![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() (Belga) Belgische bedrijven hebben de laatste drie jaar voor ruim 31 miljard euro buitenlandse bedrijven opgekocht, terwijl buitenlanders in dezelfde periode maar voor 18 miljard euro Belgische bedrijven hebben overgenomen. Dat schrijft De Morgen maandag. De cijfers zijn afkomstig van een studie door Bureau van Dijk Electronic Publishing (BvDEP).
De positieve balans voor België is vooral te danken aan een select kransje grote beursgenoteerde bedrijven. "Een beperkt aantal topbedrijven heeft een aantal zeer zware overnames gedaan en doet de balans overhellen", zegt Christophe Van de Walle van BvDEP. "Biergroep InBev en farmabedrijf UCB zijn de belangrijkste. Dan heb je de grote Belgische bankgroepen KBC, Fortis en Dexia en de holdings van Albert Frère". Belgische bedrijven doen volgens BvDEP vooral overnames in Nederland, Frankrijk en Duitsland, niet toevallig onze drie belangrijkste handelspartners. Maar daarnaast vinden opvallend veel overnames plaats in groeimarkten als Centraal- en Oost-Europa, China en India.
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik lees niet graag positieve dingen over de economie. Dus doe ik dat niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burgemeester
|
![]() Dat zei Jean Luc ook op de algemene vergadering van Inbev...
Eerst doen, dan denken...beetje later de problemen oplossen wanneer ze zich stellen... Hallo ?
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Met een wereldregering zal het in de toekomst wel wat moeilijker zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Burgemeester
|
![]() Zoals ik zei...inhoudloos
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() nog maar gezwegen over de AL te vele hollanders die in België wonen en de huur prijzen laten stijgen.
Te Antwerpen centrum/Ekeren/Merksem/Kapellen/Kalmthout /Essen maarja daar is de grens lol ....t'is erg maar vooral erger als ze onze wegen terroriseren afbreken.... . |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Terwijl anderzijds toch bekend is dat vele Belgische ondernemingen zich graag laten overnemen in plaats van een beurssprong te wagen of echt groot te worden (enfin, ik heb dat eens ergens gelezen).
Wat ik ook recent las is het feit dat grote ondernemingen in een overname-manie gevangen zitten, aangevuurd door de blinde, domme logica van de aandeelhouders: in plaats van te investeren in innovatie of mensen, moeten deze bedrijven snel groeien om aan de aandeelhouderswensen ('tirannie') te voldoen. Niks zo gemakkelijk dan gewoon een ander bedrijf op te kopen. Dan zijt ge plots groter en hebt ge dus gegroeid. Economen zien dat als een teken van de zever-economie die niet duurzaam is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooral in de dienstensector is dat schering en inslag.
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Achja, vijfhonderd jaar geleden migreerde meer dan de helft van de Antwerpenaren naar het noordelijke deel van de Nederlanden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
en een ander bedrijf opkopen is niet zo makkelijk want je moet de poen om het te kopen ook ergens verdienen he ![]() soit, het woord tirannie gebruiken met die pipo in uw avatar stoort me meer dan je simpele redenering @duncan buiten hollanders, antwerpse politieagenten, automobilisten en domme roommates nog mensen waar je een hekel aan hebt ? ![]()
![]() |