![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() http://news.be.msn.com/binnenland/Ar...mentid=8708326
Citaat:
Alleen 2 religies verbieden varkensvlees. Oké, omdat deze meestal ook staan op de juiste rituele slachtwijze van hun vlees, is het twijfelachtig of ze wel in onze broodjeszaken iets gaan kopen. Dit geeft hun weer een reden te meer om er weg te blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Allemaal zever.Confituur bvb...In de magazijnen is dat voor,en als je sjans hebt met 40% puur vruchten.Wat denk je dat de rest is ?
Gesuikerde stollingsstof,afkomstig van beenderen,gelatine dus,evengoed van Margeriete als van Knorretje. En dan ook die zogenaamde "lekkere" hamburgers.Mwoehahahahaha..Is niets anders dan schraapsel van beenderen. Je zou eens de afdelingen van ondervoede kinderen moeten zien in de ziekenhuizen. En dan de ouders horen...Nochtans eten ze goed meneer,alle dagen een hamburger of een groot stokbrood met friet en brochette en een ferme kwak harakirisaus erop. Tuurlijk dadde,dat zit vol vitamientjes ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Vlees is wat holistisch dokters al eerste afraden te eten. Vlees zit al lang niet meer vol met de broodnogie mineralen en vitaminen. Integendeel. Vlees met 5 dubbele van de prijs kosten om nog voedingsstoffen te kunnen geven. Als de hele planeet zou eten zoals de westerse wereld dat doet dan hadden we 3 planeten nodig. Mijn gezinnetje heeft nog geen hele planeet nodig. Nu ja ieder mag uitmaken wat hij doet met zijn geweten. Het is bewezen dat dieren pijn en emoties voelen en hebben. Een lammetje dat doodbloed duurt 1-2 minuten - dan ervaren ze totale paniek. ik ben niet echt verbaasd dat er veel BAD KARMA zit in bepaalde streken. Zoals wij voor een gedeeelte afhankelijk zijn van de "geestwereld" zo is de dierenwereld afhankelijk van ons. Wij zijn zeer slecht bezig en het toestaan van halal omwille van de lieve vrede is slecht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Vlees eten is gewoon slecht voor je gezondheid, slecht voor het milieu en slecht voor je gemoedsrust.
Eigenlijk zou iedereen eens een bezoekje moeten brengen aan het lokale slachthuis. Dan gaat men mischien eens inzien dat vlees eten verwerpelijk is. En dan hebben we het nog niet gehad over de chemische rommel die in die beesten wordt gepropt. Dat komt uiteindelijk zowel in ons milieu als in ons lijf terecht. En er vliegt al genoeg gif rond als je het mij vraagt. Ook de productiekosten van het vlees liggen veel te hoog, zeker in vergelijking met groenten (en fruit). Hoog tijd dus dat er een mentaliteitsverandering komt inzake het eten van vlees. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
En ja, halal slachten is vele malen erger. De dieren die op die manier worden kapot gemaakt zien enorm af. Het blijft mij verbazen hoe iemand zoiets kan doen. En de regering die die smeerlappen de toelating geven voor zulks een smerigheid doen dit enkel uit dhimmi gedrag. Nog straffer is dat ze halal vlees in onze winkelrekken doen belanden en op onze scholen aanbieden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Heu? Halal? En wat met Kosjer? Kennen jullie de Joodse slachttradities? Volgens mensen die alle hoeken van het slachthuis bezocht hebben, is die afdeling het gruwelijkst. Bij moslims heb ik al gezien dat ze die dieren in een soort van box richting Mekka leggen, maar orthodoxe Joden trekken ze gewoon spartelend met de achterpoten naar omhoog en laten het dier tegenwerken terwijl het gekeeld wordt, om zeker te zijn dat er geen druppel bloed meer in zit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De meeste joden die ik ken eten vegetarisch en dringen ons geen kosjer op. De meeste joden die ik ken zijn voor het vinden van een oplossing. Die willen graag een alternatief met verdoving. De halalfreters niet !!!! die dringen onze kinderen halal op. Tja je moet wel het verschil willen zien van mensen die willen veranderen en mensen die overal halal willen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Enkel de fanaten met hun zijstaartjes houden vast aan traditioneel slachten zonder verdoving. Anderzijds maken die er geen scène van als men hen reclame voor cheeseburgers aanbiedt. Ze nemen het gewoon zonder moeilijk doen niet aan. En bij de moslims zijn er ook enkele gematigden die vegetarisch eten en voor verdoofde slachting pleiten. Trouwens: het meeste halalvlees in onze supermarktrekken wordt geïmporteerd vanuit Nieuw-Zeeland, waar slachting onder verdoving gebeurd. Dus degene die zonder verdoving willen slachten, zijn er hoogst waarschijnlijk aan voor de moeite. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mmmm ik ken toch enkele plaatsen in Belgie waar bepaalde politiek gelinkte personen rijk worden van halal zonder verdoving en die extremistisch joden zijn zeer klein in aantal terwijl de extremistische islammieten in groepen aankomen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik wist overigens niet dat 'veel' joden vege zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ze met de autochtone bevolking omgaan zeer zekers. Zelfs als ze smiddags iets gaan eten onder het werk. De meeste joden voelen zich schuldig omwille van het slachten. Ze willen een manier met verdoving. De islammieten die zijn gewoon wreedaardig. Die dringen halal op en dan zwijg ik nog over dat offerfeest. Al die beesten die in brussel zelf worden geslacht door de islambroeders om hun mannelijkheid te bewijzen. heeft ook weinig met religie te maken. Ik ben voor dialoog en de joden willen dialoog. De islammieten willen ons assimileren. |
|
![]() |
![]() |