Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2007, 15:54   #1
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard Werken verhinderen mij om belastings aangifte te doen

Nu,ik werk bijna 26 dagen per maand,wel niet voltijds per dag,maar wel in de eindbalans per maand. De belastings aangiften kan enkel gebeuren op de belastingen zelf, voor de middag bij ons in het Antwerpse. Wat moet ik doen,omdat die aangiften niet zelf in te vullen zijn,wegens te moeilijk,en boete riskeer ik in ieder geval buiten mijn wil ....
Oud 13 mei 2007, 16:02   #2
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Heb je de laatste jaren je belastingbrief ingevuld of ga je altijd tot daar?

Ik vulde hem altijd zelf in maar ik vergeet dat nu al een paar jaar achtereen. Met tot gevolg dat ik elk jaar bericht krijg van de belastingsdienst hoeveel ik moet betalen of terugtrek.

Ze sturen mij dus geen herinnering dat ik geen brief ingevuld heb, ze vullen hem gewoon zelf in.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 16:39   #3
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dit is iets "jammerlijks" dat "Mister Q" niet heeft kunnen realiseren tesamen met "die van financien",hoewel het idee al een paar jaar rondspeelt...

Het idee is dat loontrekkenden gewoon,op basis van de bekende gegevens, een vooraf ingevuld aangifte-formulier toegezonden krijgen dat ze gewoon goedkeuren,aanvullen of betwisten ,en terugsturen.....

Door recente "grote informatica-ongelukken en administratieve kemels" op Financien is het er niet van gekomen........(mister Q kon daar nu eens niks aan doen)

Toch "lief",HAMC dat de mensen van de belastingsadministratie niet moeilijk doen tegenover jouw ,je ziet,er zitten nog massas goedmenende mensen "op de staat"....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 16:44   #4
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dit is iets "jammerlijks" dat "Mister Q" niet heeft kunnen realiseren tesamen met "die van financien",hoewel het idee al een paar jaar rondspeelt...

Het idee is dat loontrekkenden gewoon,op basis van de bekende gegevens, een vooraf ingevuld aangifte-formulier toegezonden krijgen dat ze gewoon goedkeuren,aanvullen of betwisten ,en terugsturen.....

Door recente "grote informatica-ongelukken en administratieve kemels" op Financien is het er niet van gekomen........(mister Q kon daar nu eens niks aan doen)

Toch "lief",HAMC dat de mensen van de belastingsadministratie niet moeilijk doen tegenover jouw ,je ziet,er zitten nog massas goedmenende mensen "op de staat"....
Dus er is hoop voor het duveltje,met zijn probleem?
Oud 13 mei 2007, 16:54   #5
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

Dat zou/is idd zeer handig...
Nu moet die vrijwllige werkloze behanger, die 17 euro per uur vraagt en maanden volgeboekt is, tenminste niet verletten voor inkomsten, die de staat toch kent...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 16:56   #6
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

duvel er is een concrete oplossing voor je

je neemt gewoon een papiertje en daar schrijf je het stukje hieronder letterlijk op over

Hierbij geef ik ondergetekende; duveltje 382 ( hier vul je natuurlijk je echte naam in ) de bevoegde ambtenaar van de belastingen de toelating om ontbrekende gegevens op mijn belastingaangifte op te zoeken en aan te vullen.

en daaronder je handtekening

je ondertekent je belastingaangifte en vult er niks op in en steekt dat papiertje er gewoon bij en zorgt dat je de enveloppe op tijd opstuurt of bij de belastingen in de bus steekt

zoals steeds tot uw dienst

kobaf
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 16:58   #7
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Nu,ik werk bijna 26 dagen per maand,wel niet voltijds per dag,maar wel in de eindbalans per maand. De belastings aangiften kan enkel gebeuren op de belastingen zelf, voor de middag bij ons in het Antwerpse. Wat moet ik doen,omdat die aangiften niet zelf in te vullen zijn,wegens te moeilijk,en boete riskeer ik in ieder geval buiten mijn wil ....
Ga naar uw bank. Al jaren laat ik mij bijstaan door m'n bankdirecteur die tijd voor me vrijmaakt en samen vullen we dan de aangifte in.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 17:05   #8
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
duvel er is een concrete oplossing voor je

je neemt gewoon een papiertje en daar schrijf je het stukje hieronder letterlijk op over

Hierbij geef ik ondergetekende; duveltje 382 ( hier vul je natuurlijk je echte naam in ) de bevoegde ambtenaar van de belastingen de toelating om ontbrekende gegevens op mijn belastingaangifte op te zoeken en aan te vullen.

en daaronder je handtekening

je ondertekent je belastingaangifte en vult er niks op in en steekt dat papiertje er gewoon bij en zorgt dat je de enveloppe op tijd opstuurt of bij de belastingen in de bus steekt

zoals steeds tot uw dienst

kobaf
Dit zal ik zeker proberen,maar wie die bevoegde ambtenaar ? Ik kreeg gewoon een belastingsbrief in mijn bus .....
Oud 13 mei 2007, 17:16   #9
Lord Vader
Schepen

Lord Vader's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit zal ik zeker proberen,maar wie die bevoegde ambtenaar ? Ik kreeg gewoon een belastingsbrief in mijn bus .....
Ik denk dat als je gewoon "de bevoegde ambtenaar" schrijft, ze het daar wel zelf zullen uitzoeken.
Oud 13 mei 2007, 18:20   #10

Standaard

Citaat:
zoals lord vader al zei, dat zullen ze daar wel uitzoeken en hoef je je dus niet aan te trekken.

het is zo dat je wel verplicht bent om belastingaangifte te doen maar niet om te begrijpen hoe je dat moet doen.

Zelf begrijp ik die belastingaangifte ook niet hoor en ik doe dus al jaren mijn belastingaangifte op deze manier zonder ooit problemen te hebben gehad.
( en ik doe dat al jaren zo op aanraden van een belastingambtenaar zelf trouwens)

Iemand die aftrekposten heeft raad ik evenwel af om het op deze manier te doen daar de belastingambtenaar deze aftrek-gegevens niet in jouw plaats kan vinden, maar meestal hebben wij armen toch geen aftrekposten.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 mei 2007 om 18:39.
Oud 13 mei 2007, 18:23   #11
skaldis
Banneling

Standaard

Ik vul al dertien jaar een belastingsbrief in en nog nooit heb ik het juiste belastbaar inkomen ingevuld volgens de belastingsdienst. Die doen er steeds nog iets bij, weet niet van waar dat komt of waar dat aan ligt.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2007, 18:23   #12

Standaard

dus gewoon onderstaande zin die ik nog eens in vet zet letterlijk overschrijven op een apart papiertje

Hierbij geef ik ondergetekende; duveltje 382 ( hier vul je natuurlijk je echte naam in ) de bevoegde ambtenaar van de belastingen de toelating om ontbrekende gegevens op mijn belastingaangifte op te vragen en aan te vullen. + je handtekening daaronder

je belastingbrief zelf ook nog ondertekenen en voor de rest geheel blanco laten ( ondertekenen is wel heel belangrijk dus zeker niet vergeten )

papiertje samen met de belastingbrief in de enveloppe en posten maar en niet meer verder van wakker liggen

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 mei 2007 om 18:36.
Oud 13 mei 2007, 18:37   #13
Tavek
Banneling

Standaard

Ik zou daar zelf toch even moeite in steken....seffes moet em onterecht bijbetalen
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be