![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb een vraagje over zeer duister zwartwerk. Geen leuk zwartwerk dat je eenieder gerust een keertje zou kunnen gunnen. Niet over iemand die wel eens de tuin komt doen of een alleenstaande moeder die af en toe een huisje schoonmaakt. Ik heb het over tonnen euro's per jaar.
Laat me het korte verhaal doen van een VZW. - Ik ken een VZW, waarvan de directie tonnen per jaar verdient door mensen met een uitkering zwaar onderbetaald zwart te laten werken. Slechts 1 of 2 personen op 10 die voor de VZW werken hebben een contract of een pseudo-statuut, en dan nog wordt maar een klein deel officieel uitbetaald. De anderen worden via een systeem van chantage in een precaire situatie gehouden, en een rad voor ogen gedraaid dat ze toch maar beter in het zwart blijven werken en van den dop blijven profiteren. - De directie heeft zichzelf laten inschrijven als part-time bediende van die vzw, waardoor de directie eveneens nog een halve werkloosheidsuitkering toucheert. - De directie is beste vrienden met een bankier. - De directie besteelt en bedreigt klanten, die enorme bedragen moeten neertellen voor ondermaatse en praktisch onbestaande diensten. - De directie heeft sinds de jaren dat de VZW is opgericht, enkele appartementsgebouwen gekocht en verhuurt die. Wat kan ik doen? Is er zoiets als een meldpunt voor dit soort schorum? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Politie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Dank voor deze tip, Hellfigger.
Aangezien ik van dichtbij gezien heb welk een schade deze VZW aanricht, en met welk een openlijke lef dit gebeurt, kan ik bijna niet anders dan denken dat deze VZW steun/bescherming heeft ergens. Politie? Ik ben een beetje bang want ik heb al eerder meegemaakt dat de anonimiteit niet gerespecteerd werd. Vandaar dat ik nog niet aan politie had gedacht. En de fameuze RVA? Omtrent donkerbruin stempelen?? Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 15 mei 2007 om 13:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() PS: oh ja, nog een punt:
De directie gebruikt ook mensen met dienstencheques om zo 1uur op 100 werkuren aan te geven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Klikken is walgelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Dossier samenstellen. Namen noemen. En dan anoniem versturen naar de pers of zo.
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat zou pollycorrect zijn. Laatst gewijzigd door eno2 : 15 mei 2007 om 14:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Slechte mensen, zoals de beheerder van die VZW kunnen héél slecht zijn.
En om zo jarenlang te kunnen doorgaan en zich zoveel vijanden maken zonder enige schaamte, dat moeten slechte mensen met bescherming zijn. Ik heb niet voldoende geloof in het systeem in België, dat deze slechtheid trouwens in de hand werkt, om mezelf nog eens kwetsbaar te maken. Zelf vind ik het geen klikken maar eerder de slachtoffers, nl. zowel klanten als (potentiële) uitgebuite werknemers helpen. Het ligt er maar aan waar je je grenzen van de moraliteit hebt gelegd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() Dossier maken. Sociale Inspectie, RVA, VDAB, economische zaken.
Indien je zelf slachtoffer bent geweest klacht met burgerlijke partijstelling bij de onderzoeksrechter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie zou er getuigen ??? Diegene die in het zwart gewerkt hebben alvast niet . De BBI er op afsturen kan ook , maar ik dacht dat je dat niet meer anoniem kon doen.
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
:S |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Wat is BBI? Ik weet dat er ook een speciale cel bij de plietsie bestaat, maar kan hun gegevens ook niet vinden. Bij Brussel Noord in zo'n gebouw zitten ze, van de fraude.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't zijn straffe mannen .... Heb die bij mijne vorige patron eens zijn binnenvallen .... met ne man of 25 . Zelfs de telefoon mochten ze niet meer oppakken tijdens de inspektie
![]() Zou jobke voor mij zijn ... ![]()
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vraag aan Borat dat hij er een sketch over maakt... Ik zie dat hij over twee betrouwbare getuigen beschikt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Je mag altijd bij mij onderduiken tot de storm geluwd is...
|
![]() |
![]() |