Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2007, 07:06   #1
araneus
Gouverneur

Standaard trein beschoten

Citaat:
Vier passagierstreinen beschoten in Brussel

BRUSSEL - Tussen de Brusselse stations van Buda en Schaarbeek werden rond 20.30 uur vier rijdende passagierstreinen beschoten. Eén van de treinen raakte zwaar beschadigd. Het treinverkeer op de lijn Brussel - Antwerpen werd zo'n drie kwartier stilgelegd.

Volgens Infrabel, de infrastructuurbeheerder van de Belgische spoorwegen, raakten daarbij geen passagiers gewond. Wel gingen enkele ramen aan diggelen. De juiste omstandigheden van de schietpartij zijn nog niet bekend. Van de daders was gisterenavond nog geen spoor. (sss)
Ik vrees dat men deze daders niet zal vinden, ze zullen wel niet met een geregistreerd wapen hebben geschoten. Ik vraag me echter af wat hier het motief kan van zijn: iemand die het lawaai van de treinen beu is, "just for fun", haat tegen de NMBS, ...

Als dagelijkse treingebruiker zat ik vandaag toch wat onrustiger in de trein dan normaal.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2007, 07:10   #2
Lord Vader
Schepen

Lord Vader's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Ik vrees dat men deze daders niet zal vinden, ze zullen wel niet met een geregistreerd wapen hebben geschoten. Ik vraag me echter af wat hier het motief kan van zijn: iemand die het lawaai van de treinen beu is, "just for fun", haat tegen de NMBS, ...

Als dagelijkse treingebruiker zat ik vandaag toch wat onrustiger in de trein dan normaal.
Zolang er maar geen muntstuk van twee euro op de sporen ligt...
Oud 11 mei 2007, 07:45   #3
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Nu spreekt men van 'met stenen gekogeld'...

Laatst gewijzigd door Chipie : 11 mei 2007 om 07:45.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2007, 08:11   #4
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Nu spreekt men van 'met stenen gekogeld'...
Citaat:
Treinen in Schaarbeek bekogeld met stenen

HLN UPDATE 09:02 Vanavond zijn in de Brusselse gemeente Schaarbeek vier treinen bekogeld met ballastkeien, de zware keien die tussen de dwarsliggers van de sporen liggen. Eerdere berichten dat de treinen werden beschoten, werden herroepen door de federale politie. Er vielen geen gewonden maar het treinverkeer vanuit Brussel Noord heeft wel een kleine drie kwartier stilgelegen. Het treinverkeer is hernomen maar er kunnen nog vertragingen tot een half uur optreden.

Geen gewonden
De bekogeling vond plaats kort voor 20.30u, zo zegt de Infrabel-woordvoerder. "Toen kregen we de melding dat vier treinen beschoten waren tussen de stations Buda, in Vilvoorde en Schaarbeek. We hebben daarop onmiddellijk alle treinverkeer van en naar Brussel-Noord stilgelegd. Gelukkig vielen er geen gewonden bij de reizigers of bij het personeel." Later op de avond bleek dat het geen schoten maar stenen en keien waren die de treinen hadden geraakt.

Eén raam gesneuveld
Het ging om drie treinen die vanuit Antwerpen naar Brussel reden en een trein die hetzelfde traject in de omgekeerde richting maakte. Op die laatste trein sneuvelde een raam, aldus Frédéric Petit. "Dat werd in het station van Schaarbeek onmiddellijk vervangen. Aan de andere treinen hebben we niet onmiddellijk schade kunnen vaststellen." Het ging hier overigens alleen om de buitenruit: de tweede ruit bleef heel.

Geen schutter
De veiligheidsdiensten van de spoorwegen en de federale politie kwamen onmiddellijk ter plaatse en zochten het traject af maar vonden geen schuldige. Om 21.12u werd de situatie als veilig beschouwd en kon het treinverkeer hernemen. Door het incident werden vier treinen afgeschaft. Nog 45 treinen ondervonden gevolgen van het incident, met in totaal 500 minuten vertragingen.

Onaanvaardbaar
De infrastructuurbeheerder van de spoorwegen neemt het incident in elk geval zeer ernstig. "Dit gaat om een geval van agressie tegen ons personeel en onze reizigers en dat is iets wat we niet kunnen aanvaarden. De federale politie onderzoekt de zaak en hopelijk wordt de schuldige snel gevonden." (belga/hln) </STRONG></EM></U></I></B>
LEES OOK: Spoorvakbond woedend over filmpje op Youtube

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art....bron=homeArt4

Fout van de politici.

Als ze zorgden dat er terug plaats is voor de jongeren en toezicht, dan zouden zulke zaken niet kunnen gebeuren.

Een paar jaar geleden is er al een treinbestuurder op deze manier gedood.
Moeten er soms eerst treinen verongelukken en massas doden zijn voor ze het echte probleem willen inzien?
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2007, 09:37   #5
proxy2222
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Fout van de politici.

Als ze zorgden dat er terug plaats is voor de jongeren en toezicht, dan zouden zulke zaken niet kunnen gebeuren.

Moeten er soms eerst treinen verongelukken en massas doden zijn voor ze het echte probleem willen inzien?
Plaats voor de jongeren ??? Het gaat over een wraakactie van onze multiculturele verrijkers. Erdeer deze dag waren er "incidenten" met "jongeren" tijdens een massale controleactie op geldige vervoersbewijzen waar bepaalde "jongeren" veel amok hebben gemaakt en sommigen geweigerd hebben om zich te laten controleren.
proxy2222 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2007, 11:03   #6
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door proxy2222 Bekijk bericht
Plaats voor de jongeren ??? Het gaat over een wraakactie van onze multiculturele verrijkers. Erdeer deze dag waren er "incidenten" met "jongeren" tijdens een massale controleactie op geldige vervoersbewijzen waar bepaalde "jongeren" veel amok hebben gemaakt en sommigen geweigerd hebben om zich te laten controleren.
Jongeren lopen nu gewoon op straat, dit terwijl de ouders zelfs strafbaar worden gesteld als ze hun kinderen een beetje te hardhandig aanpakken volgens bepaalde instellingen.

Hoewel jongeren dus duidelijk regels moeten hebben en moeten weten dat het overtreden ervan zware en pijnlijke gevolgen kan hebben.

Een baby of peuter die bijt, leer je dit af door hem terug te bijten.
Een baby of peuter die begint te lopen en overal met zijn vingers aan zit, leer je overal af te blijven door op de vingers te tikken.

Een 15jarige die van zijn vader/moeder niet mag uitgaan en een draai tegen de oren krijgt omdat die langs het raam toch wegloopt.
Wel, die gaat naar de politie en de ouder mag het gaan uitleggen op de rechtbank.

Verderis alles vol gebouwd en alles afgesloten en mogen de jongeren zelfs niet meer op de speelplaatsen van de scholen spelen buiten de schooluren.

Onze politici hebben de problemen dus veroorzaakt en werken ze steeds verder in de hand, door hun lomp gedrag.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2007, 12:21   #7
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het blijken om stenen te gaan, ... en Schaarbeek, ... 1 + 1 = hoeveel ook alweer ?

En het motief, maar ku daar vooral niet druk over, "Just for fun" komt aardig in de buurt denk ik.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2007, 12:23   #8
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Fout van de politici.

Met wat sjans word er zo vandaag of morgen zo nen stenegooier doodgereden, zo'n bundel als Schaarbeek is geen speelterrein, ...

Dan zal het wel weer om ne smeerlap van nen treinbestuurder gaan die die arme sociaal achtergestelde stenengooier heeft doodgereden...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2007, 19:52   #9
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Het blijken om stenen te gaan, ... en Schaarbeek, ... 1 + 1 = hoeveel ook alweer ?

En het motief, maar ku daar vooral niet druk over, "Just for fun" komt aardig in de buurt denk ik.
1+1 = 6 en/of 9
Amaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2007, 19:54   #10
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

En dan maar zeveren dat het duveltje de metro niet meer in durft hé
Oud 11 mei 2007, 20:13   #11
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jongeren lopen nu gewoon op straat, dit terwijl de ouders zelfs strafbaar worden gesteld als ze hun kinderen een beetje te hardhandig aanpakken volgens bepaalde instellingen.

Hoewel jongeren dus duidelijk regels moeten hebben en moeten weten dat het overtreden ervan zware en pijnlijke gevolgen kan hebben.

Een baby of peuter die begint te lopen en overal met zijn vingers aan zit, leer je overal af te blijven door op de vingers te tikken.

Een 15jarige die van zijn vader/moeder niet mag uitgaan en een draai tegen de oren krijgt omdat die langs het raam toch wegloopt.
Wel, die gaat naar de politie en de ouder mag het gaan uitleggen op de rechtbank.

Verderis alles vol gebouwd en alles afgesloten en mogen de jongeren zelfs niet meer op de speelplaatsen van de scholen spelen buiten de schooluren.

Onze politici hebben de problemen dus veroorzaakt en werken ze steeds verder in de hand, door hun lomp gedrag.
Oud 11 mei 2007, 21:37   #12
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Ach, dat jongeren al eens jongerenstreken uithalen is heel normaal. Het zijn tenslotte jongeren. Dat er een paar al wat gevaarlijker gastjes tussen lopen is ook van alle tijden. Maar één ding staat vast: nog nooit is het zo veilig geweest op straat en nog nooit zijn jongeren zo rustig geweest.

Ge moet de verhalen van vroeger eens horen. Wat jongeren toen allemaal deden... gewoon onvoorstelbaar.

Leuk dat de tijden veranderen en alles steeds rustiger wordt.

Ik wijt deze steeds groter wordende rust bij jongeren aan het feit dat ze vandaag zoveel meer kunnen doen dan vroeger: internet, computergames, chatten, etc... allemaal excellente uitlaatkleppen om die woelige tijd vol onstabiele hormoonniveaus, die toch typisch is voor de jeugd, rustig te overbruggen. Vroeger bestonden die mogelijkheden uiteraard niet.

Laatst gewijzigd door C2C : 11 mei 2007 om 22:00.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2007, 22:07   #13
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ach, dat jongeren al eens jongerenstreken uithalen is heel normaal. Het zijn tenslotte jongeren. Dat er een paar al wat gevaarlijker gastjes tussen lopen is ook van alle tijden. Maar één ding staat vast: nog nooit is het zo veilig geweest op straat en nog nooit zijn jongeren zo rustig geweest.
Jongerenstreken ... Ik vraag mij af of ge ook zo zoudt reageren als er iemand verwondt zou geraken bij deze "jongerenstreken"...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2007, 20:49   #14
Groentje-18

Standaard

Citaat:

Oud 12 mei 2007, 20:53   #15
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Jongerenstreken ... Ik vraag mij af of ge ook zo zoudt reageren als er iemand verwondt zou geraken bij deze "jongerenstreken"...
Ge kunt het moeilijk mietjes noemen, zoals de Vlaamse jeugd dat is.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2007, 21:20   #16
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Van pedagogie heb je duidelijk geen kaas gegeten. Als je een baby of peuter bijt om hem iets af te leren, zal die baby of peuter vaststellen dat bijten functioneel is en dus in sommige gevallen efficiënt en derhalve legitiem.
Hetzelfde geldt voor tikken op de vingers.

Je leert kinderen ongewenst gedrag af en gewenst gedrag aan door beroep te doen op hun ratio en hun intelligentie. Je argumenteert en legt dingen uit, zodat ze hun gezond verstand leren gebruiken. Niets efficiënter dan dat.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2007, 21:24   #17
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Je leert kinderen ongewenst gedrag af en gewenst gedrag aan door beroep te doen op hun ratio en hun intelligentie. Je argumenteert en legt dingen uit, zodat ze hun gezond verstand leren gebruiken. Niets efficiënter dan dat.
Als die ratio er niet is, dan is uw hele aanpak compleet nutteloos.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2007, 21:52   #18
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ge kunt het moeilijk mietjes noemen, zoals de Vlaamse jeugd dat is.
Groot gelijk, al die vlaminkjes zijn schatjes, geeneen ervan die ooit iets mis doet.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2007, 22:49   #19
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Als een voorbij-rijdende trein beschoten wordt door een sluipschutter, ze zullen hem nooit kunnen pakken.

Alvorens ze weten wat er gebeurd is is die trein kilometers verder. Het is haast onmogelijk te weten te komen vanwaar er is geschoten (tenzij ze de schutter gezien hebben, maar zelfs na basistraining weet die hoe zich te verstoppen)
Oud 12 mei 2007, 22:54   #20
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Voodoo Child's schermafbeelding

Standaard

Ik moet daar dagelijks voorbij :woohoo:
Voodoo Child is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be