![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Vind je dit ook normaal? | |||
Neen zeker niet!!! |
![]() ![]() ![]() |
3 | 23,08% |
Dit is een schande! |
![]() ![]() ![]() |
1 | 7,69% |
Het zou niet mogen maar we moeten het allemaal! |
![]() ![]() ![]() |
3 | 23,08% |
Daar hebbe we voor gekozen! |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Onze regering belooft toch veel? |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Hoelang je werkt hoe beter! |
![]() ![]() ![]() |
2 | 15,38% |
We zijn toch gelukkig in ons landje! |
![]() ![]() ![]() |
1 | 7,69% |
Kunt beter werkloos blijven |
![]() ![]() ![]() |
3 | 23,08% |
Aantal stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Hallo iedereen,ik had graag geweten of men het normaal vind nu ik op pensioen kan gaan op 60 (heb 40jaar gewerkt!) 2jaar werkloos ben en een vrouw ten laste heb,moet ik nu ongeveer 135 euro gaan betalen per maand aan het OCMW dit om bij te dragen aan de onkosten van het verblijf in het home voor mijn schoonmoeder die daar al 2jaar vertoefd. Gedurende die 2jaar moest ik niets betalen omdat ik werkloos was.Nu kan ik gaan genieten (als je dat zo kunt noemen)van mijn zuur verdiende centen.Om bij te dragen voor mijn schoenmoeder geef ik graag maar voordien ging dat ook terwijl ik werkloos was of nog ben.Heb van de week nog een bezoek gebracht aan het home en wat zag ik daar een prachtig nieuw bureel moet ontzettend veel geld kosten!!!Nu moet je weten dat we al met zijn allen al 25euro betalen voor de zogenaamde zorgenkas
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Staat op de verkeerde plaats.
![]() Zet het bij Maatschappelijke problemen en er komt ongetwijfeld respons. Suggesties en Mededelingen is bedoeld voor de technische kanten van dit forum wat bij te schaven.
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() ![]() Groetjes M60 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Pervers systeem inderdaad. Het is ongelooflijk asociaal dat werkenden tot in het ongelooflijke moeten opdraaien om een malfunctionerend systeem in stand te houden. Maar dit probleem is ook communautair en is dus niet in een vingerknip opgelost.
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als je 40 jaar lang geen sociale bijdragen had betaald op je loon, dan had je naar alle waarschijnlijkheid meer als genoeg over gehad om dat nu allemaal zelf te financieren, inclusief uw uitkering.
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet alleen hij heeft bijgedragen voor zijn pensioen, dat zal zijn schoonvader waarschijnlijk ook gedaan hebben. Ik zie dus echt niet in waarom hij ook nog eens voor zijn aangetrouwde familie moet bijdragen. Trouws, als uw systeem om zelf voor uw pensioen te zorgen zo goed is. Leg dan eens uit waarom de zelfstandigen nu met alle geweld ook een pensioen van de RSZ willen ook al hebben ze er nooit voor bijgedragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() Mijn schoonvader is op 65 jarige leeftijd gestorven gelukkig kon hij, toen onze scheepsherstellers voor het eerst in moeilijkheden kwamen op 58 op brugpensioen gaan.Dus heeft hij nog een beetje kunnen genieten..........
![]() |
![]() |
![]() |