Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2007, 08:05   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard Sarkozy wil François Fillon als premier

De nieuwe President van Frankrijk geniet momenteel van een welverdiende rust na zijn magistrale overwinning.

Ondertussen wordt al gespeculeerd over diens eerste minister. Een serieuze kandidaat is François Fillon, een man die bekend staat om zijn wens tot echte hervormingen, in dezelfde lijn als Sarkozy.

Sarkozy is momenteel op vakantie op Malta
met zijn vrouw Cecilia en hun zoon Louis.

.

François Fillon.

Citaat:
De pasverkozen Franse president Nicolas Sarkozy wil oud-minister van Onderwijs en Werkgelegenheid François Fillon tot minister-president benoemen. Dat meldt The Financial Times op basis van anonieme hooggeplaatste bronnen bij de Britse regering.

Sarkozy zou dit zondagavond hebben onthuld tijdens een gesprek met de Britse premier Tony Blair, aldus de zakenkrant. De krant heeft het bureau van Blair niet kunnen bereiken voor een eventuele bevestiging, zo luidt het.

Een woordvoerder van Downing Street verklaarde zondag dat Sarkozy en Blair die avond "zeer, zeer vriendschappelijk en warm, hoewel zeer kort" met elkaar hadden gesproken.

Tony Blair heeft gisteren een lange boodschap in het Frans opgenomen waarin hij Nicolas Sarkozy met zijn verkiezing feliciteert.

Ook minister van Sociale Samenhang Jean-Louis Borloo is genoemd als mogelijke toekomstige minister-president. Nicolas Sarkozy is gisteren in een privévliegtuig op Malta aangekomen. Hij houdt daar vakantie met zijn vrouw Cecilia en zijn tienjarige zoon Louis. (belga/hln).
Oud 8 mei 2007, 08:26   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Citaat: Tony Blair heeft gisteren een lange boodschap in het Frans opgenomen waarin hij Nicolas Sarkozy met zijn verkiezing feliciteert.

Ik ben benieuwd hoe dat zal klinken. Frans in Blairs mond! Voor het overige vind ik dat wel een mooie les in taalhoffelijkheid, iets waar de Franstaligen in dit land wel wat van kunnen leren!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 09:15   #3
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik ben benieuwd hoe dat zal klinken. Frans in Blairs mond!
Heb ik al eens gehoord, op de Franse televisie, een aantal jaren geleden. Hij kan een aaridg wordje Frans.

.
Citaat:
Voor het overige vind ik dat wel een mooie les in taalhoffelijkheid, iets waar de Franstaligen in dit land wel wat van kunnen leren!
Absoluut!
Oud 8 mei 2007, 11:35   #4
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik ben benieuwd hoe dat zal klinken. Frans in Blairs mond! Voor het overige vind ik dat wel een mooie les in taalhoffelijkheid, iets waar de Franstaligen in dit land wel wat van kunnen leren!
http://www.youtube.com/watch?v=P6Cu9187tCY
Juan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 13:47   #5
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben benieuwd hoe dat zal klinken. Frans in Blairs mond!
Het valt nog mee, maar ik neem toch aan dat hij een tekst afleest? Dan hadden zijn medewerkers er toch een paar niet zo erge maar toch duidelijke fouten kunnen uithalen?
Citaat:
Voor het overige vind ik dat wel een mooie les in taalhoffelijkheid, iets waar de Franstaligen in dit land wel wat van kunnen leren!
Inderdaad...

Misschien leuk om dit verhaal nog eens boven te halen :
http://www.iht.com/articles/2006/03/24/news/chirac.php
Citaat:
The Chirac outburst is the latest example of the French president's linguistic protectionism. When he had a tête-�*- tête with President George W. Bush last year, Chirac insisted on speaking French the whole time, forcing an interpreter to attend the dinner, according to a French official.

At a UN meeting where translation services were not provided, a British official said, Chirac pretended not to understand questions in English and demanded that Prime Minister Tony Blair, who had once addressed the French National Assembly in French, act as his interpreter
Oud 8 mei 2007, 14:07   #6
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Chirac lijkt niet hoffelijker dan de doorsnee Franstalige op dat gebied.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be