen toestemming geeft om kerken op haar grondgebied te laten bouwen: Mohammed laatste woorden waren:’’ Verdrijf de heidenen (niet Moslims) van het schiereiland.’’ Hadith deel 5:716

Democratie: Geen scheiding van kerk en staat

‘’ Wij hebben aan u het boek (Koran) neder gezonden in waarheid opdat gij mooget oordelen tussen mensen, geleid door Allah Koran 4:105

* Stelen is strafbaar door het amputeren van de handen Koran 5:41

· Overspel wordt gestraft met gezeling in het openbaar Koran 24:2

· Drinken wordt gestraft met 40-80 zweepslagen Hadith 8:770

· Het weerstaan van de Islam, wordt gestraft door de doodstraf,

kruiziging of het afhakken van handen en voeten Koran 5:36

Deze regels worden ook op niet Moslims in een Moslimland toegepast +
‘’Indien iemand een andere godsdienst wenst dan Islam, nooit zal het van hem geaccepteerd worden’’ Koran 3:85

Geen tegenpartij is er in een islamietisch land toegestaan
‘’Oh gij die gelooft gehoorzaam Allah en zijn apostel en deze die belast zijn met gezag onder u, als gij in iets verschilt onder elkander, onderewerp het aan Allah en zijn apostel Koran 4:59

Als je je niet onder deze wetten stelt dan word je als ongelovige beschouwd Koran 5:47 Een boosdoener Koran 5:48 Een rebel Koran 5:50

Geweld: Allah geeft aan de Moslims in zijn naam
de opdracht om de niet Moslims te terrorizeren.

Ik wýl verschrikking in de harten van de ongelovigen werpen, hakt gij in op hun halsen en hak al hun vingertoppen af, het is niet u die die hen slachtte, het was Allah.&’’ Koran 8:13-17 (zie ook Koran 8:60 & 9:14

Mohammed gebruikte geweld om het volk te dwingen tot de Islam over te gaan.

Mohammed zeide: ‘’Mij is de opdracht gegeven tot volk te vechten totdat zij zeggen, niemand heeft het recht aanbeden te worden dan Allah alleen Hadith 4:196

Mohammed zei ook: ‘’Weet dat het paradijs onder de schaduw van het zwaard is’’ Hadith deel 4:73
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 18:27   #7
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Ik weet dat Mohammed soms niet helemaal spoorde precies, maar ik heb het over de puire inhoud van de Koran
Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 18:32   #8
Marlboro
Banneling

Standaard

De pure inhoud?
Ik heb nog 10keer het dubbele van hetgeen ik nu maar heb gepost.Ik wil die gerust hier nog eens allemaal posten zenne.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 22:24   #9
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
WOW 1 uur 40 minuten? Das géén kortfilmke he
weet niet of ik daar tijd voor heb. Hij staat op in de achtergrond...
hehe, inderdaad, ik zou zeggen, brand hem op dvd en geniet erven
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 22:34   #10
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Hoe liberaal toch...

Ik dacht nochtans dat scheiding tussen kerk en staat één van de basisprincipes zijn van het liberalisme.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 14:22   #11
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Hoe liberaal toch...

Ik dacht nochtans dat scheiding tussen kerk en staat één van de basisprincipes zijn van het liberalisme.
Dacht ik ook, liberaal is tegenwoordig alleen een economisch begrip, op sociaal vlak zijn 'liberalen' conservatief geworden. En dat houdt in dat specifieke boekjes, door de staat bepaald, niet mogen worden gelezen. Je mag best fictie lezen over goden die mensen uit het paradijs trappen, legers verzuipen, de hele wereld met uitzondering van één man verzuipen, de wereld zegenen met taalproblematiek en godsdienstoorlogen en als toefje op de taart nog eens verhalen vertellen over dat homo's zo slecht zijn, alleen bepaalde van die boekjes niet. Kan gebeuren hè?
Oud 7 mei 2007, 16:15   #12
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Lees is ff, stalinistje
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 20:17   #13
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Lees is ff, stalinistje
Bedankt voor de waarschuwing, Herr Führer.
Oud 7 mei 2007, 20:17   #14
van Maerlant

Standaard

Ha ha haaahaaaa haaa... Die is origineel! ha haa haaahhaahahahaahaha

sieg heil! sieg heil! wir mussen die juden ausrotten!
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 7 mei 2007 om 20:19.
Oud 7 mei 2007, 20:26   #15
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Ha ha haaahaaaa haaa... Die is origineel! ha haa haaahhaahahahaahaha
Och, geef dan gewoon toe dat je doodsbang bent voor "de islam".

Maar wacht, ik zal je proberen gerust te stellen.

In de islam wordt het bestaan van verschillende godsdiensten beschouwd als de wil van God, want Hij heeft er immers voor gezorgd dat er verschillende godsdiensten bestaan en daarom zou men ze moeten respecteren. Zo schrijft de koran respect voor eenieders eigenheid voor:

En als God het gewild had, zou Hij jullie tot één gemeenschap gemaakt hebben, maar Hij heeft jullie in wat jullie gegeven is op de proef willen stellen. Wedijvert dan met elkaar in goed daden. Tot God is jullie terugkeer, gezamenlijk. Hij zal jullie dan dat meedelen waarover jullie het oneens waren. (Koran 5:42-47)

Ieder heeft een richting waarheen hij zich wendt. Wedijvert dan met elkaar in goede daden. Waar jullie ook zijn, God zal jullie te samen brengen. (Koran 2:148)

Deze verzen schrijven moslims ook voor hoe ze met die diversiteit in religies zouden moeten omgaan: men zal elkaar niet bestrijden, maar met elkaar wedijveren in goede daden.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 7 mei 2007 om 20:27.
Oud 7 mei 2007, 20:28   #16
van Maerlant

Standaard

Nja, whatever Uw paar zinnetjes brengen mijn post niet in evenwicht, hoor.

Oud 7 mei 2007, 20:33   #17
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Nja, whatever Uw paar zinnetjes brengen mijn post niet in evenwicht, hoor.
Hoe bedoel je?
Oud 7 mei 2007, 20:44   #18
Banneling

Standaard

Citaat:
Och, geef dan gewoon toe dat je doodsbang bent voor "de islam".

Maar wacht, ik zal je proberen gerust te stellen.

In de islam wordt het bestaan van verschillende godsdiensten beschouwd als de wil van God, want Hij heeft er immers voor gezorgd dat er verschillende godsdiensten bestaan en daarom zou men ze moeten respecteren. Zo schrijft de koran respect voor eenieders eigenheid voor:

En als God het gewild had, zou Hij jullie tot één gemeenschap gemaakt hebben, maar Hij heeft jullie in wat jullie gegeven is op de proef willen stellen. Wedijvert dan met elkaar in goed daden. Tot God is jullie terugkeer, gezamenlijk. Hij zal jullie dan dat meedelen waarover jullie het oneens waren. (Koran 5:42-47)

Ieder heeft een richting waarheen hij zich wendt. Wedijvert dan met elkaar in goede daden. Waar jullie ook zijn, God zal jullie te samen brengen. (Koran 2:148)

Deze verzen schrijven moslims ook voor hoe ze met die diversiteit in religies zouden moeten omgaan: men zal elkaar niet bestrijden, maar met elkaar wedijveren in goede daden.
Wedijver met elkaar in goede daden zoals :
-ontplof eens en sleur een hoop onschuldigen mee in ruil voor 72 maagden
- koloniseer de wereld en draag je steentje bij aan de vorming van de grote Ummah (via getthovorming en markante integratieonwil).
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 20:51   #19
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Wedijver met elkaar in goede daden zoals :
-ontplof eens en sleur een hoop onschuldigen mee in ruil voor 72 maagden
Dat zal waarschijnlijk geen goede daad zijn aangezien zelfmoord verboden is volgens de koran.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
- koloniseer de wereld en draag je steentje bij aan de vorming van de grote Ummah (via getthovorming en markante integratieonwil).
Dat is toch ook geen slechte daad?
Oud 7 mei 2007, 20:59   #20
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Dat zal waarschijnlijk geen goede daad zijn aangezien zelfmoord verboden is volgens de koran.
Jaja, maar dezelfde koran belooft wel 72 maagden als beloning voor bewezen zelfontploffingsdaden.

Citaat:
Dat is toch ook geen slechte daad?
Uiteraard is dat een slechte daad.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be