![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() "Het kan niet langer dat kinderen van de ene op de andere dag opgepakt en opgesloten worden in afwachting van een uitwijzing", vindt Vandekerckhove.
Ze vraagt de volgende minister van Binnenlandse Zaken daar gehoor aan te geven. De kinderrechtencommissaris wil ook nieuwe criteria voor het toekennen van asiel. Zodra gezinnen met kinderen drie jaar in België zijn, mogen ze niet meer worden teruggestuurd. Ze pleit voor een regularisatie van zulke asielzoekers. Ik vraag me af hoelang die procedure om asiel te verkrijgen duurt, indien dit langer dan 3 jaar aanloopt mogen ze allemaal blijven in de toekomst. Kinderen van asielzoeker mogen niet meer opgesloten worden als hun ouders na 1 jaar opgesloten worden, moeten die kinderen terwijl papa en mama in het asielcentrum een warm bed, geld en eten krijgen de goot in of wat? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Tiko go home.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Is Georgie geen democratie waar de vriend van het westen verkozen is met een score van ver boven de 90 % ? Hoe kunnen zij nu vluchteling zijn uit een democratisch land ? Terugsturen die economische vluchtelingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Mijn eeuwige opmerking: hoe is het mogelijk dat dat gezin hier zolang kon blijven in onduidelijkheid? Men zegt al 15 jaar dat die jarenlang aanslepende procedures tot dit soort situaties leiden.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kinderen dienen niet als speelbal gebruikt te worden,zij zijn geen paspoort van België
Daarom dienen illegalen DIRECT uitgewezen te worden !!!! De fout ligt bij onze overheden die dit gedoog beleid in stand houden,wat echt schande is naar deze kinderen toe !!!!! SPA dit is zuiver jullie schuld,wat schande is ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#7 |
|
![]() Euh het hele gezin uit het gesloten centrum uiteraard. Ze zouden die asielcentra trouwens beter afschaffen en blij zijn dat er nog mensen onze samenleving willen vervoegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waar zijn die ouders trouwens want daar is in de berichten die ik hierover heb gezien, geen enkele melding gedaan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En zowiezo, wrom moet het 3 jaar duren??? In nederland hebben ze al van de week gezegd dat alle asielzoekers die langer dan 6 jaar in nederland zijn en nog steeds wachten op de burgerrechten enz... die worden het land niet meer uitgestuurd, die mogen blijven... de nederlandse staat vind het een schandaal als zij ze eruit zetten omdat zij ze 6 jaar of langer geleden hebben toegelaten.. Ik ben het eens met zo'n standpunt, wrom kan diit in belgie ook niet gedaan worden?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Ik vind dat toch maar een perverse redenering dat die ouderen hun kinderen zouden 'gebruiken'
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Puur emotioneel, maar ik vind het jammer om mensen uit te wijzen die wel heel goed geïntegreerd zijn.
![]() ![]()
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Als ze een integratieproef doorstaan kunnen ze gerust blijven, maar emo-liedjes door seuten in kerken zingen om ze te laten blijven is haast een reden tot onmiddelijke uitzetting.
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik de randinformatie goed begrepen heb, is een van de volwassenen uit die familie in contact gekomen drugsdealen... Nu wordt er alles gezet op dat meisje natuurlijk, om het geheel, inderdaad, flink emotioneel uit te buiten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel de familie werd opgepakt en naar het asielcentrum overgebracht. 't Was dus niet zo dat de volwassenen zich daar al bevonden, noch dat het kind alleen werd opgenomen. Eigenlijk ging het gewoon om een uitzettingsprocedure, daar de asielprocedure reeds afgerond was en men reeds eerder het bevel had gekregen België te verlaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Wie hier illegaal komt,moet daar de gevolgen van dragen.Men mag niet beloond worden voor het doen aanslepen van de procedure en het zich onttrekken aan bevelen om het grondgebied te verlaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Ik heb het gevoel dat nog niet eens de helft van de 'vlamingen' zo'n integratieproef zou doorstaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Beweert u nu dat een meerderheid der 'Vlamingen' de lokale taal (talen) niet voldoende beheerst ? Beweert u nu dat een meerderheid der 'Vlamingen' niet in staat is om een arbeidsplaats te vinden waardoor zij iets bijbrengen aan de maatschappij die hen in ruil hiervoor beloont (zijnde in principe voor velen de essentie van 'integratie') ? |
|
![]() |
![]() |