![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u het eens met dit voorstel ? | |||
Ja volledig mee eens |
![]() ![]() ![]() |
9 | 42,86% |
Gedeeltelijk mee eens (zie eigen voorstel) |
![]() ![]() ![]() |
6 | 28,57% |
Volledig niet mee eens als Vlaams nationalist |
![]() ![]() ![]() |
2 | 9,52% |
Ik ben tegen een Vlaams alternatief voor het systeem |
![]() ![]() ![]() |
4 | 19,05% |
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Integenstelling tot sommige forumleden die dachten in de zaak rond de overstap van Verstrepen, ben ik NIET tegen de oprichting van een forza Flandria om voor de Vlaamse eisen te strijden.
Het voorstel van Verstrepen was juist een asociaal rechts liberaal kartel of partij, die zoals de Lijst Dedecker nu is. Indien het Vlaams Belang niet in zijn geheel wilde overstappen naar zijn kartel of partij, zou Verstrepen zelfs een aparte lijst indienen met Vlaams Belangers erop ![]() Trouwens het oorspronkelijke idee om tot een ultra liberale eenheidsworst te bekomen, zou hoegenaamd geen Forza Flandria zijn. Vlaams nationalisten die voor een socialere economie zijn, de Vlaams nationalisten die tegen het ja knikken zijn naar de VS en Israël, de Vlaams nationalisten die ethisch conservatief zijn, zouden nooit op een dergelijke liberaal ethisch-progressieve partij stemmen. Een Forza Flandria is in mijn voorstel geen kartel of partij, maar een openlijke en plechtige verbintenis op eer van een partij of kartel, dat zij op 4 punten ja zouden stemmen in een parlement (Vlaams of federaal). Ja voor: 1. Een voorstel voor de onafhankelijkheid van Vlaanderen. 2. Het verbannen van de familie Saxen Coburg uit Vlaanderen. 3. De oprichting van een eigen Vlaamse ordedienst en/of defensiemacht. 4. Op iedere gerechtvaardigde Vlaamse eis in afwachting tot de 3 bovenstaande een meerderheid halen. (bijvoorbeeld meer controle en transparantie wat er met het Vlaams geld in Wallonië gebeurt). Het grote voordeel is dat bij deze Forza Flandria, de politieke partij ideologisch als qua structuur volledig hun eigen koers kunnen volgen, waardoor de Forza Flandria als geheel een zo groot mogelijke groep van mensen kan bereiken. 1. Er zou een echt linkse Vlaamse volksnationale partij moeten komen, met de ideeën die Meervoud nu heeft. Helaas bestaat een dergelijke partij nog niet waardoor deze stemmen al te vaak in Belgicistische handen terecht komen. 2. Uiteraard de grootste Vlaams nationale partij van Vlaanderen: Vlaams Belang die een eigen koers kan volgen met 3 belangrijke peilers: Vlaamse onafhankelijkheid, ethisch conservatisme en hopelijk op ecomisch vlak een meer centrumkoers dan nu het geval. Dus meer corporatisme/solidarisme graag. 3. Een Vlaams gezinde (ultra)-liberale partij, maar dan wel één graag die betrouwbaar is. Want liberalen en betrouwbaarheid gaat niet altijd even goed samen, zo is in het verleden gebleken. 4. Eventueel nog een partij die geen van de vorige 3 is, een beetje zoals NVA dan. Deze partijen gaan dus volledig hun eigen weg, maar verbinden er zich toe om op vlak van de Vlaamse eisen samen te werken. Uiteraard dient er ook een minium aan respect te zijn voor elkaars gedachtengoed en personen, om deze samenwerking mogelijk te maken. Deze Forza Flandria zou waarlijk alle Vlaams gezinde stemmen verenigen van Vlaamse gezinde communisten, over nationaal solidaristen, klassieke rechtse nationalisten, separatisten in het centrum tot over ultra libertariërs als Lombas. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 20 mei 2007 om 09:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Kan je God***** niet een naam bedenken met een VLAAMSE naam als je een VLAAMS-nationalistische beweging wil oprichten?
Moet je dan echt een ITALIAANSE term gebruiken, een die dan nog gekoppeld is aan de grootste, irritantste machtwellusteling met grootheidswaanzin sinds Mussolini. En een die dan nog banden met de maffia heeft en overloopt van fraude- en andere processen? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Dit moet voor mij geen Forza Flandria heten, de partijen kunnen perfect een andere naam afspreken.
Ik gebruik nu alleen maar die term, omdat deze term voor iederen welbekend is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ik vind dat er al genoeg automerken op de markt zijn. Waarom perse terug een eigen Belgisch merk ? En waarom niet Minerva dan ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Ook voor Heel Nederlandse Dietse nationalisten is de Vlaamse onafhankelijkheid de ENIGE weg om dit doel te bereiken. Want zolang de band tussen Vlaanderen en Wallonië niet doorgeknipt is krijg je in Wallonië geen deftige oppositie tegen het PS vriendjespolitiek systeem die met Vlaams geld gefinancierd wordt.
Ik zelf zie een Heel Nederlands Diets Rijk in een later stadium wel zitten, maar dan moet er eerst een nieuw bewind komen in Wallonië. En wees maar gerust, zonder Vlaams geld om in de bodemloze putten te storten, stuikt het PS systeem snel in elkaar, in een onafhankelijk Wallonië. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Helaas is dit een utopie wat gij daar voorstelt...
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Schepen
|
![]() alles wat die k*tfamillie in hun peperkoekenhuizeke in laken kan doen verdwijnen krijgt mijn steun
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Wat zijn te toch zo grappig, die flaminganten. Een relikwie, maar toch grappig. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Dit lijkt mij echt de enige realistische mogelijkheid om op een vreedzame manier iets te doen tegen het regime in dit land.
Er zijn uiteraard gewelddadiger alternatieven zoals een staatsgreep, een revolutie, enz.. , die weliswaar iets minder realistisch zijn, gezien de tamme aard van het Vlaamse volk. Ik vind ook dat het geen 50 jaar meer moet duren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Het is trouwens een algehele vlaamsvoelende verzuchting alhoewel aartsmoeilijk te realiseren in het huidige ondemocratische dwangmodel. Daarenboven is het doodsimpel om deze démarche in praktijk te zetten moesten de verscheurende krachten in Vlaanderen niet zo groot, goed georganiseerd en sluw zijn georganiseerd. Evenwel: jouw opmerking ivm de "tamme vlaming" heeft een veel grotere diepgang dan dat je zelf denkt. Daarom denk ik dat een economische ramp de enige trigger tot een, naar waals model, evidente frontvorming zou kunnen zijn. Of nog iets...grijp de media op dezelfde wijze bij de strot als de linkse kerk dat nu al decennialang met succes doet.
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 20 mei 2007 om 13:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vind deze door Max geschetste Forza Flandria een zeer goed initiatief. Ik twijfel echter aan de praktische haalbaarheid. Het water tussen verschillende strekkingen is jammer genoeg zeer diep.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn nieuwste stek zal dus leeg blijven, mijn werk voor niks, maar dat op zich is niet erg. Niet geprobeerd is op voorhand gefaald. Geprobeerd en gefaald... Allee, ik wacht nog op reacties... wie weet www.vrij-vlaanderen.org was mijn laatste voorstel... voor de rest kijk je maar in mijn handtekening... We geven de moed niet op ![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Over de positie naar buitenlands beleid toe moet nog eens gepraat worden.
![]() edit: hiermee doel ik op de internationale positionering van de toekomstige vlaamse staat.
Laatst gewijzigd door garfield : 20 mei 2007 om 15:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Als er één iemand een relikwie is ben je het wel als president-stichter van de BUB
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Aangezien Vlaanderen NOOIT lid was van de EU, zullen we een aanvraag moeten indienen om toegelaten te worden. Dit geeft ons even bedenktijd om te zien of we het zonder de EU kunnen stellen. De EU is een log onding geworden dat alleen nog maar kwaad kan aanrichten bij elke beslissing, daar het over teveel verschillende volkeren gaat. Wat goed is voor ons hoeft niet noodzakelijk goed te zijn voor de Grieken... en dan hebben we het nog niet over de nieuwe leden... In ieder geval, als intussen de EU zou besluiten Turkije toe te laten, dienen we zelfs geen aanvraag in... dan mogen ze zelf hun problemen oplossen... ![]()
![]() |