Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Geloof jij nog in de beloften van politici ?
JA 4 6,90%
NEE 37 63,79%
HANGT ER VAN AF WELKE POLITICI HET BELOOFD 17 29,31%
Aantal stemmers: 58. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2007, 10:12   #1
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard Gelooft U nog de beloften van politci ?

Het is eigenlijk een simpele vraag.
Ik wou eerst als antwoord op de vraag alleen maar Nee zetten, maar ik denk dat er misschien toch nog mensen zijn die politici geloven dus heb ik er maar ook Ja bijgezet.

Hoef ik nog te zeggen wat ik zal stemmen...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 10:15   #2
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

ik geloof alle politici behalve die van het VB :-d
Oud 16 mei 2007, 10:15   #3
Tegendradigaard

Standaard

Die optie drie kiezen, "hangt van de politic af", graag vermelding van welke politieker je gelooft.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 16 mei 2007, 10:18   #4
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Het is eigenlijk een simpele vraag.
Ik wou eerst als antwoord op de vraag alleen maar Nee zetten, maar ik denk dat er misschien toch nog mensen zijn die politici geloven dus heb ik er maar ook Ja bijgezet.

Hoef ik nog te zeggen wat ik zal stemmen...
Neen dat hoeft u niet te zeggen. Wij hebben een stellig vermoeden dat wij het reeds weten. En deze partij zal alles oplossen natuurlijk. Ook dat weten we (maar we geloven er niets van). Verhofstad kan een mooi bilan voorleggen. We moeten dat durven erkennen.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 10:21   #5
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Voorwaar ik zeg U, het rijk der hemelen zal gevuld zijn met goedgelovige mensen....

Oud 16 mei 2007, 10:23   #6
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neen dat hoeft u niet te zeggen. Wij hebben een stellig vermoeden dat wij het reeds weten. En deze partij zal alles oplossen natuurlijk. Ook dat weten we (maar we geloven er niets van). Verhofstad kan een mooi bilan voorleggen. We moeten dat durven erkennen.
Die partij moet maar 1 probleem oplossen voor mijn part.
en als U mijn antwoord juist kan interpreteren dan zou U weten dat ik zelfs hen niet geloof.
Al hoop dat ze op dat ene punt hun woord wel houden.

Oud 16 mei 2007, 10:25   #7
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Over bilan gesproken. Ik zal mijn bilan hieronder nog eens herhalen.

In het onzalige jaar 1999, U weet wel, het jaar van de dioxinecrisis leefde ik en mijn hele gezin op een aangename voet.
Mijn vrouw en ik gingen werken met zijn twee en we hielden veel geld over. We konden ons van alles permitteren. We gingen met het hele gezin op reis (naar Amerika zelfs) en daarbuiten gingen we nog regelmatig op een city trip.
Kortom we hadden het goed, we leefden royaal en we konden nog geld opzij zetten.
We gingen met 2 werken om luxueus te leven.

Ondertussen zijn we 8 jaar verder. 8 paarse jaren. Jaren waarin Guy Verhofstadt en paars ons om de oren slaan met juichkreten en hoera berichten.

Hoe is mijn situatie nu. We gaan nog altijd met 2 werken. (evenveel uren)
Maar we kunnen ons niets meer permitteren. We gaan nog 1 maal op reis per jaar (naar Spanje met een low cost vlucht....). City trips zijn een mooie herinnering geworden. Sparen is geweldig ingekrompen en er zijn maanden dat we niets meer kunnen sparen.

Nu, na 8 jaar paars, gaan we met zijn 2 werken om onze kop boven water te houden.
(Gelukkig hebben we nog wat spaargeld waar we af en toe kunnen op terugvallen - totdat jullie dat ook nog wel zullen belasten ....)

Sta me toe om te zeggen dat als ik Guy Verhofstadt en de SPa-tenoren op TV zie zitten glunderen, mijn maag keert.

Vanuit jullie ivoren toren zullen jullie er niet veel van merken, maar vele mensen ondervinden hetzelfde als wij.

Oud 16 mei 2007, 10:25   #8
Tegendradigaard

Standaard

Maar laat het niet aan uw systeem komen hoor. Ik heb de Guy ook ooit geloofd zenne.

Ik weet dat het de beste kan overkomen.

Oud 16 mei 2007, 10:52   #9
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dank U.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 10:53   #10
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Over bilan gesproken. Ik zal mijn bilan hieronder nog eens herhalen.

In het onzalige jaar 1999, U weet wel, het jaar van de dioxinecrisis leefde ik en mijn hele gezin op een aangename voet.
Mijn vrouw en ik gingen werken met zijn twee en we hielden veel geld over. We konden ons van alles permitteren. We gingen met het hele gezin op reis (naar Amerika zelfs) en daarbuiten gingen we nog regelmatig op een city trip.
Kortom we hadden het goed, we leefden royaal en we konden nog geld opzij zetten.
We gingen met 2 werken om luxueus te leven.

Ondertussen zijn we 8 jaar verder. 8 paarse jaren. Jaren waarin Guy Verhofstadt en paars ons om de oren slaan met juichkreten en hoera berichten.

Hoe is mijn situatie nu. We gaan nog altijd met 2 werken. (evenveel uren)
Maar we kunnen ons niets meer permitteren. We gaan nog 1 maal op reis per jaar (naar Spanje met een low cost vlucht....). City trips zijn een mooie herinnering geworden. Sparen is geweldig ingekrompen en er zijn maanden dat we niets meer kunnen sparen.

Nu, na 8 jaar paars, gaan we met zijn 2 werken om onze kop boven water te houden.
(Gelukkig hebben we nog wat spaargeld waar we af en toe kunnen op terugvallen - totdat jullie dat ook nog wel zullen belasten ....)

Sta me toe om te zeggen dat als ik Guy Verhofstadt en de SPa-tenoren op TV zie zitten glunderen, mijn maag keert.

Vanuit jullie ivoren toren zullen jullie er niet veel van merken, maar vele mensen ondervinden hetzelfde als wij.
En legt u me dan eens uit hoe het komt dat er nog nooit zoveel reizen zijn geboekt als de laatste 2�*3 jaar? En dat beweer ik niet, dat zeggen de reisbureaus. Ik las vandaag in de krant dat er nog nooit zoveel mensen een city-trip hebben geboekt als nu bij het aanstaande klein verlof. Mensen kunnen dat niet als ze zogezegd niets overhouden.

Laatst gewijzigd door system : 16 mei 2007 om 11:17.
Oud 16 mei 2007, 10:54   #11
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik geloof dat dt-fouten te genezen zijn.
Oud 16 mei 2007, 10:55   #12
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verhofstad kan een mooi bilan voorleggen. We moeten dat durven erkennen.
Een van de tien geboden, gij zult niet liegen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 10:56   #13
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Een van de tien geboden, gij zult niet liegen.
Als het niet goed is zeggen we het. Als het goed is zeggen we het ook.Tot spijt van wie het benijdt.
Oud 16 mei 2007, 11:11   #14
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat was wel vlijmscherp, Vlijmscherp...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2007, 11:15   #15
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het niet goed is zeggen we het. Als het goed is zeggen we het ook.Tot spijt van wie het benijdt.
Waarom zegt u dan dat het goed is? Het is overduidelijk niet goed. Of bent u misschien open vld'er?

Verschaeve
Oud 16 mei 2007, 11:22   #16
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zegt u dan dat het goed is? Het is overduidelijk niet goed. Of bent u misschien open vld'er?
Begrotingen in evenwicht gedurende 8 jaar (behalve de laatste ,daar is wat gesjoemeld); staatsschuld goed afgebouwd; meer dan 160.000 arbeidsplaatsen erbij (denkelijk ver boven de 200.000, maar ik zal maar voorzichtig zijn); degelijke economische groei (veel beter dan het Europees gemiddelde en veel beter dan onze meeste buurlanden); werkloosheid gedaald, men heeft zelfs handen te kort; gedurfde maatschappelijk-ethische realisaties; enz, enz. Neen paars heeft goed gewerkt. Het is niet perfect, maar het kan er zeker door.

Score? 6.5-7.5 punten op /10

P.S.
Ik heb geen lidkaart, van om het even welke partij.

Laatst gewijzigd door system : 16 mei 2007 om 11:25.
Oud 16 mei 2007, 11:27   #17
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Begrotingen in evenwicht gedurende 8 jaar (behalve de laatste ,daar is wat gesjoemeld); staatsschuld goed afgebouwd; meer dan 160.000 arbeidsplaatsen erbij (denkelijk ver boven de 200.000, maar ik zal maar voorzichtig zijn); degelijke economische groei (veel beter dan het Europees gemiddelde en veel beter dan onze meeste buurlanden); werkloosheid gedaald, men heeft zelfs handen te kort; gedurfde maatschappelijk-ethische realisaties; enz, enz. Neen paars heeft goed gewerkt. Het is niet perfect, maar het kan er zeker door.

Score? 6.5-7.5 punten op /10
Zelfs als wat u zegt waar moest zijn is voor mij het sjoemelen er te veel aan. Goede politici sjoemelen niet. Sjoemelaar = leugenaar.

Verschaeve
Oud 16 mei 2007, 11:27   #18
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Ik geloof "politici" die (hyper)-flexibiliteit aankondigen/uitbreiden en willen normaliseren.

Daarom, "dat ik ook niet voor deze heren/dames stem".
Oud 16 mei 2007, 11:32   #19
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Zelfs als wat u zegt waar moest zijn is voor mij het sjoemelen er te veel aan. Goede politici sjoemelen niet. Sjoemelaar = leugenaar.
Met sjoemelen bedoel ik hier dat men 'kunstgrepen' heeft toegepast om de begroting in evenwicht te brengen. Men heeft niets illegaals gedaan, wel een paar gebouwen verkocht. Maar maak u geen illusies, dat deed men ook tijdens Dehaene. Maar ik vind dit verkeerd, niet moreel verkeerd, wel bestuurlijk fout.

Laatst gewijzigd door system : 16 mei 2007 om 11:33.
Oud 16 mei 2007, 12:16   #20
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Da zegde toch om te lachen hoop ik ...

alleen da vreemdelingenstemrecht al bvb is een goei reden om nooit of nooit meer voor de VLD te stemmen ...

eeuwige verdoemnis, en dan heb ik het nog niet over de andere "verkeerde communicaties" waar hij als premier, mee voor verantwoordelijk is.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be