![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het raar dat er niet meer reactie op gekomen is
Het is net zoals je stemt voor het blok en al de vreemdelingen uit belgie gaan vliegen, als je stemt voor groen wordt Belgie een Veggie-staat ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() van mijn vlees moeten ze afblijven !!!!!
Mijn vet mogen ze hebben.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gratis liposuctie, en recycleren via velbeluik... en verwarm uw huis met uw vet. Groener kan niet volgens mij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Vet verbranden geeft dat gene co2 ??
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandezomer ga ik toch nog eens een entrecotjen op mijne grill gooien, van nen halve kilo, op mijn gemakske met wat vino derbij, ... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Van mijn bord moeten ze afblijven!
Vrijheid kennen die groenen niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Schepen
|
![]() als straf ga ik straks 2 steaks eten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() De Groenen zullen straks wel volledig ophouden met eten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() als die groenen nu eens stoppen met ademen en winden te laten...
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() misschien beter eens nagaan waarom ze dit zeggen alvorens hier allemaal de randdebiel uit te hangen
1. een mens kan perfect overleven op een a tweemaal vlees per week. doet niet echt ter zake maar kadert alles wel een beetje. er zijn voldoende alternatieven om proteinen binnen te spelen zondr vlees, en die zijn nog lekker ook 2. vlees produceren kost ongeveer tien keer zoveel energie als groenten en patatten kweken. zelfs vis kweken verbruikt niet zoveel energie als vlees produceren. 3. aangezien er in vlaanderen ongeveer 6 miljoen varkens zijn (neen, de vb kiezers worden niet meegeteld) moet ik er geen tekeningske bij maken hoeveel energie, en dus co2 dit kost 4. beesten laten ook scheten, m.a.w. gassen die in de lucht vliegen, en CO2 bevatten. volgens sommige studies zouden scheten van dieren verantwoordelijk zijn voor 4 a 5 % van de CO2 uitstoot. 5. beesten eten groenten, patatten en graan. m.a.w., men moet ook voor koeien en varkens groenten, patatten en graan gaan kweken. dit kost weeral overbodige energie. 6. beesten gebruiken water. er is nu al een nijpend tekort aan proper water in vele streken ter wereld m.a.w., ik moet er geen tekeningske bij maken dat vleesproductie: 1. vervuilend is 2. energieverspillend is 3. bijdraagt tot het CO2 probleem 4. enigzins overbodig is... Daarom vraagt groen om minder vlees te eten, niet om jullie vlaamse heikneuters die elken dag hun bord vlees - groenten - patatten willen te kloten....
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH" Laatst gewijzigd door Khonnor : 24 mei 2007 om 17:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() De mens heeft met het varken gemeen dat het een "alleseter" is dwz. behalve groente eet de mens ook vlees. De toenemende "welvaart" in de eerste wereld zorgde er wel voor dat de mens te veel vlees ging eten
(en eieren & vetstoffen) & dat is gewoon niet gezond.. Eet gerust een smakelijke entrecôte, curryworsten, schapebouten, kippetjes enz.. maar verminder .. je zal minder gemakkelijk hart & vaatziekten krijgen, suikerziekten, obesitas enz.... Verleden jaar in juli stelde men bij mij diabetes type 2 vast ik woog toen 107,5 kg.. ik weeg er nu 93 zonder te hongeren, maar wel door minder vlees, minder vet, geen suiker enz.. Daar moet je geen politieke partij bijsleuren, het is gewoon gezonder...
![]() |
#13 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wat gaat groen nu juist doen om mensen aan te zetten minder vlees te eten ? Extra taks op vlees ? Hopend op een spoedig antwoord, een vlaamse Randdebiel Laatst gewijzigd door DenDane : 24 mei 2007 om 18:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het lijkt mij het beste vleesvervangers te produceren die zoveel mogelijk smaken als vlees. Vlees is voedzaam, dus is het evolutionair gezien interessant vlees graag te eten. Sensibilisering gaat weinig veranderen aan miljoenen jaren evolutie, en al zeker niet bij diegenen die vooral reageren op impulsen ipv op gezond verstand.
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nu enkel nog zeggen dat het varkensvlees verboden moet worden, en de groenen slagen twee vliegen in één klap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moesten ze nu nog zeggen : minder hormonen en rommel in ons vlees ...
Mischien het beste als ze met heel groen gaan demonstreren tegen het vleeseten bij de volgende riuele slachting ...
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Hormonen vrij vlees JA
Beperking van vleesmaatijden NEEN |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Het Onderzoeks-en informatiecentrum van verbruikersorganisaties en Leefmilieu Brussel hebben een onderzoek gedaan waaruit bleek dat de Belgische vleesconsumptie over een periode van bijna 80 jaar met 70 kilo per persoon is gestegen. Jeweetwel, OIVO, dat is die organisatie die consumenten probeert te beschermen tegen zichzelf en een al te weinig doordachte consumptie. Ze doet dit via sterk wetenschappelijk onderzoek en studies over ons consumentengedrag. Bij Leefmilieu Brussel moet ik hopelijk ook geen extra uitleg gaan geven. Dat was wat u in de krant las... Waarom u daar zulke wanen en hallucinaties bij gekregen hebt die u een stel weredlvreemde conclusies deden trekken, is mij een raadsel. Waarom ze dit aankaarten? U weet hopelijk wel de kwalijke effecten die verbonden zijn aan een hoge vleesconsumptie. Zowel de altruïst als de egoïst vindt er zijn gading: de effecten variëren van dierenmishandelingspraktijkten, verhoogde broeikasgassenuitstoot, onverantwoord landgebruik tot verhoogde gezondheidsrisico's. Waarom u daar een politieke partij bijsleurt is mij een raadsel. Eigenlijk zou een goede partij haar beter zo goed als uitsluitend baseren op wetenschappelijk onderzoek waar dit mogelijk is. Als groen! dit advies geeft verdient ze dus een pluimpje.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 24 mei 2007 om 19:46. |
|
![]() |
![]() |