Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Vind je dit ook normaal?
Neen zeker niet!!! 3 23,08%
Dit is een schande! 1 7,69%
Het zou niet mogen maar we moeten het allemaal! 3 23,08%
Daar hebbe we voor gekozen! 0 0%
Onze regering belooft toch veel? 0 0%
Hoelang je werkt hoe beter! 2 15,38%
We zijn toch gelukkig in ons landje! 1 7,69%
Kunt beter werkloos blijven 3 23,08%
Aantal stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2004, 20:59   #1
memory60
Vreemdeling

Standaard

Hallo iedereen,ik had graag geweten of men het normaal vind nu ik op pensioen kan gaan op 60 (heb 40jaar gewerkt!) 2jaar werkloos ben en een vrouw ten laste heb,moet ik nu ongeveer 135 euro gaan betalen per maand aan het OCMW dit om bij te dragen aan de onkosten van het verblijf in het home voor mijn schoonmoeder die daar al 2jaar vertoefd. Gedurende die 2jaar moest ik niets betalen omdat ik werkloos was.Nu kan ik gaan genieten (als je dat zo kunt noemen)van mijn zuur verdiende centen.Om bij te dragen voor mijn schoenmoeder geef ik graag maar voordien ging dat ook terwijl ik werkloos was of nog ben.Heb van de week nog een bezoek gebracht aan het home en wat zag ik daar een prachtig nieuw bureel moet ontzettend veel geld kosten!!!Nu moet je weten dat we al met zijn allen al 25euro betalen voor de zogenaamde zorgenkas ook een uitvindsel van het OCMW want waar is dat voor nodig om al een tussenkomst op het huurgeld van iedere home patient te drukken.Terwijl ik werkloos ben moet ik dat ook betalen voor mijn vrouw die geen inkomsten heeft dus in mij geval 50euro.Sorry voor mijn lange uiteenzetting maar dit moest ik even uitspuwen
memory60 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 21:06   #2
memory60
Vreemdeling

Standaard

Bedankt voor de reakties alvast
Oud 5 februari 2004, 23:18   #3
Aangebrande Phönix
Minister

Aangebrande Phönix's schermafbeelding

Standaard

Staat op de verkeerde plaats.

Zet het bij Maatschappelijke problemen en er komt ongetwijfeld respons. Suggesties en Mededelingen is bedoeld voor de technische kanten van dit forum wat bij te schaven.
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2004, 02:50   #4
memory60
Vreemdeling

Standaard

Bedankt voor je raadgeving en de juiste kategorie.
Groetjes M60
Oud 6 februari 2004, 03:42   #5
Aangebrande Phönix
Minister

Aangebrande Phönix's schermafbeelding

Standaard

Pervers systeem inderdaad. Het is ongelooflijk asociaal dat werkenden tot in het ongelooflijke moeten opdraaien om een malfunctionerend systeem in stand te houden. Maar dit probleem is ook communautair en is dus niet in een vingerknip opgelost.
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2004, 18:00   #6
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Als je 40 jaar lang geen sociale bijdragen had betaald op je loon, dan had je naar alle waarschijnlijkheid meer als genoeg over gehad om dat nu allemaal zelf te financieren, inclusief uw uitkering.
Oud 6 februari 2004, 20:43   #7
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Als je 40 jaar lang geen sociale bijdragen had betaald op je loon, dan had je naar alle waarschijnlijkheid meer als genoeg over gehad om dat nu allemaal zelf te financieren, inclusief uw uitkering.
Ik durf sterk te betwijfelen of de man dan heel zijn familie zou kunnen onderhouden met welke verzekering dan ook.
Niet alleen hij heeft bijgedragen voor zijn pensioen, dat zal zijn schoonvader waarschijnlijk ook gedaan hebben.
Ik zie dus echt niet in waarom hij ook nog eens voor zijn aangetrouwde familie moet bijdragen.

Trouws, als uw systeem om zelf voor uw pensioen te zorgen zo goed is.
Leg dan eens uit waarom de zelfstandigen nu met alle geweld ook een pensioen van de RSZ willen ook al hebben ze er nooit voor bijgedragen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2004, 03:02   #8
memory60
Vreemdeling

Standaard

Mijn schoonvader is op 65 jarige leeftijd gestorven gelukkig kon hij, toen onze scheepsherstellers voor het eerst in moeilijkheden kwamen op 58 op brugpensioen gaan.Dus heeft hij nog een beetje kunnen genieten.......... nadien kon mijn schoonmoeder zijn rustpensioen benutten om verder te leven natuurlijk het beetje dat zij vroeger gewerkt had moest er natuurlijk af want dan had ze teveel.Na pijnlijke en frustratie jaren moest ze naar het home want men dacht dat ze alsheimer had.Nadien bleek het begin te zijn.Mijn schoonvader zaliger had een redelijk pensioen had ook 40 jaar aan de haven gewerkt toch kwam men 250euro te kort.Ik zelf ben nu 2 jaar werkloos(te oud om te werken zeker?)En zolang ik werkloos ben en zodoende op andermans kosten leef, want wij zijn profiteurs,moet ik niets betalen aan het OCMW.Nu ze weten dat ik uiteindelijk mijn pensioen ga trekken moet ik 125euro maandelijks bijleggen.Dat is toch prachtig in Belgie!!!!!!!!!!Ben ik toch blij dat ik een Belg ben.Moet je weten dat mijn schoonvader de jongste was in de witte brigade in 40/45 en dat men zijn broer op 18 jarige leeftijd met de duitsers heeft komen halen er staat bij ons in het dorp een gedenksteen waar zijn broer op vermeld staan.Dat waren nog eens helden hè die men dan toch rap vergeten is.Denk eraan OCMW ik niet want zij komen bij jullie geen geld meer halen!!!!!!!!!!!!!!!!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be