Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2004, 21:08   #1
Resistant3000
Vreemdeling

Resistant3000's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Resistant3000 Stuur een bericht via MSN naar Resistant3000
Standaard

Citaat:
Weapons inspector: Israel knew Iraq had no WMDs

Former UN weapons inspector Scott Ritter told ynet Sunday that the Israeli intelligence community was well aware that Iraq had no weapons of mass destruction.

In reaction, MK Ehud Yatom (Likud) – a member of the Knesset Security and Foreign Affairs Committee said Sunday evening that Israel had always maintained and believed that Iraq did, in fact, retain weapons of mass destruction.

Earlier, MK Roman Bronfman (Meretz) said that if Ritter was right, it meant that the government had purposely misled the Israeli public. "This just shows what price Sharon's government is prepared to pay in order to seed panic and evade undertaking any political action," he said.

Ritter, a former US Marine, was a weapons inspector in Iraq from 1991 to 1998 and a vocal critic of the Bush administration's policy on Iraq.

Last July, Ritter released a new book, accusing US President George W. Bush of illegally attacking Iraq and calling for 'regime change' in the US in the next election. Ritter criticized key figures caught up in the US-led war, saying Bush lied to the American people and Congress about Iraq's weapons of mass destruction; UN Secretary-General Kofi Annan lacked courage; and former chief weapons inspector Hans Blix was 'a moral and intellectual coward.'

On emonth earlier, Defense and Foreign Affairs Committee Chairman MK Yuval Steinitz (Likud) formed a parliamentary sub-committee to investigate Israel's preparations and the intelligence community's activities in preparation for the Iraq war.

By December 2003, the sub-committee had not yet submitted a report, and committee member MK Yossi Sarid (Meretz) demanded a new, more independent sub-committee be formed.

By then, conflicting reports published by a respected Tel Aviv think tank in December indicated deep disagreement over the failure by Israeli intelligence regarding Saddam Hussein's threat to strike the Jewish state.

One report, penned by veteran IDF intelligence officer Col. (ret.) Ephraim Kam, the deputy head of the Jaffee Center for Strategic Studies, claimed Israeli intelligence was correct in assuming Iraq had the capability and intention of striking Israel during the recent US invasion, if only to play it safe following the previous conflict, in which Israel had been hit by 39 conventional warheads fired by Iraqi Scud missiles.

The other report, by Brig.-Gen. (ret.) Shlomo Brom claimed Israeli intelligence not only was a 'full partner' in the failure to correctly assess Saddam's capabilities and intentions, but had participated in an 'exaggerated assessment' with the Americans and British.

While not overtly political, this was mainly due to 'excessive intelligence anxiety' to adopt the worst-case scenario in order to be 'heroes' if validated, and forgiven if their bleak prophecies did not materialize. Brom warned that the good reputation enjoyed by Israeli intelligence could be jeopardized by the failure and hinted there may have been subtle political influence on the intelligence assessment.

Arieh O'Sullivan and Nina Glibert contributed to this report

Wie wist het eigenlijk niet?
Resistant3000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2004, 21:12   #2
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Resistant3000
Bush en Blair

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2004, 23:55   #3
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

En dan noemt men mij antisemitisch als ik het opneem voor de verdrukte Palestijn die genoopt wordt tot tegen-geweld !

Sorry jongens, zo wit-zwart als jullie ben ik niet. Maar sta mij toe de underdog te verdedigen.

Read my lips : binnenkort zal blijken dat Sharon voorinfo had over de aanslag van 11/09/01. Ik herinner mij sprekend een tekst hierover van vòòr 11/09/01. Mijn bron is echter van het ww-web verdwenen. Maar het was VOOR die bewuste datum !
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 00:07   #4
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Former UN weapons inspector Scott Ritter told ynet Sunday that the Israeli intelligence community was well aware that Iraq had no weapons of mass destruction.

In reaction, MK Ehud Yatom (Likud) – a member of the Knesset Security and Foreign Affairs Committee said Sunday evening that Israel had always maintained and believed that Iraq did, in fact, retain weapons of mass destruction.

Earlier, MK Roman Bronfman (Meretz) said that if Ritter was right, it meant that the government had purposely misled the Israeli public. "This just shows what price Sharon's government is prepared to pay in order to seed panic and evade undertaking any political action," he said.

Ritter, a former US Marine, was a weapons inspector in Iraq from 1991 to 1998 and a vocal critic of the Bush administration's policy on Iraq.

Last July, Ritter released a new book, accusing US President George W. Bush of illegally attacking Iraq and calling for 'regime change' in the US in the next election. Ritter criticized key figures caught up in the US-led war, saying Bush lied to the American people and Congress about Iraq's weapons of mass destruction; UN Secretary-General Kofi Annan lacked courage; and former chief weapons inspector Hans Blix was 'a moral and intellectual coward.'

On emonth earlier, Defense and Foreign Affairs Committee Chairman MK Yuval Steinitz (Likud) formed a parliamentary sub-committee to investigate Israel's preparations and the intelligence community's activities in preparation for the Iraq war.

By December 2003, the sub-committee had not yet submitted a report, and committee member MK Yossi Sarid (Meretz) demanded a new, more independent sub-committee be formed.

By then, conflicting reports published by a respected Tel Aviv think tank in December indicated deep disagreement over the failure by Israeli intelligence regarding Saddam Hussein's threat to strike the Jewish state.

One report, penned by veteran IDF intelligence officer Col. (ret.) Ephraim Kam, the deputy head of the Jaffee Center for Strategic Studies, claimed Israeli intelligence was correct in assuming Iraq had the capability and intention of striking Israel during the recent US invasion, if only to play it safe following the previous conflict, in which Israel had been hit by 39 conventional warheads fired by Iraqi Scud missiles.

The other report, by Brig.-Gen. (ret.) Shlomo Brom claimed Israeli intelligence not only was a 'full partner' in the failure to correctly assess Saddam's capabilities and intentions, but had participated in an 'exaggerated assessment' with the Americans and British.

While not overtly political, this was mainly due to 'excessive intelligence anxiety' to adopt the worst-case scenario in order to be 'heroes' if validated, and forgiven if their bleak prophecies did not materialize. Brom warned that the good reputation enjoyed by Israeli intelligence could be jeopardized by the failure and hinted there may have been subtle political influence on the intelligence assessment.

Vertel 'ns iets nieuws...
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 00:13   #5
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
En dan noemt men mij antisemitisch als ik het opneem voor de verdrukte Palestijn die genoopt wordt tot tegen-geweld !

Sorry jongens, zo wit-zwart als jullie ben ik niet. Maar sta mij toe de underdog te verdedigen.

Read my lips : binnenkort zal blijken dat Sharon voorinfo had over de aanslag van 11/09/01. Ik herinner mij sprekend een tekst hierover van vòòr 11/09/01. Mijn bron is echter van het ww-web verdwenen. Maar het was VOOR die bewuste datum !
Ik begrijp niet hoe u deze underdog kan verdedigen. Wat Israel doet is helemaal fout, maar met een pak explosieven een discotheek binnenwandelen is niet de oplossing. Beide partijen zijn schuldig.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 00:16   #6
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel

Ik begrijp niet hoe u deze underdog kan verdedigen. Wat Israel doet is helemaal fout, maar met een pak explosieven een discotheek binnenwandelen is niet de oplossing. Beide partijen zijn schuldig.
Natuurlijk. Maar wie dreef wie tot wanhoop ?

Zou u zichzelf opblazen als men u een eerbaar leven gunde ?
Oud 5 februari 2004, 00:18   #7
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ah, "zij zijn begonnen". Het maakt niet uit hoe wanhopig de situatie is. Onschuldige burgers opblazen is fout. Punt.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 5 februari 2004, 00:24   #8
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ah, "zij zijn begonnen". Het maakt niet uit hoe wanhopig de situatie is. Onschuldige burgers opblazen is fout. Punt.
Klopt. Het ongebreideld kolonizeren van de zuurbehouden gronden ook.

En het laf onthouden van info aan de aggressieve US ten nadele van de irakese bevolking nog des te meer.

Het blootleggen van "causale verbanden" geeft in een eerlijke rechtstaat kracht van bewijs. U stapt er gewoon over.
Oud 5 februari 2004, 00:29   #9
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Klopt. Het ongebreideld kolonizeren van de zuurbehouden gronden ook.

En het laf onthouden van info aan de aggressieve US ten nadele van de irakese bevolking nog des te meer.

Het blootleggen van "causale verbanden" geeft in een eerlijke rechtstaat kracht van bewijs. U stapt er gewoon over.
In een rechtstaat wordt de moordenaar van een moordenaar evengoed veroordeeld. U kan misschien begrip opbrengen voor het persoonlijke leed dat die 2 moordenaar tot zijn daad dreef, verdedigen kan u dat niet.
Oud 5 februari 2004, 00:51   #10
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
In een rechtstaat wordt de moordenaar van een moordenaar evengoed veroordeeld.
Net wat u zegt. Ze worden BEIDE veroordeeld. De Palestijn dus niet alleen
Oud 5 februari 2004, 01:55   #11
Aangebrande Phönix
Minister

Aangebrande Phönix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
In een rechtstaat wordt de moordenaar van een moordenaar evengoed veroordeeld.
Net wat u zegt. Ze worden BEIDE veroordeeld. De Palestijn dus niet alleen ;)
Als beide fout zijn, waarom dan expliciet de kant kiezen van één enkele?

...

Is het echte antwoord niet dat u dat doet uit reactie van anti-anti-Amerikanistisch=semitisch geroep van enkelen hier op dit forum?

Ik vraag mij af wie er onder júllie eigenlijk begonnen is.
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 02:09   #12
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar wie dreef wie tot wanhoop ?
hoezeer ik uw mening over de binnenlandse politiek ook appreciëer, van deze materie hebt u duidelijk geen kaas gegeten
uiteraard zijn er Palestijnen die zichzelf opblazen wiens familieleden zijn omgekomen door Israelisch geweld, maar mag ik u toch eens voorstellen wat BBC-reportages te bekijken? de vernietiging van de staat Israel op basis van de bloed-en sibbetheorie wordt er van bij de geboorte al met de paplepel ingegoten, groeperingen zoals Hamas en Jihad brainwashen hun slachtoffers compleet tot geflipte marionetten met alle mogelijke voorwendsels, waarbij religie een gigantische rol speelt (zie ook video's van zelfmoordactivisten voor hun daad). Ik herinner mij oa nog goed de twee zussen van een Palestijnse zelfmoordactiviste uit een normaal Palestijns gezin (neen, geen straatarm onderdrukte kinderen) die doodleuk zeiden dat ze hun zus achterna wilden gaan omdat ze zich opgeofferd heeft als martelaar. De moeder (van 11 kinderen nota bene) wist dan weer te vertellen hoe trots ze toch wel was op haar dochter

Descartes, dit probleem is er één van een vicieuse cirkel: er zullen altijd Palestijnen zichzelf blijven opblazen omwille van de bezetting, en er zal altijd de bezetting blijven omwille van de Palestijnse agressie. Ik zie op dit moment als enigste oplossing eerlijk gezegd een neutrale VN-troepenmacht die zich op de grenzen van de Gaza-strook en de Westelijke Jordaanoever vestigen
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 08:39   #13
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Nee je bent anti-semitisch omdat je vooroordelen als dat alle joden bankiers zouden zijn gelooft en gebruikt.

Citaat:
En dan vraag je je af waarom mensen je anti-semiet noemen

Het is al lang geweten dat israel de VS waarschuwde voor een aanslag het was de VS die er geen aandacht aan gaf.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 10:29   #14
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Iedereen doet alsof het vanzelfsprekend was dat Iraq geen WMD's had. Hoewel ik Iraq II een nutteloze onderneming vind , die meer kwaad als goed doet en die vooral een economisch-strategisch zet is door de VS , ben ik eigenlijk zéér verbaasd dat ze niets gevonden hebben. Het feit dat hun voorwendsel waar ze zo zeker van waren en die diende om hun echte economisch-strategische doelen te maskeren wegvalt , is eigenlijk brute pech.
't leven kan soms ironisch zijn.
Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 10:35   #15
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Aha, is er eindelijk een beweging om ook hiervan Israel de schuld te geven. Ik dacht al dat het lang op zich liet wachten.

What else is new?
Oud 5 februari 2004, 11:26   #16
Sseppe
Burger

Standaard

Sorry, verkeerde reactie
Sseppe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 19:27   #17
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Citaat:
Net wat u zegt. Ze worden BEIDE veroordeeld. De Palestijn dus niet alleen
Als beide fout zijn, waarom dan expliciet de kant kiezen van één enkele?

...
Ik zal nooit uit eigen beweging een pro-palestijnse uitspraak doen. Als ik al eens tussenkom, dan is het in een REACTIE op een aanleg van iemand anders waarbij ik tracht om de discussie dichter bij de waarheid te brengen. En die ligt TUSSEN Joden en Palestijnen en NIET UITSLUITEND aan de kant van de Joden.

Moet ik dan ook de kant van de fiscus kiezen als u hier straks uw beklag komt maken over een onterechte aanslag die u ontving ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Is het echte antwoord niet dat u dat doet uit reactie van anti-anti-Amerikanistisch=semitisch geroep van enkelen hier op dit forum?

Ik vraag mij af wie er onder júllie eigenlijk begonnen is.
Ik ben zeker niet anti-amerikaans. Wel duidelijk anti-Bush. Nuanceer.

En uiteraard ook anti-Sharon. Toevalllig valt dat samen. Maar leidt daaruit niet al dat ik anti-semitisch zou zijn. Ik ben mijn hele leven altijd al een verdediger van de underdog geweest. In alles. BV : voor mij geen Windows. Always Mac. And I'll never Mac alone !

Wie weet heb ik zelfs eigen joodse roots ... :cool: ...
Oud 6 februari 2004, 03:20   #18
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

G.W.Bush?
Antoon?
Eichmann?
Guderian?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2004, 03:24   #19
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Citaat:

Vertel 'ns iets nieuws...
G.W.Bush,
Antoon?
Eichmann?
Guderian?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2004, 10:56   #20
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Zeg filo, 'k weet niet of je het al gemerkt hebt, maar Eichman en Gudi zijn ongeveer even anti-amerikaans als jij. Spreekt boekdelen trouwens.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be