![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ,,Paus moet pastoor met sportauto tot de orde roepen''
LISSABON - Een vereniging van Portugese automobilisten heeft paus Benedictus XVI gevraagd een Portugese priester tot de orde te roepen die de jongeren naar de kerk wil lokken met zijn sportauto en niet aarzelt om de snelheidsbeperkingen aan zijn laars te lappen. De vereniging, die zich inzet voor verkeersveiligheid, heeft in dit verband zowel een brief verstuurd naar de paus als naar de Portugese bisschoppenconferentie. De 42-jarige pastoor, die drie parochies onder zijn hoede heeft, rijdt met een Ford Fiesta 2000 ST. Hij pocht ermee dat hij al 210 km per uur gereden heeft. ,,Ik hou van sportwagens maar ik rij voorzichtig'', zegt de pastoor. Volgens parochianen zijn de jongeren verzot op zijn wagen. Een plaatselijke krant besteedde inmiddels ook aandacht aan de zaak. ,,De priesters moeten steeds meer parochies bedienen. De roepingencrisis verplicht hen parochies, missen en kilometers te cumuleren. Zij moeten zich snel kunnen verplaatsen'', aldus de krant. mcu Bron/het nieuwsblad En een pastoor mag geen pleziertje hebben met zijn autootje ![]()
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() heel stoere pastoor enzo, maar hoeveel heeft die gekost? past dat wel bij de levensstijl van een belangeloze armenhoeder?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd ik vraag mij ook af wat zo een pastoor verdient hé ....
![]() |
#4 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Strak wordt de Paus nog jaloers op zijn rappe onderdaan.. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Katholieke 'priesters' krijgen een maandloon van zo'n 1.300 euro, plus gratis wonen.
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Is niet overdreven veel.
Laatst gewijzigd door system : 5 april 2007 om 17:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Katholieke priesters leggen géén gelofte van armoede af, in tegenstelling tot sommige kloosterlingen.
Hun geloften beperken zich tot gehoorzaamheid (aan hun bisschop en aan de paus) en kuisheid. Ik ken de situatie niet waarin betrokkene zijn pastoraal moet vervullen. Als hij met die sportwagen jongeren bereikt en die in aanraking kan brengen met het geloof kan daar weinig op tegen zijn. Als het met die sportwagen alléén blijft, is de man volgens mij dringend aan herbronning toe. Laatst gewijzigd door ElFlamencoLoco : 7 april 2007 om 18:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() Het is enkel wachten op de eerste iman die het snelheidsrecord breekt op een kameel.
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 7 april 2007 om 19:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Triestige mentaliteit. Indien die man plezier het leuk vindt om rond te rijden in zijn sportwagen, laat hem dan zijn pleziertje, zonder bijkomende voorwaarden te eisen.
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Zolang hij maar geen 14-jarige meisjes meelokt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Volgens mij is de paus jaloers om dat zijn VW 82 kübelwagen maar max 80 haalt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik zinspeelde erop dat de jongeren kennelijk "verzot" zijn op die auto. Als die priester dus m.b.v. die auto makkelijker contact kan leggen met jongeren, maar hij niet verder komt dan bvb. met die auto te pochen en het uitdrukkelijk verzaakt om een poging te wagen met die jongeren in geloofsgesprek te gaan... ... dan is hij aan herbronning toe. Over zijn privépleziertjes laat ik me niet uit. Dat maak jij ervan. Ik had het wel degelijk over zijn pastoraat. Wat hij in zijn privéleven uitvreet laat me koud. O ja, ik heb wel één voorwaarde. Als die man verzot is op die sportwagen, en hij lapt alle snelheidsbeperkingen aan zijn laars, dan mag hij behandeld worden zoals alle snelheidsduivels. Maar daar komt zijn hoedanigheid als priester niet langer meer bij kijken. Graag iets meer zin voor nuancering als je mijn gedachtengang poogt weer te geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Dat men die priesters toch gewoon een Harley geeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Waarom de aanhalingstekens? Een beetje objectiviteit is voor u een moeilijke opgave?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() ![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Onnozelaar
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je zegt letterlijk (2x) dat die priester met die door zijn wagen aangetrokken jongeren dient te praten over geloof. Een gesprek over een gemeenschappelijke interesse is blijkbaar not done. Citaat:
Citaat:
Jongeren die worden aangetrokken door die flitsende sportauto dienen in contact te worden gebracht met het geloof van de eigenaar van die wagen. M.a.w. die sportauto dient een lokmiddel te zijn, die sportauto dient te worden gebruikt om het geloof uit te dragen. Blijkbaar kan jij het niet velen dat ook een priester mogelijks eens over iets anders wenst te praten, in dit geval met liefhebbers van dezelfde hobby. Neen, die priester moet en zal het geloof uitdragen! 24/24 - 7/7. Punt. Geen discussie! Punt! Zoniet, herbronning! Punt! Alsog het leven uit niets anders bestaat dan het geloof.... Zoals ik al zei, een triestige mentaliteit. PS. Praten over een gemeenschappelijke interesse hoeft daarom niet "pochen" te zijn. Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 10 april 2007 om 06:29. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Langs een kant begrijp ik wel waarom... Het is een poging om de kerk er wat meer hip en trendy te laten voorkomen in de hoop van jong volk te trekken... Maar langs de andere kant : Jezus gaf zijn bezittingen weg, men roept om te delen naar jezus voorbeeld, etc... Maar kom, die priester zijn patron, de paus' heeft daar ook een broertje aan dood. commanderen en preken over delen in een gouden gewaad, op een gouden troon, in een gouden paleis vol kunstschatten... |
|
![]() |
![]() |