![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Fietsende Ceysens beboet
Patricia Ceysens moet 150 euro boete betalen omdat zij in verboden richting een eenrichtingsstraat in fietste. De Open VLD-fractieleidster in het Vlaams Parlement fietste van het stadspark via de Berliotstraat naar haar huis 'toen enkele agenten haar betrapten en verbaliseerden, hoewel er geen auto in de buurt was'. Ceysens vindt 150 euro veel. 'Voor studenten is dat een aderlating. Ik zal nog eens aandringen overal in Leuven tweerichtingsfietsen toe te laten.' http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...ID=G2H1BJTUL_3 Staat ze boven de wet? Tellen de verkeersregels niet voor haar? In een zone 30 moet je ook 30 rijden ook al is het 4 uur s'nachts. Terloops: Als ik de macht moest hebben koste de boete haar 15.000 Euro en een rijverbod van 1 jaar met onmiddellijke ingang. Ze moest het voorbeeld geven ..dat verkeersregels ook voor haar van toepassing zijn. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ach, dit verhaal maakt gewoon de fascistoide trekjes van politie Leuven duidelijk. Als student heb ik daar ook vaak mee te maken gehad.
Ze geven mensen zelfs torenhoge boetes omdat hun licht knippert inplaats van stationair te zijn. Politie Leuven is gewoon een schande, je waant je in de DDR. Jammer dat Patricia Ceysens zelf een boete moest krijgen voordat ze dit inzag. Hopelijk maakt ze er inderdaad werk van om alle straten in Leuven in de twee richtingen toe te laten voor fietsers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ze reed met de fiets, is dat geen voorbeeld genoeg als VLDster? Ge zou volgens de stereotypes toch verwachten dat dat mens een boete zou krijgen omdat ze met de bull bar van haar Hummer een student had opgeschept.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel erg,omdat het familie van mij is,tja ik zit hier nu te bloezen Het duveltje382 is ook een Ceyssens ....
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Zijn niet alle straten volgens de wet voor fietsers tweerichtingsverkeer ?
Waarschijnlijk weer omdat de gemeentebesturen niet snel genoeg meedraaien in de verkeersbordenmaffia. Ipv enkel daar borden te plaatsen waar geen tweerichtingsverkeer geldt moet men overal borden plaatsen waar die uitzondering niet van toepassing is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daarmee valt mijne frank of euro als ge wilt: het is voor domme kloten dat er zoveel borden moeten staan; mocht iedereen wat gezond verstand gebruiken, het zou met heel wat minder kunnen ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat die eenrichting / tweerichting betreft, bijna alle gemeenten en steden laten tweerichtingsfietsverkeer in eenrichtingsstraten toe. Het zou minder borden vergen indien men die zet waar men dit nu juist niet toelaat, de uitzonderingen dus. Wat jij nu juist zo dom vind aan wat ik schreef begrijp ik nog steeds niet goed want het is wel degelijk een eis van de fietsersbond en is al in het Vlaams Parlement besproken geweest. Het was tenandere ook een vraag, niet een vaststelling. Laatst gewijzigd door skaldis : 28 april 2007 om 17:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() *sprakeloos* ![]()
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details. Laatst gewijzigd door manta : 28 april 2007 om 17:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als ik je tekst herlees, zeg je zelf letterlijk "Zijn niet alle straten volgens de wet voor fietsers tweerichtingsverkeer ?" en even daarna zeg je dit: "want het is wel degelijk een eis van de fietsersbond en is al in het Vlaams Parlement besproken geweest." Dus je weet dat het een eis is, dat het besproken is, dat het niet gestemd is ... dus nog geen wet is. En als je spreekt van het woord "dekreten" , dan veronderstel ik dat je wel weet dat de verkeerswetgeving een nationale wetgeving is (wetten en kb's ..) en dat dekreten juiist Vlaamse regelgeving is. En tot slot: als het toegelaten zou zijn voor fietsen om door alle enkel richtingen te rijden, dan zal de polies toch geen proces maken zeker ?????? Tsja ....
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Staatssecretaris
|
![]() Ze moet de wegcode KENNEN en TOEPASSEN.
Ze is niets meer dan iedere andere weggebruiker....dus boete voor haar fout. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() zou slangen hier niks kunnen flikken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() zij kan dat betalen, 'k ken er ander, en dan is dat wreed erg, bestaat er niet zoiets als gewoonterecht ofzo? vooral, als er elken dag 100en mensen dat doen, en gij wordt gepakt, kzou da ni betalen ze, zeikflikke
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is wel een dure boete...
Enerzijds is het wel een enkelrichtingstraat , anderzijds moedigt dit de mensen niet aan om met de fiets te rijden. Voor 150 euro kan je lang parkeren met de wagen ![]() Ik ken die straat niet , maar als die breed genoeg is kunnen ze er wel een bord hangen dat fietsers in beide richtingen mogen bollen ... Hier staan er dagelijks auto's op het voetpad en op het fietspad ... ondanks dat dit een zware boete kan zijn lopen de agenten er vrolijk voorbij ![]()
![]() |
#15 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik ga er niet om wedden maar ik dacht toch dat die wet al van toepassing was. Waarschijnlijk is er een uitzondering met aangepaste verkeersborden voor die bewuste straat in Leuven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Wist ik niets van. Eens even zien of ik dat Kon. en Min. besluit vind. Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 28 april 2007 om 22:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Het zou artikel 2 in dit document uit het staatsblad betreffen:
Citaat:
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 28 april 2007 om 22:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Dus als ik het goed versta, zit het zo:
Als er geen bord staat dat het mag maar de straat beantwoordt wel aan "de maximale toegestane snelheid lager dan of gelijk aan 50 km per uur en de beschikbare rijbaanbreedte ten minste 3 meter, behalve indien veiligheidsredenen er zich tegen verzetten" dan ben je niet in fout als je er toch in rijdt want dan heeft de plaatselijke overheid zijn plicht niet gedaan. Maar ja, dan kan men toch terugvallen op "veiligheidsreden er zich tegen verzetten", en ga maar eens bewijzen (procederen) dat dat niet zo is... Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 28 april 2007 om 22:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de gemeentebesturen zijn verplicht te handelen zoals de minister het wil, maar zij moeten natuurlijk ter plaatse oordelen of de fietser wel veilig door de enkel richting kan. Wij, als fietsgebruiker, moeten ons daarvan niks aantrekken. Want wij kijken naar de borden: enkel richting is enkel richting. Enkel richting, met onderbordje fietsers toch toegelaten, is ook heel duidelijk. Nu moogt ge zeggen wat ge wilt, maar ik vind dit een goede toestand. En ik heb lak aan van die mensen die bij het minste ongeval beginnen procederen tegen de staat, "omdat dat oliespoor waarover hij uitgleed niet zichtbaar was, en dus had moeten opgeruimd worden door de gemeente".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 29 april 2007 om 12:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet nodig om een rijexamen af te leggen om met de fiets te rijden . Dus waarom zou ze de wegcode moeten kennen ?
![]() |