Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2007, 12:34   #1
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard Open Brief aan Karel, verdediger van onze democratie

Beste Karel,

Ik heb U nog maar weinig gelijk gegeven maar deze keer moet ik dat wel doen. In een interview naar aanleiding van uw pluchen boek zegt U dat onze democratie verdedigers nodig heeft. Dat noem ik spijkers met koppen slaan, gelijk hebben tot in de wortels van uw tenen.

Tot daar onze eensgezindheid. Want dooreen het verdere verhaal schemert door dat U uwzelf als een van die verdedigers ziet. En dan komen er toch een aantal spontane vragen bij mij op.

Waar verdedigde U de democratie als U zich zo onredelijk verzettelijk opstelde tegen het migrantenstemrecht ? Waar bleef uw verdediging van onze democratie, beste Karel, toen de VLD, een regeringspartij, een verwerpelijk gebrek aan normbesef binnenhaalde als grote goeroe en feitelijk leider. Hebt U, Karel, de Belgische democratie verdedigd tegen deze Belgische variant van georganiseerde kleptocratie ? Heb ik Uw verdediging van de veel te permissieve democratische pers over het hoofd gezien Karel toen uw grote baas Verhofstadt trachtte de kritiek op zijn wanbeleid de mond te snoeren ?

Ik bevestig nogmaals uw grote gelijk, beste Karel, als u stelt dat onze democratie hoge nood heeft aan verdedigers. Mensen als Jacinta De Roeck die ook andere democratische meningen een plaatsje onder de democratische zon gunnen. Trouwens, gunde U dat plaatsje ook aan die andere mening Karel ? Vergis ik mij of was uw verdediging van de pluralistische democratie dan eerder een beetje vertroebeld door rancune ? Karel, hierbij neem ik de permissie U te melden dat volgens mij uw analyse twee cruciale punten mist. Namelijk dat die verdediging elke dag dient te gebeuren in de praktijk en niet alleen enkele weken voor de verkiezing in een theoretisch boek.

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 4 mei 2007 om 12:35.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 20:37   #2
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

wel raar dat hier niet meer reacties zijn op gekomen !
goede wijn behoeft geen krans...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 20:38   #3
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

de vld is een gevaar voor de democratie (demos cratos = stem van het volk" in die zin dat het niet luisterde naar de achterban ! (zie congres in 2003 !) en er het vreemdelingenstemrecht en de snel-bleg-wet door de strot ramde van de miljoenen Vlamingen !

dat was pas een aanfluiting van de democratie !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 7 mei 2007 om 20:40.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be